Постанова
від 23.09.2011 по справі 2а/0370/1920/11
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2011 року    

Справа № 2а/0370/1920/11

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В .Д.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного акціонерного товариства "Горохівхліб" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі – Фонд) звернулося з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства "Горохівхліб" (далі – ПАТ "Горохівхліб") про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог частини 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон) відповідачем не забезпечено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 особа. За невиконання в 2010 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 особа ПАТ "Горохівхліб" нарахована адміністративно-господарська санкція в сумі 10 940 грн. 48 коп. та пеня в сумі 298  грн. 48 коп. Позивач просить стягнути з ПАТ "Горохівхліб" на користь Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в доход державного бюджету адміністративно-господарські санкції в сумі 10 940 грн. 48 коп. та пеню в сумі  298  грн. 48 коп.

21.09.2011 року представник позивача подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач заперечень проти позову не подав. Ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі та про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, а також повістки про виклик до суду, надіслані відповідачу, повернулись до суду з відміткою відділення поштового зв'язку – підприємство ліквідовано, тобто не вручені адресату з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається, що останній належним чином був повідомлений про розгляд справи в порядку скороченого провадження. Тому суд вважає можливим вирішення справи на підставі наявних в ній доказів.

Ухвалою суду від 23.09.2011 року відповідно до частини 6 статті 128 КАС України суд ухвалив розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що позов є підставним та підлягає до повного задоволення із наступних підстав.  

Згідно із частиною 2 статті 17 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Частиною 1, 2 статті 19 Закону встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини  1, 2 статті 20 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.  

Судом встановлено, що 23.02.2011 року ПАТ "Горохівхліб" було подано до Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік за формою № 10-ПІ, порядок подачі якого встановлюється Кабінетом Міністрів України.    

Згідно поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік за формою № 10-ПІ, при середньообліковій кількості штатних працівників облікового складу 42 чол., середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, складала 1 чол. Відповідно до статті 19 Закону, норматив для працевлаштування відповідачем інвалідів складає 2 чол., який підприємством не виконаний.

У зв'язку з невиконанням відповідачем нормативу щодо кількості працевлаштування інвалідів у 2010 році у кількості визначеної законодавством, Волинським обласним відділенням фонду соціального захисту інвалідів було нараховано адміністративно-господарські санкції та пеню в розмірі 11 238 грн. 96 коп., в тому числі сума адміністративно-господарських санкцій за 1 не створене робоче місце для працевлаштування інвалідів у 2010 році становить 10 940 грн. 48 коп. (459 500 грн. 00 коп. – фонд оплати праці згідно коду рядка 04 звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік : 42 чол. - середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу згідно коду рядка 01 Звіту) та сума пені, яку необхідно сплатити, становить 298 грн. 48 коп. за період з 16.04.2011 року по 15.07.2011 року, що підтверджується розрахунком вартості робочого місця, розміру суми адміністративно-господарських санкцій і пені.

Як вбачається з листа від 18.03.2011 року № 06/01-02/05 Фондом було направлено відповідачу повідомлення про заборгованість та про необхідність її сплати в термін до 15.04.2011 року.

Відповідачем в добровільному порядку не було сплачено нараховані адміністративно-господарські санкції та пеню в розмірі  11 238 грн. 96 коп.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Частиною 3 статті 18 Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 3 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

В порушення вказаної норми відповідачем не було виконано всі заходи по створенню робочих місць для інвалідів та їх працевлаштуванню та не дотримано вимог, встановлених статтею 19 Закону, а саме не було в 2010 році створено 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, Горохівському районному центру зайнятості не направлялась інформація у формі звітів № 3-ПН щодо наявної вакансії для працевлаштування осіб, яким встановлена інвалідність, тому у відповідності до чинного законодавства  ПАТ "Горохівхліб" нарахована адміністративно-господарська санкція за невиконання нормативу створення робочого місця для інвалідів та пеня за несвоєчасну їх сплату, яка повинна бути стягнута у примусовому порядку з відповідача.  

Тому суд вважає, що позов слід задовольнити, стягнути з ПАТ "Горохівхліб" адміністративно-господарську санкцію та пеню за невиконання нормативу створення робочого місця для працевлаштування інвалідів.

Керуючись  частиною 6 статті 128, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити  повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства “Горохівхліб” в користь державного бюджету Горхівського району, код платежу 50070000, номер рахунку 31218230700029, ідентифікаційний код 21740333, банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014 адміністративно-господарські санкції в сумі 10 940 (десять тисяч дев'ятсот сорок) грн. 48 коп. та пеню в сумі 298 (двісті дев'яносто вісім)  грн. 48 коп., а всього  11 238 (одинадцять тисяч двісті тридцять вісім) грн. 96 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.  

Головуючий                                                                                     В. Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2011
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21491702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0370/1920/11

Постанова від 23.09.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні