Постанова
від 26.01.2012 по справі 2а-8170/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 січня 2012 р. № 2а-8170/11/1370

Львівський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

Головуючого - судді Жу ромської М.В.,

за участю секрета ря Козьміна А.М.,

за участю предста вника позивача Присташ Л.Б. , представника відповідача

Горака Я.П.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м.Льво ві адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції у Городоцькому р айоні Львівської області до Львівської обласної ради про стягнення податкового б оргу, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова і нспекція у Городоцькому райо і Львівської області звернул ася у Львівський окружни й адміністративний суд з поз овом до Відділу з питань м айна комунальної власності Львівської обласної держ авної адміністрації про стяг нення податкового боргу, яки й рахується за комунальним п ідприємством «АПТЕКА №192» (ЄДР ПОУ 30420793) в сумі 2 191,50 грн. за рахуно к коштів відділу з питань май на комунальної власності Л ьвівської обласної держав ної адміністрації. В обгрунт ування позовних вимог зазнач ає, що відповідно до статуту К П «Аптека №192»створене Управл інням майном спільної власно сті Львівської обласної державної адміністрації та є комунальною власністю Ль вівської обласної ради. Чер ез відсутність підприємства за юридичною адресою та відс утністю у нього нерухомого т а рухомого майна, в порядку ст .96 Податкового кодексу Україн и позивач звертався до Управ ління з питань майна комунал ьної власності обласної держ авної адміністрації з подан ням № 5530/24 від 12.05.2011 року щодо прий няття рішення по погашенню п одаткового боргу КП «Аптека №192». У передбачений ст. 96 Подат кового кодексу України 30-денн ий строк надійшла відповідь, відповідно до якої повідомл ялось, що дане питання погодж ено включити у відповідний п роект рішення та внести на ро згляд чергової сесії Львів ської обласної ради.

Представник позивач а в судовому засіданні позов ні вимоги підтримав з підста в, викладених у позовній заяв і, просить позов задовольнит и.

Представник Управління м айном спільної власності Л ьвівської обласної ради Горак Я.П. в судовому засіда нні позову не визнав з підста в, викладених у письмовому за переченні. Пояснив, що «Аптек а №192»є комунальним підприємс твом Львівської обласно ї ради, тому Управління майно м спільної власності Львів ської обласної ради є ненал ежним відповідачем по справі . Просив у задоволенні позову відмовити.

Представником позивача по дано клопотання про заміну в ідповідача на Львівську обласну раду.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, сто рони зобов' язані добросові сно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов' язані обґрунт овувати належність та допуст имість доказів для підтвердж ення своїх вимог або запереч ень.

В судових засіданнях неодн оразово оголошувались перер ви для долучення позивачем с татуту КП «Аптека №192»та для п риведення позовної заяви у в ідповідність з клопотанням п ро заміну відповідача на Ль вівську обласну раду.

В судовому засіданні 19.12.2011 р. з гідно ст. 52 КАС України заміне но відповідача Відділ з п итань майна комунальної влас ності Львівської обласн ої державної адміністрації н а належного відповідача Ль вівську обласну раду.

Представник Львівської обласної ради подав запереч ення на адміністративний поз ов, в яких посилається на те, щ о рішення власника щодо кому нальних підприємств, які маю ть податковий борг, в частині , передбаченій ст. 96 Податково го кодексу України можуть бу ти прийняті тільки сесією Л ьвівської обласної ради. Ре гламентом Львівської об ласної ради передбачено, що в несення питань на розгляд пл енарного засідання ради пере дує його підготовка. Пояснив , що на даний час сесія Львів ської обласної ради з питан ь недіючих комунальних підпр иємств не збиралась, відпові дного рішення не прийнято.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши по дані сторонами документи, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини справи , на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторі н, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд прихо дить до висновку, що у задово ленні позову слід відмовити повністю з наступних підста в.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об`єднані державні п одаткові інспекції виконуют ь, зокрема, таку функцію, а сам е, подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без установлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а.

Відповідно до положень 41.1.1 П одаткового кодексу України, контроль за справляння плате жів до бюджету здійснюється органами, які повинні забезп ечувати їх надходження.

Комунальне підприємство « Аптека №192»зареєстроване Гор одоцькою районною державною адміністрацією 15.12.1999 р., про що в идано свідоцтво про державну реєстрацію від 15.12.1999 р. №№ 620. Згід но довідки форми № 4-ОПП № 799 від 22.02.2011 року КП «Аптека №192»взято н а облік у ДПІ у Городоцькому р айоні Львівської області 22.12.199 9 р. № 7474.

Відповідно до статуту КП «А птека № 192»є закладом охорони здоров?я, створене Управлінн ям майном комунальної власно сті Львівської бласної д ержавної адміністрації та є комунальною власністю Льв івської обласної ради.

Відповідно до ст. 16 Податков ого кодексу України платники податків зобов' язані сплач увати податки та збори в стро ки та у розмірах, встановлени х цим Кодексом та законами з п итань митної справи.

Відповідно до ст. 41 Податков ого кодексу України контролю ючими органами щодо податків , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів, є органи державної податк ової служби.

Відповідно до статті 15 Пода ткового Кодексу України плат никами податків визнаються ф ізичні особи (резиденти і нер езиденти України), юридичні о соби (резиденти і нерезидент и України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержу ють (передають) об'єкти оподат кування або провадять діяльн ість (операції), що є об'єктом о податкування згідно з цим Ко дексом або податковими закон ами, і на яких покладено обов'я зок із сплати податків та збо рів згідно з цим Кодексом.

Згідно довідки про заборго ваність від 08.07.2011 р. № 7597/10-19, станом на 08.07.2011 року за КП «Аптека № 192»р ахується заборгованість в ро змірі 2 191,50 грн., в т.ч. з податку н а прибуток - 1 522,00 грн., комуналь ного податку - 337,50 грн., частин а чистого прибутку комунальн их підприємств - 332,00 грн.

З метою погашення податков ого боргу ДПІ сформовано пер шу податкову вимогу від 30.09.2010 р. № 1/104 та другу податкову вимогу від 08.11.2010 р. № 2/122, що розміщені на д ошці оголошень, у зв?язку з нем ожливістю вручення КП «Аптек а № 192».

З матеріалів справи вбачається, що податковий бо рг, який є предметом стягненн я у даній справі, утворився вн аслідок несплати у встановле ному Законом порядку податкі в (обов' язкових платежів) пл атником податків - юридично ю особою - Комунальним підпр иємством «Аптека № 192».

На підставі пункту 96.1 статт і 96 Податкового кодексу Украї ни у разі якщо сума коштів, отр имана від продажу внесеного в податкову заставу майна ко мунального підприємства, не покриває суму його податково го боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі в ідсутності у такого боржника власного майна, що відповідн о до законодавства України м оже бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган д ержавної податкової служби з обов'язаний звернутися до ор гану місцевого самоврядуван ня чи органу виконавчої влад и, до сфери управління якого н алежить майно такого платник а податків, з поданням щодо пр ийняття рішення про:

96.1.1. виділення коштів місцев ого бюджету на сплату податк ового боргу такого платника податків. Рішення про фінанс ування таких витрат розгляда ється на найближчій сесії ві дповідної ради;

96.1.2. затвердження плану досу дової санації такого платник а податків, який передбачає п огашення його податкового бо ргу;

96.1.3. ліквідацію такого платн ика податків та призначення ліквідаційної комісії;

96.1.4. прийняття сесією відпов ідної ради рішення щодо пору шення справи про банкрутство платника податків.

Згідно пункту 96.3 Податковог о кодексу України відповідь щодо прийняття одного із заз начених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарни х днів з дня направлення звер нення.

У разі неотримання зазначе ної відповіді у визначений ц им пунктом строк або отриман ня відповіді про відмову у за доволенні його вимог орган д ержавної податкової служби з обов'язаний звернутися до су ду із позовною заявою про зве рнення стягнення податковог о боргу на кошти державного о ргану, в управлінні якого пер ебуває таке державне (комуна льне) підприємство або його м айно.

В матеріалах справи наявне подання ДПІ у Городоцькому р айоні № 5530/24 від 12.05.2011 року, адресо ване Управлінню з питань май на комунальної власності обл асної державної адміністрац ії, про надання інформації що до прийняття рішення по пога шенню податкового боргу КП « Аптека №192»в порядку ст.96 Подат кового кодексу України, у зв?я зку з наявністю заборгованос ті та відсутності власного м айна.

У передбачений ст. 96 Податко вого кодексу України 30-денний строк надійшла відповідь ві д 08.06.2011 р. № 909, відповідно до якої п овідомлялось, що дане питанн я погоджено включити у відпо відний проект рішення та вне сти на розгляд чергової сесі ї Львівської обласної ра ди.

Відповідно до п. 3.2 Статуту КП «Аптека № 192»Підприємство від повідає по своїх зобов?язанн ях всім належним йому майном , на яке по закону може бути зв ернено стягнення. Засновник не відповідає по зобов?язанн ях підприємства, а останній - по зобов?язаннях засновника.

Згідно ч.3 ст. 8 Господарськог о кодексу України господарсь ка компетенція органів місце вого самоврядування реалізу ється від імені відповідної комунальної установи. Безпос ередня участь органів місцев ого самоврядування у господа рській діяльності може здійс нюватися лише на підставах, в межах повноважень та у спосі б, що визначені Конституцією та законами України. При цьом у відповідні комунальні уста нови несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями належним їм майном, крім випа дків, визначених законом. Кол и комунальні юридичні особи діють від свого імені, підста вою для таких дій є їх господа рська правосуб' єктність. Од ним із повноважень органів у правління комунальною власн істю є визначення правового статусу суб' єкта господарю вання у комунальному секторі економіки (частина друга ста тті 24 Господарського Кодексу України).

Щодо відповідальності Ль вівської обласної ради за з обов' язаннями підприємств а, статутом КП «Аптека №192»так і дії не передбачені, як не пер едбачені вони й іншими норма тивно-правовими актами, які р егулюють відносини у сфері к омунального майна.

Відповідно до п. 3.1 Статуту пі дприємство набуває права юри дичної особи з дня його реєст рації.

Отже, Комунальне підприємс тво «Аптека № 192»є самостійною юридичною особою, платником податків, самостійно відпов ідає за своїми зобов' язання ми в межах майна, яке йому нале жить згідно з чинним законод авством та орган управління майном не має права втручати ся у оперативну та господарс ьку діяльність керівника під приємства.

Як вбачається з відповіді в ід 08.06.2011 р. № 909 не відмовлено у при йнятті одного з рішень, визна чених статтею 96 Податкового К одексу України, а саме дане пи тання винесено на розгляд че ргової сесії Львівської обласної ради, та про розгляд даного питання ДПІ буде пові домлено додатково.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Суд зазначає, що регламент роботи обласної ради може пе редбачати процедуру підгото вки та внесення до розгляду н а пленарному засіданні ради таких питань, яка може переви щувати один місяць. Тому, якщо орган державної податкової служби у 30-ти денний термін от римав відповідь, яка свідчит ь про розпочату процедуру пр ийняття відповідного рішенн я, пов' язаного з погашенням податкового боргу, то до заве ршення законодавчо визначен ої процедури передчасним є з вернення органу державної по даткової служби до суду з вим огами, передбаченими у пункт і 96.3 статті 96 Податкового Кодек су України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

За таких обставин, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги передчасні, а тому в задоволе нні адміністративного позов у належить відмовити.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодек су адміністративного судочи нства України, судові витрат и з відповідача не стягуютьс я.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені адміні стративного позову відмовит и повністю.

Судові витрати з сторін не с тягуються.

Апеляційна скарга на по станову суду подається протя гом десяти днів з дня її прого лошення до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Львівський окр ужний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністратив ного суду.

У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 31.01.2012 року.

Суддя Журомська М.В.

З оригіналом згідно

Суддя Журомська М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21493514
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8170/11/1370

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні