Ухвала
від 07.12.2011 по справі 5/338-28/55а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"07" грудня 2011 р. м. Київ К-17788/07

Колегія суддів Вищого адміністративного суду Укра їни у складі:

Головуючого Бившевої Л.І.,

суддів: Ланченко Л.В., Лосєва А.М., Маринчак Н.Є., Остр овича С.Е.,

секретар судового засіда ння Подолянко Р.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні касаційну скаргу Дочірнього підпри ємства «Галич - Львів»

на постанову Господарс ького суду Львівської област і від 20 березня 2007 року

та ухвалу Львівського а пеляційного адміністративн ого суду від 31 липня 2007 року

у справі № 5/338-28/55 А

за позовом Дочірнього пі дприємства «Галич - Львів»

до Державної податково ї інспекції у Галицькому рай оні міста Львова

про визнання нечинним (н едійсним) та скасування пода ткового повідомлення - ріше ння, -

В С Т А Н О В И Л А :

Дочірнє підприємст во «Галич - Львів»(далі - по зивач) звернулось до суду з по зовом до Державної податково ї інспекції у Галицькому рай оні міста Львова (далі - відп овідач) про визнання нечинни м (недійсним) та скасування по даткового повідомлення - рі шення ДПІ у Галицькому район і м. Львова від 14 березня 2006 року № 0012571630/2.

Постановою Господарського суду Львівської області від 20 березня 2007 року в задоволенн і позову відмовлено повністю .

Ухвалою Львівського апеля ційного адміністративного с уду від 31 липня 2007 року постано ву Господарського суду Львів ської області від 20 березня 2007 року залишено без змін.

В касаційній скарзі ДП «Гал ич - Львів», посилаючись на п орушення судами першої та ап еляційної інстанцій норм мат еріального та процесуальног о права, просить скасувати по станову Господарського суду Львівської області від 20 бере зня 2007 року та ухвалу Львівськ ого апеляційного адміністра тивного суду від 31 липня 2007 рок у і прийняти нову постанову, я кою позовні вимоги задовольн ити.

З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної з ос іб, які беруть участь у справі , та які були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового засідання, колегі я суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріа лами за відсутності сторін.

Заслухавши суддю - доповіда ча, перевіривши доводи касац ійної скарги щодо дотримання правильності застосування с удами першої та апеляційної інстанцій норм матеріальног о та процесуального права, пр авової оцінки обставин у спр аві, колегія суддів, враховую чи межі касаційної скарги, ді йшла висновку, що касаційна с карга задоволенню не підляга є з наступних підстав.

Судами попередніх інстанц ій встановлено наступне.

14 березня 2006 року ДПІ у Галиць кому районі м. Львова прийнял а податкове повідомлення - р ішення № 0012571630/2, яким на підставі підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»за затримку на 1 кален дарний день граничного строк у сплати узгодженої суми под аткового зобов' язання в роз мірі 5740,00 грн. визначила ДП «Гал ич - Львів»штраф в розмірі 10 % в сумі 574,00 грн.

Рішення судів попередніх і нстанцій мотивовані правомі рністю застосування до позив ача штрафу на підставі підпу нкту 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»оспорю ваним податковим повідомлен ням - рішенням, оскільки пог одження Протокольних рішень -схем про проведення розраху нків щодо відшкодування сум податку на додану вартість в частині, що належить зарахув анню на поточний рахунок пла тника податків № 13-153 та № 13-166 відб улося поза межами строку спл ати податкового зобов' язан ня.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками судів попере дніх інстанцій з огляду на на ступне.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем були подан і до податкового органу пода ткові декларації з податку н а додану вартість за серпень 2002 року та вересень 2002 року, у як их підприємство задекларува ло суми податку на додану вар тість, які підлягають сплаті до бюджету за підсумками пот очного звітного періоду у ро змірах 1336,00 грн. та 4404,00 грн. відпов ідно.

Протокольними рішеннями (с хемами) № 13-153 від 24 жовтня 2002 року та № 13-166 від 22 листопада 2002 року п ро проведення розрахунків що до відшкодування сум податку на додану вартість у частині , що належить зарахуванню на п оточний рахунок платника под атків підприємство, якому на лежить відшкодування податк у на додану вартість, - СП Гран д Готель та підприємство-кре дитор, що має заборгованість з платежів до державного бюд жету, - ДП «Галич - Львів»пого дили проведення розрахунків за такою схемою: орган держав ного казначейства за місцем реєстрації СП Гранд Готель н а підставі висновків ДПІ у Га лицькому районі м. Львова від 21 жовтня 2002 року № 624 на суму 1336,00 гр н. та від 19 листопада 2002 року № 670 н а суму 4404,00 грн. проводить відшк одування податку на додану в артість СП Гранд Готель, а СП Г ранд Готель, використовуючи отримане відшкодування, пере раховує протягом одного опер аційного дня ДП «Галич - Льв ів»борг для розрахунків у су мах 1336,00 грн. та 4404,00 грн. відповідн о та відображає їх у обліку як отримане відшкодування пода тку на додану вартість та пог ашення кредиторської заборг ованості згідно актів звірки від 13 жовтня 2002 року № 6 та від 01 л истопада 2002 року № 7. ДП «Галич - Львів», яке має заборгованіс ть з платежів до державного б юджету у сумах 1336,00 грн. та 4404,00 грн . відповідно на підставі дові док ДПІ у Галицькому районі м . Львова від 21 жовтня 2005 року № 58 т а від 18 листопада 2002 року № 62 пер ераховує протягом одного опе раційного дня отримані кошти на рахунок, визначений терит оріальним органом Державног о казначейства і відображає їх в обліку як погашення дебі торської заборгованості та п огашення заборгованості з пл атежів до бюджету.

Відповідно до абзацу 1 пункт у 5.1 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зо бов'язання, самостійно визна чене платником податків у по датковій декларації, вважаєт ься узгодженим з дня подання такої податкової декларації .

Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статт і 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»(в редакції на момен т виникнення спірних правові дносин) встановлено, що платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації.

За приписами підпункту «а» підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»(в редакції на момент виникнення спірних правовід носин) податкові декларації подаються за базовий податко вий (звітний) період, що дорівн ює календарному місяцю (у том у числі при сплаті місячних а вансових внесків), - протягом 2 0 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця.

Згідно пункту 1.5 статті 1 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»(в редакції на момент вини кнення спірних правовідноси н) штрафна санкція (штраф) - пла та у фіксованій сумі або у виг ляді відсотків від суми пода ткового зобов'язання (без ура хування пені та штрафних сан кцій), яка справляється з плат ника податків у зв'язку з пору шенням ним правил оподаткува ння, визначених відповідними законами.

Відповідно до абзацу 1 підпу нкту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»(в редакції на момент виник нення спірних правовідносин ), в якій визначені штрафні сан кції (штрафи) за порушення под аткового законодавства, зокр ема, при затримці до 30 календа рних днів, наступних за остан нім днем граничного строку с плати узгодженої суми податк ового зобов'язання, такий пла тник податку зобов'язаний сп латити штраф у розмірі десят и відсотків погашеної суми п одаткового боргу.

Отже, для застосування цьог о штрафу необхідна наявність двох підстав: 1) наявність узг одженої суми податкового зоб ов' язання; 2) несплата цієї уз годженої суми податкового зо бов' язання при затримці, що складає до 30 календарних днів , наступних за останнім днем г раничного строку сплати узго дженої суми податкового зобо в' язання.

Ці факти мають бути належни м чином встановлені податков им органом.

Інших підстав для застосув ання штрафу не передбачено.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2001 р оку № 1270 «Про впорядкування ві дшкодування податку на додан у вартість та розрахунків з б юджетом»(в редакції на момен т виникнення спірних правові дносин) було затверджено Пор ядок проведення розрахунків щодо відшкодування сум пода тку на додану вартість у част ині, що належить зарахуванню на поточний рахунок платник а податку, підпунктом «в»пун кту 5 якого визначено, що після оформлення документів, зазн ачених у підпункті «а» пункт у 5 цього Порядку, органи Держа вного казначейства за рахуно к тимчасово вільних залишків бюджетних коштів перерахову ють суми відшкодування на ві дкриті у відповідному органі Державного казначейства рах унки платникам податку, яким проводиться відшкодування ( за наявності платіжного дору чення про перерахування кошт ів кредиторам - платникам под атків, рахунки яких відкриті в органах Державного казнач ейства).

Таким чином, виходячи з дат протокольних рішень (схем) № 13 -153 від 24 жовтня 2002 року та № 13-166 від 22 листопада 2002 року, які є одним и з необхідних документів, ви значених підпунктом «а»пунк ту 5 вказаного вище Порядку, дл я здійснення розрахунків, су ди попередніх інстанцій дійш ли обґрунтованого висновку, з яким погоджується суд каса ційної інстанції, про поруше ння позивачем граничних стро ків сплати узгоджених сум по даткових зобов' язань з пода тку на додану вартість по под аткових деклараціях за серпе нь та вересень 2002 року.

Посилання позивача на те, що накладений штраф є адмініст ративно-господарською санкц ією, а тому може бути застосов аний в межах строку, передбач еного статтею 250 Господарсько го кодексу України, є необґру нтованими, з огляду на наступ не.

Згідно абзацу 1 преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»(в редакції на момент ви никнення спірних правовідно син), цей Закон є спеціальним з аконом з питань оподаткуванн я, який установлює порядок по гашення зобов'язань юридични х або фізичних осіб перед бюд жетами та державними цільови ми фондами з податків і зборі в (обов'язкових платежів), вклю чаючи збір на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування т а внески на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що з астосовуються до платників п одатків контролюючими орган ами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічно ї діяльності, та визначає про цедуру оскарження дій органі в стягнення.

Згідно з абзацом 1 пункту 17.1 с татті 17 Закону України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами»(в редакції на м омент виникнення спірних пра вовідносин) штрафні санкції за порушення податкового зак онодавства накладаються на п латника податків у розмірах, визначених цією статтею, крі м штрафних санкцій за поруше ння валютного законодавства , що встановлюються окремим з аконодавством.

Отже, порушення платником п одатків строків погашення по даткового зобов'язання, уста новлених пунктом 5.3 статті 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», тягне за собою накладе ння на нього контролюючим ор ганом штрафу шляхом прийнятт я акта ненормативного характ еру у формі податкового пові домлення, яке згідно з пункто м 1.9 статті 1 зазначеного Закон у є письмовим повідомленням про обов'язок платника подат ків сплатити суму податковог о зобов'язання, визначену кон тролюючим органом у випадках , передбачених цим Законом.

Відповідно до пункту 17.3 стат ті 7 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»(в редакції на момен т виникнення спірних правові дносин) сплата (стягнення) штр афних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

За таких обставин, строки за стосування адміністративно -господарських санкцій, уста новлені статтею 250 Господарсь кого кодексу України, не поши рюються на випадки накладенн я штрафних санкцій за поруше ння платником податків прави л оподаткування у порядку, ви значеному Законом України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».

Таким чином, суд першої інст анції, з яким погодився суд ап еляційної інстанції, дійшли обґрунтованого висновку про правомірність застосування до позивача штрафних санкці й на підставі підпункту 17.1.7 пун кту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами»оспорюва ним податковим повідомлення м - рішенням.

Таким чином, суди попередні х інстанцій обґрунтовано не прийняли до уваги посилання позивача на строки застосува ння адміністративно-господа рських санкцій, установлені статтею 250 Господарського код ексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 224 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а суд ові рішення - без змін, якщо ви знає, що суди першої та апеляц ійної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при у хваленні судових рішень чи в чиненні процесуальних дій.

Враховуючи вищевикладене, касаційна скарга Дочірнього підприємства «Галич - Львів »підлягає залишенню без задо волення, а постанова Господа рського суду Львівської обла сті від 20 березня 2007 року та ухв алу Львівського апеляційног о адміністративного суду від 31 липня 2007 року підлягають зал ишенню без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 210, 220, 221, 223, 224, 23 0, 231, ч. 5 ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія -

У Х В А Л И Л А :

Касаційну скаргу Доч ірнього підприємства «Галич - Львів»залишити без задово лення, а постанову Господарс ького суду Львівської област і від 20 березня 2007 року та ухвал у Львівського апеляційного а дміністративного суду від 31 л ипня 2007 року залишити без змін .

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення і може бути переглянута Верхо вним Судом України з підстав , у строк та у порядку, визначе ному статтями 237, 238, 2391 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Голо вуючий:


Л.І. Бившева

Судді:


Л.В. Ланченко


А.М. Лосєв


Н.Є. Маринчак


С.Е. Острович

Суддя Л.І. Бившева

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено31.01.2012
Номер документу21107054
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/338-28/55а

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні