ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 січня 2012 р. (15:31) Справа №2а-14882/11/0170/22
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Радчука А.А., при секр етарі судового засідання Щеп анської А.В., за участю предста вників сторін:
від прокурора - Бере зовиченко Ю.Ю.,
від позивача та відповідач а - не з' явились,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом
Прокурора Київського райо ну м.Сімферополя діючого в ін тересах держави в особі Від окремленого підрозділу "Держ енергонагляду у Кримському р егіоні"
до Сільського комунальног о підприємства "Елена"
про стягнення.
Обставини справи. Прокурор Київського району м. Сімферо поля в інтересах держави в ос обі Відокремленого підрозді лу "Держенергонагляд у Кримс ькому регіоні" звернувся до О кружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Сіл ьського комунального підпри ємства "Елена" про стягнення з аборгованості у сумі 1020грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” № 575/ 97-ВР від 16.10.1997р. зі змінами та доп овненнями та Постановою Кабі нету Міністрів України № 1312 ві д 21.06.1999р. “Про затвердження пол оження про порядок накладенн я на суб' єктів господарсько го діяльності штрафів за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику” передбачен а відповідальність за відхил ення від виконання або несво єчасне виконання припису.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим 28.11.2011 в ідкрите провадження в адміні стративній справі, та після з акінчення підготовчого пров адження справу призначено до судового розгляду.
Представник прокуратури у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному о бсязі, просив останні задово льнити.
Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, п ро день, час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, про причини неявки су д не повідомив.
Представник відповідача у судове засідання явку предс тавника не забезпечив, про де нь, час та місце розгляду спра ви був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача в особі пр окурора, дослідивши матеріал и справи та оцінивши доказі п о справі в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 121 Конституції Укра їни на органи прокуратури по кладається представництво і нтересів громадянина або дер жави в суді у випадках, визнач ених законом.
Згідно зі ст. 361 Закону Україн и про прокуратуру однією з фо рм представництва прокурату рою інтересів громадянина аб о держави в суді є звернення д о суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншо ї особи, невизначеного кола о сіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держав и, або про визнання незаконни ми правових актів, дій чи ріше нь органів і посадових осіб.
Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України “Про електроенергетику” (да лі по тексту - Закон).
Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики; додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії; забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.
Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України .
Державна інспекція з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії здійснює наг ляд за електричними і теплов икористовуючими установкам и та тепловими мережами спож ивачів та суб'єктів електрое нергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .
Відокремлений підрозділ “ Держенергонагляд у Кримсько му регіоні” діє відповідно д о Положення про відокремлени й підрозділ “Держенергонагл яд у Кримському регіоні” Дер жавного підприємства НЕК “Ук ренерго”, затвердженого нака зом НЕК “Укренерго” від 21.03.2006 ро ку.
Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” є сприяння забезпеченню с талого функціонування об' є днаної енергетичної системи України, сфери теплопостача ння, енергетичної безпеки де ржави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами е лектроенергетики, суб' єкта ми відносин у сфері теплопос тачання і споживачами електр ичної енергії, вимог нормати вно-правових і нормативно-те хнічних актів у сфері виробн ицтва, поставки й споживання електричної та теплової ене ргії.
Таким чином, судом встановл ено, що ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є суб' єктом владних повноважень.
Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни “Про електроенергети ку”, “Про захист прав спожива чів”, “Про захист економічно ї конкуренції”, “Про енергоз береження”, іншими нормативн о-правовими актами.
Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України “Про електроенер гетику”.
Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.
Правила користування елек тричною і тепловою енергією для населення затверджуютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.
Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.
Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Національн ої комісії регулювання елект роенергетики України, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.
Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.
Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі по текс ту - Положення).
Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.
Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.
Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .
Судом встановлено, що позив ачем 19.01.2011 винесено припис №04/04-32-0 01, яким відповідачу приписано в строк до 19.04.2011 усунути поруше ння вимог чинного законодавс тва в галузі електроенергети ки та сфері теплопостачання.
Посадовими особами позива ча 12.05.2011 було проведено позапла нову перевірку відповідача щ одо виконання вимог зазначен ого припису. За результатами проведеної перевірки складе но акт (протокол) № 04/04-32-009 від 12.05.2011, в якому зафіксовано невикона ння відповідачем вимог припи су.
На підставі зазначеного ак ту перевірки 30.06.2011 позивачем ви несена постанова №174кр про нак ладення на відповідача штраф у у розмірі 1020 грн. за порушення ст. 27 Закону України “Про елек троенергетику” та ст. 31 Закону України “Про теплопостачанн я”в частині невиконання прип ису Державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії.
Вказана постанова була нап равлена відповідачу поштою т а отримана останнім 05.07.2011, що пі дтверджується відміткою на п овідомленні про вручення пош тового відправлення.
Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.
До матеріалів справи не дод ано доказів того, що постанов а про накладення штрафу була оскаржена відповідачем в ад міністративному або судовом у порядку, внаслідок чого штр аф за порушення законодавств а в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплат ити протягом 30 днів з дня прий няття постанови.
Однак, матеріали справи сві дчать про те, що у встановлени й законодавством строк поста нова позивача виконана не бу ла.
Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушення м вимог чинного законодавств а, суд дійшов висновку, що прок урор правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 1020 грн. заборгов аності.
Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються. Вра ховуючи, що позивач не здійсн ював судових витрат по справ і, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Під час судового засідання , яке відбулось 26.01.2012 року оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Повний те кст постанови складено 31.01.2012 ро ку.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити.
2. Стягнути з Сільского кому нального підприємства "Елена " (ЄДРПОУ 31072908) на користь держав ного бюджету м.Сімферополя (к од платежу 21081100 на р/р 31112106700002 в ГУ ДК У в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405) за боргованості за порушення ви мог законодавства в галузі е лектроенергетики в розмірі 1 020(одна тисяча двадцять) гриве нь 00 коп.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення.
Якщо проголошено вступну т а резолютивну частину постан ови або справу розглянуто у п орядку письмового проваджен ня, постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Радчук А.А.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2012 |
Оприлюднено | 24.02.2012 |
Номер документу | 21491365 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні