Справа № 2-а-6065/11/0121
Справа № 2-а-6065\11\0121
2-а\121\265\2012
ПОСТАНОВА
Іменем України
8 лютого 2012 року Феодосійський міський суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Лошакової Т.А.
при секретарі Шилової К.В.
з участю представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Феодосії справу по позові Малого приватного підприємства Сильва до Державного реєстратора виконавчого комітету Феодосійської міської ради про визнання дій неправомірними та спонукання до дій,
встановив:
МПП Сильва звернулося в суд з позовом до Державного реєстратора виконавчого комітету Феодосійської міської ради про визнання дій неправомірними та спонукання до дій, мотивуючи свої вимоги тим, що 29.09.2009 року засновником-власником МПП Сильва ОСОБА_2 прийнято рішення добровільну ліквідацію юридичної особи МПП Сильва . У період існування МПП до роботи не приступилося, якої-небудь господарської діяльності не вело, штат співробітників не набирався. У зв'язку із зазначеними обставинами в підприємства відсутня дебіторська й кредиторська заборгованість, а також заборгованість перед бюджетом, Пенсійним фондом і фондами соцстрахування. 10.10.2011р. у відповідності зі ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців для проведення державної реєстрації ліквідації підприємства, державному реєстратору виконавчого комітету Феодосійської міської ради головою ліквідаційної комісії ОСОБА_2 були надані документи, відповідно до переліку. Однак реєстраційні дії по ліквідації підприємства відповідачем не зроблені, документи залишені без розгляду по тім підставам, що вони надані не в повному об'ємі, а саме: реєстратором не прийнята довідка Архівного відділу Феодосійської міської ради. Довідка архіву № С-23 від 15.10.2009р. свідчить про те, що документи тривалого зберігання по особовому складі в архів не передавалися. Не передані вони в архів через їхню відсутність, оскільки особовий склад на підприємство не набирався. Вважають, що подібна причина відмови відповідача в проведенні реєстраційних дій по ліквідації підприємства суперечить нормі ст. 35 зазначеного Закону, що передбачає покладання відповідальності за надання реєстраторові документів, які містять недостовірні відомості, саме на цих осіб, а не на реєстратора. При здійсненні зазначених дій відповідач вийшов за межі його повноважень, передбачених законом. Просять визнати неправомірними дії відповідача щодо відмови в здійсненні реєстраційні дії по ліквідації МПП Сильва , зобов'язати відповідача прийняти довідку Архівного відділу, як довідку архівної установи, яка визначена частиною першою ст.. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців .
Представник позивача у судовому засідання позов підтримала, пояснивши у відповідності до обставин позовної заяви, просить визнати неправомірними дії відповідача щодо залишення без розгляду документів, які надані для проведення реєстраційних дії по ліквідації МПП Сильва , зобов'язати відповідача прийняти довідку Архівного відділу.
Представник відповідача Державного реєстратора виконавчого комітету Феодосійської міської ради в судове засідання не з'явився, представив заяву з проханням розглянути позов у його відсутності.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши представлені докази, знаходить позов таким, що підлягає задоволенню частково по наступних підставах.
Згідно Свідоцтва про Державну реєстрацію юридичної особи Мале приватне підприємство Сильва зареєстровано 18.07.2002р., номер запису 1 145 120 0000 001984, йому привласнений ідентифікаційний код 31997337 (ар.с. 4).
Рішенням № 1 від 29 вересня 2009 року засновником-власником МПП Сильва ОСОБА_2 було прийнято рішення про припинення юридичної особи Малого приватного підприємства Сильва шляхом ліквідації, створена ліквідаційна комісія, яку очолює ОСОБА_2 (ар.с. 53).
При проведенні ліквідації МПП Сильва був в повному обсязі дотриманий порядок проходження процедури ліквідації юридичної особи.
Згідно акту ліквідаційної комісії МПП Сильва за період існування МПП Сильва до роботи не приступилося, якої-небудь господарської діяльності не вело, штат співробітників не набирався (ар.с. 25).
Довідка архівного відділу Феодосійської міської ради № С-23 від 15.10.09р. свідчить про те, що документи тривалого зберігання по особовому складі МПП Сильва в архів не передавалися (ар.с. 30).
Повідомленням Державного реєстратора від 10.10.2011р. № 642 подані позивачем документи для проведення реєстраційної дії по ліквідації підприємства залишені без розгляду на підставі того, що документи подані не в повному обсязі (ар.с. 36).
МПП Сильва не надана довідка архівної установи при прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
У відповідності до ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців для проведення державної ліквідації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати державному реєстратору такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінал установчих документів;
акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу;
довідку відповідного органу державної податкової служби про зняття юридичної особи з обліку як платника податків;
довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про зняття з обліку;
довідки відповідних органів фондів соціального страхування з зняття з обліку;
довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:
документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;
ліквідаційний баланс не відповідає вимогам абзацу другого частини другої цієї статті;
документи подані не у повному обсязі;
документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.
За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
В судовому засіданні встановлено, що позивач надав відповідачу всі документи, передбачені ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, крім довідки архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню. Документи довгострокового зберігання у позивача відсутні, оскільки МПП Сильва до роботи не приступилося, якої-небудь господарської діяльності не вело, штат співробітників не набирало.
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва відносно довідки архівної установи, що подається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, дав роз'яснення № 7399 від 23.06.09р., в якому роз'яснив, що у разі подання державному реєстратору при проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації довідки архівної установи із зазначенням про те, що архівні документи юридичної особи на зберігання не подавалися або не підлягають довгостроковому зберіганню, зазначена довідка може прийматися як довідка архівної установи, яка визначена частиною першою статті 36 3акону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців .
При таких обставинах, суд вважає, що довідка архівного відділу Феодосійської міської ради № С-23 від 15.10.09р. про те, що документи тривалого зберігання по особовому складі МПП Сильва в архів не передавалися, може бути прийнята Державним реєстратором в якості документа архівної установи, яка входить в перелік обов'язкових документів, передбачених ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців , оскільки це не суперечить вимогам законодавства у сфері регуляторної політики, відповідає законним інтересам суб'єкта господарювання та не порушує права держави чи інших осіб, тому вимоги позивача в цієї частині підлягають задоволенню.
Що стосується вимог про визнання дій державного реєстратора протиправними щодо залишення без розгляду документів, які надані для проведення реєстраційних дії по ліквідації МПП Сильва , те вони не підлягають задоволенню, оскільки державний реєстратор діє у спосіб, передбачений Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців , йому надано право залишати без розгляду документи які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо документи подані не у повному обсязі.
Залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду не перешкоджає голові ліквідаційної комісії повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
Керуючись ст. ст. 11, 159, 162, 163 КАС України, на підставі Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців , суд
постановив:
Позов Малого приватного підприємства Сильва задовольнити частково.
Зобов`язати Державного реєстратора виконавчого комітету Феодосійської міської ради прийняти від голови ліквідаційної комісії для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Малого приватного підприємства Сильва в результаті її ліквідації, довідку архівного відділу Феодосійської міської ради № С-23 від 15.10.09р. про те, що документи тривалого зберігання по особовому складі МПП Сильва в архів не передавалися, як довідку архівної установи, яка визначена частиною першою статті 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців .
В іншої частині позову відмовити.
На постанову може бути подана апеляція в Севастопольський апеляційний адміністративний суд протягом 10 днів із дня проголошення постанови через Феодосійський міський суд у порядку ст. 186 КАС України.
Суддя: підпис
Копія вірна: суддя -
секретар -
Суд | Феодосійський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 10.02.2012 |
Номер документу | 21315001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Феодосійський міський суд Автономної Республіки Крим
Лошакова Т. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні