Ухвала
від 12.01.2012 по справі 2а-896/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2012 р. Справа № 14642/10

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:

головуючого судді Ніколіна В.В.,

суддів Старунського Д .М., Гінда О.М.,

розглянувши у порядку пис ьмового провадження в м. Льво ві апеляційну скаргу Управлі ння Пенсійного фонду України в Маневицькому районі Волин ської області на постанову М аневицького районного суду В олинської області від 01.09.2009 рок у у справі за позовом ОСОБА _1 до Управління Пенсійного фонду України в Маневицьком у районі Волинської області про стягнення недоплаченої щ омісячної соціальної допомо ги як дитині війни, -

ВСТАНОВИЛА :

В червні 2009 року ОСОБА_1 з вернулась до суду з адмініст ративним позовом, у якому про сила зобов' язати Управлінн я Пенсійного фонду України в Маневицькому районі Волинсь кої області нарахувати та ви платити недоплачену щомісяч ну соціальну допомогу як дит ині війни за період з 01.01.2006 року по 30.11.2008 року.

Оскаржуваною постановою М аневицького районного суду В олинської області від 01.09.2009 рок у вказаний позов задоволено частково, а саме зобов' язан о Управління Пенсійного фонд у України в Маневицькому рай оні Волинської області прове сти нарахування та виплату ОСОБА_1 недоплаченої щоміс ячної державної соціальної г рошової допомоги як дитині в ійни в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, за період з 09.07 .2007 року по 31.12.2007 року, та з 22.05.2008 року по 30.11.2008 року.

У поданій апеляційній скар зі відповідач просить зазнач ену постанову скасувати та п рийняти нову, якою у задоволе нні позовних вимог позивачки відмовити в повному обсязі, п окликаючись на порушення суд ом першої інстанції норм мат еріального права. Вимоги за а пеляційною скаргою обґрунто вує тим, що законодавством Ук раїни не прийнято жодного но рмативного акту на виконання вимог ст. 6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни” про підвищення розміру пенсій дітей війни, не визнач ено, які саме органи мають про водити такі виплати, за рахун ок яких коштів і джерел. Крім т ого, залишається невизначени м порядок обчислення такого підвищення та його розмір. Пр осить врахувати, що встановл ений ч.1 ст. 28 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” м інімальний розмір пенсії за віком застосовується виключ но для визначення розміру пе нсій, призначених відповідно до зазначеного Закону, і не мо же враховуватися для перерах унків або підвищень інших пе нсій.

Сторони по справі належним чином судом були повідомлен і, однак з невідомих для суду п ричин не з'явилися в зал судов ого засідання, а тому відпові дно до ч. 1 ст. 197 КАС України суд а пеляційної інстанції може ро зглянути справу в порядку пи сьмового провадження за наяв ними у справі матеріалами, як що справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказ ів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у спра ві, у судове засідання, хоча во ни були належним чином повід омлені про дату, час і місце су дового засідання.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги у їх сукупності, колегі я суддів приходить до переко нання, що подана скарга не під лягає задоволенню з наступни х мотивів.

Задовольняючи частково по зовні вимоги ОСОБА_1 суд в иходив з того, що позивачка на лежить до категорії громадян , на яких поширюються державн і соціальні гарантії дітям в ійни, а тому вона має право на встановлене ст. 6 Закону Украї ни “Про соціальний захист ді тей війни ” підвищення до пен сії. Оскільки Конституційний Суд України своїм рішенням в ід 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 визнав н еконституційними окремі пол оження Закону України “Про Д ержавний бюджет України на 2007 -2008 рр.”, якими було зупинено і о бмежено право на отримання с пірних виплат, невиплата Упр авлінням Пенсійного фонду Ук раїни в Маневицькому районі Волинської області 30% доплати до пенсії позивачці з врахув анням вимог ст. 6 Закону Україн и “Про соціальний захист діт ей війни ” є незаконною.

Такі висновки суду першої і нстанції, на думку колегії су ддів, відповідають нормам ма теріального права.

Безспірно встановлено, що п озивачка є дитиною війни та в ідповідно до ст. 6 Закону Украї ни “Про соціальний захист ді тей війни”, у редакції, що була чинною на час виникнення спі рних правовідносин та виріше ння даного публічно-правовог о спору судом, має право на отр имання 30% підвищення виплачув аної їй Управлінням Пенсійно го фонду України в Маневицьк ому районі Волинської област і пенсії за віком.

Рішеннями Конституційног о Суду України від 09.07.2007 року та 22.05.2008 року визнано такими, що не відповідають Конституції Ук раїни положення Закону Украї ни “Про Державний бюджет на 200 7-2008 рр.”, якими було зупинено (об межено) дію вищевказаної ст. 6 Закону України “Про соціальн ий захист дітей війни ”, із вка зівкою на те, що дане рішення К онституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикц ії при розгляді ними позовів у зв' язку з правовідносина ми, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконсти туційними.

Крім того, п. 17 ст. 77 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2006 рік» дію ст. 6 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни ” було зупин ено, а Закон України «Про внес ення змін до Закону України « Про Державний бюджет України на 2006 рік» від 19.01.2006 року дію ст. 6 в ищевказаного Закону було від новлено, про те її дія запрова джується поетапно за результ атами виконання бюджету у 1 пі вріччі у порядку, визначеном у КМУ за погодженням з коміте том Верховної Ради з питань б юджету. Статтею 111 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік» встановлено, щ о у 2007 році підвищення до пенсі ї або щомісячного грошового утримання чи державної соціа льної допомоги, яка виплачує ться замість пенсії, відпові дно до ст. 6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни ” виплачується лише особ ам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту») у розмірі 50% в ід розміру надбавки, встанов леної для учасників війни. Вр аховуючи наведене, вимоги по зивача щодо підвищення до пе нсії за період з січня 2006 року з адоволенню не підлягають, ос кільки КМУ за результатами в иконання бюджету у 1 півріччі 2006 року будь-яких документів п ро зазначеній виплаті не при ймалось.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачці здійснює П енсійний фонд України в особ і Управління Пенсійного фонд у України в Маневицькому рай оні Волинської області, відп овідний обов' язок слід покл асти на відповідача у справі .

За чинним законодавством У країни розмір мінімальної пе нсії за віком визначається л ише за правилами, передбачен ими ч. 1 ст. 28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування». Іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей роз мір або встановлював інший р озмір, немає.

Положення ч. 3 ст. 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання», з якої випливає, що мін імальний розмір пенсії за ві ком, встановлений абзацом пе ршим частини першої цієї ста тті, застосовується виключно для визначення розмірів пен сій, призначених згідно з цим Законом, на думку колегії суд дів, не слід брати до уваги при вирішенні спору, оскільки на явність такої норми за відсу тності іншого мінімального р озміру пенсії за віком не є пі дставою для відмови в реаліз ації конституційних гаранті й та права на отримання підви щення до пенсії дітям війни, в иходячи з розміру мінімально ї пенсії за віком, як це встано влено Законом України «Про с оціальний захист дітей війни ».

А тому висновки суду першої інстанції відповідають норм ам матеріального та процесуа льного права.

На підставі наведеного кол егія судів прийшла до виснов ку, що судом першої інстанції , при винесені оскаржуваної п останови вірно дано правову оцінку обставинам справі та ухвалено судове рішення з до держанням норм матеріальног о і процесуального права, що з гідно ст. 200 КАС України є підст авою для залишення апеляційн ої скарги без задоволення, а п останови суду першої інстанц ії без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 К АС України колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Управлі ння Пенсійного фонду України в Маневицькому районі Волин ської області - залишити бе з задоволення.

Постанову Маневицького ра йонного суду Волинської обла сті від 01.09.2009 року у справі № 2а-896/0 9 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, що бе руть участь у справі, може бут и оскаржена до Вищого адміні стративного суду України про тягом двадцяти днів шляхом п одання касаційної скарги без посередньо до суду касаційно ї інстанції.

Головуючий В.В. Ніколін

Судді Д.М. Старунський

О .М. Гінда

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2012
Оприлюднено31.01.2012
Номер документу21095771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-896/09

Ухвала від 20.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 04.10.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

Ухвала від 30.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 09.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

Ухвала від 20.01.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 12.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні