Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 січня 2012 року Справа № 2а-8483/11/1270
< Текст >
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
Головуючого судді - Остро вської О.П.,
при секретарі - Тельдеков ій Н.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського міського центру зай нятості до ОСОБА_1 про стя гнення незаконно отриманої д опомоги по безробіттю, -
ВСТАНОВИВ:
23.09.2011 року Луганський міськи й центр зайнятості звернувся до Луганського окружного ад міністративного суду з позов ом, в обґрунтування якого пос илається на наступне. ОСОБА _1 звернувся до Луганського міського центру зайнятості за сприянням у працевлаштува нні. 09.11.2004 в зв' язку з відсутні стю на ринку праці підходящо ї роботи йому було надано ста тус безробітного. У заяві від 09.11.2004 відповідач вказав, що тру довою діяльністю не займаєть ся, доходів не має. У Лугансько му центру зайнятості ОСОБА _1. перебував на обліку як без робітний з 09.11.2004 по 15.07.2005 та отрим ав допомогу по безробіттю з 09. 11.2004 по 12.07.2005 у розмірі 3038 грн. 59 коп. 15 .07.2005 ОСОБА_1 було знято з об ліку у зв' язку з поданням пи сьмової заяви про відмову ві д послуг ДСЗ без поважних при чин. 29.06.2011 відбулося засідання к омісії по розслідуванню стра хових випадків Луганського м іського центру зайнятості, б уло виявлено, що за даними дер жавного реєстратора від 27.04.2011 в их. 01/10-693/0/39-11 ОСОБА_1 з 23.10.1997 року по 19.06.2006 перебував у статусі фіз ичної особи - підприємця. Та ким чином, в період перебуван ня на обліку як безробітний ОСОБА_1 був зайнятою особою , не мав права на виплату допом оги по безробіттю та незакон но отримав матеріальне забез печення у розмірі 3038,59 грн. Вихо дячи з вищевикладеного, данн і послуги відповідач отримав незаконно, чим наніс шкоду Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування на випадок безр обіття у розмірі 3038 грн. 59 коп. 29.06 .2011 директором Луганського мі ського центру зайнятості був виданий наказ про поверненн я коштів ОСОБА_1 протягом п' ятнадцяти календарних дн ів з моменту отримання листа - повідомлення. Даний лист-п овідомлення повернувся до по зивача, у зв' язку із закінче нням терміну зберігання. Під ставою звернення до суду є по рушення інтересів держави, а саме нанесення шкоди неправ омірними діями відповідача Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування на випадок без робіття. Отже, відповідач пов инен повернути незаконно отр иману допомогу по безробіттю у сумі 3038,59 грн. Позивач просить суд стягнути з відповідача н езаконно отриману допомогу п о безробіттю у сумі 3038,59 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, надав суду пояс нення, аналогічні викладеним в позові.
Відповідач у судовому засі данні позовні вимоги визнав, однак послався на тяжке мате ріальне становище, на те, що ві н є інвалідом третьої групи, у зв' язку з чим просив розстр очити суму заборгованості на 30 місяців з щомісячною плато ю 100 грн.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, відповіда ча дослідивши матеріали спр ави, суд приходить до наступн ого.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи де ржавної влади та органи місц евого самоврядування , їх пос адові та службові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та Законами України.
Для реалізації державної п олітики зайнятості населенн я, професійної орієнтації, пі дготовки і перепідготовки, п рацевлаштування та соціальн ої підтримки тимчасово не пр ацюючих громадян у порядку, щ о визначається Кабінетом Мін істрів України, створюється державна служба зайнятості.
Правові, економічні та орга нізаційні основи зайнятості населення України і його зах исту від безробіття, засади з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття визн ачаються законами України ві д 22.03.1991 року № 803-XII “Про зайнятість населення”та від 02.03.2000 року № 1533 -III “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття”.
Відповідно до пунктів 1, 2 ста тті 1 Закону України від 22.03.1991 № 80 3-XII “Про зайнятість населення ”зайнятість визначено як дія льність громадян, що пов'язан а із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, щ о, як правило, приносить їм дох од у грошовій або іншій формі .
Пунктом “б”частини третьо ї статті 1 Закону України від 2 2.03.1991 № 803-XII “Про зайнятість насел ення”визначено, що громадяни , які самостійно забезпечуют ь себе роботою, включаючи під приємців, осіб, зайнятих інди відуальною трудовою діяльні стю, творчою діяльністю, член и кооперативів, фермери та чл ени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени о собистих селянських господа рств, діяльність яких здійсн юється відповідно до Закону України “Про особисте селянс ьке господарство”, належать до зайнятого населення.
Згідно із статтею 2 Закону У країни від 22.03.1991 № 803-XII “Про зайнят ість населення”безробітним и визнаються працездатні гро мадяни працездатного віку, я кі через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавство м доходів і зареєстровані у д ержавній службі зайнятості я к такі, що шукають роботу, гото ві та здатні приступити до пі дходящої роботи. Безробітним и визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного ві ку, не працюють та зареєстров ані як такі, що шукають роботу .
Відповідно до положень Зак ону України від 22.03.1991 № 803-XII “Про з айнятість населення”порядо к реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, я кі шукають роботу, і безробіт них державною службою зайнят ості визначається Кабінетом Міністрів України.
Так, згідно з пунктом 12 Поряд ку реєстрації, перереєстраці ї та ведення обліку громадян , які шукають роботу, і безробі тних, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 14.02.2007 № 219, для одержання ста тусу безробітного громадяни н особисто подає у день, що нас тає після закінчення встанов леного строку для пошуку під ходящої роботи, до центру зай нятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що ві н не займається видами діяль ності, що визначені частиною третьою статті 1 Закону Украї ни “Про зайнятість населення ”, і не отримує пенсію на пільг ових умовах, а також копію дов ідки про його ідентифікаційн ий номер.
Статтею 25 Закону України ві д 22.03.1991 № 803-XII “Про зайнятість насе лення”передбачено, що держав а створює умови незайнятим г ромадянам у поновленні їх тр удової діяльності та забезпе чує їм такі види компенсацій , зокрема, виплату в установле ному порядку допомоги по без робіттю.
Розміри та умови надання ма теріального забезпечення на випадок безробіття визначаю ться Законом України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття”.
Судом встановлено, що 09.11.2004 ро ку ОСОБА_1. звернувся до Лу ганського міського центру за йнятості з заявою про виріше ння питання щодо його працев лаштування та надання статус у безробітного з виплатою до помоги по безробіттю (а.с.12).
09.11.2004 року службою зайнятості відповідачу був наданий ста тус безробітного та призначе но допомогу по безробіттю (а.с .13).
Згідно до п.5 ст.12 Закону Укра їни “Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття” № 1533-ІІІ від 02.03.2000 року виконавча дирекція Фонду та її робо чі органи контролюють правил ьність нарахування, своєчасн ість сплати страхових внеск ів, а також витрат за страхув анням на випадок безробіття, проводять розслідування стр ахових випадків та обґрунтов аності виплати матеріальног о забезпечення в порядку, вст ановленому центральними орг анами виконавчої влади у сфе рі праці та соціальної політ ики, державної податкової по літики, Пенсійним фондом Укр аїни за погодженням з правлі нням Фонду.
Розслідування страхових в ипадків та обґрунтованості в иплати матеріального забез печення здійснюється шляхом звірення даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фо нду України та Державної под аткової адміністрації Украї ни, а в разі необхідності - ш ляхом проведення виїзних п ланових та позапланових пер евірок страхувальників.
Судом встановлено, що з мето ю забезпечення реалізації По рядку розслідування страхов их випадків та обґрунтованос ті виплат матеріального забе зпечення безробітним, затвер дженого наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 13.02.2009 року №60/62, пос тановою правління Пенсійног о фонду України 13.02.2009 №7-1 та Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” позивачем було прове дено перевірку достовірност і даних, які є підставою для на дання відповідачу статусу бе зробітного та виплати йому м атеріального забезпечення, щ о зазначені в документах, под аних ОСОБА_1 до державної служби зайнятості. У результ аті проведеного розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплати мате ріального забезпечення, поз ивачем було складено акт № 619/09 від 29.06.2011 року (а.с.16).
Відповідно до акту розслід ування страхових випадків та обґрунтованості виплати ма теріального забезпечення ві дповідно до Закону України “ Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття” вст ановлено, що ОСОБА_1 став н а облік в Луганський міський центр зайнятості - 09.11.2004 року, ст атус безробітного отримав - 09. 11.2004 року, за даними державного реєстратора ОСОБА_1 пере бував у статусі фізичної осо би-підприємця з 23.10.1997 року по 19.06.20 06 року, допомогу по безробіттю відповідач отримав за періо д з 09.11.2004 року по 12.07.2005 року у сумі 303 8,59 грн. Таким чином, в період пе ребування на обліку в позива ча, як безробітний ОСОБА_1 був зайнятою особою і незако нно отримав допомогу по безр обіттю у сумі 3038,59 грн.
Згідно з пунктами 2, 3 Порядку розслідування страхових вип адків та обґрунтованості вип лат матеріального забезпече ння безробітним, перевірка д аних, які є підставою для нада ння особі статусу безробітно ї та виплати їй матеріальног о забезпечення, що зазначені у документах, поданих особою до державної служби зайнято сті під час її реєстрації та п ротягом періоду її перебуван ня на обліку як безробітної, п роводиться центрами зайнято сті, на які покладено виконан ня функцій робочих органів в иконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння на випадок безробіття.
29.06.2011 року Луганським міським центром зайнятості був скла дений наказ № 110-б про повернен ня відповідачем ОСОБА_1 н езаконно отриманої допомоги по безробіттю за період з 09.11.2004 року по 12.07.2005 року в сумі 3038,59 грн. (а.с.19).
Також, з матеріалів справи в бачається, що на адресу ОСО БА_1 Луганським міським цен тром зайнятості було направл ено повідомлення № 1/09-2390 від 29.06.2011 року, в якому вказано про необ хідність повернення до центр у зайнятості протягом 15 кален дарних днів з дня отримання ц ього повідомлення незаконно отриманих коштів в сумі 3038,59 гр н. (а.с.20).
Відповідно до п.2,3 ст. 36 Закону України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття”застраховані особи, заре єстровані в установленому по рядку як безробітні, зобов'я зані своєчасно подавати ві домості про обставини, що вп ливають на умови виплати їм забезпечення та надання со ціальних послуг.
Сума виплаченого забезпеч ення та вартості наданих соц іальних послуг застраховані й особі внаслідок умисного н евиконання нею своїх обов'яз ків та зловживання ними стяг ується з цієї особи відпові дно до законодавства Україн и з моменту виникнення обста вин, що впливають на умови вип лати їй забезпечення та нада ння соціальних послуг.
Відповідно до пункту 20 пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни №219 від 14.02.2007 "Про затверджен ня Порядку реєстрації, перер еєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу , і безробітних" громадяни, зар еєстровані як такі, що шукают ь роботу, та безробітні, зніма ються з обліку з дня працевла штування, в тому числі на сезо нні або загальнодержавні опл ачувані громадські роботи, д ержавної реєстрації фізично ї особи - підприємця, укладенн я цивільно-правового договор у, предметом якого є діяльніс ть, спрямована на виконання в ласними силами робіт, наданн я послуг. При цьому в картці ро биться запис про прийняття н а роботу, зазначаються дата і номер наказу, дата видачі та н омер реєстраційного свідоцт ва, дата укладення цивільно-п равового договору.
Відповідно до пунктів 6, 7 вищ евказаного Порядку, у разі вс тановлення центрами зайнято сті відповідно до цього Поря дку належності безробітної о соби до категорії зайнятих т ака особа знімається з облік у як безробітна в установлен ому законодавством порядку т а повертає суму незаконно от риманого матеріального забе зпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впли вають на умови виплати матер іального забезпечення та над ання соціальних послуг. У раз і відмови особи повернути ко шти або відмови роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшко дування) їх у встановлений ст рок стягнення таких коштів з дійснюється у судовому поряд ку відповідно до законодавст ва.
Розмір матеріального забе зпечення (допомоги по безроб іттю), незаконно отриманого в ідповідачем з 09.11.2004 року по 12.07.2005 р оку підтверджується довідко ю Луганського міського центр у зайнятості (а.с.14).
Відповідно до статей 11, 71 Код ексу адміністративного судо чинства України розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюються на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості . Кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.
Судом встановлено, що відпо відач у добровільному порядк у суму незаконно отриманої н им допомоги по безробіттю в р озмірі 3038,59 грн. не сплатив.
За таких обставин позовні в имоги є обґрунтованими та пі длягають задоволенню.
Згідно з положеннями ст. 263 Ко дексу адміністративного суд очинства України за наявност і обставин, що ускладнюють ви конання судового рішення (ві дсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого ма йна в натурі, стихійне лихо то що), державний виконавець мож е звернутися до адміністрати вного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої і нстанції видав виконавчий ли ст, що видав виконавчий лист, і з поданням, а особа, яка бере у часть у справі, та сторона вик онавчого провадження - із зая вою про відстрочення або роз строчення виконання, зміну ч и встановлення способу і пор ядку виконання судового ріше ння. Питання про відстроченн я або розстрочення виконання , зміну чи встановлення спосо бу і порядку виконання судов ого рішення може бути розгля нуто також за ініціативою су ду.
Суд розглядає питання про в ідстрочення або розстроченн я виконання, зміну чи встанов лення способу і порядку вико нання судового рішення та у в иняткових випадках може відс трочити або розстрочити вико нання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання р ішення.
Зважаючи на важке фінансов е становище відповідача, що в ін є інвалідом третьої групи , суд вважає за можливе розстр очити стягнення заборгован ості з незаконно отриманої д опомоги по безробіттю у розм ірі 3038,59 грн. строком на 30 місяці в шляхом сплати заборгованос ті рівними частинами по 100 грн . щомісячно з 01.01.2012 року по 31.05.2014 ро ку та у червні 2014 року шляхом сп лати заборгованості в розмір і 138,59 грн.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 11, 18, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганськог о міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення н езаконно отриманої допомоги по безробіттю задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Луганського місь кого центру зайнятості (р/р 371709 71900003, код платежу 50040100, УДК в м. Луга нську, код 24046582, банк: ГУ ДКУ у Луг анській області, МФО 804013) незак онно отриману допомогу по бе зробіттю в сумі 3038,59 грн. (три тис ячі тридцять вісім грн. 59 коп.) .
Розстрочити виконання суд ового рішення про стягнення з ОСОБА_1 на користь Луган ського міського центру зайня тості незаконно отриманої д опомоги по безробіттю в сумі 3038,59 грн. (три тисячі тридцять ві сім грн. 59 коп.) строком на 30 міс яців шляхом сплати заборгова ності рівними частинами по 100 грн. щомісячно з 01.01.2012 року по 31.05 .2014 року та у червні 2014 року шлях ом сплати заборгованості в р озмірі 138,59 грн.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанову складено в повно му обсязі та підписано 26 січня 2012 року.
< Текст >
Суддя О.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2012 |
Оприлюднено | 24.02.2012 |
Номер документу | 21493019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні