ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
01.02.12 р. Сп рава № 5006/23/9/2012
за позовом: Державного під приємства ”Придніпровська з алізниця” м. Дніпропетровськ
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальніст ю ”Техресурси” м. Кіровське
про стягнення 16 599, 7 грн.
Суддя Забарющий М.І .
Представники сторін:
Від позивача: не з' явився
Від відповідача: ОСОБА_1 . - за довіреністю
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, державне підприєм ство ”Придніпровська залізн иця” м. Дніпропетровськ, звер нувся до господарського суду з позовом до відповідача, тов ариства з обмеженою відповід альністю ”Техресурси” м. Кір овське, про стягнення 14 175 грн. ш трафу за неправильно зазначе ну у накладній № 53714275 масу ванта жу та 2 424, 7 грн. додаткових зборі в у зв' язку із затримкою ваг ону № 67657429.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на:
- відправлення відпов ідачем у липні 2011р. зі станції Б ункерна Донецької залізниці на станцію Запоріжжя-Ліве Пр идніпровської залізниці за з алізничною накладною № 53714275 у в агоні № 67657429 вантажу - ”антрацит ”;
- здійснення на станці ї Чаплине Придніпровської за лізниці перевірки маси ванта жу, що прибув у вагоні № 67657429, вна слідок якої було виявлено, що фактична маса вантажу нетто на 3 900кг більше, ніж зазначено у накладній № 53714275 та на 3 900кг біл ьше, ніж вантажопідйомність вагону;
- засвідчення вищевка заної обставини комерційним актом АА № 039732/412/535 від 28.07.2011р.;
- нарахування відпові дачу на підставі акту загаль ної форми № 3494 від 29.07.2011р. 2 4 24, 7 грн. додаткових зборів у зв' язку із затримкою вагону № 6765742 9;
- ст.ст. 24, 118, 122, 129 Статуту за лізниць України, ст.307 Господа рського кодексу України (дал і - ГК України), п.2.3. Правил оформ лення перевізних документів , затверджених наказом Мініс терства транспорту України в ід 21.11.2000р. № 644 (далі - Правила оформ лення перевізних документів ); п.4 Правил складання актів, за тверджених наказом Міністер ства транспорту України від 28.05.2002р. №334 (далі-Правила складанн я актів).
Відповідач в судовому засі данні 01.02.2012р. позовні вимоги не визнав з огляду на те, що внесе ння даних до залізничної нак ладної № 53714275 здійснювалось пі сля зважування спірного ваго ну на технічно справних тенз ометричних вагах станції Бун керна, в результаті якого і бу ла визначена маса нетто вант ажу у вагоні № 67657429.
Дослідивши матеріали спра ви та вислухавши пояснення п редставника відповідача, суд встановив:
25.07.2011р. товариство з обмежено ю відповідальністю ”Техресу рси” (вантажовідправник) зі с танції Бункерна Донецької за лізниці на станцію Запоріжжя -Ліве Придніпровської залізн иці відвантажив на адресу ві дкритого акціонерного товар иства ”Запоріжсталь” (ванта жоодержувач) за залізничною накладною № 53714275 у вагоні № 67657429 ва нтаж - ”антрацит у вологому ст ані”. При оформленні перевіз них документів, зокрема, в зал ізничній накладній № 53714275 у вищ евказаному вагоні відповіда чем вказано масу вантажу: нет то - 69 000кг, тара - 23 800кг.
Навантаження вагонів здій снювалось засобами відправн ика (відповідача у справі), пра вильність внесених до наклад ної відомостей підтвердив св оїм підписом представник ван тажовідправника у відповідн ості до п.2.3. Правил оформлення перевізних документів.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.24 Ста туту залізниць України ванта жовідправники несуть відпов ідальність за всі наслідки н еправильності, неточності аб о неповноти відомостей, зазн ачених ним у накладній, а залі зниця має право перевіряти п равильність цих відомостей, а також періодично перевірят и кількість та масу вантажу, щ о зазначаються у накладній.
При прийманні поїзда № 2705, у с кладі якого був вагон № 67657429, 28.07.201 1р. на станції Чаплине Придніп ровської залізниці в результ аті зважування на 150-тонних ва гонних вагах виявлено перева нтаження вагону понад норму. Працівниками станції 28.07.2011р. ск ладений акт загальної форми № 3483, а вагон був відчеплений дл я проведення контрольного пе реважування в статичному реж имі.
28.07.2011р. при контрольному пере важуванні вагону № 67657429 з ванта жем на справних 150-тонн их вагонних станції Чаплине виявилось: вага брутто - 96 700кг, т ара з документу - 23 800кг, нетто - 72 900кг, що більше проти даних зал ізничної накладної і вантажо підйомності вагону на 3 900кг. За досилочною накладною № 47000963 ви щевказаний вагон був відправ лений на станцію призначення .
Згідно п.27 Правил видачі ван тажів, затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 21.11.2000р. № 644, надлишок ван тажу порівняно з масою, вказа ною в накладній, вважається т аким, що не перевищує норму, як що він не виходить за межу гра ничного розходження визначе ння маси нетто, яке становить 0,2%. В даному випадку норма надл ишку становить 138кг, що менше в иявленого надлишку - 3 900кг.
Факт невідповідності маси вантажу у вагоні № 67657429 даним, з азначеним у накладній № 53714275, за свідчено комерційним актом А А № 039732/412/535 від 28.07.2011р., де зазначено : навантаження в вагоні рівно мірне, нижче бортів 20-30см, без с косів та поглиблень; вантаж м аркований вапном, маркування не порушене; двері люка закри ті, просипання вантажу відсу тнє.
Згідно ст.129 Статуту залізни ць України обставини, що можу ть бути підставою для матері альної відповідальності зал ізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирі в під час залізничного перев езення, засвідчуються комерц ійними актами або актами заг альної форми, які складають с танції залізниць.
Пунктом 5.5. Правил оформленн я перевізних документів закр іплено, що якщо під час переве зення вантажу або на станції його призначення буде виявл ено неправильне зазначення у накладній маси, кількості мі сць вантажу, його назви, коду т а адреси одержувача з відпра вника стягується штраф у роз мірі згідно зі ст.118 Статуту за лізниць України. Цей факт зас відчується актом загальної ф орми, якщо за цим фактом не скл адався комерційний акт.
Статтею 118 Статуту залізниц ь України встановлено, що штр аф підлягає стягненню у розм ірі п' ятикратної провізної плати за всю відстань переве зення.
За неправильно зазначену у залізничній накладній № 53714275 м аси вантажу у вагоні № 6 7657429 позивач нарахував відпові дачу як вантажовідправнику ш траф в розмірі 14 175 грн. і з розрахунку: 2 835грн. (провізна плата) х 5. Перевіривши розраху нок суми штрафу, суд встанови в, що він відповідає вимогам С татуту залізниць України.
Відповідно до ч.2 ст.233 ГК Укра їни якщо порушення зобов' яз ання не завдало збитків інши м учасникам господарських ві дносин, суд може з урахування м інтересів боржника зменшит и розмір належних до сплати ш трафних санкцій.
Пунктом 3 ч.1 ст.83 ГПК України п ередбачено, що господарський суд, приймаючи рішення, має пр аво зменшувати у виняткових випадках розмір неустойки (ш трафу, пені), який підлягає стя гненню зі сторони, що порушил а зобов'язання.
Аналіз наведених правових норм свідчить, що вони не є ім перативними та застосовують ся за визначених умов на розс уд суду.
Згідно п.11 Правил приймання вантажів до перевезення у ра зі зважування вантажів на ва гонних вагах відправник у ра зі потреби провадить дозуван ня вантажу (довантаження або часткове вивантаження). Для ц ього він повинен безпосередн ьо біля вагонних ваг організ увати дозувальний майданчик , забезпечити його необхідни м інвентарем, а при відправле нні масових вантажів (вугілл я, руди, цементу тощо) - додатко вими механізмами для виконан ня дозувальних операцій в пр оцесі зважування.
В даному випадку мало місце виявлення надлишку вантажу, що прибув у вагоні № 67 657429, на 3 900кг більше, ніж зазначен о у накладній № 53714275, та на 3 900кг бі льше, ніж вантажопідйомність вагону, хоча відповідно до ст .32 Статуту залізниць України в антажі повинні завантажуват ись без перевищення вантажоп ідйомності вагона (контейнер а).
Крім того, допустивши заван таження вагону № 67657429 з перевищ енням його вантажопідйомнос ті, відповідач поставив під з агрозу безпеку руху на заліз ничному транспорті,
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що правові підста ви для зменшення розміру штр афу в даному випадку відсутн і.
Разом з тим, з відповідача, о крім штрафу, підлягають стяг ненню додаткові збори в сумі 2 424, 7 грн., в т.ч. плата за користу вання вагонами в сумі 95, 3 грн., з бір за зважування в сумі 301, 8 гр н., збір за маневрову роботу в сумі 1 566 грн., збір за телеграфн е повідомлення в сумі 70, 9 гр н. та збір за зберігання ванта жу в сумі 390, 7 грн., нараховані за лізницею у зв' язку із затри мкою вагону № 67657429 на станції Ча плине (акт загальної форми № 34 94 від 29.07.2011р.).
На підставі ст.ст. 20, 173, 174, 193, 216-219, 30 6-308 Господарського кодексу Ук раїни, ст.ст. 24, 118, 122, 129 Статуту зал ізниць України та керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, господарський суд -
В И Р I Ш И В :
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю ”Те хресурси” (м. Кіровське, вул. Асфальтна, 127, р/р 26005301581276 в фі лії ”Відділення Промінвестб анк в м.Кіровське Донецької о бласті”, МФО 334754, ЄДРПОУ 30364980) на ко ристь державного підприємст ва ”Придніпровська залізниц я” (м. Дніпропетровськ, пр. Кар ла Маркса, 108, р/р 26006000012 у ДФ АБ ”Екс прес-Банк”, МФО 306964, ЄДРПОУ 01073828) - 14 175 грн. штрафу, 2 424 грн. 70 коп. додат кових зборів та 1 609 грн. 50 коп. ви трат на сплату судового збор у.
Суддя Забарющий М.І.
В судовому засіданні 01.02.2012р. проголошено вступну та резол ютивну частини рішення. Повний текст рішення склад ено та підписано 06.02.2012р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2012 |
Оприлюднено | 15.02.2012 |
Номер документу | 21398732 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Забарющий М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні