Рішення
від 03.10.2008 по справі 8989-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

8989-2008

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.

РІШЕННЯ

Іменем України

03.10.2008Справа №2-9/8989-2008

За позовом Приватного підприємства "Лора", смт.Гвардійське

до відповідача Гвардійської селищної  Ради, смт. Гвардійське, Сімферопольського району

про спонукання укласти договір

Суддя ГС  АР  Крим Н.С.Пєтухова

Представники:

Позивач –  Медведєв М.В. - ю/к, дор. пост. від  29.09.2008 р.; Штурцев Ю.Ю. - ю/к, дор. пост. від  11.08.2008 р.

Відповідач – Троегубов М.І. - ю/к, дор. пост. №4/02-13 від  03.01.2008 р.

Сутність спору: Приватне підприємство "Лора" звернулося до Господарського суду АР Крим із позовом до Гвардійської селищної  Ради, смт. Гвардійське, Сімферопольського району, про спонукання відповідача укласти договір про організацію взаєморозрахунків №47/440 від 10.07.2008р.

Позивач заявою від 02.10.2008 р. уточнив позивні вимоги та просить суд зобов'язати відповідача укласти договір №47/440 про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008р. у редакції позивача.

Відповідач письмового відзиву на позов не надав, у судовому засіданні проти позову не заперечував.

У судовому засіданні 02.10.2008 р. була оголошена перерва до 03.10.2008 р. до 16:00 годин.

03.10.2008 р. судове засідання відбулось у присутності представника позивача: Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив. Про день слухання справи був сповіщений належним чином. Причина не явки представника відповідача суду не відома..

Розглянувши|розгледівши| матеріали справи, а також додатково надані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, суд –

В с т а н о в и в:

29.12.2006р.   між ПП «ЛОРА»  і  Дочірньою  компанією  «Газ України» Національній акціонерній компанії «Нафтагаз України» був укладений Договір № 06/06-1738-БО-19.

01.10.2007р. між Позивачем і ДК «Газ України» були укладені: Договір № 06/07- 1226-ТЕ-19 і Договір № 06/07-1227-БО-19.

Згідно з вищезгаданими угодами ДК «Газ України» зобов'язався передати у власність Позивачеві природний газ, а Позивач зобов'язаний був прийняти і сплатити газ на умовах даних договорів. Газ спрямувався для виробництва теплової енергії.

При цьому за період з 22.09.2006 р. по березень 2008 р. тариф мінявся тільки тричі: 22.09.2006 р., 26.10.2007 р. і 15.01.2008 р.

В результаті постійних змін ціни на газ, витрати Позивача зростали тоді як тариф на послугу з теплопостачання не змінювався, або змінювався із запізненням у зв'язку з чим у Позивача виникали збитки, що виражаються в різниці між фактичними витратами на теплову енергію і затвердженим на неї тарифом.

Тому у Позивача утворилася заборгованість перед ДК «Газ України», що підтверджується довідкою про наявність дебіторської і/або кредиторської заборгованості від 27.06.2008 р.

Згідно ч. 7 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» центральні органи виконавчої влади несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, які здійснюються ними відповідно до їх повноважень.

Частиною 8 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що у разі зміни цін/тарифів на послуги/товари центральними органами виконавчої влади, які привели до непередбачених витрат виконавців виробників, центральні    органи     виконавчої     влади зобов'язані відшкодувати в повному об'ємі збитки, обумовлені такими змінами протягом поточного фінансового року і до затвердження нового бюджету.

З метою реалізації вищезгаданих норм, ст. 54 Закони України «Про Державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України» передбачає, що порядок перерахування субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості по різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з водопостачання і водовідведення, які проводилися, транспортувалися і поставлялися населенню, і яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з водопостачання і водовідведення тарифам, які затверджені органами державної влади або органами місцевого самоврядування, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У виконання ст. 54 Закони України «Про Державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України» ухвалою Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 р. № 440 «Про реалізацію статті 54 Закони України «Про Державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України» був затверджений Порядок перерахування в 2008 році субвенцій з державного бюджету місцевим радам на погашення заборгованості по різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з водопостачання і водовідведення, які проводилися, транспортувалися і поставлялися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з водопостачання і водовідведення тарифам, затвердженим органами державної влади або органами місцевого самоврядування (далі Порядок перерахування).

Згідно п. 2 Порядки перерахування перерахування субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості по різниці в тарифах здійснюється на умовах, певним даним порядком, на суму заборгованості, яка виникла в період з 1 січня 2000 р. по 1 січня 2008 р. з урахуванням проведення в 2006 р. розрахунків і не погашеної на дату складання довідки про розмір кредиторської заборгованості місцевих бюджетів і/або дебіторської заборгованості учасників розрахунків.

Пунктом 3 Порядки перерахування встановлено, що підставою для проведення розрахунків є договір про організацію взаєморозрахунків, який полягає між учасниками розрахунків на підставі документа, який підтверджує наявність у учасників розрахунків кредиторської і/або дебіторської заборгованості (без урахування пені, штрафних і фінансових санкцій), форма якого затверджується Державним казначейством з узгодженням ДПА, Мінпаливенерго, Мінжілкоммунхозвом і Мінфіном.

Відповідно до ч. 4 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче чим розмір економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво орган, який їх затверджує, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між затвердженими розмірами цін/тарифів і економічно обгрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

У разі коли різниця між фактичними витратами і затвердженими тарифами виникла в результаті врегулювання даних відносин органами центральної виконавчої влади обов'язок по відшкодуванню такої різниці виникає у органів центральної виконавчої влади. Але згідно вищезгаданим нормам Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких   законодавчих   актів   в   Україні»,    Закону   України   «Про   житлове - комунальних послугах» і Порядку перерахування органи місцевого самоврядування зобов'язані брати участь в перерахуванні субвенції.

27.05.2008 р. на засіданні територіальної комісії з погашення заборгованості підприємств павлівно-енергетічного комплексу Автономної Республіки Крим було прийнято рішення про узгодження об'єму заборгованості минулих років по різниці в тарифах на послуги теплопостачання, наданих Позивачем населенню у розмірі 395500 грн.

При цьому Розрахунок об'єму заборгованості за попередні роки по різниці в тарифах на теплопостачання, надане населенню ПП «ЛОРА» був узгоджений з Відповідачем, який таким чином визнав наявність у Позивача заборгованості,, різниці, що утворилася в результаті, між фактичними витратами і затвердженим тарифами.

На підставі тієї, що є у Позивача перед ДК «Газ України» заборгованості був складений Договір про організацію взаєморозрахунків відповідності з Ухвалою Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 р. № 440 від 10.07.2008 р., який був зареєстрований за номером 47/440 на суму 65494 (шістдесят п'ять тисяч чотириста дев'яносто чотири) грн.

Вищезгаданий Договір про організацію взаєморозрахунків є семистороннім, однією із сторін якого є Гвардійський селищний ради Сімферопольського району - Відповідач.

30.07.2008 р. Відповідачеві було запропоновано укласти Договір про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008 р.

Але Відповідач укладати Договір про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008 р. відмовився, мотивуючи тим, що у нього на 01.06.2008 р. відсутня заборгованість по різниці в тарифах на теплову енергію, що виникла у зв'язку з невідповідністю тактичний вартості теплової енергії тарифам, затвердженим органам місцевого самоврядування.

На момент напряму Відповідачеві Договору про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008 р. він був підписаний і скріпляє друком трьома сторонами: Позивачем, НАК Нафтагаз України», ДК «Газ України».

У зв'язку з тим, що Відповідач відмовляється укладати Договір про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008 р. був припинений процес по подальшому укладенню даного Договору із-за чого виникла загроза спричинення Позивачеві збитків.

Виходячи з аналізу норм Закону України «Про житлово-комунальні послуги» і інших нормативно-правових актів можна зробити висновок, що Відповідач в даному випадку зобов'язаний укласти Договір про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008 р. з метою реалізації права Позивача на відшкодування виниклої у нього заборгованості у зв'язку з невідповідністю фактичних витрат тарифам, затвердженим Відповідачем.

При цьому мотив відмови Відповідача є необ'єктивним і таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.

У п. 2 і п. 3 Порядки перерахування указується, що підставою для проведення відповідних перерахувань і укладення договору є документ, підтверджуючий наявність у учасників розрахунків кредиторської і/або дебіторської заборгованості.

Відповідно до п. 1 Порядку розрахунків під учасниками розрахунків в даному Порядку подразумеваются виробники, виконавцеві послуг, інші підприємства або їх кредитори.

Отже, відсутність у Відповідача заборгованості по різниці в тарифах на теплову енергію не може бути препятствієм для висновку Договору про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008 р.

Більш того, з листа Міністерства житлове – комунального господарства Автономної Республіки Крим від 07.08.08р. № 03/2377 убачається, що постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.08 № 440 був визначений Порядок перерахування в 2008 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості по різниці в тарифах на теплову енергію, послуги водопостачання і водовідведення для населення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості послуг, що надавалися, тарифам, затвердженим органами місцевого самоврядування.

Підставою для проведення розрахунків є договір про організацію взаєморозрахунків, форма якого затверджена Державним казначейством.

Приймаючи до уваги, що тарифи для населення на послуги теплопостачання для ПП «ЛОРА» в розрахунковому періоді затверджувалися Гвардійською селищною радою, останній є учасником договірних відносин. Об'єм заборгованості по різниці в тарифах визначається учасниками розрахунків як різниця між фактичними витратами на послуги тепло - водопостачання і водовідведення і фактичними нарахуваннями за встановленими для населення тарифами з урахуванням дотації місцевих бюджетів по відшкодуванню різниці в тарифах і виділеною в 2006 році державної субвенції відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.2006 № 705. Об'єм заборгованості по різниці в тарифах по пП «ЛОРА» склав 395,5 тис. грн., що підтверджене протокольним рішенням територіальної комісії при Раді міністрів Автономної Республіки Крим. Різниця в тарифах негативно відбивається на фінансових результатах виробника комунальних послуг, як наслідок, підприємство не може в повному об'ємі провести розрахунки за спожиті енергоносії. Борг ПП «ЛОРА» за природний газ за станом на 01.01.2008р. склав 146,6 тис. грн. З огляду на викладене, відмова Гвардійської селищної ради в участі договірних відносин з ПП «ЛОРА» по реалізації Постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 р. № 440 є необгрунтованим.

Аналогічні роз'яснення були викладені у листі Міністерства фінансів Автономної Республіки Крим від 01.09.08р. № 3228/15-22.

Ст. 33 ГПК України, передбачено, що кожна сторона повинна  довести  ті  обставини,  на  які  вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

При вказаних обставинах суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Витрати по оплаті держмита і на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відносяться на відповідача відповідно до ст.  49  ГПК України.

Рішення оформлене відповідно до ст. 84 ГПК України і підписано  03.10.2008 р.

З огляду на викладене,  керуючись ст. ст. 33, 49, 77, 82-84  Господарського процесуального кодексу України, суд -    

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Зобов'язати Гвардійську селищну  Раду  (вул. К. Маркса, 63, смт. Гвардійське, Сімферопольський район, 97513, ЗКПО 24040814) укласти договір №47/440 про організацію взаєморозрахунків від 10.07.2008р. з Приватним підприємством "Лора" (вул. Рикова, 7, кв. 2, смт. Гвардійське, Сімферопольський район, 97513, ЗКПО 20745893), Головним управлінням Державного казначейства України в АР Крим, Міністерством фінансів АР Крим, Фінансовим управлінням Сімферопольської РДА, Дочірньою компанією «Газ України» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»,Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» до 13.10.2008р., у випадку не підписання договору, вважати договір, укладеним у наступній редакції:

Договір №47/440

про організацію взаєморозрахунків відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 25.04.08р. №440

м.Київ                                                                                                         «10.07.2008р.»

«Головне управління Державного казначейства України в АР Крим (далі - Сторона 1), в особі начальника Заєвської Ж.А., що діє на підставі Положення з однієї сторони;

Міністерство фінансів АР Крим (далі - Сторона 2), в особі міністра Токарєва П.В., що діє на підставі Положення з другої сторони;

Фінансове управління Сімферопольської РДА (далі - Сторона 3), в особі начальника Алексеєнко Е.В., що діє на підставі Положення, з третьої сторони;

Гвардійська селищна рада (далі - Сторона 4), в особі голови Полякова Ф.Г., що діє на підставі ЗУ «Про місцеве самоврядування в України», з четвертої сторони;

Приватне підприємство "Лора" (далі - Сторона 5), в особі директора Вєрновського Д.Я., що діє на підставі Статуту від 18.03.2005р., з п'ятої сторони;

Дочірня компанія «Газ України» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» (далі - сторона 6), в особі заступника директора з питань газопостачання та розрахунків Заславського М. В. , що діє на підставі довіреності від 18.06.2008р. № 74/10, з шостої сторони;

Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (далі - сторона остання), в особі заступника директора Департаменту бюджетних розрахунків та регуляторної політики Миська О.П., що діє на підставі довіреності від 18.06.2008р. № 7-196, з останньої сторони, надалі разом за цим Договором про організацію взаєморозрахунків (далі - Договір) іменуються як Сторони, з метою погашення взаємної заборгованості, які уклали цей Договір про наступне.

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. Предметом цього Договору є організація проведення Сторонами

взаєморозрахунку відповідно до статті 54 Закону України „Про Державний

бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих

актів України" та постанови кабінету Міністрів України від 25.04.2008р. №440

1.2. Алгоритм розподілу коштів при проведенні розрахунків за спожиту електроенергію встановлений постановою НКРЕ від 14.05.2008 №588.

2. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ

2.1.          Сторони погоджують перелік підприємств (установ, організацій),

що беруть участь у проведенні взаєморозрахунку, та послідовність виконання

Сторонами Договору.

2.2.          Державне казначейство України перераховує кошти, залучені з

єдиного казначейського рахунку, Стороні 1 у сумі 65494 грн.  на підставі

рішення Мінфіну.

2.3.          Сторона 1 перераховує на рахунок Сторони 2 кошти у сумі 65494

грн., для погашення заборгованості минулих років з різниці в тарифах на

теплову енергію, послуги з водопостачання і водовідведення.

2.4.          Сторона 2 перераховує Стороні 3 кошти у сумі 65494 грн., для

погашення заборгованості минулих років з різниці в тарифах на теплову

енергію, послуги з водопостачання і водовідведення.

2.5.          Сторона 3 перераховує Стороні 4 кошти в сумі 65494 грн., для

погашення заборгованості минулих років з різниці в тарифах на теплову

енергію, послуги з водопостачання і водовідведення.

2.6.          Сторона 4 перераховує Стороні 5 кошти в сумі 65494 грн., для

погашення заборгованості минулих років з різниці в тарифах на теплову

енергію, послуги з водопостачання і водовідведення.

2.7.          Сторона 5 перераховує Стороні 6 кошти в сумі 65494 грн., у тому

числі ПДВ 10915,70 грн., для погашення заборгованості за природний газ

(товари, послуги) згідно з договором від 29.12.2006р. № 06/06-1738-БО-19 за

2007 рік.

2.8.          Сторона 6 перераховує Стороні останній кошти в сумі 65494 грн.,

у тому числі ПДВ 10915,70 грн., для погашення заборгованості за природний

газ (товари, послуги) згідно з договором від 07.02.2007р.    № 06/07-228 за

2007 рік.

2.9.          Сторона остання перераховує кошти в сумі 65494 грн. до

спеціального фонду державного бюджету як погашення податкової

заборгованості з податку на прибуток.

2.10.          Усі   учасники   розрахунків   у   графі   "Призначення   платежу"

платіжного доручення додатково зазначають: „Стаття 54 Закону України

„Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких

законодавчих актів України", номер і дату Договору".

3. ЗОБОВ ЯЗАННЯ СТОРІН

3.1. З метою реалізації цього Договору Сторони зобов'язуються: - забезпечити подання до органів Державного казначейства України або установ   уповноваженого   банку   (для    енергопостачальних   компаній   і-ДП „Енергоринок") Залежним чином оформлених договорів та платіжних доручень   згідно   з   вимогами,   встановленими   Порядком,   затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 № 440; -   до   проведення   взаєморозрахунку   не   вчиняти   дій   щодо   погашення заборгованості, яку передбачається погасити відповідно до цього Договору;

-          перерахувати   кошти   наступній   Стороні,   а   Сторона   остання   -   до

спеціального фонду Державного бюджету України, не пізніше наступного

дня після їх зарахування на рахунок;

-          оперативно обмінюватись наявною інформацією, виходячи з принципів

задоволення взаємних інтересів, у процесі реалізації цього Договору.

4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН

4.1. Сторони несуть відповідальність за невиконання своїх зобов'язань за цим Договором відповідно до законодавства України.

5. ІНШІ УМОВИ

5.1.          Усі  спірні  питання,  пов'язані  із  виконанням  цього  Договору,

вирішуються шляхом переговорів між Сторонами. Якщо  спірні питання

неможливо вирішити шляхом переговорів, вони вирішуються в порядку,

встановленому законодавством України.

5.2.          Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання всіма

Сторонами  і  діє  до  повного  виконання Сторонами  зобов'язань  за цим

Договором.

Дата та номер реєстрації цього Договору встановлюється після його підписання всіма Сторонами.

5.3   Цей  Договір  є дійсним  лише у разі  проведення  відповідного фінансування.

5.4.          Сторони засвідчують, що після виконання цього Договору, вони не

мають одна до одної жодних претензій стосовно предмету Договору.

5.5.          Зміни до цього Договору можуть бути внесені за взаємною згодою

Сторін і оформлюються шляхом підписання додаткових угод.

5.6.          Додатки до цього Договору є його невід'ємною частиною і мають

юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі та підписані

уповноваженими на те представниками Сторін.

5.7.          Цей Договір вважається укладеним, у разі якщо він підписаний

Сторонами без розбіжностей та інших додаткових умов.

5.8.          Цей Договір складений українською мовою, у восьмих

примірниках, кожний з яких має .однакову юридичну силу.

5.9.          Алгоритм розподілу коштів при проведенні розрахунків за спожиту електроенергію встановлений постановою НКРЕ від 14.05.2008 №588.

Договір №47/440 від 10.07.2008р. на суму 65494грн.

6. Реквізити та підписи сторін договору:»

3.          Стягнути з Гвардійської селищної  Ради  (вул. К. Маркса, 63, смт. Гвардійське, Сімферопольський район, 97513, ЗКПО 24040814, р/р 31410637800269 в УДК в АРК м. Сімферополь, МФО 824026) на користь Приватного підприємства "Лора" (вул. Рикова, 7, кв. 2, смт. Гвардійське, Сімферопольський район, 97513, ЗКПО 20745893, р/р 26005000130501 в АКБ ЧБРР, МФО 384577) 85 грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

    Наказ видати після набрання  судовим рішенням  законної чинності.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Петухова Н.С.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.10.2008
Оприлюднено23.10.2008
Номер документу2156313
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8989-2008

Рішення від 03.10.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Петухова Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні