Постанова
від 19.01.2012 по справі 2а-0770/209/12
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2a-0770/209/12

Ряд стат. звіту № 8.1.3

Код - 09

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2012 р. 11.29 год. м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Дору Ю.Ю . при секретарі судового засі дання Рекунової К.А.., та сторі н, які беруть участь у справі:

позивача: Берегівська О ДПІ - представник Рущак І .В.;

відповідача: Селянське фермерське господарство «Ковач»- представн ик не з' явився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали подання Берегівської об' єд наної державної податкової і нспекції Закарпатської обла сті до Селянського фермерськ ого господарства «Кова ч»щодо підтвердження обґрун тованості адміністративног о арешту майна платника пода тків, -

ВСТАНОВИВ :

Берегівська об' єднана д ержавна податкова інспекція Закарпатської області зверн улася до суду з поданням до Се лянського фермерського госп одарства «Ковач»щодо п ідтвердження обґрунтованос ті адміністративного арешту майна платника податків.

Подання своє мотивує тим, що відповідачем, СФГ «Ковач»не було допущено до проведення позапланової виїзної переві рки посадових осіб податково го органу, а відтак, начальник ом Берегівської ОДПІ було пр ийнято рішення про застосува ння повного адміністративно го арешту майна боржника.

В судовому засіданні предс тавник заявника подання підт римав, із мотивів, вказаних у п оданні. Правовою підставою в изнання правомірним та обґру нтованим рішення про застосу вання адміністративного аре шту представник заявника під час розгляду справи вважає н орми ст.ст. 67, 68 Конституції Укр аїни, ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ, ст.с т. 78, 94 Податкового кодексу Укра їни.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, проте, згідно вимог ч.7 ст. 183-3 КАС України, неявка сторін не перешкоджає розгляду поданн я, а оскільки, подання до суду надійшло тільки 18.01.2011 року о 16 го дині 30 хвилин, 96 годинний строк на розгляд обґрунтованості подання завершується о 12.00 год ині 19 січня 2012 року, суд ухвалив розгляд подання провести за наявними доказами без участ і сторони, що не з' явилася.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги под ання, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення подання, суд приходит ь до наступних висновків.

Селянське фермерське госп одарство «Ковач»як пла тник податків та зборів пере буває на обліку в Берегівськ ій ОДПІ в Закарпатській обла сті.

Співробітниками Берегівсь кої ОДПІ у відповідності до н аказу № 12 від 10.01.2012 року (а.с.7) та на правлень від 10.01.2012 р. №10-15 (а.с.12-17) бу ло здійснено виїзд до Селянс ького фермерського господар ства «Ковач»для провед ення документальної виїзної позапланової перевірки. Від повідно до наказу № 12 від 10.01.2012 ро ку підставою для проведення такої перевірки було неподан ня відповідачем податкових д екларацій з податку на прибу ток за ІІ та ІІІ квартали 2011 рок у. В обгрунтування факту непо дання звітності податковий о рган подав до суду довідку, в я кій зазначено про неподання відповідачем декларацій з пр ибутку за ІІ та ІІІ квартали 20 11 року (а.с.21) Даний факт підтвер джується також службовою зап искою від 15.11.2011 р. (а.с.11) .

Відповідно до вимог п. 78.1.2. ст. . 78 Податкового кодексу, докум ентальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за н аявності хоча б однієї з таки х обставин - якщо платником податків не подано в установ лений законом строк податков у декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом

Співробітники Берегівсько ї ОДПІ прибули 11.05.2012 р. на адресу Відповідача (м. Берегово, вул. . Ново набережна, 26) для проведе ння перевірки, проте ОСОБА_ 2 до перевірки допущені не б ули, що зазначено її власнору чним поясненням (а.с.8, 10, 24, 25) та по відомлено, що всі документи б удуть надані пізніше (а.с.22).

У відповідності до пп. 20.1.4. п. 20. 1 ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни, органи державної подат кової служби мають право про водити перевірки платників п одатків в порядку, встановле ному цим Кодексом.

Згідно пп.16.1.9 п.16.1 ст. 16 Податков ого кодексу України, платник податків зобов'язаний не пер ешкоджати законній діяльнос ті посадової особи контролюю чого органу під час виконанн я нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги т акої посадової особи.

Відповідно до пп. 16.1.13 п.16.1 ст. 16 П одаткового кодексу України, платник податків зобов'язани й допускати посадових осіб к онтролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, терит орій (крім житла громадян), що використовуються для одержа ння доходів чи пов'язані з утр иманням об'єктів оподаткуван ня, а також для проведення пер евірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у в ипадках, встановлених цим Ко дексом. Проте посадовою особ ою Відповідача було відмовле но в допуску до перевірки.

Згідно п. 80.5. ст.80 Податкового кодексу України, допуск поса дових осіб органів податково ї служби до проведення факти чної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Код ексу. У відповідності до п.81.1 с т. 81 Податкового кодексу Украї ни Посадові особи органу дер жавної податкової служби впр аві приступити до проведення документальної виїзної пере вірки за наявності підстав д ля її проведення, визначених цим Кодексом, і фактичної пер евірки, яка проводиться з під став, визначених цим Кодексо м, та за умови пред'явлення нап равлення на проведення такої перевірки, в якому зазначают ься дата видачі, найменуванн я органу державної податково ї служби, реквізити наказу пр о проведення відповідної пер евірки, найменування та рекв ізити суб'єкта (об'єкта), перев ірка якого проводиться (пріз вище, ім'я, по батькові фізично ї особи - платника податку, яки й перевіряється), мета, вид (пл анова або позапланова), підст ави, дата початку та триваліс ть перевірки, посада та прізв ище посадової (службової) осо би, яка проводитиме перевірк у. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за н аявності підпису керівника о ргану державної податкової с лужби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби .

Відповідно до п.81.2 ст. Податк ового кодексу України у разі відмови платника податків т а/або посадових (службових) ос іб платника податків (його пр едставників або осіб, які фак тично проводять розрахунков і операції) у допуску посадов их (службових) осіб органу дер жавної податкової служби до проведення перевірки склада ється акт, який засвідчує фак т відмови.

Відмова від допуску до пров едення перевірки підтверджу ється Актом від 11.01.2012 року (а.с.22) с кладеного співробітниками П озивача із поясненнями ОСО БА_2

Відповідно до п. 4.1. Розділу 4 Н аказу ДПА України від 24.12.2010р. №1042 «Про затвердження Порядку з астосування адміністративн ого арешту майна платника по датків», керівник органу дер жавної податкової служби (йо го заступник) за наявності од нієї з обставин, визначених п унктом 3.1 розділу III цього Поряд ку, та на підставі звернення в ідповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень вс тановлює такі обставини, при ймає рішення про застосуванн я арешту майна платника пода тків.

Згідно пп. 94.2.4 п. 94.2 ст. 94 Податко вого кодексу України, арешт м айна може бути застосовано, я кщо з'ясовується що платник п одатків відмовляється від пр оведення документальної пер евірки за наявності законних підстав для її проведення аб о від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.

У відповідності до звернен ня про застосування адмініст ративного арешту майна платн ика податків від 13.01.2012 року (а.с.4) було прийнято рішення про за стосування повного адмініст ративного арешту майна. Дане рішення прийняте 13.01.2012 року об 12.00 годині (а.с.5) та направлене 14.01 .2012 року на адресу суду (а.с.9). 96-го динний строк розгляду поданн я закінчується о 12.00.годині 19.01.2012 року, оскільки у відповіднос ті до ч.10 ст. 183-3 КАС України, стро ки, визначені у цій статті не в ключають добові години , що пр ипадають на вихідні та святк ові дні.

Начальником Берегівської ОДПІ прийнято Рішення від 13.01.20 12 року про застосування адмін істративного арешту майна пл атників податків СФГ «Ковач» .(а.с.5)

Згідно п.94.6 ст. 94 Податкового к одексу України, керівник орг ану державної податкової слу жби (його заступник) за наявно сті однієї з обставин, визнач ених у пункті 94.2 цієї статті, пр иймає рішення про застосуван ня арешту майна платника под атків, яке надсилається плат нику податків з вимогою тимч асово зупинити відчуження йо го майна

Крім того в матеріалах спра ви міститься доказ направлен ня Рішення від 13.01.2012 року р. на а дресу СФГ «Ковач»(а.с.6).

У відповідності до ч.1 ст. 183-3 К АС України, провадження у спр авах за зверненням органів д ержавної податкової служби п ри здійсненні ними передбаче них законом повноважень здій снюється на підставі подання таких органів щодо: зупиненн я видаткових операцій платни ка податків на рахунках плат ника податків; підтвердження обґрунтованості адміністра тивного арешту майна платник а податків; стягнення коштів за податковим боргом.

Згідно п. 94.1. ст.. 94 ПК України, а дміністративний арешт майна платника податків (далі - ареш т майна) є винятковим способо м забезпечення виконання пла тником податків його обов'яз ків, визначених законом. Відп овідно до п. 94.5. арешт майна мож е бути повним або умовним. По вним арештом майна визнаєтьс я заборона платнику податків на реалізацію прав розпоряд ження або користування його майном. У цьому випадку ризик , пов'язаний із втратою функці ональних чи споживчих якосте й такого майна, покладається на орган, який прийняв рішенн я про таку заборону. Умовним арештом майна визнається обм еження платника податків щод о реалізації прав власності на таке майно, який полягає в о бов'язковому попередньому от риманні дозволу керівника ві дповідного органу державної податкової служби на здійсн ення платником податків будь -якої операції з таким майном . Зазначений дозвіл може бути виданий керівником органу д ержавної податкової служби, якщо за висновком податковог о керуючого здійснення платн иком податків окремої операц ії не призведе до збільшення його податкового боргу або д о зменшення ймовірності його погашення.

Керуючись своїм внутрішні м переконанням, суд дійшов ви сновку, що Берегівською ОДПІ було обґрунтовано застосова но адміністративний арешт ма йна СФГ «Ковач»

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

У відповідності до ст. 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України кожна сторона повинна довести обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.

Згідно ст. 86 КАС України суд о цінює докази, які є у справі, з а своїм внутрішнім переконан ням, що ґрунтується на їх безп осередньому, всебічному, пов ному та об' єктивному дослід женні. Ніякі докази не мають д ля суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, д опустимість, достовірність к ожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'яз ок доказів у їх сукупності.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених вимог Берег івської ОДПІ.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163, 1833 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Задовольнити подання Бер егівської об' єднаної держа вної податкової інспекції За карпатської області до Селян ського фермерського господа рства «Ковач»щодо підт вердження обґрунтованості а дміністративного арешту май на платника податків

2. Визнати обґрунтованим адм іністративний арешт майна Се лянського фермерського госп одарства «Ковач»(м. Берегово , вул.. Ново набережна, 26; код 19102387).

3. Постанова суду може бути о скаржена до Львівського апел яційного адміністративного суду протягом десяти днів з д ня її проголошення, а у разі за стосування судом частини тре тьої статті 160 КАС України, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови. Апеляційн а скарга подається через Зак арпатський окружний адмініс тративний суд з одночасним н адсиланням її копії до суду а пеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Суддя Дору Ю.Ю.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.01.2012
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21417546
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/209/12

Ухвала від 18.01.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Постанова від 19.01.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Постанова від 19.01.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 18.01.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні