Справа № 1211/2-а-14940/11
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 грудня 2011 року м. Красний Луч
Суддя Краснолуцького міського суду Луганської області Чехов Є. М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій УПФУ в м. Красний Луч неправомірними та про зобов'язання нарахувати і виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу згідно з Законом України "Про соціальний захист дітей війни", -
ВСТАНОВИВ:
22 листопада 2011 року до Краснолуцького міського суду Луганської області надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій УПФУ в м. Красний Луч неправомірними та зобов'язання нарахувати і виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу згідно з Законом України "Про соціальний захист дітей війни".
В обґрунтування позову зазначає, що Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області в порушення вимог ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" неправомірно відмовило в підвищенні пенсії як "дитині війни" за 2011 р. Просить визнати дії Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області неправомірними та зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області нарахувати і виплатити недоплачену як "дитині війни" щомісячну державну соціальну допомогу за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року.
Ухвалою суду від 23 листопада 2011 року позовні вимоги за період з 01.01.2011 року по 21.05.2011 року включно залишені без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до адміністративного суду. Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 1832 КАС України справа розглядається в порядку скороченого провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності повідомлені позивачем обставини, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до Закону України "Про соціальний захист дітей війни" до дітей війни віднесені особи, які є громадянами України та яким на час закінчення Другої світової війни (02.09.1945 р.) було менше 18 років.
Судом встановлено, що позивач має статус дитини війни, знаходиться на обліку у відповідача, отримує пенсію за віком, що підтверджується посвідченням, виданим УП та СЗН в м. Красний Луч.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком. Частиною 2 ст. 3 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" передбачено, що державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншим нормативно-правовим актом.
У 2010 - 2011 р. р. дія ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" не зупинялася.
Відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнаються і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Пунктом 1 частини 1 статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод.
За частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.
Законом України від 14.06.2011 року .№3491-VI "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2011 рік" було доповнено пунктом 4 прикінцевих положень Закону України "Про державний бюджет України на 2011 рік", відповідно до якого установлено, що у 2011 році норми і положення статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявного фінансового ресурсу Пенсійного фонду України на 2011 рік (даний закон набрав чинності 19.06.2011 року).
На виконання п. 7 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 06.07.2011 року №745 "Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету", яка набрала чинності 23.07.2011 року. У зв'язку з цим положення ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" застосовуються до 22 липня 2011 року в порядку та розмірах, встановлених цим законом, а з 23 липня 2011 року - у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Статтею 6 зазначеної Постанови КМ України від 06.07.2011 року №745 установлено, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у розмірі 49,8 гривні.
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод і інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Зі змісту наведеної норми вбачається, що судовому захисту підлягають лише порушені права, свободи і інтереси фізичних або права та інтереси юридичних осіб, а не можливість їх порушення в майбутньому.
У зв'язку з цим суд вважає неможливим розглядати вимоги щодо зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчиняти дії в майбутньому у зв'язку з вірогідним настанням певних наслідків, оскільки у суду на час розгляду справи відсутні підстави для прийняття рішення стосовно законності таких дій..
Таким чином, суд приходить до висновку про те, що позивач як особа, яка має правовий статус "дитина війни", має право на підвищення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, на 30% мінімальної пенсії за віком за період часу з 22.05.2011 року по 22.07.2011 року включно, а позовні вимоги за період часу з 23.07.2011 року по 31.12.2011 року задоволенню не підлягають у зв'язку з необґрунтованістю.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", ст. ст. 94, 99, 100, 1832, 256 КАС України, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області про визнання дій Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області неправомірними та зобов'язання нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу згідно із Законом України "Про соціальний захист дітей війни" задовольнити частково.
Позовні вимоги в частині зобов'язання нарахування і виплати недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни за період часу з 01.01.2011 року по 21.05.2011 року включно залишити без розгляду.
Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області щодо відмови ОСОБА_1 у донарахуванні та виплаті підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни за період з 22.05.2011 року по 22.07.2011 року включно.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч Луганської області донарахувати та виплатити ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком як дитині війни за період з 22.05.2011 року по 22.07.2011 року включно, з урахуванням проведених за цей період виплат.
У задоволенні позову ОСОБА_1 в частині зобов'язання нарахування і виплати недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни за період часу з 23.07.2011 року по 31.12.2011 року відмовити за необґрунтованістю.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 256 КАС України допустити постанову до негайного виконання у межах суми стягнень за 1 місяць.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Краснолуцький міський суд Луганської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Є. М. Чехов
Суд | Краснолуцький міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2011 |
Оприлюднено | 17.02.2012 |
Номер документу | 21413480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Краснолуцький міський суд Луганської області
Чехов Є. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні