Постанова
від 14.07.2011 по справі 2-а/1970/1659/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

                                                                                  

Справа № 2-а/1970/1659/11

"14" липня 2011 р.                                                                                           м. Тернопіль

          Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

  

головуючого судді                                   Хрущ В. Л.,

за участю:  

                       секретаря судового засідання             Хоростківського О.Я.,

представника  відповідача       ОСОБА_1  (дов. №31 від 04.01.2011 року),

за відсутності   відповідача,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі справу за адміністративним позовом Підгаєцького відділення Бережанської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області до Державного комунального підприємства «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Бережанська міжрайонна державна податкова інспекція (Підгаєцьке відділення) звернулась до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Державного комунального підприємства «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств»про стягнення на користь бюджету за рахунок активів підприємства податкового боргу на загальну суму 3460,04 грн.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на те, відповідачем як платником податків у встановлений законом строк не були сплачені податкові зобов'язання, у зв'язку з чим  станом на 18.03.2011 року у відповідача виник податковий борг на загальну суму 3460,04 грн. по наступних податках, зборах: податок на прибуток підприємства –1020,00 грн., комунальний податок –1020,00 грн., збір за забруднення навколишнього природного середовища –183,04 грн., податки та збори не віднесені до інших платежів (пеня)  - 1237,00 грн. У зв'язку з несплатою вищезазначеної податкової заборгованості в добровільному порядку, Бережанська міжрайонна державна податкова інспекція (Підгаєцьке відділення) просить стягнути цей борг до державного бюджету з відповідача в судовому порядку.  

Представник позивача в судовому засіданні 14.07.2011 року позовні вимоги підтримав, просив  задовольнити їх в повному обсязі.

Ухвала про відкриття провадження у справі направлена на адресу відповідача рекомендованим листом за місцем реєстрації,  яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та щодо якої не вносились зміни на час надходження зазначеного позову до суду.  Вказане поштове відправлення повернулось на адресу суду з відміткою пункту поштового зв'язку «за зазначеною адресою не проживає «.   

Згідно з положеннями статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України - у  разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

 З огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином сторін про наявність судової справи з їх участю та можливість реалізації ними права захисту у судовому порядку їх прав та інтересів,- суд, у відповідності до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача,   за наявними в ній доказами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, - суд встановив наступне.

Державне комунальне підприємство «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств»(ід.код за ЄДРПОУ 21151849, зареєстроване Підгаєцькою районною державною адміністрацією Тернопільської області 04.07.1994 року за адресою:  вул.Шевченка, буд.50, м.Підгайці, Підгаєцький район, Тернопільська область), - є  платником податків за основним місцем податкового обліку у Підгаєцькому відділенні Бережанської міжрайонної державної податкової інспекції з 06.07.1994 року.

У періоди 2009 –2010 років Підгаєцьким відділенням Бережанської міжрайонної державної податкової інспекції проводились неодноразові невиїзні документальні перевірки з питань несвоєчасного подання податкової звітності Державним комунальним підприємством «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств».

За результатами проведення вищезазначених перевірок було складено відповідні акти про порушення відповідачем  п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 №2181 та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»- неподання декларацій по податку на прибуток підприємств, розрахунку комунального податку та розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища.

Після чого, на підставі актів перевірок Підгаєцьким відділенням Бережанської міжрайонної державної податкової інспекції були винесені податкові повідомлення-рішення форми «Р», якими відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-ІII «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначено суми податкових зобов'язань за штрафними (фінансовими) санкціями (у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) та встановлено граничний строк їх  сплати.  

Вподальшому Підгаєцьким відділенням Бережанської міжрайонної державної податкової інспекції складено акти про неможливість вручення повідомлень-рішень у зв'язку з відсутністю підприємства за адресою його реєстрації (вул.Шевченка, 50, м.Підгайці, Тернопільська область), відсутністю  керівних органів підприємства та непроведення боржником господарської діяльності за місцем його реєстрації, - з подальшим розміщенням повідомлень-рішень на дошці податкових оголошень,  у відповідності до підпункту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III.

Таким чином, станом на 18.03.2011 року у відповідача, як платника податків, виник податковий борг, який становить 3460,04 грн. та складається з:

          - податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності –

у розмірі 1020,00 грн., що підтверджується наступними податковими повідомленнями-рішеннями: №0000251500/0 від 08.02.2011р.,  №0001811500/0  від 25.10.2010р., №0001281500/0 від 21.07.2010р., №0000801500/0 від 22.04.2010р.,   №0000151500/0  від 21.01.2010р.,   №0000351500/0  від 28.10.2009р.;

          - комунального податку  - у розмірі 1020,00 грн., що підтверджується наступними податковими повідомленнями-рішеннями:  №0000241500/0  від 08.02.2011р., №0001801500/0  від 25.10.2010р., №0001261500/0  від 21.07.2010р., №0000871500/0  від 22.04.2010р., №0000141500/0  від 21.01.2010р., №00001781503/0  від 28.10.2009р.;

          - збору за забруднення навколишнього природного середовища - у розмірі 183,04 грн., що підтверджується наступними податковими повідомленнями-рішеннями: №0001271500/0 від 21.07.2010р., №0001791503/0 від 28.10.2009 р. та даними облікової картки платника станом на 31.12.2009 року (яка свідчить про часткову сплату заборгованості та наявність недоїмки у сумі 13,04 грн.);  

-  податків та зборів  не віднесених до інших платежів (пені, нарахованої відповідачу у зв'язку із закінченням встановлених строків погашення заборгованості), - у розмірі  1237,00 грн.

Наявність вищезазначеної заборгованості підтверджується також даними облікових карток платника та обґрунтованим розрахунком сум кредиторських вимог, пред'явлених  відповідачу.

При цьому, суд встановив, що позивачем, з огляду на положення чинного законодавства, - повторне виставлення податкових вимог відповідачу, після надіслання податкових вимог №1 від 02.10.2001 року та №2/114

від 02.11.2001 року, - не проводилось, у зв'язку із непогашенням відповідачем сум заборгованості за погодженими податковими зобов'язаннями, які визначені у цих вимогах.

Як вбачається із матеріалів справи, податкові повідомлення-рішення, якими визначені податкові зобов'язання по податку на прибуток підприємств та організацій, комунальному податку, збору за забруднення навколишнього природного середовища та податках та зборах, не віднесених до інших платежів (у розмірі 3460,04 грн., в тому числі пеня –1237,00 грн.) - Державне комунальне підприємство «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств»ні в адміністративному, ні в судовому порядку - не оскаржувало, а тому такі податкові зобов'язання, нараховані і відображені у податкових повідомленнях-рішеннях, –є узгодженими у порядку і на умовах, визначених Законом №2181 та Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженому наказом ДПА України №253 від 21.06.2001 року.

Станом на час звернення Бережанською міжрайонною державною податковою інспекцією (Підгаєцьке відділення) до суду із даним позовом - вказана сума податкового боргу перед бюджетом та державними цільовими фондами Державним комунальним підприємством «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств»добровільно - не погашена.  

Перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, та надавши їм належну правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги - є обґрунтованими, доведеними належним чином та підлягають  задоволенню,  - з огляду на наступне.

З огляду на виникнення у відповідача частини вищезазначеної заборгованості  до 01 січня 2011 року, - суд вважає за необхідне застосувати до цієї частини позовних вимог норми  Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-ІІІ від 21.12.2000року, який діяв на момент виникнення даних правовідносин, а щодо частини  заборгованості, нарахованої з січня

2011 року  - норми  Податкового кодексу України від 02.12.2010 року, який вступив в законну силу з 01.01.2011 року.

Відповідно до статті 67 Конституції України, п. 2-3 ч.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»

від 25 червня 1991 року №1251-XII (діяв на момент виникнення правовідносин) та ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ на відповідача, як платника податків, покладений обов'язок подавати до державних податкових органів та інших органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи та відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) на час виникнення у відповідача спірних сум податкового боргу- було встановлено Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III.

Так, відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III - податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Несплачене у встановлений строк податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, визнається згідно п. 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III сумою податкового боргу і до нього застосовуються заходи з погашення податкового боргу, визначені даним законом.

Згідно з п.п 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-III податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно із п.п. 5.2.2. пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-III у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Абзацом 3 п.п. 5.3.1 пункту 5.3 ст. 5 вищезазначеного закону  (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 20.02.2003 р. №550-IV)  було встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з вимогами п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України - контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, у випадках, встановленими у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3  цієї статті.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України - разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

П.п. 16.1.1 ч. 16.1. ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-III (чинного на час виникнення спірних правовідносин), а також п.п. 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового Кодексу встановлено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

У відповідності до п.п 41.1.1. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України контролюючими органами є: органи державної податкової служби –щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби;

Відповідно до абз. 1 п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України - стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з  положеннями п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України - орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з частиною 1 статті 69 та частиною 1 статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України -  доказами в адміністративному судочинстві  є  будь-які фактичні дані,  на підставі  яких  суд  встановлює  наявність  або відсутність обставин,  що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі,  та інші обставини,  що мають значення для правильного вирішення справи.  Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх  представників, показань свідків, письмових  і речових  доказів,  висновків експертів. Належними - є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази, які мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті,  в їх сукупності, а також враховуючи, що на час судового розгляду справи податковий борг у сумі 3460,04 грн. - відповідачем не сплачений в добровільному порядку, відповідних доказів погашення такого боргу перед бюджетом суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі шляхом прийняття рішення стягнення  податкового боргу  з відповідача  в судовому порядку.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до пункту 15 частини 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито»від сплати державного мита (судового збору) звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

 Керуючись статтями 2, 9, 10, 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд          -

                            

П О С Т А Н О В И В:

 Позов Підгаєцького відділення Бережанської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області  -  задовольнити.

Стягнути з Державного комунального підприємства «Підгаєцький комбінат комунальних підприємств»

(ід. код за ЄДРПОУ 21151849, вул. Шевченка, 50, м. Підгайці, Підгаєцький район, Тернопільська область) з рахунків в обслуговуючих банках заборгованість   по податкових платежах на суму 3460,04 грн. (три тисячі чотириста шістдесят гривень чотири копійки), з яких:  

-          податок на прибуток в сумі 1020,00 (одна тисяча двадцять гривень) –на р/р 333212861700445 державний бюджет, код бюджетної класифікації –11020202, код одержувача –23588102, банк ГУДКУ в Тернопільській області, МФО –838012;

-          збір за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 183,04 грн. (сто вісімдесят три гривні чотири копійки) –на р/р 33117329700446 місцевий бюджет, код бюджетної класифікації –50080200, код одержувача –23588102, банк ГУДКУ в Тернопільській області, МФО –838012;

-          комунальний податок в сумі 1020,00 грн. (одна тисяча двадцять гривень) –на р/р 33210828700446 місцевий бюджет, Підгаєцька міська рада, код бюджетної класифікації –16010200, код одержувача –23588102, банк ГУДКУ в Тернопільській області, МФО –838012;

-          податки та збори, не віднесені до інших платежів (пеня) в сумі 1237,00 грн. (одна тисяча двісті тридцять сім гривень) –на р/р 31112071700445 державний бюджет, код бюджетної класифікації –19090000, код одержувача –23588102, банк ГУДКУ в Тернопільській області.

Постанова набирає законної сили за правилами статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

(Повний текст постанови виготовлений та підписаний 19.07.2011 року).

  

                      Головуючий суддя                          (підпис)                                          Хрущ В. Л.

копія вірна

                     Суддя                                                                                Хрущ В. Л.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2011
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21418207
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/1659/11

Ухвала від 17.06.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ В. Л.

Постанова від 14.07.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні