03.08.2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 серпня 2011 р.
Справа № 2а-13527/10/0470
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді –Потолової Г.В.
при секретарі –Тимцунік Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Скорпіон Буд» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовними вимогами про стягнення податкового боргу з відповідача-1 ТОВ «Скорпіон Буд»у сумі 2174грн.90коп., та відповідача2 ОСОБА_1 у сумі 2174грн.90коп. на користь державного бюджету.
02.08.2011р. позивач до справи надав заяву про зміну позовних вимог та просить стягнути з ТОВ «Скорпіон Буд»на користь держави податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 2174грн.90коп.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, до матеріалів справи надав клопотання з проханням розглядати її без представника, позовні вимоги підтримує та просить суд задовольнити їх повністю.
Представник відповідача у судове засідання не з‘явився, повістка про дату, час та місце його проведення судом направлена вчасно, заперечення проти позову не надав, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин, з урахуванням приписів ст.128 КАС України судом на місці ухвалено щодо розгляду справи в порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши подані документи, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Скорпіон Буд»зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 29.07.2008р. (а.с.38-39), ЄДРПОУ 36053544, та взято на облік в ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська як платник податків.
Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як суб'єкт господарювання, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.
Так, на підставі п.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»24.03.2010 року фахівцями ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська була проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ «Скорпіон Буд»з питання неподання декларацій з податку на додану вартість за період з березня 2009 року по лютий 2010 року.
В ході перевірки зазначеного товариства, працівниками податкового органу, встановлено, що на порушення абз. «а»п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами»декларація з податку на додану вартість за березень 2009 року по строку надання 21.04.2009р., квітень 2009 року по строку надання 20.05.2009р., травень 2009 року по строку надання 22.06.2009р., червень 2009 року по строку надання 20.07.2009р., липень 2009 року по строку надання 20.08.2009р., серпень 2009 року по строку надання 21.09.2009р., вересень 2009 року по строку надання 20.10.2009р., жовтень 2009 року по строку надання 20.11.2009р., листопад 2009 року по строку надання 21.12.2009р., грудень 2009 року по строку надання 20.01.2010р., січень 2010 року по строку надання 22.02.2010р., лютий 2010 року по строку надання 22.03.2010р. (а.с.9).
За результатами перевірки складено акт від 24.03.2010р. №2892/152-36058544 про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки з питання неподання податкової звітності.
Так, за зазначене порушення передбачена відповідальність п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами».
На підставі Акту перевірки №2892/152-36058544 від 24.03.2010р. заступником начальника ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська було винесено податкове повідомлення-рішення №0050291502/0 від 24.03.2010р., згідно якого сума податкового зобов'язання складає 2040грн.00коп., за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с.10).
Проте, 24.03.2010р. фахівцями податкового органу складений Акт №867/152/36058544 про неможливість вручення акту про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки та податкового повідомлення-рішення, у зв'язку з чим Акт передвіки №2892/152-36058544 від 24.03.2010р. та податкове повідомлення-рішення №0050291502/0 від 24.03.2010р. на суму податкового зобов'язання у розмірі 2040грн.00коп. розміщено на дошці податкових оголошень, тобто, сума штрафних (фінансових) санкцій є узгодженою.
Крім того, на підставі п.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»02.06.2010 року фахівцями ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська була проведена документальна невиїзна (камеральна) перевірка ТОВ «Скорпіон Буд»з питання неповернення свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість.
В ході перевірки зазначеного товариства, працівниками податкового органу, встановлено, що на порушення абз.14 п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість»ТОВ «Скорпіон Буд»неповернуто свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість до ДПІ по строку надання 15.04.2010р. у цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку (а.с.11).
За результатами перевірки 02.06.2010р. фахівцями податкового органу складено Акт №4920/152/36053544 про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки з питання неповернення свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість. (а.с.11)
Так, за зазначене порушення передбачена відповідальність п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами».
На підставі Акту перевірки №4920/152/36053544 від 02.06.2010р. заступником начальника ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська було винесено податкове повідомлення-рішення №0056741502/0 від 02.06.2010р. на суму податкового зобов'язання у розмірі 170грн.00коп.(а.с.12).
Проте, 02.06.2010р. фахівцями податкового органу складений Акт №1658/152/36058544 про неможливість вручення акту про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки та податкового повідомлення-рішення, у зв'язку з незнаходженням відповідача за місцезнаходженням, а саме: м.Дніпропетровськ, пр-т.Гагаріна, б.26, в результаті чого зазначені документи на суму податкового зобов'язання у розмірі 170грн.00коп. розміщено на дошці податкових оголошень, тобто, сума штрафної (фінансової) санкції є узгодженою.
08.04.2010р. керівником податкового органу відносно відповідача виставлена перша податкова вимога №1/771 на суму податкового боргу за погодженими податковими зобов'язаннями у розмірі 2004грн. 90коп.
Оскільки, згідно Акту перевірки відповідності юридичної адреси підприємства його фактичному місцезнаходженню №0005357 від 12.04.2010р. відповідач за вказаною юридичною адресою не знаходиться, у зв'язку з чим податкову вимогу №1/771 від 08.04.2010р. на суму податкового боргу за погодженими податковими зобов'язаннями у розмірі 2004грн.90коп. розміщено на дошці податкових оголошень.
12.05.2010р. заступником керівника податкового органу відносно відповідача виставлена друга податкова вимога №2/995 на суму податкового боргу за погодженими податковими зобов'язаннями у розмірі 2004грн.90коп., яка розміщена на дошці податкових оголошень (а.с.7).
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у зв'язку з ненаданням податкової декларації з податку на додану вартість та у зв'язку з заниженням суми податкових зобов'язань у загальному розмірі складає 2174грн.90коп., який на момент розгляду справи не погашений.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.1 Прикінцевих положень Податкового кодексу України, цей Кодекс набирає чинності з 1 січня 2011 року.
Пунктом 2 Кодексу визнано такими, що втратили чинність з 1 січня 2011 року, зокрема Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Таким чином, при прийнятті рішення судом застосовуються норми законів, що діяли на момент виникнення правовідносин.
Згідно ст.ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку та в розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції та законів України.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», які діяли на момент виникнення зобов'язань, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Також, згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Абзацом 3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що у разі визначення податкового зобов‘язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в»пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону, платник податків зобов‘язаний погасити нараховану суму податкового зобов‘язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
У відповідності абз.14 п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість»платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво, якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу –протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
Відповідальність за несвоєчасність сплати податкових зобов'язань платники податків несуть у відповідності з законодавством України. Примусове стягнення податкового боргу - передбачена законодавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.
На час розгляду справи податковий борг у загальній сумі 1049грн.90коп. у добровільному порядку відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Скорпіон Буд», про стягнення податкового боргу –задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Скорпіон Буд»(49005, м.Дніпропетровськ, пр.Гагаріна, буд.26; код ЄДРПОУ 36053544) на користь держави (на р/р 31117029700005; одержувач: відділення Державного казначейства у Жовтневому районі м.Дніпропетровська в установі банку ГУДК у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 24246786; МФО 805012, код платежу 14010100) податкового боргу зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у зв'язку з ненаданням податкових декларацій з податку на додану вартість на суму 2174грн.90коп. (дві тисячі сто сімдесят чотири гривень 90коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження – з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Суддя (підпис) Г.В. Потолова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2011 |
Оприлюднено | 16.02.2012 |
Номер документу | 21405965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні