ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 січня 2012 р. (11:05) Справа №2а-4124/11/0170/5
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі:
головуючого судді Си доренка Д.В., при секретарі Пав ленко Н.О.,
за участю представни ків:
позивача - ОСОБА_1, дові реність № 06/04-2011 від 06.04.2011 року,
відповідача - ОСОБА_2, д овіреність № 127/10-0 від 30.11.2010 року,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю «К римпромет ЛТД»
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им
про скасування податкових повідомлень-рішень,
Обставини справи: Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Кримпромет ЛТД» звернул ось до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим з адмініс тративним позовом до Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим, в якому пр осило визнати протиправними та скасувати податкові пові домлення-рішення від 31.01.2011 року № 0015571502/2, від 25.11.2010 року № 0015571502/1, від 21.09.2010 року № 0015571502/0 на сум у 190680,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що податковим органом не обґрунтовано зроблено висно вок про завищення підприємст вом суми податкового кредиту по взаємовідносинам з ТОВ «В ЕК-ЕКСПО» з посиланням на фік тивність укладеного правочи ну, а також на те, що контраген том не було задекларовано по даткові зобов' язання по вза ємовідносинам з ТОВ «Кримпро мет ЛТД». Позиція позивача за снована на тому, що поставка т овару та його оплата за догов ором з ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» підтве рджується відповідними перв инними документами - видатк овими та податковими накладн ими, платіжними документами, на підставі яких сформовано суму податкового кредиту сі чня 2010 року.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 08.04.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 31. 05.2011 року по справі призначено судову бухгалтерську експе ртизу.
У зв' язку з призначенням п о справі судової бухгалтерсь кої експертизи провадження п о справі зупинено до одержан ня її результатів.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 28. 11.2011 року провадження в адмініс тративній справі поновлено.
Представник позивача, прис утній у судовому засіданні 24.0 1.2012 року, підтримав заявлені по зовні вимоги та просив задов ольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача з аперечував проти задоволенн я позовних вимог, посилаючис ь на те, що в ході проведеної п еревірки позивача були виявл ені порушення податкового за конодавства в частині формув ання податкового кредиту з п одатку на додану вартість сі чня 2010 року за контрагентом ТО В «ВЕК-ЕКСПО». Суть виявленог о порушення полягає в тому, що позивачем до складу податко вого кредиту віднесено суму у розмірі 128898,00 грн., в той час як к онтрагентом ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» не було надано до податковог о органу податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть за січень 2010 року, тобто не з адекларовано суму податкови х зобов' язань по взаємовідн осинам з ТОВ «Кримпромет ЛТД ». На підставі зазначеного, пр едставник відповідача проси в відмовити у задоволенні по зовних вимог.
Заслухавши пояснення стор ін, розглянувши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» до систем и органів державної податков ої служби належать: Державна податкова адміністрація Укр аїни, спеціалізовані державн і податкові інспекції, держа вні податкові адміністрації в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі, державні податков і інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастопо ля), районах у містах (далі - орг ани державної податкової слу жби).
Державна податкова адміні страція України є центральни м органом виконавчої влади. Д ержавні податкові адміністр ації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі підпорядковую ться Державній податковій ад міністрації України.
Державні податкові інспек ції у районах, містах (крім міс т Києва та Севастополя), район ах у містах, міжрайонні, спеці алізовані та об'єднані держа вні податкові інспекції підп орядковуються відповідним д ержавним податковим адмініс траціям в Автономній Республ іці Крим, областях, містах Киє ві та Севастополі (ст. 4 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»).
Згідно із ст. 2 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» основним зав данням органів державної под аткової служби є завданнями органів державної податково ї служби є здійснення контро лю за додержанням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством (далі - податки, і нші платежі).
Враховуючи зазначене, відп овідач, здійснюючи свої повн оваження у спірних відносина х є суб'єктом владних повнова жень, спір що виник між сторон ами пов'язаний із захистом пр ав позивача у сфері публічно -правових відносин і є справо ю адміністративної юрисдикц ії, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим 27.12.2005 року проведено держа вну реєстрацію юридичної осо би - Товариства з обмеженою відповідальністю «Кримпром ет ЛТД», що підтверджується с відоцтвом про державну реєст рацію серії А00 № 437383 від 27.12.2005 року (т. І, а.с.12-13).
Згідно з довідкою з ЄДРПОУ с ерії АА № 005326 від 28.02.2008 року (т.І, а.с .14-15) основними видами діяльнос ті товариства за КВЕД є: оброб лення металевих відходів та брухту, оптова торгівля авто мобілями, будівництво будіве ль, діяльність таксі, оптова т оргівля меблями, покриття дл я підлоги та неелектричними побутовими приладами, інші в иди оптової торгівлі.
Згідно з довідкою ДПІ в м. Сі мферополі АР Крим № 31395/954/29-0 від 08.0 4.2008 року позивач з 27.12.2005 року пере буває на податковому обліку за № 18821020000007028 (т.І, а.с.17).
Позивачем до ДПІ в м. Сімфер ополі АР Крим в порядку подат кової звітності була надана декларація з податку на дода ну вартість за січень 2010 року (а .с.175-176), де у графі 17 «Усього подат кового кредиту» було визначе но розмір податкового кредит у відповідного звітного пері оду в сумі 142788,00 грн., у тому числі 128897,74 грн. за контрагентом ТОВ « ВЕК-ЕКСПО», ЄДРПОУ 335113321038 (Додато к 5 до декларації «Розшифоров ка податкових зобов' язань т а податкового кредиту в розр ізі контрагентів, т. І, а.с.178).
Посадовими особами Д ПІ в м. Сімферополі АР Крим у п еріод з 31.08.2010 року проведено нев иїзну документальну перевір ку ТОВ «Кримпромет ЛТД» (ЄДРП ОУ 33980042) з питань повноти нараху вання податку на додану варт ість за січень 2010 року по взаєм овідносинам з ТОВ «ВЕК-ЕКСПО » (ЄДРПОУ 3351138).
За результатами пере вірки складено акт № 11783/15-2/33980042 ві д 07.09.2010 року (т.І, а.с.90-97), в якому заз начено про порушення позивач ем п.п. 7.2.3, п.7.2, п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» в результаті чог о встановлено завищення пода ткового кредиту з ПДВ за січе нь 2010 року в сумі 128898,00 грн., що приз вело до заниження суми ПДВ, як а підлягає нарахуванню до сп лати за підсумками поточного звітного періоду з урахуван ням залишку від' ємного знач ення попереднього звітного п еріоду в сумі 127120,00 грн.
ТОВ «Кримпромет ЛТД» (ЄДРПОУ 33980042) за даними дослідно го програмного забезпечення «Автоматизоване співставле ння податкових зобов' язань і податкового кредиту в розр ізі контрагентів на рівні ДП А України» станом на 31.08.2010 року було виявлено розбіжність за декларованих сум ПДВ з контр агентом ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» (і.к.33511 3321038), який у свою чергу не включи в до податкових зобов' язань з податку на додану вартість за січень 2010 року суму в розмір і 128897,74 грн.
ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» знахо диться на податковому обліку у ДПІ в м. Херсоні. Станом на 31.08. 2010 року ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» не нада на до податкової інспекції п одаткова декларація з ПДВ за січень 2010 року, в якій необхідн о було задекларувати податко ві зобов' язання по контраге нту ТОВ «Кримпромет ЛТД» у су мі 128898,00 грн.
З наданих до перевірк и та наявних у податкових орг анів відомостей встановлено , що за наслідками угод, укладе них ТОВ «Кримпромет ЛТД» з ТО В «ВЕК-ЕКСПО» останнє не спла тило та не могло сплатити до б юджету податок, так як податк ова декларація з ПДВ за січен ь 2010 року не визнана податково ю декларацією відповідно до п.п.4.1.2 п.4.1 ст. 4 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».
На момент складання п одаткової накладної ТОВ «ВЕК -ЕКСПО» не звітувало, але в пор ушення норм законодавства ви писувало податкові накладні , тобто вказані дії направлен і на ухилення від сплати пода тків. Дії ТОВ «Кримпромет ЛТД » щодо укладення угоди з ТОВ « ВЕК-ЕКСПО» є безсумнівним пі дтвердженням мети, завідомо суперечної інтересам держав и та суспільства.
Таким чином, діяльніс ть ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» була спрям ована на здійснення операцій , пов' язаних з отриманням по даткової вигоди переважно з контрагентами, які не викону вали своїх податкових зобов' язань.
На підставі зазначен ого, податковими органом зро блено висновок про недійсніс ть (нікчемність) угоди, укладе ної між ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» та ТОВ «Кримпромет ЛТД».
Перевірку ТОВ «Кримп ромет ЛТД» було проведено у п рисутності директора, яким а кт перевірки підписаний з за переченнями.
На підставі даних акт у перевірки № 11783/15-2/33980042 від 07.09.2010 рок у відповідачем 21.09.2010 року прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 0015571502/0 (т. І, а.с.89), в якому в изначено суму податкового зо бов' язання ТОВ «Кримпромет ЛТД» з податку на додану варт ість у розмірі 190680,00 грн., у тому ч ислі 127120,00 грн. за основним плате жем та 63560,00 грн. за штрафними (фі нансовими) санкціями.
Не погодившись з прий нятим податковим повідомлен ням-рішенням, позивачем 24.09.2010 ро ку до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим було подано скаргу (т.І, а.с .82-87).
За результатами розг ляду скарги позивача прийнят о рішення № 7100/10/1/25-017 від 19.11.2010 року, я ким податкове повідомлення-р ішення від 21.09.2010 року № 0015571502/0 зали шено без змін, а скарга - без задоволення (т.І, а.с.76-80).
На підставі даних акт у перевірки, з урахуванням рі шення, прийнятого за результ атами розгляду скарги, Держа вною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим прийня то податкове повідомлення-рі шення від 25.11.2010 року № 0015571502/1, в яком у визначено суму податкового зобов' язання ТОВ «Кримпром ет ЛТД» з податку на додану ва ртість у розмірі 190680,00 грн., у том у числі 127120,00 грн. за основним пл атежем та 63560,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (т.І, а .с.75).
За результатами розг ляду повторної скарги позива ча від 29.11.2010 року (т.І, а.с.64-74) Держав ною податковою адміністраці єю в АР Крим прийнято рішення № 188/10/25-023 від 24.01.2011 року, яким податк ове повідомлення-рішення від 21.09.2010 року № 0015571502/0 залишено без зм ін, а скарга - без задоволенн я (т.І, а.с.54-59).
За наслідками розгля ду повторної скарги позивача прийнято податкове повідомл ення-рішення № 0015571502/2 від 31.01.2011 рок у.
Без задоволення повт орну скаргу позивача залишен о також Державною податковою адміністрацією України (т.І, а .с.35-38).
Не погодившись з ріше ннями податкового органу, пр ийнятими в адміністративном у порядку, позивачем було под ано позов про оскарження под аткових повідомлень-рішень в ід 31.01.2011 року № 0015571502/2, від 25.11.2010 року № 0015571502/1, від 21.09.2010 р оку № 0015571502/0 в судовому порядку.
В ході розгляду справ и судом було перевірено прав омірність висновків відпові дача щодо порушення позиваче м вимог податкового законода вства, а також правомірність донарахування податкових зо бов' язань та нарахування шт рафних (фінансових) санкцій і було встановлено наступне.
Ст.19 Конституції Украї ни встановлює, що органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов' язані діят и на підстава, в межах повнова жень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірніс ть дій та рішень органу власн их повноважень, суд керуєтьс я критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як і повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта , встановлюючи чи прийняті (в чинені) ним рішення (дії): 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно д о Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України; суд застосовує ін ші нормативно-правові акти, п рийняті відповідним органом на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Приймаючи до уваги, що спірні правовідносини виник ли до набрання чинності Пода тковим кодексом України, тоб то до 01.01.2011 року, суд вважає за не обхідне керуватися нормами, чинними на момент виникнення спірних правовідносин.
Платників податку на додан у вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету до набрання чинно сті Податковим кодексом Укра їни, тобто до 01.01.2011 року було виз начено Законом України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 № 168/97-ВР (далі по тексту - Закон № 168).
Згідно з п.п. 3.1.1. п. 3.1 ст. 3 З акону № 168 об' єктом оподаткув ання є операції платників по датку з поставки товарів та п ослуг, місце надання яких зна ходиться на митній території України, в тому числі операці ї з передачі права власності на об'єкти застави позичальн ику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавц я, а також з передачі об'єкта ф інансового лізингу у користу вання лізингоотримувачу (оре ндарю)
Законом України «Про подат ок на додану вартість» перед бачалось право платника пода тку на отримання податкового кредиту, яким, відповідно до п .1.7. Закону є сума, на яку платни к податку має право зменшити податкове зобов'язання звіт ного періоду, визначена згід но з цим Законом.
Виникнення права на податк овий кредит, порядок його нар ахування передбачені ст. 7 Зак ону № 168.
Відповідно до п.п. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 За кону підставою для нарахуван ня податкового кредиту є под аткова накладна, що видаєтьс я платником податку, який пос тавляє товари (послуги), на вим огу їх отримувача.
Згідно з п.п. 7.2.3 Закону № 168 податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом.
Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг). У разі коли частка то вару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, пер елік (номенклатура) частково поставлених товарів зазнача ється в додатку до податково ї накладної у порядку, встано вленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у ви значенні загальних податков их зобов'язань.
Відповідно до п.п.7.2.1. п. 7.2 ст. 7 За кону № 168 платник податку зобо в'язаний надати покупцю пода ткову накладну, що має містит и зазначені окремими рядками : порядковий номер податково ї накладної; дату виписуванн я податкової накладної; повн у або скорочену назву, зазнач ену у статутних документах ю ридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної о соби, зареєстрованої як плат ник податку на додану вартіс ть; податковий номер платник а податку (продавця та покупц я); місце розташування юридич ної особи або місце податков ої адреси фізичної особи, зар еєстрованої як платник подат ку на додану вартість; опис (но менклатуру) товарів (робіт, по слуг) та їх кількість (обсяг, о б'єм); повну або скорочену назв у, зазначену у статутних доку ментах отримувача; ціну пост авки без врахування податку; ставку податку та відповідн у суму податку у цифровому зн аченні; загальну суму коштів , що підлягають сплаті з ураху ванням податку.
Форма податкової накладно ї та порядок її заповнення на час виникнення спірних прав овідносин були затверджені Н аказом Державної податкової адміністрації України від 30.0 5.1997 року № 165, зареєстрованим в М іністерстві юстиції України 23.06.1997 року за № 233/2037 (далі по тексту - Наказ № 165).
Пунктом 18 Наказу № 165 передба чено, що всі складені примірн ики податкової накладної під писуються особою, уповноваже ною платником податку здійсн ювати поставку товарів (посл уг), та скріплюються печаткою такого платника податку - про давця. Податкова накладна не підписується покупцем товар ів (послуг) і не скріплюється й ого печаткою.
Згідно з п.п.7.2.4. п.7.2 ст. 7 Закону № 168 право на нарахування подат ку та складання податкових н акладних надається виключно особам, зареєстрованим як пл атники податку у порядку, пер едбаченому статтею 9 цього За кону.
Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованог о) податку у зв'язку з придбанн ям товарів (послуг), не підтвер джені податковими накладним и чи митними деклараціями (ін шими подібними документами з гідно з підпунктом 7.2.6 цього пу нкту).
У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами (п.п.7.4.5 п.7.4 с т. 7 Закону № 168)
Згідно з п. 7.4.1 Закону № 168 подат ковий кредит звітного період у визначається виходячи із д оговірної (контрактної) варт ості товарів (послуг), але не в ище рівня звичайних цін, у раз і якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняєть ся більше ніж на 20 відсотків в ід звичайної ціни на такі тов ари (послуги), та складається і з сум податків, нарахованих (с плачених) платником податку за ставкою, встановленою пун ктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цьо го Закону, протягом такого зв ітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.
Згідно з п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 З акону № 168 датою виникнення пр ава платника податку на пода тковий кредит вважається дат а здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).
Проаналізувавши наведені норми чинного законодавства суд дійшов висновку, що в дано му випадку єдиними та достат німи підставами для формуван ня податкового кредиту є ная вність податкової накладної , що засвідчує факт сплати отр имувачем товару (робіт, послу г) їх вартості з урахуванням п одатку на додану вартість.
Матеріали справи сві дчать про те, що між ТОВ «ВЕК-Е КСПО» (продавцем) та ТОВ «Крим промет ЛТД» (покупцем) 01.02.2009 рок у було укладено договір купі влі-продажу № 01/02 (т.І, а.с.98-99).
Згідно з п.1.1 цього дого вору продавець зобов' язуєт ься передати у власність пок упця брухт та відходи чорних металів (товар) згідно акту пр иймання-передачі, а покупець зобов' язується прийняти вк азаний товар та оплатити.
Сторонами договору в ід 01.02.2009 року №01/02 було підписано специфікацію № 1 до нього (т.І, а .с.100), відповідно до якої встано влено ціну на номенклатуру т овару, що поставляється (брух ту чорних металів несортован ого у кількості 50 тон), у розмір і 996,00 грн. за одну тону з ПДВ.
За кожною поставкою т овару відповідно до умов дог овору від 01.02.2009 року №01/02 було скл адено акт приймання металів чорних (вторинних) та було вип исано видаткові накладні (т.І , а.с.133-143).
За результатами пров еденої господарської операц ії ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» були склад ені податкові накладні на за гальну суму 778396,38 грн., у тому чис лі ПДВ - 128897,74 грн. (т. І, а.с.108-109,111-113,115):
№ 9 від 04.01.2010 року на суму 129455,80 грн., з них ПДВ - 21574,30 грн.,
№ 17 від 08.01.2010 року на суму 93823,60 грн., з них ПДВ - 15637,27 грн.,
№ 29 від 14.01.2010 року на суму 92856,46 грн., з них ПДВ - 15476,08 грн.,
№ 51 від 18.01.2010 року на суму 156221,10 грн., з них ПДВ - 26036,85 грн.,
№ 65 від 19.01.2010 року на суму 135570,82 грн., з них ПДВ - 22595,14 грн.,
№ 90 від 29.01.2010 року на суму 165468,60 грн., з них ПДВ - 27578,10 грн.
За результатами вивч ення перелічених податкових накладних, судом встановлен о їх повну відповідність вим огам п.п.7.2.1. п. 7.2 ст. 7 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість», а також Наказу Держав ної податкової адміністраці ї України «Про затвердження форми податкової накладної т а порядку її заповнення» від 30.05.2009 року № 165.
Перелічені вище пода ткові накладні були отримані позивачем у січні 2010 року, що п ідтверджується витягом з Реє стру отриманих та виданих по даткових накладних, що ведет ься ТОВ «Кримпромет ЛТД» (т. І, а.с.102-103).
Матеріалами справи також п ідтверджується оплата позив ачем отриманого від ТОВ «ВЕК -ЕКСПО» товару у січні 2010 року н а загальну суму 778396,38 грн., про що свідчать платіжні доручення (т.І, а.с.155-163) з відмітками філії А Б «Південний» в м. Сімферопол ь (МФО 384652) про проведення банкі вської операції.
З метою підтвердженн я факту щодо дійсності прове деної господарської операці ї з ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» позивачем були представлені також інш і докази.
Так, згідно з договоро м від 14.12.2009 року № 11П-10 між ВАТ «Киї в-Дніпровське міжгалузеве пі дприємство промислового зал ізничного транспорту» (викон авцем) та ТОВ «Кримпромет ЛТД » (замовником) укладено угоду щодо перевезення вантажу за лізничним транспортом (т.ІІ, а .с.103-109).
Крім того, 18.01.2010 року між ДП «Придніпровська залізниц я» (постачальником) та ТОВ «К римпромет ЛТД» (покупцем) бул о укладено договір № ПР/4ДН-10/НЮ п-10 про організацію перевезен ня вантажів та проведення ро зрахунків за перевезення та надання залізничних послуг ( т.ІІ, а.с.83-84).
Факт виконання умов д оговору постачальником підт верджено наявними в матеріал ах справи відомостями поданн я та прибирання вагонів. Варт ість виконаних робіт постача льником зазначено у відповід них рахунках, за якими позива чем проведено оплату, що підт верджується платіжними дору ченнями (т.ІІ, а.с.86-101).
01.01.2010 року між ВАТ «Крим буд» (орендатором) та ТОВ «Кри мпромет ЛТД» (орендарем) укла дено договір оренди № 52/2-9 (т.ІІ, а .с.72-74), предметом якого є переда ча у платне користування від критої площадки. Метою оренд и є використання відкритої п лощадки під склад для загото влення, зберігання матеріалі в (п.2.1 Договору). Орендна плата на місяць становить 4000,00 грн. (п.3 .1 Договору).
Наявними в матеріала х справи платіжними дорученн ями підтверджується здійсне ння позивачем орендних плате жів (т.ІІ, а.с.75-78).
Докази, наявні в матер іалах справи, вказують також на те, що позивачем було прове дено реалізацію товарно-мате ріальних цінностей (брухту ч орних металів), отриманих від ТОВ «ВЕК-ЕКСПО».
Так, згідно з договоро м № 02/11 від 02.11.2009 року, укладеного м іж ТОВ «Лемвест» (покупцем) та ТОВ «Кримпромет ЛТД» (постач альником), постачальник зобо в' язується поставити, а про давець прийняти та оплатити брухт та відходи чорних мета лів (т.ІІ, а.с.120-122).
Згідно з актом прийма ння-передачі (т.І, а.с.105) та видат ковою накладною (т.І, а.с.106) пост авку товару здійснено у січн і 2010 року.
З урахуванням виклад еного вище, суд дійшов виснов ку про те, що позивачем було ви конано всі необхідні дії щод о належного перевезення, отр имання, зберігання та подаль шої реалізації товарно-матер іальних цінностей за договор ом від 01.02.2009 року №01/02.
Аналогічні висновки зроблені й експертом за резу льтатами проведеного експер тного дослідження за матеріа лами справи № 2а-4124/11/0170/5 (т.ІІ, а.с.2-19).
Окрім доводів, наведе них судом, висновки експерта щодо дійсності правочину, ук ладеного між ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» та ТОВ «Кримпромет ЛТД» обґр унтовані також тим, що всі пер елічені вище господарські оп ерації були належним чином в ідображені позивачем у бухга лтерському обліку та, в подал ьшому, у документах податков ої звітності.
Що стосується доводі в відповідача про нікчемніст ь правочину, укладеного між Т ОВ «Кримпромет ЛТД» та ТОВ «В ЕК-ЕКСПО», враховуючи неспла ту контрагентом до бюджету с уми податку на додану вартіс ть у розмірі 128898,00 грн., то суд заз начає наступне.
Згідно з актом переві рки № 11783/15-2/33980042 від 07.09.2010 року, ТОВ «В ЕК-ЕКСПО» знаходиться на под атковому обліку у ДПІ в м. Херс оні.
В порядку податкової звітності ТОВ «ВЕК-ЕКСПО» бу ло подано до ДПІ в м. Херсоні п одаткову декларацію з податк у на додану вартість за січен ь 2010 року.
Проте, як зазначено в а кті перевірки дана деклараці я ДПІ в м. Херсоні не була визн ана податковою звітністю, у з в' язку з чим не відбулась сп лата до бюджету суми податку на додану вартість у розмірі 128898,00 грн.
Однак, з аналізу норм Закону України «Про податок на дода ну вартість» вбачається, що з аконодавцем не ставиться у з алежність формування податк ового кредиту від сплати под атку на додану вартість конт рагентом платника податку, я ким цей податковий кредит сф ормовано. Єдиною та достатнь ою підставою, що дає право пла тнику податку на податковий кредит є сплата податку на до дану вартість разом з ціною т овару постачальникам товарі в (послуг) та отримання на цю с уму відповідних податкових н акладних.
Така позиція обґрунтована захистом прав добросовісних платників податків та принц ипом особистої відповідальн ості правопорушника за скоєн е порушення вимог податковог о законодавства.
Відтак, приймаючи до уваги, що доказами, наявними в матер іалах справи, підтверджуєтьс я факт сплати позивачем пода тку на додану вартість разом з ціною товару за договором в ід 01.02.2009 року №01/02 купівлі-продаж у брухту та відходів чорних м еталів, суд вважає помилкови ми висновки відповідача щодо порушення позивачем вимог п одаткового законодавства, у зв' язку з чим необґрунтован им є донарахування останньом у суми податкового зобов' яз ання з податку на додану варт ість у сумі 127120,00 грн.
У зв' язку з цим, також необґрунтованим є застосува ння до позивача штрафних (фін ансових) санкцій на підставі п.п.17.1.3 п.17.1 ст. 17 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» у розмірі 63560,00 грн.
Приймаючи до уваги зазначе не вище, суд вважає податкове повідомлення-рішення № 0015571502/0 в ід 21.09.2010 року, а також податкові повідомлення-рішення, прийн яті за результатами розгляду скарг позивача № 0015571502/2 від 31.01.2011 р оку та № 0015571502/1 від 25. 11.2010 року, такими, що прийняті Де ржавною податковою інспекці єю в м. Сімферополі АР Крим про типравно, у зв' язку з чим під лягають скасуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є с уб' єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 КАС Укр аїни суд вирішує питання щод о судових витрат у постанові суду або ухвалою.
Враховуючи те, що рішення по справі ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд вважа є за необхідне стягнути з Дер жавного бюджету України на к ористь позивача 3,40 грн. судово го збору.
У судовому засіданні , яке відбулось 24.01.2012 року, оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог с т. 163 КАС України постанова офо рмлена та підписана 30.01.2012 року.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Визнати протиправними та с касувати податкові повідом лення-рішення Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим № 0015571502/0 від 21.09.2010 року , № 0015571502/1 від 25.11.2010 року, № 0015571502/2 від 31.01.2 011 року про донараху вання Товариству з обмеженою відповідальністю «Кримпром ет ЛТД» 127120,00 грн. податку на дод ану вартість та 63560,00 грн. штрафн их (фінансових) санкцій.
3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Кримпромет ЛТД» (Ук раїна, 95017, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Узлова,16; ЄДРПОУ 33980042) 3,40 грн . судових витрат.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Сидоренко Д.В.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2012 |
Оприлюднено | 16.02.2012 |
Номер документу | 21404080 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні