номер провадження справи 16/6/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
06.02.12 справа № 5009/258/12
м.Запоріжжя
кредитор - Державна под аткова інспекція у Жовтневом у районі м.Запоріжжя, м.Запор іжжя
боржник - товариство з обмеженою відповідальністю “Афіна”, 69002, м.Запоріжжя, в ул.Червоногвардійська, 46, код ЄДРПОУ 32297890
про банкрутство
Суддя Ніколаєнко Р.А.
Представники учасни ків:
від кредитора - ОСОБА_1 . ( дов.№ 9750/10/10-010 від 04.10.2011)
від боржника - не з' яв ився
ВСТАНОВЛЕНО:
ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя порядку ст.52 Зако ну України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” подано заяву про порушення справи про банкрутство това риства з обмеженою відповіда льністю “Афіна” в зв' язку з відсутністю підприємницько ї діяльності боржника, ненад анням більше року податкової звітності та неспроможніст ю виконати зобов' язання пе ред бюджетом.
Ухвалою господарс ького суду Запорізької облас ті від 23.01.2012 заяву прийнято до р озгляду, порушено провадженн я у справі № 5009/258/12 з призначення м судового засідання на 06.02.2012.
Боржник відзив на зая ву та витребувані документи суду не надав, що згідно з ч.12 ст .11 Закону України “Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом” не зупиняє розгляду сп рави, в судове засідання пред ставник боржника не з' явив ся. Про місце і час проведення судового засідання боржник повідомлений належним чином .
Дослідивши матеріа ли справи, оцінивши фактичні обставини, вислухавши предс тавника кредитора, суд дійшо в висновку, що провадження у с праві підлягає припиненню з огляду на таке.
Згідно із заявою кредито ра боржник має податкову заб оргованість в розмірі 270,17 грн., яку було визначено за резуль татами невиїзної документал ьної перевірки, відповідно д о акту №937/15/32297890 від 30.11.2009 з урахуван ням переплати, часткової спл ати заборгованості та пені, н арахованої після сплати.
ДПІ у Жовтневому районі м.За поріжжя було складено та над іслано поштою боржнику подат кові вимоги “Ю1” № 1/9 від 11.01.2010 та “ Ю2” № 2/120 від 22.02.2010, які в подальшом у було також розміщені на дош ці податкових оголошень. Апе ляційне узгодження визначен ої суми заборгованості боржн иком не починалось.
Вказана податкова заборго ваність боржника в розмірі 270, 17 грн. виникла внаслідок неспл ати штрафних (фінансових) сан кцій по єдиному податку, а сам е на підставі податкового по відомлення-рішення № 0012181501/0 від 04.12.2009 (340,00 грн.), з урахуванням 8,91 гр н. переплати, часткової оплат и заборгованості на суму 64,67 гр н. та нарахованої пені після с плати в розмірі 3,75 грн.
Таким чином, за прав овою природою вимоги кредито ра являють собою неустойку у вигляді штрафу.
Відповідно до п. 1 ст. 52 Закон у України “Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом” у разі, якщо громадянин-підпр иємець - боржник або керівні о ргани боржника - юридичної ос оби відсутні за її місцезнах одженням, або у разі ненаданн я боржником протягом року до органів державної податково ї служби згідно із законодав ством податкових декларацій , документів бухгалтерської звітності, а також за наявнос ті інших ознак, що свідчать пр о відсутність підприємницьк ої діяльності боржника, заяв а про порушення справи про ба нкрутство відсутнього боржн ика може бути подана кредито ром незалежно від розміру йо го вимог до боржника та строк у виконання зобов' язань.
Згідно ст. 1 Закону У країни “Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом” грош ове зобов' язання - це зобов ' язання сплатити кредитору певну грошову суму відповід но до господарського- право вого або цивільно- правовог о договору та інших підстава х, передбачених господарськи м або цивільним законодавств ом України.
Абз.7 ст.1 Закону України “Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом” визначено вич ерпне коло зобов' язань, які не включаються до складу гро шових зобов' язань. Згідно з цією нормою до складу грошо вих зобов' язань, зокрема не зараховуються недоїмка (пен я та штраф), визначена на дату подання заяви до господарськ ого суду.
Тобто заявлена кредитором сума штрафних санкцій та пен і не може вважатися судом гро шовим зобов' язанням боржни ка в розумінні статті 1 Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”.
Закон України “Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом” не відносить суми штра фів, пені і фінансових санкці й тощо, що стягуються до бюдже тів за порушення податкового законодавства, до категорії податків і зборів (обов' язк ових платежів).
Крім того, згідно з положенн ями Закону України “Про держ авну податкову службу в Укра їні” пеня, штраф, інші фінансо ві санкції є публічно-правов ими санкціями, які застосову ються до платника податків з а порушення податкового зако нодавства. При вирішенні пит ання про склад вимог за подат ками і зборами при порушенні справ про банкрутство, суми п ені, штрафів та інших штрафни х чи фінансових санкцій врах овуються окремо.
Таким чином, суми неустойки (пені та штрафу) не можуть вхо дити до складу основних грош ових вимог ініціюючого креди тора та відповідно впливати на порушення справи про банк рутство боржника.
Враховуючи вищевикладене, слід визнати, що наявність ли ше штрафних санкцій за поруш ення податкового законодавс тва не може бути підставою по дальшого розгляду справи.
Наголошується, що при визна ченні природи грошового зобо в' язання та можливості покл адення зобов' язання у підст аву заяви про порушення спра ви про банкрутство застосову ються приписи Закону України “Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом”, який є спец іальним до відповідних право відносин, з врахуванням знач ень понять та термінів, у яки х ці поняття та терміни вжива ються для цілей названого За кону.
Згідно зі ст.4-1 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни господарські суди розг лядають справи про банкрутст во у порядку провадження, пер едбаченому цим Кодексом, з ур ахуванням особливостей, вста новлених Законом України “Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом”.
При цьому враховується, що ст.5 Податкового кодексу Укра їни встановлено, що у разі якщ о поняття, терміни, правила та положення інших актів супер ечать поняттям, термінам, пра вилам та положенням цього Ко дексу, для регулювання відн осин оподаткування застосо вуються поняття, терміни, пра вила та положення цього Коде ксу.
Але в даному випадку таке н е має місця.
Згідно з п.п.14.1.95 п.14.1 ст.14 Податк ового кодексу України до кол а кредиторів у розумінні цьо го Кодексу відносяться юри дичні, фізичні особи, які маю ть підтверджені у встановлен ому порядку вимоги щодо грош ових зобов' язань до боржник а, у тому числі щодо виплати за боргованості із заробітної п лати працівникам боржника, а також контролюючі органи - щодо податків і зборів.
З таким співвідноситься ст .1 Закону України “Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом”, у значенні якої креди тор - юридична або фізична особа, яка має у встановлен ому порядку підтверджені д окументами вимоги щодо гро шових зобов' язань до боржн ика, щодо виплати заборгован ості із заробітної плати пра цівникам боржника, а також о ргани державної податкової служби та інші державні орга ни, які здійснюють контроль з а правильністю та своєчасн істю справляння єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страху вання, податків і зборів (обо в`язкових платежів).
Вичерпні переліки загальн одержавних та місцевих подат ків та зборів встановлені у с т.ст.9, 10 Податкового кодексу Ук раїни і згідно з переліками с уми штрафних санкцій, застос ованих за порушення податков ого законодавства, до податк ів чи зборів не відносяться.
Згідно з п.9.4 ст.9 та п.10.5 ст.10 Под аткового кодексу України ус тановлення як загальнодер жавних, так місцевих податк ів та зборів, не передбаче них цим Кодексом, забороняєт ься.
Також слід відзначи ти, що ст.52 Закону України “Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом”, на якій ґрунту ється заява кредитора та яко ю врегульовано особливості б анкрутства відсутнього борж ника, містить виключення із з агальних положень щодо розмі ру кредиторський вимог та ст року виконання зобов' язань , але не містить виключень із з агальних положень щодо право вої природи зобов' язання, з а умови наявності якої можли ве ініціювання справи про ба нкрутство.
Крім того, зауважується, щ о у будь-якому разі поряд із бе зспірністю вимог кредитора, безумовною підставою здійсн ення провадження у справі пр о банкрутство є неплатоспром ожність боржника.
В даному випадку вимоги кре дитора є фінансовими санкція ми, застосованими за порушен ня податкового законодавств а, та не є санкціями, пов' язан ими з несплатою обов' язково го податку чи збору внаслідо к такої неможливості через н еплатоспроможність.
У зв' язку з відсутністю пі дстав для визнання боржника банкрутом як за спрощеною, та к і загальною процедурою, про вадження у справі підлягає п рипиненню на підставі п.1-1 ст.80 Господарського процесуальн ого кодексу України.
Керуючись ст. ст. 1, 5, 40, 52 Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”, п . 1-1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, суд
УХВАЛИВ:
Провадження у справі припинити.
Примірники даної ух вали надіслати сторонам, дер жавному реєстратору виконав чого комітету Запорізької мі ської ради, відділу з питань б анкрутства головного управл іння юстиції у Запорізькій о бласті, Жовтневому ВДВС Запо різького МУЮ.
Суддя Р.Ніколаєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2012 |
Оприлюднено | 15.02.2012 |
Номер документу | 21398855 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні