Постанова
від 20.09.2011 по справі 2а/0470/7248/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

20.09.2011

< копія >

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2011 р. Справа № 2а/0470/7248/11

Суддя Дніпропетров ського окружного адміністра тивного суду Чабаненко С.В.

розглянувши у письмовому провадженні адміністративн у справу за позовною заявою Д ніпропетровського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до това риства з обмеженою відповіда льністю «Енергоспецстрой»п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровськог о окружного адміністративно го суду надійшов позов Дніпр опетровського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Енергоспецстрой» з вимог ами: стягнути з товариства з о бмеженою відповідальністю « Енергоспецстрой» на користь Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції у розмірі 9800,00 грн. та пеню за порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій у розмірі 144,06 грн.

В судове засідання позивач не прибув, проте надав заяву п ро розгляд справи за відсутн ості повноважного представн ика.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належни м чином, однак на адресу суду б уло повернуто поштове відпра влення, із зазначенням пошто вого відділення, що за вказан ою адресою організація відсу тня.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС Укр аїни якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що в по рушення вимог ст. ст. 19, 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» відповідачем не вик онаний норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за 2010 рік та за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда та не зайняте інвалідом, у встановлений Законом строк не сплачено відповідну суму, яка має визначатися в розмір і половини середньої річної заробітної плати на даному п ідприємстві.

На підставі вимог прокурат ури Інгулецького району від 25.02.2011 року №423 вих.11 спеціалістом відділу Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів проведено позапланову нев иїзну документальну перевір ку відповідно до якої встано влено порушення, а саме невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів.

На підставі зазначеної пер евірки та Акту перевірки на в ідповідача накладено адміні стративного господарські са нкції та нарахована пеня.

Зазначені суми позивач про сить стягнути на свою корист ь з відповідача у відповідно сті до ст. 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні».

Відповідачем до суду не над ано заперечень на адміністра тивний позов, а тому суд розгл ядає справу на підставі наяв них в матеріалах справи пись мових доказів.

Дослідивши матеріали спра ви, та надані письмові докази , суд доходить висновку, що поз ов підлягає задоволенню з на ступних підстав.

Судом встановлено, матеріа лами справи підтверджено, що відповідно до Порядку подан ня підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів та інформації, необ хідної для організації їх пр ацевлаштування затверджени м Постановою Кабінету Мініс трів України N 70 від 31.01.2007р. на тов ариство з обмеженою відповід альністю «Енергоспецстрой» покладається обов' язок що річно до 1 лютого року, що наст ає за звітним, подавати відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів відомості про середню річну заробітну пла ту на підприємстві, середньо облікову чисельність штатни х працівників облікового скл аду та про кількість працююч их інвалідів.

Відповідно до наданого від повідачем звіту про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2010 рік за формою 10-ПІ, ост аннім самостійно зазначено, що середньооблікова кількіс ть штатних працівників склад ає 15 осіб, таким чином кількіс ть штатних працівників, яким відповідно до Закону встано влено інвалідність повинна с кладати 1 особу, та відповідно до вищезазначеного звіту на підприємстві працю 1 особа за значеної категорії.

Судом також встановлено, що на підставі вимоги прокурат ури Інгулецького району від 25.02.2011 року №423 вих. 11 та п. 5 Положенн я про Дніпропетровське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів та згі дно ст.19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», Поста нови КМУ від 31 січня 2007 року №70 « Про реалізацію статей 19 та 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», Постанови КМУ в ід 03.12.2009 року №1288, провідним спец іалістом відділу Дніпропетр овського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів проведено позапла нову невиїзну перевірку ТОВ «Енергоспецстрой» стану вик онання роботодавцем нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів за 2010 рік на підставі наданого звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів (форми 10-ПІ) за 2010 рік та на підставі даних про куратури встановлено, що сер едньооблікова кількість шта тних працівників облікового складу - 15 осіб, середньооблік ова кількість штатних праців ників, яким відповідно до чин ного законодавства встановл ена інвалідність - 0 осіб, кіль кість інвалідів штатних прац івників, які повинні працюва ти на робочих місцях, створен их відповідно до вимог статт і 19 Закону - 1 особа. Таким чино м на підставі акту перевірки до підприємства застосовані адміністративно-господарсь кі санкції та пеня за невикон ання нормативу робочих місць .

Таким чином, за 1 робоче місц е призначене для працевлашту вання інвалідів і не зайняте інвалідами, відповідач до 16.04.2 011 року повинен був самостійно сплатити адміністративно - господарські санкції у розм ірі 9800,00грн.

Дана сума підтверджується Актом перевірки №92 від 25.02.2011 рок у, а також розрахунком заборг ованості по сплаті адміністр ативно-господарських санкці й.

У зв' язку з тим, що відпові дач не сплатив зазначені штр афні санкції, на вищезазначе ну суму була нарахована пеня в розмірі 144,06 грн., що підтвердж ується розрахунком по сплаті адміністративно-господарсь ких санкцій.

Отже, в результаті того, що Т ОВ «Енергоспецстрой» вчасно не сплатило адміністративно -господарські санкції та пен ю утворилась заборгованість на загальну суму 9944,06 грн.

Приймаючи рішення по суті з аявлених вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, устан ови і організації за рахунок коштів Фонду соціального за хисту інвалідів або за рішен ням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхі дності, створюють спеціальні робочі місця для працевлашт ування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основно го і додаткового обладнання, технічного оснащення і прис тосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інвал іда.

Згідно до ст. 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні », підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації.

Відповідно до п. 10 Положення про робоче місце інваліда і п ро порядок працевлаштування інвалідів, затвердженим Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 03.05.1995 року № 314 - працев лаштування інвалідів здійсн юється державною службою зай нятості, органами Мінсоцзахи сту, місцевими Радами народн их депутатів, громадськими о рганізаціями інвалідів з ура хуванням побажань, стану здо ров'я інвалідів, їхніх здібно стей і професійних навичок в ідповідно до висновків МСЕК.

Пунктом 11, 12 Положення місцев і органи соціального захисту населення: виявляють інвалі дів, які бажають працювати і с проможні реалізувати свої зд ібності та можливості на під ставі індивідуальних програ м реабілітації; щомісячно на дсилають державній службі за йнятості списки інвалідів, я кі виявили бажання працювати , із зазначенням професій, спе ціальностей; подають державн ій службі зайнятості заявки на професійне навчання інвал ідів; ведуть інформаційний б анк даних про інвалідів, які п рацюють і бажають працювати.

Державна служба зайнятост і: веде облік інвалідів, які зв ернулися за допомогою у прац евлаштуванні; веде облік роб очих місць підприємств, на як і можуть бути працевлаштован і інваліди; сприяє працевлаш туванню інвалідів, які зверн улися з таким проханням, з ура хуванням рекомендацій МСЕК; щоквартально подає місцевим органам соціального захисту населення інформацію про пр ацевлаштування інвалідів.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н, стаття 218 Господарського ко дексу України, є вчинене ним п равопорушення у сфері господ арювання.

Відтак, при вирішенні питан ня про правомірність стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій слід виходити із загальних норм права відн осно відповідальності за пор ушення зобов'язань та встано влення в діях або бездіяльно сті роботодавця складу право порушення з метою застосуван ня юридичної відповідальнос ті у вигляді адміністративно -господарських санкцій.

Елементами правопорушення є вина та наявність причинно го зв'язку між самим порушенн ям та його наслідками.

Так, згідно до статті 18 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гаранти, пе редбачені чинним законодавс твом, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, і з вітувати Фонду соціального з ахисту інвалідів про зайняті сть та працевлаштування інва лідів у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Украї ни.

Згідно з ч.3 ст. 18 цього Закону , державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.

Аналіз норм чинного законо давства України щодо соціаль ної захищеності інвалідів св ідчить про те, що на підприємс тва покладено обов'язок по за безпеченню певної кількості робочих місць для працевлаш тування інвалідів та повідом лення центру зайнятості про наявність вакантних робочих місць для інвалідів.

Вказаний обов' язок підпр иємством відповідача не вико нано, отже відповідач зобов' язаний сплатити адміністрат ивно-господарські санкції та пеню у визначеному позиваче м розмірі.

На підставі викладеного, ке руючись статями 2, 9, 11, 18, 70-71, 86, 128, 158-163, 167 , 186, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до тов ариства з обмеженою відповід альністю «Енергоспецстрой» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені задовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Ве рхньодніпровський сирзавод » (ЄДРПОУ 30691700, 52005, Дніпропетров ська область, Дніпропетровсь кий район, смт. Ювілейне, вул. Р адгоспна, 54, р/р 26003185243, МФО 380805, Райф айзен Банк АВАЛЬ м. Київ) на ко ристь Дніпропетровського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( код ЄДРПОУ 25005978, р/р31211230700079 ГУДКУ у Д ніпропетровській області, МФ О 805012) адміністративно-господа рські санкції у розмірі 9800,00 гр н. (дев' ять тисяч вісімсот) гр ивень 00 копійок, та пеню за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій у розмірі 144,06 грн. (сто сор ок чотири) гривні 06 копійок.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Дніпропетр овський окружний адміністра тивний суд в порядку та в стро ки, встановленні статтею 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Суддя < (підпис) >

< Список >

< Список >

< Список > С.В. Чабаненко

< Текст >

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2011
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21406896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/7248/11

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко Світлана Володимирівна

Постанова від 20.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко Світлана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні