Постанова
від 26.01.2012 по справі 2а-15969/11/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

26 січня 2012 р. (11:46) Справа №2а-15969/11/0170/2

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В., при секрета рі Дрягіні В.П.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Обслуговуючог о кооперативу "Агрокапітал"

до Сакської районної держ авної адміністрації АР Крим

про спонукання до виконанн я певних дій

за участю представників:

від позивачів - ОСОБА_1 - пред-к, дов. від 16.01.2012 р.

від відповідача - ОСОБА _2 - пред-к,дов. № 01.1.-26/14 від 12.01.2012 р.

Суть спору: Обслуговуючий кооператив «Агрокапітал» (д алі позивач) звернувся до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим з адміністративн им позовом , в якому просив зо бов' язати Сакську районну державну адміністрацію ( далі відповідач) дати дозвіл на складання проекту земле устрою. Вимоги мотивовані ти м,що відповідач в безпідстав но відмовив в наданні дозво лу на складання землеустрою по відведенню земельної діл янки, на який знаходиться оре ндований ним об' єкт водног о фонду.

У судовому засід анні , яке відбулось 26.01.2012 р., пред ставник позивача наполягав н а задоволенні позову з підст ав, визначених у позовній зая ві, представником відповідач а надані заперечення на позо в, в яких зазначено ,що зверн ення позивача розглянуто та йому надана відповідь з дотр иманням вимог чинного закон одавства.

Розглянувши матері али справи, дослідивши надан і докази, вислухавши предста вників сторін , суд

ВСТАНОВИВ:

Між позивачем та Саксь кою районною радою 21.05.2008 р. був укладений договір оренди по верхового водного об' єкту (частини озера Донузлав, площ ею 30 га) строком на 49 років.

Позивач, діючи відповід но до вимог чинного законода вства, звернулись до відпові дача з заявою про надання до звілу на складення проекту землеустрію по відведенню у довгострокову оренду земел ьної ділянки площею 120 га для влаштування та уходу за приб ережною захисною смугою пове рхового водного об' єкту (ч астини озера Донузлав, площе ю 30 га), орендованого на підста ві договору , укладеного 21.05.2008 р. з Сакською районною радо ю .

На адресу позивача був н адісланий лист №011-34/1528 від 05.08.2011 р . , яким він був повідомлений п ро можливість вирішення пита ння щодо надання в оренду зем ельної ділянки площею 120 га д ля влаштування та уходу за пр ибережною захисною смугою по верхового водного об' єкту (частини озера Донузлав, площ ею 30 га) за результатами прове дення аукціону відповідно до ст. 21 ЗК України. Вказана відп овідь підписана першим за ступником голови Сакської р айонної державної адмініст рації Золкіним С.С.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КА С України до адміністративни х судів можуть бути оскаржен і будь-які рішення, дії чи безд іяльність суб' єктів владни х повноважень, крім випадків , коли щодо таких рішень, дій ч и бездіяльності Конституціє ю або законами України встан овлено інший порядок судовог о провадження.

Оцінюючи правом ірність дій та рішень органу владних повноважень, суд ке рується критеріями, закріпле ними у ст. 2 КАС України, які пев ною мірою відображають принц ипи адміністративної процед ури, які він повинен дотримув атися при реалізації дискрец ійних повноважень владного с уб' єкта., встановлюючи чи пр ийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою ц е повноваження надано; 3) обґру нтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значе ння для прийняття рішення (вч инення дії); 4) безсторонньо (не упереджено); 5)добросовісно; 6) р озсудливо; 7) з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти н а підстава, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Згідно зі ст. 14 Конституц ії України земля є основним н аціональним багатством, що з находиться під особливою охо роною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами гос подарської діяльності (юриди чними і фізичними особами) ви ключно відповідно до закону.

Серед передбаче них ст. 17 Земельного кодексу У країни ( далі ЗК України) повно важень місцевих державних а дміністрацій у галузі земель них відносин є розпорядженн я землями державної власност і в межах, визначених цим Код ексом.

Громадяни та юридичні особи набувають права власн ості та права користування з емельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визна чених цим Кодексом( ст. 116 ЗК Укр аїни).

Порядок надання земел ьних ділянок державної або к омунальної власності у корис тування визначений у ст. 123 ЗК України, відповідно до якої надання земельних ділянок де ржавної або комунальної влас ності у користування здійсню ється на підставі рішень орг анів виконавчої влади або ор ганів місцевого самоврядува ння. Особа, зацікавлена в одер жанні у користування земельн ої ділянки із земель державн ої або комунальної власності за проектом її відведення, зв ертається з клопотанням про вибір місця розташування зем ельної ділянки до відповідно ї сільської, селищної, місько ї, районної, обласної ради, Каб інету Міністрів України, Рад и міністрів Автономної Респу бліки Крим, місцевої державн ої адміністрації. До клопота ння додаються матеріали, пер едбачені частиною п'ятою ста тті 151 цього Кодексу. Вибір міс ця розташування земельної ді лянки та надання дозволу і ви мог на розроблення проекту ї ї відведення здійснюються у порядку, встановленому статт ею 151 цього Кодексу. Умови і стр оки розроблення проектів від ведення земельних ділянок ви значаються договором, укладе ним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типо вого договору. Типовий догов ір на розробку проекту відве дення земельної ділянки затв ерджується Кабінетом Мініст рів України. Розроблений про ект відведення земельної діл янки погоджується з територі альним органом виконавчої вл ади з питань земельних ресур сів, органом містобудування і архітектури та охорони кул ьтурної спадщини, природоохо ронним і санітарно-епідеміол огічним органами, а також з ві дповідним територіальним ор ганом виконавчої влади з пит ань лісового або водного гос подарства (у разі вилучення (в икупу), надання, зміни цільово го призначення земельних діл янок лісогосподарського при значення чи водного фонду). По годжений проект відведення з емельної ділянки після одерж ання позитивного висновку де ржавної землевпорядної експ ертизи у випадках, передбаче них законом, подається разом з клопотанням про надання зе мельної ділянки до відповідн ої державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Ре спубліки Крим або сільської, селищної, міської, районної, о бласної ради, які розглядают ь його в місячний строк і в меж ах своїх повноважень, визнач ених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельн ої ділянки у користування.

Згідно зі ст. 1 Закону Укр аїни «Про місцеві державні а дміністрації» виконавчу вла ду в областях, районах, района х Автономної Республіки Крим , у містах Києві та Севастопол і здійснюють обласні, районн і, Київська та Севастопольсь ка міські державні адміністр ації, які є місцевими органам и виконавчої влади і входять до системи органів виконавч ої влади, в межах своїх повнов ажень здійснюють виконавчу в ладу на території відповідно ї адміністративно-територіа льної одиниці, а також реаліз ують повноваження, делегован і їм відповідними радами.

У ст.6 Закону визн ачено, що на виконання Консти туції України, законів Украї ни, актів Президента України , Кабінету Міністрів України , міністерств та інших центра льних органів виконавчої вла ди, власних і делегованих пов новажень голова місцевої дер жавної адміністрації в межах своїх повноважень видає роз порядження, а керівники упра влінь, відділів та інших стру ктурних підрозділів - накази . Розпорядження голів місцев их державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетен ції, є обов'язковими для викон ання на відповідній територі ї всіма органами, підприємст вами, установами та організа ціями, посадовими особами та громадянами.

Як зазначено вищ е, позивачем залучена до мате ріалів справи копія листа за підписом першого засту пника голови Сакської район ної державної адміністрації , яким повідомлено про ніби то здійсненний розгляд за яви позивача.

Суд, вивчивши заз начений документ , прийшов до висновку, що відповідачем в порядку, передбаченому чинни м законодавством, зокрема, За коном України «Про місцеві д ержавні адміністрації» , не р озглянуто питання щодо роз гляду клопотання позивача щ одо надання згоди на складан ня проекту землеустрою по ві дведенню земельної ділянки .

За таких обста вин, керуючись встановленим у ст. 7 КАС України принципом верховенства права , згідно з яким людина , її права та сво боди визнаються найвищими ц інностями та визначають змі ст і спрямованість діяльност і держави , суд вважає, що пра ва позивача підлягають захис ту шляхом спонукання відпові дача розглянути його заяву в порядку, передбаченому чи нним законодавством для при йняття законного рішення по неї.

Під час судово го засідання, яке відбулось 26. 01.2012 р. були оголошені вступна т а резолютивна частини постан ови. Відповідно до ст. 163 КАСУ п останову складено 31.01.2012 р.

Керуючись ст.ст . 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задов ольнити .

2. Зобов' язати Саксь ку районну державну адміні страцію в порядку , передбаче ному чинним законодавством, розглянути клопотання Обсл уговуючого кооперативу «Аг рокапітал» ( с. Суворовське, ву л. Російська 20, код ЄДРПОУ35483748) пр о видачу дозволу на складанн я проекту землеустрою по ві дведенню в довгострокову оре нду строком на 49 років земель ну ділянку загальною площею 120 га для устрою та уходу за п рибережною захисною смугою п оверхового водного об' єкт у - частки озера Донузлав.

3. Стягнути з Державного бюджету на користь Обслугов уючого кооперативу «Агрока пітал» ( с.Суворовське, вул. Ро сійська 20, код ЄДРПОУ35483748) судов ий збір у розмірі 28,23 грн.

Постанова набирає зако нної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголош ено вступну та резолютивну ч астину постанови або справу розглянуто у порядку письмов ого провадження, постанова н абирає законної сили через 10 д нів з дня її отримання у разі н еподання апеляційної скарги .

У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.

Апеляційна скарга пода ється до Севастопольського а пеляційного адміністративн ого суду через Окружний адмі ністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 дн ів з дня проголошення. У разі п роголошення вступної та резо лютивної частини постанови а бо розгляду справи у порядку письмового провадження, апе ляційна скарга подається про тягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарг и одночасно надсилається осо бою, яка її подає, до Севастопо льського апеляційного адмін істративного суду.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21404132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15969/11/0170/2

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні