Постанова
від 02.11.2011 по справі 2-а/1970/2963/11
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

        УКРАЇНА

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

                    

Справа № 2-а/1970/2963/11

"02" листопада 2011 р.                                                                                           м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

  головуючого судді                                   Хрущ В. Л.,

за участю:  

     секретаря судового засідання                   Хоростківського О.Я.,

представника  позивача       ОСОБА_1 (дов. №01-21-05/08 від 04.01.2011 року),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі справу за адміністративним позовом Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Петриківської автомобільної школи Головного управління праці та соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації про стягнення заборгованості у розмірі 207,56 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Петриківської автомобільної школи Головного управління праці та соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків    у розмірі 207,56 грн.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на те, що відповідач самостійно подав звіт по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  та витратами, зумовленими похованням за І півріччя  2011 року, в якому відобразив  суму своєї  непогашеної заборгованості  зі сплати страхових внесків, що мала місце станом на  01 січня 2011 року. Разом з тим, на даний час, в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»- вказана  у звіті заборгованість у сумі  207,56 грн. відповідачем в добровільному порядку –не сплачена. У зв'язку з цим Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності просить стягнути на його користь зазначену суму заборгованості з Петриківської автомобільної школи Головного управління праці та соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації –в судовому порядку.

Ухвалою судді Тернопільського окружного адміністративного суду від 19.10.2011 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду.

Ухвала про відкриття провадження у справі направлена на адресу відповідача рекомендованим листом за місцем реєстрації,  яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та щодо якої не вносились зміни на час надходження зазначеного позову до суду.  Вказане поштове відправлення повернулось на адресу суду з відміткою пункту поштового зв'язку «за зазначеною адресою не знаходиться».   

Згідно з положеннями статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України - у  разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином сторін про наявність судової справи з їх участю та можливість реалізації ними права захисту у судовому порядку їх прав та інтересів,- суд, у відповідності до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача,   за наявними в ній доказами.

Представник позивача в судовому засіданні, яке відбулось 02.11.2011 року позовні вимоги підтримав, просив  задовольнити їх в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, -  суд встановив наступне.

Петриківська автомобільна школа Головного управління праці та соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 23594947), відповідно до довідки Головного управління статистики у Тернопільській області, - включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України  з  15.11.1996 року.

Крім  того, дане підприємство перебуває на обліку у Міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м.Тернополя та Тернопільського району і є страхувальником в розумінні п.3 ст.2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Відповідно до самостійно поданого відповідачем 07.07.2011 року  звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  та витратами, зумовленими похованням за І півріччя  2011 року, –його борг   перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на кінець звітного періоду становить 207,56  грн.  При цьому, як вбачається з матеріалів справи, - зазначена заборгованість у відповідача виникла до 01 січня 2011 року.

Станом на час звернення Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до суду із даним позовом вказана заборгованість у розмірі 207,56 грн. відповідачем у встановленому законом порядку –не сплачена.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, та надавши їм належну правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними належним чином та підлягають задоволенню, - з огляду на наступне.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»від 08.07.2010 року № 2464-VI, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до пункту 3  розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»-  з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

 Разом з цим, згідно з положеннями пункту 7  розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»- стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Так, згідно зі статтею 9 Закону України «Про загальнообов‘язкове державне соціальне страхування у зв‘язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»- Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Відповідно до положень статті 22 Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»- платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є страхувальники та застраховані особи, юридичні особи набувають статусу страхувальника з дня взяття їх на облік у робочому органі відділення Фонду.

При цьому статтею 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»на страхувальника покладено обов'язок щодо нарахування  і сплати  страхових внесків у встановлені строки та в повному обсязі.

Статтею 8 вищезазначеного закону встановлено, що спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються, зокрема, в судовому порядку.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з частиною 1 статті 69 та частиною 1 статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України -  доказами в адміністративному судочинстві  є  будь-які фактичні дані,  на підставі  яких  суд  встановлює  наявність  або відсутність обставин,  що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі,  та інші обставини,  що мають значення для правильного вирішення справи.  Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх  представників, показань свідків, письмових  і речових  доказів,  висновків експертів. Належними - є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази, які мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті,  в їх сукупності, а також враховуючи, що на час судового розгляду справи борг зі сплати страхових внесків відповідачем в добровільному порядку не сплачений, відповідні докази, які б підтверджували погашення такого боргу та спростовували б доводи позивача, - відповідачем  не надані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги  - є обґрунтованими, документально підтвердженими та відповідають чинному законодавству.

Таким чином, - позов підлягає задоволенню в повному обсязі шляхом стягнення з Петриківської автомобільної школи Головного управління праці та соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації на користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованості  зі  сплати страхових внесків  у заявленому в позові розмірі  - 207,56 грн.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що згідно з чинним законодавством позивач звільнений від сплати державного мита (судового збору), судові витрати у цій справі з відповідача - не стягуються.

Керуючись статтями  2, 9, 10, 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

                             П О С Т А Н О В И В:

 Позов Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності –задовольнити.

Стягнути з Петриківської автомобільної школи Головного управління праці та соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації  (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 23594947) на користь Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість у сумі 207,56 грн. (двісті сім гривень 56 копійок), яку перерахувати на рахунок №25603188 у ВАТ «Райффайзенбанк «Аваль», МФО 338501, код ЄДРПОУ 26024541, отримувач: Міжрайонна виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м.Тернополя та Тернопільського району.

Постанова набирає законної сили за правилами статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст  постанови виготовлений та підписаний 02 листопада 2011 року.

Головуючий суддя                       (підпис)                                                                         Хрущ В. Л.

                                                Копія вірна:

Суддя                                                                                                    Хрущ В. Л.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2011
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21418409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2963/11

Ухвала від 19.10.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ В. Л.

Постанова від 02.11.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Хрущ В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні