Рішення
від 01.02.2012 по справі 5006/23/9/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

01.02.12 р. Сп рава № 5006/23/9/2012

за позовом: Державного під приємства ”Придніпровська з алізниця” м. Дніпропетровськ

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальніст ю ”Техресурси” м. Кіровське

про стягнення 16 599, 7 грн.

Суддя Забарющий М.І .

Представники сторін:

Від позивача: не з' явився

Від відповідача: ОСОБА_1 . - за довіреністю

СУТЬ СПОРУ:

Позивач, державне підприєм ство ”Придніпровська залізн иця” м. Дніпропетровськ, звер нувся до господарського суду з позовом до відповідача, тов ариства з обмеженою відповід альністю ”Техресурси” м. Кір овське, про стягнення 14 175 грн. ш трафу за неправильно зазначе ну у накладній № 53714275 масу ванта жу та 2 424, 7 грн. додаткових зборі в у зв' язку із затримкою ваг ону № 67657429.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на:

- відправлення відпов ідачем у липні 2011р. зі станції Б ункерна Донецької залізниці на станцію Запоріжжя-Ліве Пр идніпровської залізниці за з алізничною накладною № 53714275 у в агоні № 67657429 вантажу - ”антрацит ”;

- здійснення на станці ї Чаплине Придніпровської за лізниці перевірки маси ванта жу, що прибув у вагоні № 67657429, вна слідок якої було виявлено, що фактична маса вантажу нетто на 3 900кг більше, ніж зазначено у накладній № 53714275 та на 3 900кг біл ьше, ніж вантажопідйомність вагону;

- засвідчення вищевка заної обставини комерційним актом АА № 039732/412/535 від 28.07.2011р.;

- нарахування відпові дачу на підставі акту загаль ної форми № 3494 від 29.07.2011р. 2 4 24, 7 грн. додаткових зборів у зв' язку із затримкою вагону № 6765742 9;

- ст.ст. 24, 118, 122, 129 Статуту за лізниць України, ст.307 Господа рського кодексу України (дал і - ГК України), п.2.3. Правил оформ лення перевізних документів , затверджених наказом Мініс терства транспорту України в ід 21.11.2000р. № 644 (далі - Правила оформ лення перевізних документів ); п.4 Правил складання актів, за тверджених наказом Міністер ства транспорту України від 28.05.2002р. №334 (далі-Правила складанн я актів).

Відповідач в судовому засі данні 01.02.2012р. позовні вимоги не визнав з огляду на те, що внесе ння даних до залізничної нак ладної № 53714275 здійснювалось пі сля зважування спірного ваго ну на технічно справних тенз ометричних вагах станції Бун керна, в результаті якого і бу ла визначена маса нетто вант ажу у вагоні № 67657429.

Дослідивши матеріали спра ви та вислухавши пояснення п редставника відповідача, суд встановив:

25.07.2011р. товариство з обмежено ю відповідальністю ”Техресу рси” (вантажовідправник) зі с танції Бункерна Донецької за лізниці на станцію Запоріжжя -Ліве Придніпровської залізн иці відвантажив на адресу ві дкритого акціонерного товар иства ”Запоріжсталь” (ванта жоодержувач) за залізничною накладною № 53714275 у вагоні № 67657429 ва нтаж - ”антрацит у вологому ст ані”. При оформленні перевіз них документів, зокрема, в зал ізничній накладній № 53714275 у вищ евказаному вагоні відповіда чем вказано масу вантажу: нет то - 69 000кг, тара - 23 800кг.

Навантаження вагонів здій снювалось засобами відправн ика (відповідача у справі), пра вильність внесених до наклад ної відомостей підтвердив св оїм підписом представник ван тажовідправника у відповідн ості до п.2.3. Правил оформлення перевізних документів.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.24 Ста туту залізниць України ванта жовідправники несуть відпов ідальність за всі наслідки н еправильності, неточності аб о неповноти відомостей, зазн ачених ним у накладній, а залі зниця має право перевіряти п равильність цих відомостей, а також періодично перевірят и кількість та масу вантажу, щ о зазначаються у накладній.

При прийманні поїзда № 2705, у с кладі якого був вагон № 67657429, 28.07.201 1р. на станції Чаплине Придніп ровської залізниці в результ аті зважування на 150-тонних ва гонних вагах виявлено перева нтаження вагону понад норму. Працівниками станції 28.07.2011р. ск ладений акт загальної форми № 3483, а вагон був відчеплений дл я проведення контрольного пе реважування в статичному реж имі.

28.07.2011р. при контрольному пере важуванні вагону № 67657429 з ванта жем на справних 150-тонн их вагонних станції Чаплине виявилось: вага брутто - 96 700кг, т ара з документу - 23 800кг, нетто - 72 900кг, що більше проти даних зал ізничної накладної і вантажо підйомності вагону на 3 900кг. За досилочною накладною № 47000963 ви щевказаний вагон був відправ лений на станцію призначення .

Згідно п.27 Правил видачі ван тажів, затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 21.11.2000р. № 644, надлишок ван тажу порівняно з масою, вказа ною в накладній, вважається т аким, що не перевищує норму, як що він не виходить за межу гра ничного розходження визначе ння маси нетто, яке становить 0,2%. В даному випадку норма надл ишку становить 138кг, що менше в иявленого надлишку - 3 900кг.

Факт невідповідності маси вантажу у вагоні № 67657429 даним, з азначеним у накладній № 53714275, за свідчено комерційним актом А А № 039732/412/535 від 28.07.2011р., де зазначено : навантаження в вагоні рівно мірне, нижче бортів 20-30см, без с косів та поглиблень; вантаж м аркований вапном, маркування не порушене; двері люка закри ті, просипання вантажу відсу тнє.

Згідно ст.129 Статуту залізни ць України обставини, що можу ть бути підставою для матері альної відповідальності зал ізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирі в під час залізничного перев езення, засвідчуються комерц ійними актами або актами заг альної форми, які складають с танції залізниць.

Пунктом 5.5. Правил оформленн я перевізних документів закр іплено, що якщо під час переве зення вантажу або на станції його призначення буде виявл ено неправильне зазначення у накладній маси, кількості мі сць вантажу, його назви, коду т а адреси одержувача з відпра вника стягується штраф у роз мірі згідно зі ст.118 Статуту за лізниць України. Цей факт зас відчується актом загальної ф орми, якщо за цим фактом не скл адався комерційний акт.

Статтею 118 Статуту залізниц ь України встановлено, що штр аф підлягає стягненню у розм ірі п' ятикратної провізної плати за всю відстань переве зення.

За неправильно зазначену у залізничній накладній № 53714275 м аси вантажу у вагоні № 6 7657429 позивач нарахував відпові дачу як вантажовідправнику ш траф в розмірі 14 175 грн. і з розрахунку: 2 835грн. (провізна плата) х 5. Перевіривши розраху нок суми штрафу, суд встанови в, що він відповідає вимогам С татуту залізниць України.

Відповідно до ч.2 ст.233 ГК Укра їни якщо порушення зобов' яз ання не завдало збитків інши м учасникам господарських ві дносин, суд може з урахування м інтересів боржника зменшит и розмір належних до сплати ш трафних санкцій.

Пунктом 3 ч.1 ст.83 ГПК України п ередбачено, що господарський суд, приймаючи рішення, має пр аво зменшувати у виняткових випадках розмір неустойки (ш трафу, пені), який підлягає стя гненню зі сторони, що порушил а зобов'язання.

Аналіз наведених правових норм свідчить, що вони не є ім перативними та застосовують ся за визначених умов на розс уд суду.

Згідно п.11 Правил приймання вантажів до перевезення у ра зі зважування вантажів на ва гонних вагах відправник у ра зі потреби провадить дозуван ня вантажу (довантаження або часткове вивантаження). Для ц ього він повинен безпосередн ьо біля вагонних ваг організ увати дозувальний майданчик , забезпечити його необхідни м інвентарем, а при відправле нні масових вантажів (вугілл я, руди, цементу тощо) - додатко вими механізмами для виконан ня дозувальних операцій в пр оцесі зважування.

В даному випадку мало місце виявлення надлишку вантажу, що прибув у вагоні № 67 657429, на 3 900кг більше, ніж зазначен о у накладній № 53714275, та на 3 900кг бі льше, ніж вантажопідйомність вагону, хоча відповідно до ст .32 Статуту залізниць України в антажі повинні завантажуват ись без перевищення вантажоп ідйомності вагона (контейнер а).

Крім того, допустивши заван таження вагону № 67657429 з перевищ енням його вантажопідйомнос ті, відповідач поставив під з агрозу безпеку руху на заліз ничному транспорті,

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що правові підста ви для зменшення розміру штр афу в даному випадку відсутн і.

Разом з тим, з відповідача, о крім штрафу, підлягають стяг ненню додаткові збори в сумі 2 424, 7 грн., в т.ч. плата за користу вання вагонами в сумі 95, 3 грн., з бір за зважування в сумі 301, 8 гр н., збір за маневрову роботу в сумі 1 566 грн., збір за телеграфн е повідомлення в сумі 70, 9 гр н. та збір за зберігання ванта жу в сумі 390, 7 грн., нараховані за лізницею у зв' язку із затри мкою вагону № 67657429 на станції Ча плине (акт загальної форми № 34 94 від 29.07.2011р.).

На підставі ст.ст. 20, 173, 174, 193, 216-219, 30 6-308 Господарського кодексу Ук раїни, ст.ст. 24, 118, 122, 129 Статуту зал ізниць України та керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, господарський суд -

В И Р I Ш И В :

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю ”Те хресурси” (м. Кіровське, вул. Асфальтна, 127, р/р 26005301581276 в фі лії ”Відділення Промінвестб анк в м.Кіровське Донецької о бласті”, МФО 334754, ЄДРПОУ 30364980) на ко ристь державного підприємст ва ”Придніпровська залізниц я” (м. Дніпропетровськ, пр. Кар ла Маркса, 108, р/р 26006000012 у ДФ АБ ”Екс прес-Банк”, МФО 306964, ЄДРПОУ 01073828) - 14 175 грн. штрафу, 2 424 грн. 70 коп. додат кових зборів та 1 609 грн. 50 коп. ви трат на сплату судового збор у.

Суддя Забарющий М.І.

В судовому засіданні 01.02.2012р. проголошено вступну та резол ютивну частини рішення. Повний текст рішення склад ено та підписано 06.02.2012р.

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення01.02.2012
Оприлюднено15.02.2012
Номер документу21398732
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5006/23/9/2012

Судовий наказ від 17.02.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Рішення від 01.02.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 20.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні