07/3303а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 07/3303а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" вересня 2008 р.
12год. 35хв., м. Черкаси
За позовом прокурора міста Черкаси в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у місті Черкаси
до товариства з обмеженою відповідальністю „Мікат - Нафта”
про стягнення 33682грн. 97коп.
Суддя Дорошенко М.В.
Секретар судового засідання Ковба І.М.
Представники сторін:
від позивача: Батаргіна Ю.О.- за довіреністю від 03.09.2007р.;
від відповідача: не прибули.
За участю старшого помічника прокурора міста Черкаси Архипенко В.О.
Заявлено позов про стягнення за рахунок активів відповідача в доход бюджету 2430грн. 97коп. податкового боргу з орендної плати за землю.
Заявою від 29.08.2008р. позивач збільшив розмір позовних вимог і додатково до заявленої у позові суми податкового боргу просив стягнути з відповідача в доход бюджету ще 31252грн.: у тому числі 31182грн. податкового боргу з орендної плати за землю та 70грн. податкового боргу з податку на додану вартість.
Господарський суд прийняв збільшення позивачем розміру позовних вимог, остаточний розмір яких становить 33682грн. 97коп., у тому числі 33612грн. 97коп. з орендної плати за землю та 70грн. з податку на додану вартість.
У засіданні суду прокурор і представник позивача позов підтримали з викладених у ньому підстав.
Відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце засідання суду, проте його представник в судове засідання не прибув.
Заперечень проти позову відповідач не подав.
Дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд встановив наступне.
5 липня 2001р. виконавчим комітетом Черкаської міської ради була проведена державна реєстрація відповідача як суб'єкта підприємницької діяльності-юридичної особи.
28 січня 2008р. відповідач подав позивачу податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2008р., за якою самостійно визначив суму орендної плати за надані їй Черкаською міською радою в оренду земельні ділянки площею 0,3157 га та 1,3324 га в розмірі 10394грн. за кожний місяць з січня по листопад 2008р. і 10395грн. 31коп. за грудень 2008р., а усього за 2008р. у розмірі 124729грн. 31коп.
Станом на день прийняття судом цієї постанови відповідач не сплатив до бюджету 2430грн. 97коп. орендної плати за землю за березень 2008р., граничний строк сплати якої настав 30.04.2008р., 10394грн. за квітень 2008р., граничний строк сплати якої настав 30.05.2008р., 10394грн. за травень 2008р., граничний строк сплати якої настав 01.07.2008р., і 10394грн. за червень 2008р., граничний строк сплати якої настав 30.07.2008р., усього 33612грн. 97коп. орендної плати за землю.
Відповідач не подав позивачу податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2008р., про що позивачем був складений акт від 28.05.2008р. №2920/15-210.
На підставі акту від 28.05.2008р. №2920/15-210 позивач прийняв податкове повідомлення-рішення від 28.05.2008р. №0005041502/0, за яким визначив відповідачу 170грн. податкового зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді передбаченого пп. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі –Закон №2181-ІІІ) штрафу за неподання податкової декларацій з податку на додану вартість за лютий 2008р. у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за таке неподання (17грн. х 10).
Податкове повідомлення-рішення від 28.05.2008р. №0005041502/0 позивач надіслав відповідачу по пошті рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Відповідач податкове повідомлення-рішення позивача від 28.05.2008р. №0005041502/0 не оскаржував ні в адміністративному ні в судовому порядку, а визначену за ним суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість погасив частково на суму 100грн. Відповідно недоїмка становить 70грн.
Відповідно до п. 8 ст. 14 Закону України від 25.06.1991р. №1251-ХІІ „Про систему оподаткування” орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності відноситься до загальнодержавних податків, зборів (обов'язкових платежів).
Пункти 1.2 та 1.3 ст. 1 Закону №2181-ІІІ визначають термін „податкове зобов'язання” як зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України, а термін „податковий борг” - як податкове зобов'язання, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Пункт 1.6 ст. 1 Закону №2181-ІІІ термін „примусове стягнення” визначає як звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.
Пункт 1.9 ст. 1 Закону №2181-ІІІ термін „податкове повідомлення” визначає як письмове повідомлення контролюючого органу про обов'язок платника податків сплатити суму податкового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Законом.
Підпункт 3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону №2181-ІІІ передбачає можливість примусового стягнення за рішенням суду активів платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
Згідно з пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті, тобто у разі якщо згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган або суми податкового зобов'язання визначаються контролюючим органом за непрямими методами.
Підпунктом 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ передбачає, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Підпунктом 5.2.2 п.5.2 ст. 5 Закону №2181-ІІІ встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону №2181-ІІІ у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги –до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Згідно з пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону №2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп. 4.1.4 п. 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації., а визначену йому контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181-ІІІ податкове повідомлення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Підпунктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ встановлено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до п. 17.3 ст. 17 Закону №2181-ІІІ сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Пункт 11 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” передбачає право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
За таких обставин стягувана сума є податковим боргом у розумінні Закону №2181-ІІІ, на примусове стягнення якого з відповідача позивач має право, тому позов підлягає задоволенню. Судовий збір у сумі 336грн. 83коп. підлягає стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів товариства з обмеженою відповідальністю „Мікат - Нафта” (вул. Сержанта Смірнова, 3, к.47, Придніпровський район, м. Черкаси, 18005, ідентифікаційний код 31546510):
- в доход Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у м. Черкаси (вул. Хрещатик, буд. 235, м. Черкаси, ідентифікаційний код 34503595) –33682грн. 97коп. податкового боргу;
- в доход Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у м. Черкаси (вул. Хрещатик, буд. 235, м. Черкаси, ідентифікаційний код 34503595) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №31117095700002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018, - 336грн. 83коп. судового збору.
Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного господарського суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.
Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СУДДЯ Дорошенко М.В.
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2008 |
Оприлюднено | 13.10.2008 |
Номер документу | 2110777 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Дорошенко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні