Постанова
від 23.06.2006 по справі 15/220ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/220ад

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

23.06.06                                                                                 Справа № 15/220ад.

Суддя Пономаренко Є.Ю.,

при секретарі судового засідання Кравченко В.П.

розглянувши матеріали справи за позовом

Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області, м. Луганськ

до Кооперативу «Інформ», м. Красний Луч, м. Петровське Луганської області

про стягнення 607 грн. 83 коп.

За участю представників сторін:

від позивача – Сердюков О.П. –заст. нач. відділу по довіреності № 34-03/1350 від 02.06.06р.;

від відповідача –не прибув.

Суть спору: заявлено вимогу про стягнення з відповідача суми економічних санкцій відповідно до рішення Держінспекції з контролю за цінами в Луганській області від 21.03.06р. № 31 на суму 607 грн. 83  коп.

Згідно п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Статтею 4 Закону України "Про ціни і ціноутворення" визначено повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення, зокрема, встановлено, що Кабінет Міністрів України визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Таким органом відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 13.12.2000 N 1819 (далі - Положення), є Державна інспекція з контролю за цінами (далі - Держцінінспекція). Вона є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується останньому.

Згідно з пунктом 11 Положення Держцінінспекція має територіальні органи - державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів державного контролю за цінами і мають права, передбачені пунктами 5, 6 Положення.

За змістом абзацу третього пункту 4 Положення Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування.

Відповідно до пункту 5 Положення Держцінінспекція, зокрема, має право проводити в органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності перевірки бухгалтерських документів, книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів.

Згідно з Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 N 298/519, прийняття рішень про застосування економічних або фінансових (штрафних) за фактами порушення державної дисципліни цін покладено на Держцінінспекцію та відповідні державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

З наведеного випливає, що Держцінінспекція, приймаючи рішення про застосування санкцій за порушення державної дисципліни цін, є як орган державної влади у здійсненні управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

З урахуванням наведеного справи за участю Держцінінспекції, пов'язані із здійсненням нею владних повноважень, підлягають розглядові місцевими та апеляційними господарськими судами в порядку, встановленому Кодексу адміністративного  судочинства України.

За таких обставин, суд розглядає зазначений позов відповідно до порядку встановленому Кодексом адміністративного  судочинства України.

В зв'язку з чим справі присвоюється номер № 15/220ад.

До початку слухання справи по суті не заявлено вимогу про фіксування  судового процесу з допомогою звукозаписувального технічного засобу у зв'язку з чим відповідно до п. 21 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України  таке фіксування судом не здійснювалося.

Представник позивача у судовому засіданні позовну вимогу підтримав у повному обсязі, зокрема обґрунтовуючи наступним.

Відповідно до плану роботи Держінспекцією з контролю за цінами в Луганській області проведена перевірка підприємства відповідача з питання порядку формування та застосування цін на окремі види продовольчих товарів згідно з розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації від 09.07.2003р. №381 «Про тимчасове державне регулювання цін на окремі види продовольчих товарів»зі змінами внесеними розпорядженням від 19.09.2003р. №577. В результаті перевірки складено акт перевірки від 14.03.06р. №00814.

Перевіркою у період з 24.10.05р. по 10.01.06р. встановлено факт реалізації окремих видів продовольчих товарів, а саме: круп –гречаної, манної, ячної, макаронних виробів, борошна вищого ґатунку, рису, цукру –піску, по цінам сформованим із застосуванням торгівельних надбавок, у розмірах що перевищує граничний рівень. Такі обставини свідчать про порушення розпорядження голови Луганської облдержадміністрації від 09.07.2003р. №381 «Про тимчасове державне регулювання цін на окремі види продовольчих товарів»зі змінами внесеними розпорядженням від 19.09.2003р. №577.

Сума додаткової виручки склала 202 грн. 61 коп.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» необґрунтовано  отримана підприємством сума виручки внаслідок порушення, - державної дисципліни цін, підлягає стягненню у дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу в двократному розмірі.

Рішенням Держінспекціі з контролю за цінами в Луганській області від 21.03.06р. №31 за вказане порушення на підставі ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення»застосовані економічні санкції у розмірі 607 грн. 83 коп., у тому числі штраф 405 грн. 22 коп. Вказане рішення, а також претензія направлені відповідачу.

Рішення Держінспекціі не виконано, неоскаржене і на цей час є дійсним. Відомостей про часткове виконання рішення не надходило.

Відповідач відзив на позовну заяву та інші витребувані судом документи не представив, участь свого представника у судовому засіданні не забезпечив, хоча про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином. Справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

В ході судового розгляду справи судом досліджено всі надані до матеріалів справи пояснення та документи як докази, та зокрема: Акт перевірки від від 14.03.06р. №00814; Рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області від 21.03.06р. №31; Претензія №36 Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області від 21.03.2006р. №34-24/666 та інші надані до справи документи.

Сторони не досягли примирення.

Розглянувши матеріали справи, додатково надані документи, вислухавши представників сторін, суд встановив наступне.

Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області проведеною перевіркою за період з 24.10.05р. по 10.01.06р. встановлено факт реалізації окремих видів продовольчих товарів, а саме: круп –гречаної, манної, ячної, макаронних виробів, борошна вищого ґатунку, рису, цукру –піску, по цінам сформованим із застосуванням торгівельних надбавок, у розмірах що перевищує граничний рівень. Такі обставини свідчать про порушення розпорядження голови Луганської облдержадміністрації від 09.07.2003р. №381 «Про тимчасове державне регулювання цін на окремі види продовольчих товарів»зі змінами внесеними розпорядженням від 19.09.2003р. №577.

За результатами перевірки складено акт перевірки від 14.03.06р. №00814.

Сума додаткової виручки склала 202 грн. 61 коп.

У зв'язку з виявленими при перевірці порушеннями, на підставі акту перевірки, Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області прийнято Рішення №31 від 21.03.2006р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким на підставі ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення»з відповідача постановлено стягнути у доход державного бюджету суму додаткової виручки у розмірі  202 грн. 61 коп. та штраф в сумі 405 грн.  22 коп.

Дане рішення направлено відповідачу та вручено 15.04.2006р. згідно повідомлення про вручення поштового відправлення.

Застосовані економічні  санкції відповідачем не сплачено, вказане Рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області про застосування економічних санкцій не оскаржено.

У зв'язку з невиконанням відповідачем зазначеного рішення позивач звернувся до суду з позовом про стягнення суми економічної  санкції у загальній сумі 607 грн. 83 коп.

Встановивши фактичні обставини справи, оцінивши доводи сторін та надані ними докази суд дійшов висновку про те, що пред'явлений Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області позов підлягає задоволенню повністю  виходячи з нижченаведених підстав.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни  цін   та діючого порядку визначення вартості будівництва,  що  здійснюється із  залученням  коштів   Державного   бюджету   України,   бюджету Автономної Республіки Крим,  місцевих  бюджетів,  а  також  коштів державних підприємств, установ та організацій  підлягає  вилученню в  доход  відповідного  бюджету  залежно   від   підпорядкованості підприємства,  організації.  Крім  того,  в   позабюджетні   фонди місцевих   Рад   стягується   штраф у двократному  розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

Рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області №31 від 21.03.2006р. про застосування економічних санкцій відповідачем не оскаржено та відповідно не визнано протиправним та не скасовано судом.  У зв'язку з цим, на даний час, зазначене рішення позивача підлягає обов'язковому застосуванню при вирішенні даної справи в порядку адміністративного судочинства.

Таким чином позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України  звернення судових рішень в адміністративних справах до примусового виконання здійснюється на підставі виконавчого листа, який видається судом за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в  якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено осіб, які брали участь у справі про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного строку.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,   суд

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Кооперативу «Інформ», м. Красний Луч, м. Петровське Луганської області, кв. Ворошилова, б. 7, к. 42, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 21786803, на користь Державного бюджету України, на рахунок 31118106600039, одержувач держбюджет м. Красний Луч, код 24046797, МФО 804013, код виду платежу 23030300, суму економічної санкції у розмірі 607 грн. 83 коп.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 27.06.2006р.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя

Є.Ю. Пономаренко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення23.06.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу21408
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/220ад

Ухвала від 01.10.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Пономаренко Є.Ю.

Ухвала від 10.10.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Пономаренко Є.Ю.

Постанова від 21.05.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Пономаренко Є.Ю.

Ухвала від 11.05.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Пономаренко Є.Ю.

Постанова від 23.06.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Пономаренко Є.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні