УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" серпня 2011 р. справа № 2а-1878/10/1170
Колегія суддів Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду у складі: головуючого судді: Мірошниченка М.В.
суддів: Ю хименка О.В. Руденко М.А.
при секретарі судового зас ідання: Федоровій Т.С.
за участю представників :
позивача: не з' яв ився;
відповідача: не з' явив ся;
розглянувши у відкритому судовому засіданні
апеляційну скаргу Кі ровоградської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії,
м. Кір овоград
на постанову Кі ровоградського окружного ад міністративного суду
від 23.06 .2010р.
у справі № 2 а-1878/10/1170
за позовом Кі ровоградської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії,
м. Кір овоград
до відповідача Міської організації соціа л-демократичної партії Украї ни
(об' є днаної), м. Кіровоград
про пр ипинення підприємницької ді яльності юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградською об' єдн аною державною податковою ін спекцією заявлено позов до Міської організації соціа л-демократичної партії Украї ни (об' єднаної) про припинен ня підприємницької діяльнос ті юридичної особи, у зв' язк у з відсутністю відповідача за його місцезнаходженням.
За наслідками розгляду спр ави по суті, постановою Кіров оградського окружного адмін істративного суду від 23.06.2010р. у справі №2а-1878/10/1170 у задоволенні а дміністративного позову від мовлено.
Постанова суду першої інст анції мотивована тим, що у под аткового органу відсутні пов новаження на звернення до су ду із позовом про скасування державної реєстрації (припи нення підприємницької діяль ності) юридичної особи - політ ичної партії, порядок припин ення діяльності якої визначе но спеціальним Законом Украї ни «Про політичні партії в Ук раїні».
Не погодившись із постанов ою суду першої інстанції, Кір овоградською ОДПІ подана апе ляційна скарга, в якій ставит ься вимога про скасування по станови Кіровоградського ок ружного адміністративного с уду від 23.06.2010р. у справі №2а-1878/10/1170. В обґрунтування таких вимог п озивач посилається на те, що п останова суду прийнята з пор ушенням норм матеріального і процесуального права. Довод и скарги ґрунтуються на тому , що наявність в Єдиному держа ному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юрид ичної особи за вказаним її мі сцезнаходженням, є підставою для ухвалення судом рішення про припинення юридичної ос оби.
Від Міської організаці ї соціал-демократичної парті ї України (об' єднаної) запер ечень на апеляційну скаргу д о суду не надходило.
Сторони законним правом на участь своїх представників в судовому засіданні не скор истались. Про час, дату та місц е розгляду справи за адресам и наявними в матеріалах спра ви, повідомлялись належним ч ином. Колегія суддів вважає з а можливе розглянути апеляці йну скаргу за наявними у спра ві доказами, у відсутності ст орін, відповідно до ст.196 КАС Ук раїни, оскільки їх неявка не п ерешкоджає вирішенню спору.
Технічне фіксування судов ого процесу здійснювалось за допомогою комплексу «Камерт он».
За результатами судового р озгляду справи в судовому за сіданні 31.08.2011р. колегією суддів було оголошено вступну та ре золютивну частини ухвали суд у апеляційної інстанції.
Дослідивши доводи апеляці йної скарги та обставини спр ави, перевіривши їх доказами колегія суддів не знаходить підстав для задоволення апе ляційної скарги.
Як випливає з матеріалів с прави, Міська організаці я соціал-демократичної парті ї України (об'єднана) (ідентифі каційний код 33797356, Кіровоградс ька область, м. Кіровоград, вул . Луначарського, 29) зареєстров ана як юридична особа 06.03.1998р., пр о що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців.
Відповідно до акту ДПІ у м. К іровограді №10433/10/15-10 від 20.05.2010р. з 03.10. 2005р. відповідач взятий на облі к платників податків як непр ибуткова установа.
Згідно витягу з облікової с прави відповідача, 21.11.2008р. до ДП І у м. Кіровограді надійшла ін формація з Єдиного державног о реєстру про внесення до ЄДР 20.11.2008р. запису №14441430003001853 про відсут ність юридичної особи - Міс ької організації соціал-де мократичної партії України ( об'єднаної) - за її місцезнаход женням.
Наявність в Єдиному держан ому реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юриди чної особи за вказаним її міс цезнаходженням, стало підста вою для звернення податковог о органу з позовом про припин ення юридичної особи.
Колегія суддів зазначає, що у відповідності з ч.2 ст.38 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців»підс тавами для постановлення суд ового рішення щодо припиненн я юридичної особи, що не пов' язано з банкрутством юридичн ої особи, зокрема є: визнання н едійсним запису про проведен ня державної реєстрації чере з порушення закону, допущені при створенні юридичної осо би, які не можна усунути; прова дження нею діяльності, що суп еречить установчим документ ам, або такої, що заборонена за коном; невідповідність мінім ального розміру статутного ф онду юридичної особи вимогам , неподання протягом року орг анам державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості відповідно до закону; на явність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутні сть юридичної особи за вказа ним її місцезнаходженням.
Відповідно до п.17 ст.11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб'єкта підп риємницької діяльності.
Отже, вказаною нормою матер іального права визначено, що податкові органи мають прав о звертатися з позовом про ск асування державної реєстрац ії суб' єкта підприємницько ї діяльності (припинення юри дичної особи) в межах наданої компетенції.
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про державну податк ову службу в Україні»державн і податкові інспекції в райо нах, містах без районного под ілу, районах у містах, міжрайо нні та об' єднані державні п одаткові інспекції виконуют ь функції, зокрема, з контролю своєчасності подання платни ками податків бухгалтерськи х звітів і балансів, податков их декларацій, розрахунків т а інших документів, пов' яза них з обчисленням податків, і нших платежів, а також переві ряють достовірність цих доку ментів щодо правильності виз начення об' єктів оподаткув ання і обчислення податків, і нших платежів а також здійсн юють, у межах своїх повноваже нь, контроль за законністю ва лютних операцій, додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) у встановленому законо м порядку, за наявністю свідо цтв про державну реєстрацію суб' єктів підприємницької діяльності, ліцензій на пров адження видів господарської діяльності, що підлягають лі цензуванню відповідно до зак ону, з наступною передачею ма теріалів про виявлені поруше ння органам, що видають ці док ументи, за наявністю торгови х патентів.
Таким чином, функції, якими обумовлена компетенція пода ткових органів, полягають у к онтролю за додержанням подат кового законодавства платни ками податків.
Доказів того, що відповідач ем порушено вимоги податково го законодавства, у вигляді н еподання платником податків податкових декларацій та фі нансової звітності, що могло б бути підставою для припине ння юридичної особи, ДПІ не на дано.
Отже, суд першої інстанції о бґрунтовано зазначив про те, що підстав для задоволення п озовних вимог, з огляду на пов новаження, якими наділений п одатковий орган, не існує.
Крім цього, суд першої інста нції вірно виходив з того, що в ідповідачем у справі є політ ична партія і спеціальним За коном, який регулює діяльніс ть таких організацій, є Закон України «Про політичні парт ії в Україні». Вказаним Закон ом визначено, зокрема, підста ви та спосіб ліквідації полі тичних партій, і цим Законом п ередбачено інший порядок при пинення юридичних осіб, що ві дносяться до таких громадськ их організації.
Згідно ч.2 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців», цим Законом м ожуть бути встановлені особл ивості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому чис лі професійних спілок), благо дійних організацій, політичн их партій, органів державної влади та органів місцевого с амоврядування, асоціацій орг анів місцевого самоврядуван ня, банків, торгово-промислов их палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спіло к), бірж, а також інших установ та організацій.
Відповідно до змісту ст.11 За кону України «Про політичні партії в Україні»реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших струк турних утворень, передбачени х статутом партії, здійснюєт ься відповідними органами юс тиції Міністерства юстиції У країни, якщо інший порядок не передбачений законом, лише п ісля реєстрації політичної п артії Міністерством юстиції України. Після реєстрації об ласних, міських та районних о рганізацій політичних парті й вони можуть набувати стату су юридичної особи, якщо це пе редбачено статутом партії.
Статтею 23 вказаного Закону регламентовано порядок прип инення діяльності політично ї партії, а саме шляхом реорга нізації чи ліквідації (самор озпуску) або в разі заборони ї ї діяльності чи анулювання р еєстраційного свідоцтва в по рядку, встановленому цим та і ншими законами України. Ріше ння про реорганізацію чи сам орозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної па ртії відповідно до статуту п олітичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політично ї партії приймає рішення про використання майна та кошті в політичної партії на стату тні чи благодійні цілі.
Крім того, ч.1 ст.18. Закону Укра їни «Про політичні партії в У країні»передбачено, що держа вний контроль за додержанням політичною партією вимог Ко нституції та законів України , а також статуту політичної п артії здійснює Міністерство юстиції України.
Наведене свідчить, що закон одавство України не передбач ає повноваження податкового органу на звернення до суду і з позовом про скасування дер жавної реєстрації (припиненн я підприємницької діяльност і) юридичної особи політично ї партії, яка не є суб'єктом пі дприємницької діяльності, а відтак у позивача відсутнє п раво вимоги про припинення т акої юридичної особи на підс таві положень Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців».
За таких обставин, колегія с уддів дійшла висновку про те , що судом першої інстанції в д остатньому обсязі з' ясован о обставини справи та ухвале но законне і обґрунтоване рі шення, у зв' язку з чим підста в для його скасування не існу є.
Керуючись ст. ст. 195, 198, 200, 2 05, 206 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Кіро воградської об' єднаної дер жавної податкової інспекції , м. Кіровоград залишити без за доволення.
Постанову Кіровоградськог о окружного адміністративно го суду від 23.06.2010р. у справі № 2а-1878 /10/1170 залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками пер егляду набирає законної сили з моменту проголошення, та мо же бути оскаржена протягом д вадцяти днів з дня складання до адміністративного суду к асаційної інстанції.
Повний текст ухвали вигото влено - 06.09.2011р.
Головуючий: М.В. М ірошниченко
Суддя: О.В. Юхимен ко
Суддя: М.А. Руден ко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2011 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21084612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мірошниченко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні