Постанова
від 26.01.2012 по справі 2а/1570/10415/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/10415/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2012 року                                                                                                     м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стефанова С.О.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного Фонду України в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області до приватного підприємства «Ірма»про стягнення заборгованості в сумі 7700,84 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області (далі –Позивач) звернулось до суду з позовом до приватного підприємства «Ірма» (далі –Відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 7700,84 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує порушенням приватним підприємством «Ірма»вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»та просить стягнути заборгованість у сумі 700,84 грн.  

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, в якій також зазначив, що Управління адміністративний позов  підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про місце, дату, та час судового засідання був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву не подав, про причини неявки до суду не повідомив.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив  наступні факти та обставини.

Відповідно до Указу Президента №121/2001 від 01.03.2001 року «Про положення  про Пенсійний фонд України», Пенсійний  фонд  України є центральним органом виконавчої влади,  що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір,  акумуляцію та облік страхових внесків,  призначає пенсії та готує  документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та  виплату  пенсій,  допомоги  на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується  Кабінетом Міністрів  України  через  Міністра  праці  та соціальної політики України.

Згідно ст. 72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» N 1058-IV від 09 липня 2003 року, джерелами формування коштів Пенсійного фонду є страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;  суми  від  фінансових санкцій,  застосованих відповідно до цього Закону та інших законів до юридичних  та  фізичних  осіб за порушення  встановленого порядку нарахування,  обчислення і сплати страхових внесків та використання коштів Пенсійного фонду, а також суми адміністративних стягнень, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за ці порушення.

Відповідно до  п. 1  ч. 1 ст. 4  Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»від 08.07.2010 № 2464-VI (далі – Закон № 2464)  платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно п. 3  Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Судом встановлено, що 03.08.1999 року Ізмаїльським міськвиконкомом  зареєстровано приватне підприємство «Ірма», код ЄДРПОУ 30533851 (а.с. 4а), яке є платником єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідності до ст.1 Закону України №-2464-IV під єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування розуміється консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пунктом 2 ст.3 Закону України №2464-IV передбачено, що єдиний внесок є загальнообов'язковим платежем.

Згідно п. 5 ст.7 Закону України № 2464 - IV єдиний внесок нараховується на суми незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

Відповідно до ст.9 Закону України №2464-IV та Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яка затверджена постановою Правління Пенсійного фонду України 27.09.2010р. № 21-5 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.10.2010р. за №994/18289 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно встановлених законодавством строків і тарифів.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з ч.  8, 12  ст. 9 даного Закону  платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Судом встановлено, що станом на 01.11.2011 року ПП «Ірма»має узгоджену та несплачену заборгованість в розмірі 7700,84 грн., у тому числі: по єдиному внеску - 7366,80 грн., по фінансовим санкціям - 215,18 грн., по пені - 118,86 грн., яка виникла з наступних підстав.

Згідно «Розрахунків сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підлягає сплаті» за березень-серпень 2011 року (звіт по формі додаток № 4), ПП «Ірма»має заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (недоїмка) у розмірі 7 366,80 грн. (а.с. 7-30). Зокрема відповідачем за 6 місяців всього було нараховано єдиного внеску на загальну суму 9383,70 грн., з яких 2016,27 грн. відповідачем було погашено (9383,70 грн. - 2016,27 грн. = 7366,80 грн.).

Вказана сума є узгодженою, оскільки самостійно визначена відповідачем у Звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і   в  строки,  встановлені  Пенсійним  фондом  за  погодженням  з центральним органом виконавчої влади у сфері праці  та  соціальної політики,  надсилає платникам єдиного внеску,  які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Судом встановлено, що УПФУ в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області  відповідачу були виставлені вимоги про сплату боргу: № Ю - 125-У від 05.05.2011р. на загальну суму 1537,97 грн., яка отримана відповідачем під підпис 12.05.2011р.; №Ю-125/1-У від 02.06.2011р. на загальну суму 1569,02 грн., яка отримана відповідачем під підпис 07.06.2011р.; № Ю-125/2-У від 05.07.2011р. на загальну суму 1569,02 грн., яка отримана відповідачем під підпис 04.08.2011р.; № Ю-125/3-У від 03.08.2011р. на загальну суму 1569,02 грн., яка отримана відповідачем під підпис 22.08.2011р.; № Ю-125/4-У від 06.09.2011р. на загальну суму 138,24 грн., яка отримана відповідачем під підпис 16.09.2011р.; № Ю-125/5-У від 05.10.2011р. на загальну суму 983,53 грн., яка отримана відповідачем під підпис 12.10.2011р. (а.с. 31-36).

У разі, якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів  після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі, якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання  узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

Згідно п. 3 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»сум недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Судом встановлено, що за несвоєчасну сплату єдиного внеску згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 вказаного Закону УПФУ в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області  були застосовані фінансові санкції у розмірі 215,18 грн. та нарахована пеня в сумі 118,86 грн.: рішення № 108 від 13.04.2011р. на суму 201,48 грн., у тому числі: фінансові санкції - 153,80 грн., пеня - 47,68 грн.,  рішення частково сплачено, залишок боргу становить 17,75 грн. Рішення відповідачем отримано 18.04.2011р. під підпис; рішення № 315 від 01.07.2011р. на суму 316,29 грн., у тому числі: фінансові санкції - 201,63 грн., пеня -  114,66 грн., рішення відповідачем отримано 12.07.2011 року під підпис (а.с. 37-38).

Вказана сума є узгодженою, оскільки вказані рішення про застосовування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску не були оскаржені відповідачем у встановлений термін ні до органів Пенсійного фонду, ні в судовому порядку.

Таким чином, станом на день розгляду справи сума заборгованості відповідача зі сплати єдиного внеску, фінансових санкцій та пені за період березень-серпень 2011 року у повному обсязі не сплачена та складає 7700,84 грн., що підтверджується розрахунками заборгованості по єдиному внеску та фінансовим санкціям та пені (а.с. 39-40).

Відповідачем не подано до суду доказів, щодо сплати даної заборгованості у сумі 7700,84 грн., та доказів оскарження вимог УПФУ в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області  про сплату боргу та рішень про застосовування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює  докази,  які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому,  всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог, а тому адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.  

Керуючись  ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 128, 159-164 КАС України, суд –

                                       П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного Фонду України в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області до приватного підприємства «Ірма»про стягнення заборгованості в сумі 7700,84 грн. - задовольнити.

              Стягнути з приватного підприємства «Ірма»(код ЄДРПОУ - 30533851) заборгованість у сумі 7700,84 грн. на користь Управління Пенсійного Фонду України в м. Ізмаїл та Ізмаїльському районі Одеської області (р/р 256073124444, код 37743414 в Ізмаїльському відділенні Ощадбанку № 6708, МФО 388120).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

          Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

                    

                    

   Суддя                                                             С.О. Cтефанов      

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21493842
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/10415/2011

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні