Постанова
від 26.01.2012 по справі 2а/2370/21/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 26 січня 2012 року                                                         Справа № 2а/2370/21/2012

26.01.12

15 год. 35 хв.                                                                                                                      м. Черкаси

   

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:  

головуючого судді - Паламар П.Г.,

при секретарі - Овсієнко О.І.

за участю представників позивача ОСОБА_1 –за посадою, ОСОБА_2, ОСОБА_3 –за довіреністю, представника відповідача ОСОБА_4 –за довіреністю розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом  товариства з обмеженою відповідальністю «Спецагропостач - 2005» до державної податкової інспекції в м. Черкаси Черкаської області  про визнання протиправними дій, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Спецагропостач - 2005» (далі –позивач) звернулося з адміністративним позовом до державної податкової інспекції в м. Черкаси Черкаської області (далі –відповідач)  про визнання протиправними дій.

Позивач  просить визнати протиправними дії службової особи державної податкової інспекції у місті Черкаси при проведенні зустрічної звірки та складанні акту від 06.12.2011 року за № 477/23-2/35955814.

В обґрунтування вимог позивач зазначає, що відповідачем зустрічну звірку проведено за відсутності підстав для її проведення, складений акт № 477/23-2/35955814 від 06.12.2011 року не містить посилань на перевірку контрагентів товариства ПАТ «Помічнянський елеватор», ТОВ «Магістраль –будсервіс», ТОВ «КФ «Дербник», ФОП ОСОБА_5 в ході якої виникли сумніви стосовно факту здійснення господарських операцій та існування розбіжностей.

Представники позивача в судовому засіданні також зазначили, що за результатами зустрічної звірки складається довідка, а відповідачем складено акт, який має інші правові наслідки. Зокрема, на підставі висновків акту позивачу чи його контрагентам може бути зменшено податковий кредит чи збільшено податкові зобов'язання, а тому просили позов задовольнити повністю.  

Представник відповідача надала суду заперечення проти адміністративного позову та просила позов залишити без задоволення вказавши, що зустрічна звірка відповідачем проведена відповідно до наданих повноважень, зокрема п. п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п. 73.3, п. 73,5 ст. 73  Податкового кодексу України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 року № 1232.

В судовому засіданні представник відповідача підтримала заперечення та вказала, що відповідачем направлено позивачу запит від 17.10.2011 року про надання копій документів, які підтверджують формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за серпень 2011 року. На запит документи позивачем не були надані в повному обсязі, що стало підставою для  проведення зустрічної звірки. Звірка проведена в порядку визначеному Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, які затверджені наказом Державної податкової служби України від 22.04.2011 року № 236.

Крім того, за наслідками звірки складено лише акт, а будь які санкції до позивача чи його контрагентів не застосовувались.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають  до задоволення, виходячи з наступного.

Позивач –ТОВ «Спецагропостач - 2005»зареєстровано як юридичну особу виконавчим комітетом Черкаської міської ради 24.06.2008 року за № 10036129798 та взято на облік у державній податковій інспекції у м. Черкаси, як платника податків.

05-06 грудня 2011 року відповідачем проведено зустрічну звірку ТОВ «Спецагропостач - 2005»(код ЄДРПОУ 35955814) щодо документального підтвердження господарських відносин з платниками податків –покупцями, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.08.2011 року по 31.08.2011 року, про що складено акт від 06.12.2011 року № 477/23-2/35955814.

Зустрічна звірка проведена на підставі висновку начальника ГВПМ ДПІ у м. Черкаси від 04.11.2011 року  № 5990/26-613.

Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України (далі –ПКУ) з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі –Порядок), який визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Пунктом 2 Порядку визначено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Відповідно до п. 3 Порядку з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Суд зазначає, що ініціатором проведення зустрічної звірки є орган державної податкової служби у якого під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення господарських операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань і який надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки.

Відповідачем не надано документального підтвердження надходження запитів на проведення зустрічної звірки позивача від органів державної податкової служби на обліку в якому перебувають зазначені у акті товариство з обмеженою відповідальністю «КФ «Дербник», публічне акціонерне товариство «Помічнянський елеватор», товариство з обмеженою відповідальністю «Магістраль –будсервіс», фізична особа –підприємець ОСОБА_5

Відповідачем звірка може бути проведена лише у випадку, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків тобто у ДПІ у м. Черкаси.

З метою впровадження єдиного порядку направлення та обліку запитів на проведення зустрічних звірок, оформлення, накопичення та реалізації їх матеріалів органами державної податкової служби наказом Державної податкової служби України від 22.04.2011 року № 236 затверджені Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі –Методичні рекомендації).

Пунктом 3.1 Методичних рекомендацій визначено, що з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС - виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи «Зустрічні звірки».

При цьому з метою забезпечення результативності та оперативності проведення зустрічної звірки орган ДПС - ініціатор повинен максимально чітко та повно навести у запиті інформацію щодо здійснених господарських операцій платника податків із суб'єктом господарювання та навести повний і чіткий перелік питань, дослідити які необхідно при проведенні зустрічної звірки для з'ясування реальності здійснених операцій та повноти їх відображення в обліку платника податків.

Зустрічна звірка може бути проведена органом ДПС - ініціатором самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому самому органі ДПС, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Судом встановлено, що 04.11.2011 року начальник ГВПМ ДПІ у м. Черкаси з супровідним листом від 04.11.2011 року направив начальнику управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Черкаси матеріали відпрацювання фінансово-господарської діяльності ТОВ «Спецагропостач-2005».

Суд зазначає, що лист начальника ГВПМ ДПІ у м. Черкаси від 04.11.2011 року не є запитом на проведення зустрічної звірки в розумінні п. 73.5 ст. 73 ПКУ, п. 3 Порядку та п. 3.1 Методичних рекомендацій.

Відповідно до п. 7.1 Методичних рекомендацій результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.

Таким чином, підставою для призначення зустрічної звірки та направлення запиту на її проведення повинна бути перевірка платника податків.

Відповідачем не надано суду доказів проведення перевірок платників податків органами ДПС та отримання запитів на проведення зустрічної звірки позивача.

Відповідно до п. 73.5 ст. 73 ПКУ за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Форма довідки, порядок її складання та вручення суб'єкту господарювання визначаються п. 7 Порядку та п. п. 4.6 –4.8 Методичних рекомендацій.

У той же час, відповідачем у порушення ст. 73 ПКУ, п. 7 Порядку та п. 4.6 Методичних рекомендацій складено акт зустрічної звірки.

Суд зазначає, що відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПКУ результати перевірок  оформлюються у формі акта лише у разі встановлення під час перевірки порушень. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. У цьому контексті суд зазначає, що заперечуючи проти позову, відповідач за правилами частини 2 статті 71 КАС України не довів юридичної та фактичної обґрунтованості мотивів винесення спірного рішення.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача підлягають задоволенню у повному обсязі.  

Частиною 1 ст. 94 КАС України визначено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).  

Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 –163 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Спецагропостач - 2005»задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у м. Черкаси Черкаської області при проведенні зустрічної звірки та складанні акту від 06.12.2011 року № 477/23-2/35955814.

Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління державної казначейської служби України у Черкаській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Спецагропостач - 2005»судові витрати в сумі 28 (двадцять вісім) грн. 23 коп.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                                          П.Г. Паламар

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21496040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/21/2012

Ухвала від 13.01.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 04.01.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні