Постанова
від 08.12.2011 по справі 2а-15047/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 08 грудня 2011 року                      № 2а-15047/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качур І.А., при секретарі Крупічко Ю.Ю., за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 (дов. від 26.07.2011р. №4621/9/10-008)

від відповідача: не прибув;

від третьої особи: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва до Товариства з обмеженою відповідальністю ,,ОПТ Промторг Україна ЛТД,, третя особа Оболонська района у місті Києві державна адміністрація про припинення юридичної особи.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 08.12.2011 року в 10 год.20 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.2 ст. 167 КАС України.

В С Т А Н О В И В:

        Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва  (надалі –позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 (надалі –відповідач) про припинення підприємницької діяльності.

       Позивач в обґрунтування позовних вимог покликається на те, що відповідач в поршення норм чинного законодавства не  здійснив повідомлення про зміни місцезнаходження .

       Відповідач на виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження заперечень проти позову не надав, або заяви про визнання позову. Ухвала про відкриття провадження у справі, направлялась за наявною в матеріалах справи адресою згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

       Проте, відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін (ч. 1 ст. 18 Закону). З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідач повідомлений належним чином, за таких обставин, неприбуття в судове засідання представника відповідача не є перешкодою для розгляду справи.

         Третя особа у судове засідання не зявилась, подала через канцелярію суду клопотання про слухання справи у їх відсутності.

        Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, про задоволення позову, з огляду про наступне.

Матеріалами справи встановлено, що  Товариство з обмеженою відповідальністю «ОПТ  ПРОМТОРГ  УКРАЇНА  ЛТД» код  (ЄДРПОУ  33229910)  зареєстроване   Оболонською  районною  державною  адміністрацією   м.   Києва  25.11.2004р за адресою: 04074, м. Київ, вул. Автозаводська, буд. 18. На податковий облік до ДПІ у Оболонському р-ні м. Києва відповідач став 14.12.2004р.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 цього Закону у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку  про   внесення   змін  до  відомостей  про  юридичну  особу,  які   містяться   в  Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додасться свідоцтво про реєстрацію юридичної особи.

Відповідно до ч. 7 ст. 19 Закону не пізніше тринадцяти місяців з дня подачі (н рекомендованим листом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про  юридичну особу.

Згідно ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -  підприємців»місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - ви орган).

Згідно ч. З ст. 9 того ж Закону місцезнаходження юридичної особи зазначається свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. У разі внесення змін до відомо юридичну   особу,   якщо   ці   зміни   пов'язані   із   зміною   місцезнаходження   юридичні проводиться заміна свідоцтва про державну реєстрацію (ч. 6 ст. 9 Закону).

Отже, Законом покладено обов'язок на юридичну особу повідомити дер реєстратора про зміну свого місцезнаходження.

Згідно ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів д влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та  фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Органи  державної влади  і  посадові  особи  зобов'язані  здійснювати  інспектування та перевірки    діяльності    суб'єктів    господарювання    неупереджено,    об'єктивно  і   дотримуючись     вимог    законодавства,     поважаючи    права    і    законні     інтереси господарювання (ч. 6 ст. 19 ГКУ).

Ст.10 Закону України від 04.12.90 № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в передбачено державні податкові інспекції в районах у містах виконують зокрема такі функції: - здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування т податків та зборів (обов'язкових платежів); - забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення та  своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб платників податків та інших обов'язкових платежів; - проводять перевірки фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в органи державної податкової служби мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки  (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу (подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, як статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких з законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові  платежі), крім Національного банку України та його установ.

Таким чином, неповідомлення платником зміни місцезнаходження унеможливлює здійснення податковим органом функцій контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів. Крім того, факт незнаходження за адресою, вказаною в реєстраційних документах може сприяти здійсненню певної незаконної діяльності суб'єктом господарювання або діяльності із застосуванням схем мінімізації ухилення від сплати податків.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встане законами України, мають право, зокрема звертатися у передбачених законом випадках до с органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта  підприємницької діяльності.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.03 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:

         -          неподання протягом року органам державної податкової служби податкових

декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;

-          наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Згідно із ст. 67.2 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб -підприємців.

Відповідачем не виконано обов'язку щодо повідомлення про зміну місцезнаходження з метою внесення відповідного запису в ЄДР. Так, згідно довідки єдиного державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

        Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

         У зв'язку з наявністю документально підтвердженої підстави для припинення юридичної особи, позовні вимоги позивача обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству і підлягають задоволенню.

        Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають (ст. 94 КАС України).

Керуючись ст. ст. 69, 71, 94,  158-163,  Кодексу адміністративного судочинства України,  Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2. Припинити    юридичну особу ТОВ «ОПТ ПРОМТОРГ УКРАЇНА ЛТД»код (ЄДРПОУ 33229910).

               Постанова набирає законної сили відповідно  ст. 254 КАС України.

        Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України.

Суддя                                        І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.12.2011
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21082993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15047/11/2670

Постанова від 08.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні