Постанова
від 25.01.2012 по справі 2а-14088/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

25 січня 2012 р.                                                                                    № 2а-14088/11/1370  

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої cудді –Потабенко В.А.

за участю секретаря – Гойни Є.А.,

за участі представників сторін:

позивача –ОСОБА_1, згідно довіреності.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Миколаївському районі Львівської області до приватного підприємства "Руна-Тех-Пак" про стягнення заборгованості,-

в с т а н о в и в :

ДПІ в Миколаївському районі Львівської області звернулася до суду з позовом до ПП "Руна-Тех-Пак" про стягнення заборгованості про стягнення з відповідача 1020,06 грн. податкового боргу, що виник з податку на додану вартість та комунального податку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, не забезпечив явку свого повноважного представника, кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про відсутність адресата за вказаною адресою.

Згідно ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

З долученої до матеріалів справи довідки з ЄДР вбачається, що відповідач ПП "Руна-Тех-Пак", ідентифікаційний код 35653586, останнім місцем своєї реєстрації мало адресу, вказану позивачем при зверненні до суду, а саме: 81600, Львівська обл., Миколаївський р-н, м. Миколаїв, вул. Лисенка, 38. 15.03.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

З наведеного, суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлений про час та місце розгляду справи і таку можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши надані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.  

В судовому засіданні встановлено, що ПП "Руна-Тех-Пак" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 09.01.2008 року Миколаївською районною державною адміністрацією Львівської області, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

10.01.2008 року відповідача взято на облік платників податків за № 3620, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією довідки позивача від 19.02.2010 року № 15.

На підставі акту № 389/150/35653586 від 26.04.2010 року про порушення податкового законодавства, ДПІ в Миколаївському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001281650/0 від 05.05.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

На підставі акту № 415/150/35653586 від 12.05.2010 року про порушення податкового законодавства, ДПІ в Миколаївському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001481650/0 від 21.05.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

На підставі акту № 529/150/35653586 від 02.06.2010 року про порушення податкового законодавства, ДПІ в Миколаївському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001631650/0 від 02.06.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

На підставі акту № 541/150/35653586 від 16.06.2010 року про порушення податкового законодавства, ДПІ в Миколаївському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001751650/0 від 16.06.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

На підставі акту № 660/150/35653586 від 05.08.2010 року про порушення податкового законодавства, ДПІ в Миколаївському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002341650/0 від 05.08.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

На підставі акту № 538/150/35653586 від 07.06.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, ДПІ в Миколаївському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005241511/0 від 16.06.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем комунальний податок.

В матеріалах справи наявні докази направлення вказаних повідомлень рішень відповідачу, копії конвертів з відмітками укрпошти про відсутність ПП "Руна-Тех-Пак" за вказаною адресою.

Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі –Закон № 2181-ІІІ), ДПІ в Миколаївському районі виставило ПП "Руна-Тех-Пак"  податкові вимоги:

-          № 1/164 від 07.07.2010 року на суму 850,00 грн.;

-          № 2/189 від 17.08.2010 року на суму 850,00 грн.  

Податкові вимоги позивача було вивішено на дошці податкових оголошень з причини відсутності відповідача за адресою реєстрації.

Зі слів представника позивача ні податкові повідомлення-рішення, ні податкові вимоги не оскаржувалися.

17.09.2010 року начальником ДПІ в Миколаївському районі було прийнято рішення № 18 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов'язання), платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ, податковий борг –податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган –державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Згідно довідки ДПІ в Миколаївському районі № 12245/10/19-017 від 18.11.2011 року, податковий борг ПП "Руна-Тех-Пак" станом на 18.11.2011 року становить 1020,06 грн., з яких 850,00 грн. –штрафні санкції за платежем податок на додану вартість, 170,00 грн. - штрафні санкції за платежем комунальний податок, 0,06 грн. - пеня.  

На даний час вказана сума податкового зобов'язання ПП "Руна-Тех-Пак" в розмірі 1020,06 грн. з податку на додану вартість, комунального податку є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищеперераховане, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -  

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства "Руна-Тех-Пак", ідентифікаційний код 35653586, що зареєстровано 81600, Львівська обл., Миколаївський р-н, м. Миколаїв, вул. Лисенка, 38, до бюджету податковий борг в сумі 1020 (тисячу двадцять) гривень 06 коп.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 30.01.2012 року.

         Суддя                                                                                          Потабенко В.А.

З оригіналом згідно

         Суддя                                                                                 Потабенко В.А.

Дата ухвалення рішення25.01.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21493634
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14088/11/1370

Постанова від 25.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні