Постанова
від 17.01.2012 по справі 2а/0470/15320/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

17.01.2012

< копія >

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2012 р. Справа № 2а/0470/15320/11

Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у складі судді Кучми К.С., ро зглянувши в порядку письмово го провадження адміністрати вну справу за позовом Прокур ора Московського району м.Ха ркова в інтересах держави в о собі Державної податкової ін спекції у Московському район і м.Харкова до Товариства з об меженою відповідальністю «Т рейд-Холдінг»про стягнення п одаткового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Заявник на виконання своїх владних повноважень в інтересах держави в особі по зивача звернувся до суду із в ищезазначеним адміністрати вним позовом. В обґрунтуванн я позовних вимог зазначив, що відповідач повинен сплатити до бюджету податковий борг п о орендній платі за землю з юр идичних осіб та по земельном у податку юридичних осіб в су мі 348 313, 57 грн., який виник у періо д з 30 березня 2009 року по 06 квітня 2010 року. За таких обставин, зая вник просив суд: стягнути з ТО В «Трейд-Холдінг» (код 32405630) на к ористь держави в особі ДПІ у М осковському районі м.Харкова заборгованість перед бюджет ом у сумі 348 313, 57 грн. на розрахунк овий рахунок 33211812700007, банк ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011, отримувач УДК у Московськом у районі м.Харкова, код отриму вача 24134596, код платежу 13050200.

Представник заявника в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та зазначив, що надав всі док ази в обґрунтування позовних вимог та не заперечував, у зв' язку з неявкою представників сторін в судове засідання, пр о подальший розгляд справи в порядку письмового провадже ння.

Представник позивача в суд ове засідання свого представ ника не направив, про день та ч ас його проведення повідомля вся належним чином.

Відповідач в судове засіда ння в черговий раз свого пред ставника не направив, про ден ь та час судового засідання н алежним чином повідомлений, що підтверджується матеріал ами справи. /а.с.81, 82/. Суд дійшов в исновку про можливість розгл яду справи за відсутності ві дповідача, оскільки кореспон денція направлена за адресою , вказаною в Єдиному державно му реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в ідповідно до вимог ч.4 ст.33 та ч. 8 ст.35 КАС України. /а.с.85/.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС Укр аїни якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

Таким чином, частина 6 статт і 128 КАС України, надає суду мож ливості проводити подальший розгляд справи в порядку пис ьмового провадження.

Дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що адміністративний позов п ідлягає задоволенню, з насту пних підстав.

Прокурор звернувся до адмі ністративного суду в порядку статті 60 КАС України. Із посил анням на статтю 121 Конституції України зазначав, що на орган и прокуратури покладено пред ставництво інтересів держав и в суді. Відповідно до рішенн я Конституційного Суду Украї ни від 08 квітня 1999 року прокуро ри та їх заступники мають пра во звертатися до суду з позов ними заявами в інтересах дер жави. Прокурор чи його заступ ник у кожному конкретному ви падку самостійно визначають , у чому саме відбулося або мож е відбутися порушення матері альних, або інших інтересів д ержави, обґрунтовує необхідн ість їх захисту та зазначає о рган, уповноважений державою здійснювати відповідні функ ції.

Згідно статті 36-1 Закону Укра їни «Про прокуратуру» від 05 ли стопада 1991 року №1789-XII, представн ицтво прокуратурою інтересі в громадянина або держави в с уді полягає у здійсненні про курорами від імені держави п роцесуальних та інших дій, сп рямованих на захист у суді ін тересів громадянина або держ ави у випадках, передбачених законом. Формами представни цтва, зокрема, є звернення до с уду з позовами або заявами пр о захист прав і свобод іншої о соби, невизначеного кола осі б, прав юридичних осіб, коли по рушуються інтереси держави, участь у розгляді судами спр ав.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Трейд-Холдінг» зареє строване як суб' єкт підприє мницької діяльності виконав чим комітетом Дніпропетровс ької міської ради з 01 квітня 2003 року.

Відповідно до вимог чинног о законодавства відповідач є платником податків, зборів (о бов' язкових платежів) і пер ебуває на податковому обліку в Державній податковій інсп екції у Московському районі м.Харкова.

Також судом встановлено, що 30 квітня 2004 року між Харківськ ою міською радою та ТОВ «Трей д-Холдінг» укладено договір оренди земельної ділянки за адресою: м.Харків, вул.Героїв П раці (ріг пр.Тракторобудівни ків), загальною площею 0, 6844 га. Вк азана земельна ділянка надан а для будівництва культурно- комерційного центру. /а.с.6-11/.

05 жовтня 2004 року між Харківсь кою міською радою та ТОВ «Тре йд-Холдінг» укладено договір оренди земельної ділянки за адресою м.Харків, вул.Героїв П раці (ріг пр.Тракторобудівни ків), загальною площею 0, 1996 га. Вк азана земельна ділянка надан а для будівництва гостьової парковки. /а.с.12-17/.

Відповідно до статті 2 Закон у України «Про плату за землю » від 03.07.1992 року №2535-ХІІ, використ ання землі в Україні є платни м. Плата за землю справляєтьс я у вигляді земельного подат ку або орендної плати, що визн ачається залежно від грошово ї оцінки земель. Розміри пода тку за земельні ділянки, грош ову оцінку яких не встановле но, визначаються до її встано влення в порядку, визначеном у цим Законом. Власники земел ьних ділянок, земельних част ок (паїв) та землекористувачі , крім орендарів та інвесторі в - учасників угоди про розпод іл продукції, сплачують земе льний податок.

Статтею 15 Закону України «П ро плату за землю» встановле но, що власники землі та земле користувачі сплачують земел ьний податок, а також орендну плату за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості з дня виникнення права в ласності або права користува ння земельною ділянкою.

Платники земельного подат ку, а також орендної плати за з емельні ділянки державної аб о комунальної власності (крі м громадян) самостійно обчис люють суму земельного податк у та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого п оточного року подають відпов ідному органу державної пода ткової служби за місцезнаход женням земельної ділянки под аткову декларацію на поточни й рік за формою, встановленою центральним податковим орга ном, з розбивкою річної суми р івними частками за місяцями (стаття 14 Закону).

Згідно статті 27 даного Зако ну, контроль за правильністю обчислення і справляння зем ельного податку, а також орен дної плати за земельні ділян ки державної та комунальної власності здійснюється орга нами державної податкової сл ужби.

Законом України «Про систе му оподаткування» від 25.06.1991 рок у №1251-ХІІ встановлено, що земел ьний податок є обов' язковим платежем, а платниками подат ків та зборів (обов' язкових платежів) є юридичні та фізич ні особи, на яких згідно із зак онодавством покладено обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі) у в становлені законом строки.

Судом також встановлено, що відповідачем в порушення ум ов вказаних договорів орендн а плата за землю вноситься не своєчасно та не в повному обс язі, заборгованість з орендн ої плати за користування зем ельними ділянками з 10 лютого 2 010 року по 01 червня 2011 року стано вить 285 041, 15 грн. У поданих позива чем уточненнях зазначено, що 30 березня 2009 року ТОВ «Трейд-Хо лдінг» нараховано 30 790, 21 грн., з у рахуванням переплати, яка бу ла наявна у підприємства, ста ном на 30 березня 2009 року у ТОВ «Т рейд-Холдінг» з' явилась заб оргованість перед бюджетом у розмірі 30 757, 93 грн. /а.с.5, 42-47/.

Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні», завданнями органів державної податково ї служби, зокрема, є здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства, пра вильністю обчислення, повнот ою і своєчасністю сплати до б юджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обо в' язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством.

При розгляді адміністрати вної справи суд вважає за пот рібне застосовувати положен ня Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», який був чинним на ч ас виникнення правовідносин між позивачем та відповідач ем, оскільки саме цей Закон бу в спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов' язань юридичних та фізи чних осіб-підприємців перед бюджетами та державними ціль овими фондами з податків і зб орів (обов'язкових платежів), н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків контролюючими органами.

Згідно з п.1.3. ст.1 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року №2181-ІІІ податко вий борг (недоїмка) - податков е зобов' язання (з урахуванн ям штрафних санкцій за їх ная вності), самостійно узгоджен е платником податків або узг оджене в адміністративному ч и судовому порядку, але не спл ачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на сум у такого податкового зобов' язання.

Згідно з п.п.5.1. ст.5 даного Зако ну податкове зобов' язання, самостійно визначене платни ком податків у податковій де кларації, вважається узгодже ним з дня подання такої подат кової декларації. Зазначене податкове зобов' язання не м оже бути оскаржене платником податків в адміністративном у або судовому порядку.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 ць ого Закону податкове зобов' язання платника податків, на раховане контролюючим орган ом відповідно до п.п.4.2 та 4.3 ст.4 ц ього Закону, вважається узго дженим у день отримання плат ником податкового повідомле ння, за винятком випадків, виз начених п.п.5.2.2 цього пункту.

Відповідно до ст.5 п.5.1, п.5.4 п.п.5.4. 1 Закону податкове зобов' яз ання, самостійне визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації.

Узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, вваж ається сумою податкового бор гу платника податків.

Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

Активи платників податків - кошти, матеріальні та немате ріальні цінності, що належат ь юридичній або фізичній осо бі за правом власності або по вного господарського віданн я (п.1.7 цього Закону).

Відповідно до п.3.1.1. ст.3 Закону України «Про погашення зобо в' язання платників податкі в перед бюджетом та державни ми цільовими фондами» активи платників податків можуть б ути примусово стягненні в ра хунок погашення його податко вого боргу виключено за ріше нням суду.

Таким чином, загальна забор гованість ТОВ «Трейд-Холдінг », станом на 04 жовтня 2011 року, по податковому боргу по орендні й платі за землю з юридичних о сіб складає 348 313, 57 грн.

Згідно пункту 2.3.1. статті 2 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами», органом стягнення пода ткового боргу з ТОВ «Трейд-Хо лдінг» є ДПІ у Московському р айоні м.Харкова.

В силу ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.162 КАС У країни, суд в порядку адмініс тративного судочинства може прийняти постанову про стяг нення з відповідача коштів.

Оцінюючи усі докази, які бул и досліджені судом у їх сукуп ності, суд вважає правомірни м стягнення з відповідача на користь держави в особі пози вача заборгованості перед бю джетом у сумі 348 313, 57 грн.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 122, ч.6 ст.128, 158 - 163 , 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Тр ейд-Холдінг» (код 32405630) на корист ь держави в особі Державної п одаткової інспекції у Москов ському районі м.Харкова забо ргованість перед бюджетом у сумі 348 313, 57 грн. /триста сорок віс ім тисяч триста тринадцять г рн. п' ятдесят сім копійок/ на розрахунковий рахунок 33211812700007, б анк ГУДКУ у Харківській обла сті, МФО 851011, отримувач УДК у Мос ковському районі м.Харкова, к од отримувача 24134596, код платежу 13050200.

Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до вим ог ст.254 КАС України та може бут и оскаржена до Дніпропетровс ького апеляційного адмініст ративного суду через Дніпроп етровський окружний адмініс тративний суд в порядку та ст роки, передбачені ст.186 КАС Укр аїни.

Суддя < (підпис) >

< Список >

< Список >

< Список > К.С. Кучма

< Текст >

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2012
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21414274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/15320/11

Ухвала від 23.11.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Постанова від 17.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні