Постанова
від 08.12.2011 по справі 2а-15832/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 08 грудня 2011 року                     № 2а-15832/11/2670

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шарпакова В.В. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

 Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва

до

 Товариства з обмеженою відповідальністю "МЗС-ПРОЕТК"

про

 стягнення заборгованості у розмірі 163 377,15 грн.

На підставі частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, судом розглянуто справу у письмовому провадженні.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

          Державна податкова інспекція у Дніпровському районі міста Києва (далі по тексту - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «МЗС-Проект» (далі по тексту - відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 163 377, 15 грн.

          Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 листопада 2011 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-15832/11/2670, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 24 листопада 2011 року, яке відкладалось на 08 грудня 2011 року у зв'язку з неявкою відповідача.

          У судовому засіданні 08 грудня 2011 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити адміністративний позов.

          Представник відповідача у судові засідання не з'явився, заперечень проти позовної заяви не надавав, хоча про дату, час та місце судових засідань був повідомлений належним чином у відповідності до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України.  

Позовні вимоги мотивовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «МЗС-Проект» має заборгованість у розмірі 163 377, 15 грн.

При цьому, Державна податкова інспекція у Дніпровському районі міста Києва стверджує, що було вжито всіх передбачених Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від                  21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ (далі – Закон № 2181-ІІІ) заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, а тому позивач, посилаючись на підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 вказаного Закону, просить стягнути з відповідача податковий борг.

Враховуючи неявку представника відповідача та відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд вирішив розглянути адміністративну справу                                     № 2а-15832/11/2670 в порядку письмового провадження, оскільки частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

          Товариство з обмеженою відповідальністю «МЗС-Проект» (ідентифікаційний код 34425837) зареєстровано як юридична особа Дніпровською районною у місті Києві державною адміністрацією 22 червня 2006 року за № 1 067 102 0000 008212 за адресою: 05160, місто Київ, проспект Возз'єднання, 15 та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Дніпровському районі міста Києва з 23 червня 2006 року за № 11588 (відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та копії довідки про взяття на облік платника податків, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, які містяться в матеріалах справи).   

          Представник позивача зазначає, що станом на день розгляду справи в суді відповідач має податкову заборгованість у розмірі 163 377, 15 грн., яка виникла з наступних підстав.  

Державною  податковою інспекцією у Дніпровському районі міста Києва                                 31 грудня 2010 року проведена невиїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «МЗС-Проект» на предмет своєчасності сплати платежів до бюджету, за результатами якої складено Акт № 1998, яким встановлено, порушення строків подання до установ банків платіжних доручень, а саме: частини 1 розділу 6 статті 17 Закону України «Про плату за землю»та підпунктів 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», в результаті чого 31 грудня 2010 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0028571540/0 на суму 19 221, 69 грн. та № 0024261540/0 від 31 грудня 2010 року на суму 5930,17 грн. (копії яких містяться в матеріалах справи).

          Представник позивача зазначив, податкові повідомлення-рішення від 31 грудня 2011 року № 0028571540/0 на суму 19 221, 69 грн. та № 0024261540/0 на суму 5930,17 грн. отримані відповідачем, але в судовому або адміністративному порядку не оскаржені та не скасовані.

          Крім цього, Товариством з обмеженою відповідальністю «МЗС-Проект»                                   31 січня 2011 року подано до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва податкову декларацію з плати за землю з самостійним визначенням зобов'язання в розмірі 235 011, 37 грн. (19 584,28 грн. щомісяця), з якого в цьому провадженні заявлено до стягнення плату за землю за березень –вересень 2011 року у розмірі 137 089, 96 грн.  

          В матеріалах справи міститься Повідомлення Державної  податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва від 23 листопада 2011 року, відповідно до якої заборгованість відповідача у розмірі 137 089, 96 грн. залишається не сплаченою.

У зв'язку з тим, що податковий борг, що є предметом розгляду по справі, виник як до набрання чинності Податковим кодексом України (01.01.11 р.), так і після, суд, розглядаючи спір по суті, застосовує як положення  Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від                                     21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ, так і положення Податкового кодексу України.

          Так, у відповідності до абз. «а»підпункту 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Закону № 2181-ІІІ, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону № 2181-ІІІ, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 вищевказаного Закону передбачено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181-ІІІ процедура адміністративного оскарження закінчується, зокрема, останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

Підпунктом 5.3.2 пункту 5.3 статті 5 Закону № 2181-ІІІ встановлено, що у випадках апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону України № 2181 передбачено, що податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до абзацу «а» підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону № 2181-ІІІ перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до абзацу «б» підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті Закону № 2181-ІІІ друга податкова вимога надсилається не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі міста Києва надіслано відповідачу першу податкову вимогу № 1/488 від 03 березня 2010 року на суму 39211, 23 грн. та корінець другої податкової вимоги № 2/1026 від 27 квітня 2010 року, які відповідно до актів                № 488/1 від 25 березня 2010 року та № 1026/2від 18 травня 2010 року розміщені на дошці податкових оголошень, у зв'язку з неможливістю вручення податкових вимог відповідачу.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (14.1.175. Податкового кодексу України).

          Відповідно до статті 49.1 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Статтею 54.1 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 зазначеного Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10-ти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбачено цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 11 статті 56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

З урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов'язання в розмірі                        163 377, 15 грн. станом на дату розгляду справи набула статусу податкового боргу відповідача, беручи до уваги те, що позивачем було вжито всіх передбачених Податковим кодексом України заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 163 377, 15 грн.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов  Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва  задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МЗС-Проект» (ідентифікаційний код 34425837, 05160, місце знаходження юридичної особи: місто Київ, проспект Возз'єднання, 15) до Державного бюджету (рахунок: УДК у Дніпровському районі м. Києва, ідентифікаційний код 24258039, Банк одержувач ГУ УДК у м. Києві, МФО 820019, р/р 34122999700005) суму податкової заборгованості на загальну суму 163377,15 грн. (сто шістдесят три тисячі триста сімдесят сім гривень п'ятнадцять копійок).

Постанова набирає законної сили в строки та порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                Шарпакова В.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.12.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21082812
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15832/11/2670

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Постанова від 08.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шарпакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні