Постанова
від 10.01.2012 по справі 2а-7415/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2012 року < Час пр оголошення > справа № 2а- 7415/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Клименчук Н.М. розглянув в порядку письмового провад ження адміністративну справ у

за позовом Управління Пенсійного фо нду України у Центрально- мі ському районі м . Горлівки Донецької області

до Державного підприємства « Донвуглереструктуризація»

про стягнення заборгованості у розмірі 264 243, 25грн.

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного ф онду України у Центрально- м іському районі м. Горлівки Донецької області звернул ося до суду з позовом про стяг нення заборгованості по відш кодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за списком № 2 в сумі 264 243, 25грн з Державного підприємства « З ліквідації збиткових вугле добувних, вуглепереробних та торфодобувних підприємств « Укрвуглеторфреструктуриза ція».

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідачем поруше но вимоги Закону України «Пр о збір на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР, відповідно до якого с плата страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування є об ов' язковою для всіх суб' єк тів підприємницької діяльно сті, відповідач не сплатив ст рахові внески. В зв' язку з на веденим, позивач просить суд стягнути з відповідача забо ргованість у сумі 264 243, 25грн.

Відповідач проти задоволе ння позову заперечував, вваж ав доводи позивача необґрунт ованими такими, що не відпові дають дійсності та просив су д відмовити позивачу в задов оленні позову.

Ухвалою від 20 вересня 2011 року судом було замінено відпові дача Державне підприємс тво «З ліквідації збиткових вугледобувних, вуглеперероб них та торфодобувних підприє мств «Укрвуглеторфреструкт уризація»на належного відпо відача Державне підприє мство «Донвуглереструктури зація».

У відповідності до ч. 6 ст. 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України встановлен о, що якщо немає перешкод для р озгляду справи у судовому за сіданні, але прибули не всі ос оби, які беруть участь у справ і, хоча і були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового розгляду, суд має право розглянути справу у пи сьмовому провадженні у разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно дослідивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при ходить до висновку, що позов п ідлягає задоволенню з таких підстав.

Державне підприємство «З ліквідації збиткових вуглев идобувних, вуглепереробних т а торфодобувних підприємств «Укрвуглеторфреструктуриц азія»зареєстроване як платн иком збору на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я згідно ст.14 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування »від 9 липня 2003 року №1058-IV.

Між Державним підприєм ством «З ліквідації збиткови х вугледобувних, вуглепереро бних та торфодобувних підпри ємств «Укрвуглеторфреструк туризація»та правонаступни ком в межах розподільчого ба лансу Державне підприєм ство «Донвуглереструктуриз ація»30 липня 2010 року було підпи сано розподільчий баланс від повідно до якого заборговані сть перед Управлінням Пенсій ного фонду України у Централ ьному - міському районі м. Го рлівки у розмірі 264 243, 25грн. не пе редавалась на баланс Державн ого підприємства «Донвуглер еструктуризація».

Управління Пенсійного фон ду України у Центрально- міс ькому районі м. Горлівки була виставлена Державному підпр иємству «З ліквідації збитко вих вугледобувних, вуглепере робних та торфодобувних підп риємств «Укрвуглеторфрестр уктруизація», заборгованіст ь по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставк у пільгових пенсій в сумі 264 243, 2 5 грн. за період з березня 2009 рок у по лютий 2010 року що не відпові дає дійсності та порушує вик ладені законодавчі норми.

Згідно статті 13 Закону Укра їни «Про пенсійне забезпечен ня»№1788 - XII від 5 травня 1991 року, п .2 Прикінцевих положень Закон у України «Про загальнообов' язкове державне страхування » від 9 липня 2003 року № 1058 підприє мства та організації з кошті в, призначених на оплату прац і, вносять до Пенсійного фонд у України плату, що покриває ф актичні витрати на виплату п енсій відповідно до пункту « б»- «з»даної статті до досягн ення працівником пенсійного віку.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 розді лу ХV Прикінцеві положення За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування»(далі - Закон) пі дприємства та організації з коштів, призначених на оплат у праці, вносять до Пенсійног о фонду плату, що покриває фак тичні витрати на виплату і до ставку пенсій особам, які бул и зайняті повний робочий ден ь на підземних роботах, на роб отах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами пр аці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показ ників, затверджених Кабінето м Міністрів України, крім тих , що були безпосередньо зайня ті повний робочий день на під земних роботах (включаючи ос обовий склад гірничорятувал ьних частин) з видобутку вугі лля, сланцю, руди та інших кори сних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком р обіт і професій, затверджени м Кабінетом Міністрів Україн и, починаючи з дня набрання чи нності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збіль шенням її щороку на 10 відсоткі в до 100-відсоткового розміру в ідшкодування фактичних витр ат на виплату і доставку цих п енсій до набуття права на пен сію за віком.

Згідно пп.6.1. п. 6 Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 відшкоду ванню підприємствами, уст ановами й організаціями, ств ореним відповідно до законод авства України, незалежно ві д форм власності, виду діяльн ості та господарювання, об' єднаннями громадян, профспіл ками,

політичними партіям и (у тому числі філіями, предст авництвами, відділеннями та іншими відокремленими підро зділами зазначених підприєм ств, установ, організацій, об' єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичними особами суб' єктами підприє мницької діяльності та іншим и особами (включаючи юридичн их та фізичних осіб - суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування - фіксовани й податок, єдиний податок та ф іксований сільськогосподар ський податок), які використо вують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (к онтракту) або на інших умовах , передбачених законодавство м, або за договорами цивільно -правового характеру; колект ивними та орендними підприєм ствами, сільськогосподарськ ими кооперативами та фермерс ькими господарствами, у тому числі тими, які обрали особли вий спосіб оподаткування (фі ксований податок, єдиний под аток, фіксований сільськогос подарський податок); диплома тичними представництвами, ко нсульськими установами Укра їни, філіями, представництва ми, іншими відокремленими пі дрозділами підприємств та ор ганізацій (у тому числі міжна родними), створеними відпові дно до законодавства України , які мають окремий баланс і са мостійно здійснюють розраху нки із застрахованими особам и; іноземними дипломатичними представництвами та консуль ськими установами іноземних держав, філіями, представниц твами, іншими відокремленими підрозділами іноземних підп риємств та організацій, міжн ародними організаціями, розт ашованими на території Украї ни, витрат Пенсійного ф онду України на виплату та до ставку пенсій, призначених н а пільгових умовах підляг ають витрати Пенсійного ф онду на виплату та доставку п енсій, призначених на пільго вих умовах відповідно до час тини 2 Прикінцевих положень З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування»в розмірах 100 в ідсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій.

Ліквідація вугледобувних та вуглепереробних підприєм ств, здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Мініс трів України «Про затверджен ня Порядку ліквідації збитко вих вугледобувних та вуглепе реробних підприємств»від 27с ерпня 1997 року № 939.

Слід звернути увагу на те, що основною метою створення таких підприємств та їх відо кремлених підрозділів, є зді йснення, відповідно до Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни «Про затвердження Порядк у ліквідації збиткових вугле добувних та вуглепереробних підприємств»від 27 серпня 1997 ро ку .№ 939 ліквідаційної процеду ри збиткових вугледобувних, вуглепереробних та торфодоб увних підприємств, а не набут тя прав правонаступника та п одальше здійснення відповід ної діяльності з метою отрим ання прибутку.

Таким чином, відповідач, є замовником і виконавцем роб іт, передбачених проектами л іквідації підприємств. Тобто , при виконанні робіт відпові дає лише за суворе дотриманн я вимог проектів ліквідації, затверджені у встановлено п орядку. Питання правонаступн ицтва вугледобувних та вугле переробних підприємств, які ліквідуються за рішенням Каб інету Міністрів України не в изначаються проектами їх лік відації.

Наказом Міністерства пали ва та енергетики України № 206 в ід 5 травня 1991 року було ліквідо вано шахту «Червоний Профінт ерн», наказом передбачено ст ворення ліквідаційної коміс ії, яка була зобов' язана про вести ліквідаційні заходи та подати ліквідаційний баланс .

Крім цього, відповідачем не надано жодних доказів на під твердження відношення праці вників шахти «Червоний Профі нтерн», яким була виплачена п енсія за період з березня 2009 ро ку по лютий 2010 року, до відповід ача (перебування у трудових в ідносинах, наймі тощо). В той ж е час, з матеріалів справи вст ановлено, що зазначені праці вники, до виходу на пенсію пра цювали (перебували у трудови х відносинах) на шахті «Черво ний Профінтерн».

Суд, проаналізувавши норми законодавства, на яких ґрунт уються доводи позивача, звер тає увагу на те, що відповідач взагалі не відноситься до ви черпного переліку роботодав ців, зазначених в пп.6.1. п. 6 Інстр укції про порядок обчислення і сплати страхувальниками т а застрахованими особами вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни від 19.12.2003 р. № 21-1, які зобов' яз ані відшкодовувати Пенсійно го фонду на виплату та достав ку пенсій, призначених на піл ьгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положе нь Закону України "Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування".

За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги про стягн ення з відповідача заборгова ності по відшкодуванню факти чних витрат на виплату та дос тавку пільгових пенсій за сп иском № 2 за період з березня 2009 року по лютий 2010 року в розмірі 264 243, 25грн. є такими, що не відпов ідають законодавству Україн и та не підлягають задоволен ню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції України та законів України, а також міжн ародних договорів, згода на о бов' язковість яких надана В ерховною Радою України. суд з астосовує інші нормативно-пр авові акти, прийняті відпові дним органом на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Враховуючи вищезазначене, суд, за правилами, перевіривш и наявні у справі докази, вваж ає, що позовні вимоги не підля гають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, Окружний адм іністративний суд міста Києв а -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову в ідмовити.

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції за правилами, встано вленими статтями 185-187 Кодекс у адміністративного судочин ства України.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.01.2012
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21083916
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7415/10/2670

Ухвала від 06.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні