ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01014 м.Київ, вул. К. Каменєва, 8, корп. 1
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
місто Київ
23 травня 2011 року Справа №2а-19439/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
судді: Пісоцької О.В.,
за участю секретаря
судового засідання ОСОБА_1,
розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у порядку письмового провадження справу
за позовною заявою
Державної податкової інспекції в м. Рівне
до
товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетична компанія «Альянс»
про
стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Рівне (далі –ДПІ в м. Рівне, позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетична компанія «Альянс»(далі –ТОВ «Енергетична компанія «Альянс», відповідач), в якому просила стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 10871грн. 86коп., яка виникла внаслідок несплати останнім орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилась заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у вказаному вище розмірі.
Податкові органи відповідно до закону здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкового боргу.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги просить задовольнити, посилаючись на невиконання відповідачем приписів Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року №2181-III та безпідставною несплатою вище зазначеної суми.
Відповідач прибуття повноважного представника у судові засідання не забезпечив, про причини суд не повідомив, тоді як про час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується копіями повідомлень про вручення рекомендованих поштових відправлень.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа вирішується на підставі наявних у ній доказів.
Ухвалою суду від 29 квітня 2011 року справу №2а-19439/10/2670 призначено до розгляду у порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні у справі докази, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
ТОВ «Енергетична компанія «Альянс»зареєстроване виконавчим комітетом Печерської районної у м. Києві державної адміністрації як юридична особа (код за ЄДРПОУ 32492393). ДПІ в м. Рівне відповідача взято на податковий облік як платника окремих податків.
Відповідно до податкової декларації за 2009 рік відповідачем самостійно визначено суму орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009 рік у розмірі 8941грн. 89коп. Так, за даними вказаної податкової декларації відповідачем самостійно до сплати щомісячно (за січень –грудень 2009 року) визначено наступні суми: за січень 2009 року - 745грн. 13коп., лютий 2009 року - 745грн. 16коп., березень 2009 року - 745грн. 16коп., квітень 2009 року - 745грн. 16коп., травень 2009 року - 745грн. 16коп., червень 2009 року - 745грн. 16коп., липень 2009 року - 745грн. 16коп., серпень 2009 року - 745грн. 16коп., вересень 2009 року - 745грн. 16коп., жовтень 2009 року - 745грн. 16коп., листопад 2009 року - 745грн. 16коп. та грудень 2009 року - 745грн. 16коп.
Крім того, відповідно до податкової декларації за 2010 рік відповідачем самостійно визначено суму орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік у розмірі 9469грн. 46коп. Так, за даними вказаної податкової декларації відповідачем самостійно до сплати щомісячно (за січень –грудень 2010 року) визначено наступні суми: за січень 2010 року - 789грн. 14коп., лютий 2010 року - 789грн. 12коп., березень 2010 року - 789грн. 12коп., квітень 2010 року - 789грн. 12коп., травень 2010 року - 789грн. 12коп., червень 2010 року - 789грн. 12коп., липень 2010 року - 789грн. 12коп., серпень 2010 року - 789грн. 12коп., вересень 2010 року - 789грн. 12коп., жовтень 2010 року - 789грн. 12коп., листопад 2010 року - 789грн. 12коп. та грудень 2010 року - 789грн. 12коп.
Відповідачем не сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності, з урахуванням часткової сплати, у сумі 10871грн. 86коп.
04 серпня 2009 року відповідачу виставлено першу податкову вимогу №1/793 на суму 546грн. 11коп., а 11 вересня 2009 року - другу податкову вимогу №2/925.
Вказані вище податкові вимоги направлені відповідачу засобами поштового зв'язку та отримані представником відповідача, відповідно, 10 серпня 2009 року та 19 вересня 2009 року.
ТОВ «Енергетична компанія «Альянс»не оскаржило прийняті податковим органом податкові вимоги від 04 серпня 2009 року №1/793, 11 вересня 2009 року №2/925. Водночас, податковий обов'язок щодо сплати узгодженої суми грошового зобов'язання у розмірі 10871грн. 86коп. у встановлені законодавством строки відповідачем не виконано, у зв'язку з чим податковий орган звернувся до суду з даним позовом.
Встановивши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши за правилами, встановленими статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступних висновків.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, права, обов'язки і відповідальність платників та порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) до 1 січня 2011 року визначались Законами України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (з відповідними змінами положень, які діяли на час виникнення спірних правовідносин; далі –Закон України №1251-ХІІ), «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року №2181-III (з відповідними змінами положень, які діяли на час виникнення спірних правовідносин; далі –Закон України №2181-III).
Так, відповідно до статті 2 Закону України №1251-ХІІ, під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платником у порядок і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Згідно зі статтею 4 зазначеного Закону, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Пунктом 1.1 статті 1 Закону України №2181-III передбачено, що платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Згідно з пунктом 1.2 статті 1 Закону України №2181-IIІ податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Статтею 14 Закону України №1252-ХІІ встановлено, що плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) належить до загальнодержавних податків і зборів.
Відповідно до приписів статті 14 Закону України «Про плату за землю»від 03 липня 1992 року №2535-XII (зі змінами, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин; далі –Закон України №2535-ХІІ), платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 01 січня і до 01 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до статті 17 зазначеного Закону податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Статтею 27 Закону України №2535-XII передбачено, що контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Платник податків, відповідно до підпункту 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України №2181-III, самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г»підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Так, відповідачем подано до ДПІ в м. Рівне звітні податкові декларації стосовно орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, за якими самостійно визначено суму орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009-2010 роки, що підлягає сплаті, в розмірі 18411грн. 35коп. Сума податкового зобов'язання платником податків у строк, визначений законом, сплачена у повному обсязі не була. Так, з урахуванням часткової сплати, загальна сума орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, що підлягає сплаті відповідачем за 2009-2010 роки, становить 10871грн. 86коп.
Відповідно до пункту 5.1 статті 5 Закону України №2181-ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Пунктом 1.3 статті 1 зазначеного Закону встановлено, що податковий борг (недоїмка) – це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України №2181-III передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до статті 11 Закону України №2181-ІІІ, відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.
Статтею 5 Закону №2181-ІІІ встановлено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межи його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Оскільки відповідач не оскаржував прийняті податковим органом податкові вимоги від 04 серпня 2009 року №1/793, 11 вересня 2009 року №2/925, податковий борг є узгодженим.
Таким чином, загальна сума податкового боргу, яка підлягає сплаті відповідачем, з урахуванням часткового погашення, становить 10871грн. 86коп.
На час вирішення даного спору докази, які б свідчили про сплату зазначеної суми відповідачем, не надано.
Відповідно до положень пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04 грудня 1990 року №509-ХІІ, фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.
Згідно з підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України №2181-ІІІ, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем суду не надано.
Таким чином, враховуючи вище встановлене, зокрема, часткову сплату ТОВ «Енергетична компанія «Альянс»суми податкової заборгованості до державного бюджету, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню шляхом стягнення з відповідача на користь державного бюджету 10871грн. 86коп.
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 86, 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції в м. Рівне задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетична компанія «Альянс»(01010 м. Київ, Печерський район, вул. Січневого повстання, буд. 11-а/54; код за ЄДРПОУ 32492393) до управління Державного казначейства в Рівненській області МФО 833017, ЄДР 22586331 на ім'я Державного бюджету м. Рівне на р/р 33212812700002, код 13050200 податковий боргу у розмірі 10871грн. 86коп. (десять тисяч вісімсот сімдесят одна гривня 86коп.)
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) О.В. Пісоцька
З оригіналом згідно.
Суддя О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21082491 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні