Постанова
від 26.01.2012 по справі 16698/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 січня 2012 р. № 2-а- 16698/11/2070

Суддя Харківського окруж ного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у пор ядку скороченого провадженн я адміністративну справу за адміністративним позовом

Державної податкової інс пекції у Жовтневому районі м .Харкова

до Повного товариства "ОСО БА_1, ОСОБА_2, "ІНФОРМАЦІ Я_1"

про стягнення податкового бо ргу ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна подат кова інспекція у Жовтневому районі м.Харкова, звернувся д о Харківського окружного адм іністративного суду з адміні стративним позовом до Повно го товариства "ОСОБА_1, О СОБА_2, "ІНФОРМАЦІЯ_1", в як ому просив стягнути суму бор гу ПТ "ОСОБА_1, ОСОБА_2, " ІНФОРМАЦІЯ_1" у розмірі 4419,00 гр н. за рахунок його майна, що пе ребуває у податковій заставі .

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження раз ом з копією позовної заяви та доданих до неї документів бу ла надіслана відповідачу з п оштовим повідомленням за адр есою, внесеною до відповідно го державного реєстру. Але до суду повернувся конверт з по значкою "за закінченням терм іну зберігання", згідно ст. 35 ч . 11 КАС України, у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .

Заперечень проти позову аб о заяву про визнання позову д о суду в десятиденний строк з дня одержання ухвали суду ві дповідач не надав.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС Ук раїни, суддя розглядає справ у в порядку скороченого пров адження одноособово, без про ведення судового засідання т а виклику осіб, які беруть уча сть у справі.

Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Повне товариство "ОСОБА_1, ОСО БА_2, "ІНФОРМАЦІЯ_1" зареєс троване виконавчим комітето м Харківської міської ради 01.0 8.1994 року .

Повне товариство "ОСОБА_1 , ОСОБА_2, "ІНФОРМАЦІЯ_1" знаходиться на податковому обліку у ДПІ у Жовтневому ра йоні м. Харкова з 01.08.1994 року .

01.06.2010 року фахівцями Державно ї податкової інспекції у Жов тневому районі м.Харкова бул а проведена невиїзна докумен тальна перевірка відповідач а з питань своєчасності пода ння податкової звітності. За результатами перевірки був складений акт № 1087/15-03-37/21246722 від 01.06.201 1 року про результати невиїзн ої документальної перевірки своєчасності подання податк ової звітності, яким встанов лено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 За кону України від 21 грудня 2000 ро ку № 2181 «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями та п . 5 розділу ІІІ «Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунал ьного податку» затвердженог о рішенням ХІІІ сесії Харків ського міської ради народних депутатів ХХІ скликання від 21.03.1996р. «Про внесення змін та до повнень до Положення про пор ядок обчислення та сплати до міського бюджету комунально го податку, затвердженого рі шенням виконкому харківсько ї міської ради народних депу татів від 08.06.1994р. № 334» зі змінами та доповненням, неподання ро зрахунків про сплату комунал ьного податку з 2 кварталу 2007р. - 1 квартал 2010 року.

На підставі акту перевірки ДПІ у у Жовтневому районі м. Х аркова було винесене податк ове повідомлення-рішення № 0002 211530/0 від 05.06.2010 року на суму податк ового зобов'язання у вигляді штрафу по комунальному пода тку у розмірі 2040 грн. Повідомл ення- рішення було надіслан о відповідачу поштою, але ним не отримано у зв'язку з тим, що адресат не проживає про що ск ладено акт № 1206/15-03-37 від 10.06.2010року п ро невручення ДПІ у Жовтнево му районі м. Харкова податков ого повідомлення .

Також судом встановлено, а м атеріалами справи підтвердж ено, що 01.06.2010 року фахівцями Дер жавної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Харков а була проведена невиїзна до кументальна перевірка відпо відача з питань своєчасності подання податкової звітност і. За результатами перевірки був складений акт №1110/15-01-11/21246722 від 01.06.2010 року про результати невиї зної документальної перевір ки своєчасності подання пода ткової звітності, яким встан овлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» зі змінами та доповненнями; с т...16.п.16.4 Закону України від 28.12.1994 р оку №334/94- ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі зм інами та доповненнями, платн иком податку на прибуток не п одано декларацію з податку н а прибуток підприємств за пе ріод з 1 півріччя 2007року по 1 ква ртал 2010 року.

На підставі акту перевірки ДПІ у у Жовтневому районі м. Х аркова було винесене податк ове повідомлення-рішення № № 1110/15-01-11/21246722 від 01.06.2010 на суму податко вого зобов'язання у вигляді ш трафу по податку на прибуток приватних підприємств кому нальному податку у розмірі 23 80 грн. Повідомлення- рішення було надіслано відповідачу поштою, але ним не отримано у з в'язку з тим, що адресат не про живає про що складено акт № 1217 /15-01-11 від 10.06.2010року про неможливіс ть вручення податкового пові домлення - рішення.

Суд зазначає, що 01 січня 2011 рок у набув чинності Податковий Кодекс України, який встанов лює перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платників податків та збо рів, їх права та обов'язки, ком петенцію контролюючих орган ів, повноваження і обов'язки ї х посадових осіб під час здій снення податкового контролю , а також відповідальність за порушення податкового закон одавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцев их положень Податкового коде ксу України з 01.01.2011 року Закон У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” т а Закон України “Про систему оподаткування” втратили чин ність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України “Про систему оподаткування” , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни “Про систему оподаткув ання” контроль за правильніс тю та своєчасністю справлянн я податків і зборів здійснює ться державними податковими органами та іншими державни ми органами в межах повноваж ень, визначених законами.

Згідно з п. 1.2 ст. 10 Закону Укра їни „Про державну податкову службу в Україні” органи под аткової служби здійснюють ко нтроль за своєчасністю, дост овірністю, повнотою нарахува ння та сплати податків та збо рів (обов' язкових платежів) та забезпечують правильніст ь обчислення і своєчасність надходження цих податків.

На підставі Закону України “Про систему оподаткування” від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники пода тків, зборів (обов' язкових п латежів) зобов' язанні сплач увати належні суми податків та зборів у встановлені зако ном терміни і це зобов' язан ня припиняється їх сплатою.

Відповідно п.3 ст. 10 Закону Ук раїни „Про державну податков у службу в Україні” органи по даткової служби контролюють своєчасність подання платни ками податків бухгалтерськи х звітів і балансів, податков их декларацій, розрахунків т а інших документів, пов'язани х з обчисленням податків, інш их платежів, а також перевіря ють достовірність цих докуме нтів щодо правильності визна чення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Згідно п.п. 16.1.3 п.16.1 ст. 16 Податко вого кодексу України, платни к податків зобов'язаний пода вати до контролюючих органів у порядку, встановленому под атковим та митним законодавс твом, декларації, звітність т а інші документи, пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в та зборів.

Пунктом 120.1. статті 120 Податков ого кодексу України зазначен о, що неподання або несвоєчас не подання платником податкі в або іншими особами, зобов'яз аними нараховувати та сплачу вати податки, збори податков их декларацій (розрахунків), т ягнуть за собою накладення ш трафу в розмірі 170 гривень, за к ожне таке неподання або несв оєчасне подання.

Відповідно до п.п. 54.3.1. п. 54.3 ст. 54 П одаткового кодексу України, контролюючий орган зобов'яза ний самостійно визначити сум у грошових зобов'язань, зменш ення (збільшення) суми бюджет ного відшкодування та/або зм еншення від'ємного значення об'єкта оподаткування податк ом на прибуток або від'ємного значення суми податку на дод ану вартість платника податк ів, передбачених цим Кодексо м або іншим законодавством, я кщо: платник податків не пода є в установлені строки подат кову (митну) декларацію.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового к одексу України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим о рганом за підставами, зазнач еними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункт у 54.3 статті 54 цього Кодексу, пла тник податків зобов'язаний с платити нараховану суму грош ового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настают ь за днем отримання податков ого повідомлення-рішення, кр ім випадків, коли протягом та кого строку такий платник по датків розпочинає процедуру оскарження рішення контролю ючого органу.

Підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 ст. 6 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»від 21.12.2000 р. № 2181-III (далі - Зако н № 2181-III), який був чинний на час н адіслання відповідачеві под аткових вимог, встановлено, щ о у разі, коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и.

Відповідно до підпункту 6.2.3 п ункту 6.2 ст. 6 Закону № 2181-III податк ові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

За приписами підпункту 6.4.1 пу нкту 6.4 цієї ж статті податков е повідомлення або податкові вимоги вважаються відкликан ими, якщо:

а) сума податкового зобов'яз ання або податкового боргу, а також пені та штрафних санкц ій (за їх наявності) самостійн о погашається платником пода тків;

б) контролюючий орган скасо вує або змінює раніше прийня те рішення про нарахування с уми податкового зобов'язання (пені і штрафних санкцій) або податкового боргу внаслідок їх адміністративного оскарж ення;

в) рішення контролюючого ор гану про нарахування суми по даткового зобов'язання або с тягнення податкового боргу с касовується чи змінюється су дом;

г)податкові зобов'язання (кр ім податкового боргу) розстр очуються або відстрочуються чи стосовно них досягається податковий компроміс та про це зазначається у відповідн ому рішенні про розстрочення , відстрочення або податкови й компроміс.

Матеріалами справи підтве рджено, що позивачем до відпо відача були надіслані перша податкова вимога № 1/341 від 25.06.2001 р., та друга податкова вимог а № 2/573 від 03.09.2010 року, які не отрим ані про що складено акти про невручення ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова податкової вимоги, які містяться у матер іалах справи.

Відповідно до п.1.17 Закону №2181 визначено, що податкова заст ава - це спосіб забезпечення податкового зобов'язання пл атника податків, не погашено го у строк. Податкова застава виникає в силу закону. У силу податкової застави орган стя гнення має право в разі невик онання забезпеченого податк овою заставою податкового зо бов'язання одержати задоволе ння з вартості заставленого майна переважно перед іншими кредиторами у порядку, встан овленому законом. Пріоритет заставодержателя на задово лення вимог із заставленого майна встановлюється відпов ідно до закону.

Пунктом 8.1 ст.8 Закону №2181 пере дбачено, що з метою захисту ін тересів бюджетних споживачі в активи платника податків, щ о має податковий борг, переда ються у податкову заставу.

Право податкової застави в иникає згідно із законом та н е потребує письмового оформл ення.

Згідно із п.п.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону 2181 з урахуванням положень ціє ї статті право податкової за стави поширюється на будь-як і види активів платника пода тків, які перебували в його вл асності (повному господарськ ому віданні) у день виникненн я такого права, а також на будь -які інші активи, на які платни к податків набуде прав власн ості у майбутньому, до момент у погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.

Відповідно до п.8.3 ст.8 Закону 2181 платник податків має право безоплатно зареєструвати по даткову заставу в державних реєстрах застав рухомого чи нерухомого майна, а податков ий орган зобов' язаний безоп латно зареєструвати податко ву заставу у відповідному де ржавному реєстрі застав за у мови строку дії такої податк ової застави більш як десять календарних днів.

Також матеріалами справи п ідтверджено знаходження май на відповідача у податковій заставі - витягом з державн ого реєстру обтяжень рухомог о майна № 27923141 від 26.07.2010 року. Відпо відно до п.8.7.1. - «а» Закону 2181 - а ктиви платника податків зв ільняються з податкової зас тави з дня: а) отримання подат ковим органом копії платіжн ого документа, завіреного о бслуговуючим банком, що засв ідчує факт перерахування до бюджету повної суми податк ового зобов'язання, а у раз і виникнення права податков ої застави у зв'язку із непод анням або несвоєчасним подан ням податкової декларації - з дня отримання такої пода ткової декларації контрол юючим органом (за умови відс утності порушень платником п одатків вимог, визначених аб зацом другим підпункту 8.2.1 пун кту 8.2 цієї статті). Були зміни д о витягу з державного реєстр у обтяжень рухомого майна № 292 72501 від 17.11.2010 року.

04.10.2010 року начальником ДПІ у Дзержинському районі м. Харк ова винесено рішення № 104 про стягнення коштів та продаж і нших активів платника податк ів в рахунок погашення його п одаткового боргу.

Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни, органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" податко ві органи подають до судів по зови до підприємств, організ ацій, установ та громадян про стягнення заборгованості пе ред бюджетом та державними ц ільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно п.п. 16.4.1 п. 16.4 ст. 16 Закону № 2181-ІІІ (діяв на час виникнення спірних правовідносин), пеня нараховується на суму подат кового боргу із розрахунку у відсотках річних облікової ставки НБУ, діючої на день вин икнення такого податкового б оргу або на день його (його час тини) погашення, залежно від т ого, яка з величин таких ставо к є більшою, за кожний календа рний день прострочення у йог о сплаті.

Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4. ст. 5 З акону № 2181-ІІІ (діяв на час вини кнення спірних правовідноси н), узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки ви значені Законом визнається с умою податкового боргу платн ика податків. Окрім того, за ви значення п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ (діяв на час виникнення спірн их правовідносин) під податк овим боргом (недоїмкою) розум іється податкове зобов'язанн я (з урахуванням штрафних сан кцій за їх наявності), самості йно узгоджене платником пода тків або узгоджене в адмініс тративному чи судовому поряд ку, але не сплачене у встановл ений строк, а також пеня, нарах ована на суму такого податко вого зобов'язання.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 За кону № 2181-ІІІ (діяв на час виник нення спірних правовідносин ), активи платника податків мо жуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його под аткового боргу виключно за р ішенням суду.

Так як відповідачем не спла чена сума податкового боргу в розмірі 4419,00 грн., суд вважає за необхідне стягнути його в пр имусовому порядку.

Враховуючи, що відповідаче м заборгованість не сплачена , суд вважає вимоги Державної податкової інспекції у Жовт невому районі м.Харкова обґр унтованими і такими, що підля гають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128,159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспе кції у Жовтневому районі м.Ха ркова до Повного товариства "ОСОБА_1, ОСОБА_2, "ІНФО РМАЦІЯ_1" про стягнення пода ткового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Повного товарис тва "ОСОБА_1, ОСОБА_2, "І НФОРМАЦІЯ_1" (код: 21246722, адреса:6 1064. м. Харків, вул. Клапцова, буд. 5, кв. 60) суму податкового боргу у розмірі 4419 (чотири тисячі ч отириста дев"ятнадцять ) грн.00 коп. за рахунок його майна, що перебуває у податковій заст аві.

Постанова суду підлягає не гайному виконанню.

Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десяти денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційном у порядку, є остаточною.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено31.01.2012
Номер документу21079739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16698/11/2070

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні