Постанова
від 27.09.2011 по справі 2а-8070/11/0170/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 вересня 2011 р. < Текст > Справа №2а-8070/11/0170/15

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Тоскіної Г.Л., при секр етарі Рульовій О.О.,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу

за позовом Управління Пен сійного фонду України в Біло гірському районі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інсайт-2007"

про стягнення заборговано сті у сумі 14635,82 грн.,

Обставини справи: Управлін ня Пенсійного фонду України в Білогірському районі АР Кр им звернулось до Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим з адмі ністративним позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю "Інсайт-2007" про стягне ння заборгованості у сумі 14635, 82 грн.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на Законі України “Про збір та облік єдиного внеску на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування” та мот ивовані тим, що відповідачем не сплачуються у встановлен і законодавством строки єдин ий соціальний внесок.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 08.07.2011 відкрито провадження в ад міністративній справі, закін чено підготовче провадження та справу призначено до судо вого розгляду.

Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, про час та день про ведення судового засідання б ув повідомлений належним чин ом.

Відповідач заперечення на позов до суду не надіслав, явк у свого представника у судов е засідання не забезпечив, пр о місце, час та день його прове дення був повідомлений належ ним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні у разі відсутності п отреби заслухати свідка чи е ксперта.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних у ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю "Інсайт-2007"(далі - Відповідач) зареєстровано в Управління Пенсійного фонду України в Білогірському рай оні АР Крим(далі - Управління) в якості платника страхових внесків на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання.

Однак, порушуючи вимоги п. 6 ч . 2 ст. 17, ч. 6 ст. 20 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” від 09.07.2003 р. № 1058-IV, п. 5.1 Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, відповідачем не були перераховані в граничні стр оки сплати страхові внески н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування, я кі нараховуються відповідно до Закону України “Про збір н а обов' язкове державне пенс ійне страхування” від 26.06.1997 № 400/9 7-ВР та вищевказаним Законом У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”.

Відповідно до розрахунку с уми страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування, що під лягали сплаті за грудень 2010р., за відповідачем склалась за боргованість по страхових вн есках на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання в розмірі 15507,50 грн.

Судом встановлено, що сума б оргу зі сплати страхових вне сків за грудень 2010 року частко во погашена відповідачем, вс ього у сумі 1924,77 грн., отже забор гованість, що підлягає стягн енню зі сплати страхових вне сків за грудень 2010 року склада є 13582,73 грн.

У зв' язку з несплатою суми заборгованості, відповідачу , на підставі ст. 106 Закону Укра їни “Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання” від 09.07.2003 р. № 1058-IV, позивачем була направлена вимога № Ю-35 в ід 02.02.2011 на суму 13582,73 грн., яка була отримана відповідачем 07.02.2011 пр о що свідчить належним чином завірена ксерокопія поштово го повідомлення, додана пози вачем до матеріалів справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Вимо га про сплату недоїмки в вста новленому законом порядку ві дповідачем не оскаржувалась .

Враховуючи відсутність не згоди відповідача з розрахун ком суми недоїмки, вказана ви мога про сплату боргу є узгод женою.

Суд встановив, що у зв'язку і з несвоєчасною сплатою страх ових внесків позивачем, на пі дставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону №1058, при йнято рішення від 02.02.2011 року №37 про застосування штрафних са нкцій на суму 1012,59 грн. і нараху вання пені у розмірі 40,50 грн.

Рішення №37 про застосування фінансових санкцій та нарах ування пені було прийнято 02.02.11 , тобто в той час, коли норма п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України № 1058 втра тила чинність у зв' язку із н абранням законної сили Закон ом України від 08.07.2010 р. № 2464 “Про зб ір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування”. Рі шення відповідача не містить посилання на будь-яку іншу но рму права.

Відповідно до частини перш ої статті 58 Конституції Украї ни закони та інші нормативно -правові акти не мають зворот ної дії в часі, крім випадків, коли вони пом' якшують або с касовують відповідальність особи.

Як випливає з Рішення Конст итуційного Суду України від 9 лютого 1999 № 1/99-рп, частину першу статті 58 Конституції України щодо дії нормативно-правово го акта в часі треба розуміти так, що вона починається з мом енту набрання цим актом чинн ості і припиняється з втрато ю ним чинності, тобто до події , факту застосовується той за кон або інший нормативно-пра вовий акт, під час дії якого во ни настали або мали місце.

Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дот римання нею норм законодавст ва про сплату обов' язкових страхових внесків, слід визн ачати із застосуванням закон одавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій аб о бездіяльності такої особи.

В свою чергу, заходи відпові дальності, які можуть бути за стосовані до особи-порушника слід визначати на підставі з аконодавства, яке є чинним на момент виявлення та застосу вання відповідних санкцій.

Виходячи з викладеного, якщ о певне діяння було правопор ушенням на момент його вчине ння і за таке діяння до особи б уло застосовано заходи відпо відальності, передбачені чин ним на той час нормативним ак том, відповідні санкції підл ягають стягненню з особи і пі сля втрати чинності норматив ним актом, що визначав зміст в ідповідальності.

На момент прийняття спірно го рішення пункт 2 ч. 9 ст. 106 Закон у України № 1058 втратив чинніст ь у зв'язку із набранням закон ної сили Законом України № 2464 в ід 08.07.2010 р. "Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування".

Пунктом 7 Прикінцевих та пер ехідних положень Закону Укра їни “Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування”передбачено, що на пе ріод до повного стягнення за боргованості із сплати страх ових внесків за діючими вида ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання та сум штрафних санкцій , нарахованих та/або не сплаче них у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внес ків, строк сплати яких на 1 січ ня 2011 року не настав, та відпові дних штрафних санкцій за фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування зберігаються повнова ження щодо контролю за прави льністю нарахування, своєчас ністю сплати страхових внеск ів, застосування фінансових санкцій, якими вони були наді лені до набрання чинності ци м Законом.

Дія вказаної норми Перехід них положень поширюється і н а сплату внесків із загально обов' язкового державного п енсійного страхування, оскіл ьки відповідно до ст.ст. 1, 4, 6 Осн ов законодавства України про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування № 16 від 14.01.1998 р. Пенсійний фонд Укр аїни відноситься до фондів з агальнообовязкового держав ного соціального страхуванн я.

Так, відповідно до ст. 4 Основ законодавства України про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування № 16 від 14.01.1998 р. залежно від страхов ого випадку є такі види загал ьнообов'язкового державного соціального страхування: пе нсійне страхування; страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими похованням ; медичне страхування; страху вання від нещасного випадку на виробництві та професійно го захворювання, які спричин или втрату працездатності; с трахування на випадок безроб іття; інші види страхування, п ередбачені законами України .

Згідно ч. 1 ст. 14 Основ законод авства страхові фонди є орга нами, які здійснюють керівни цтво та управління окремими видами загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування, провадять акумуляц ію страхових внесків, контро ль за використанням коштів, з абезпечують фінансування ви плат за загальнообов'язковим державним соціальним страху ванням та здійснюють інші фу нкції згідно з затвердженими статутами.

Відповідно до ст. 6 Основ зак онодавства України № 16 страхо виками є цільові страхові фо нди з: пенсійного страхуванн я; медичного страхування; стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням; страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань; страхування на випадок безр обіття.

До 01.01.11, тобто до набрання чин ності Законом України “Про з бір та облік єдиного внеску н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування”, в ідповідальність за несвоєча сну сплату страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування т а порядок її застосування ре гулювалися статтею 106 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”. Стаття 106 цього Зако ну втратила чинність із 01.01.11.

Відповідно, з 01.01.11 втратили чи нність норми, які визначали с клад правопорушення і розмір и відповідальності в галузі нарахування і стягнення стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.

Виходячи зі змісту пункту 7 Перехідних положень Закону У країни “Про збір та облік єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування”, органи пенсійног о фонду зберегли повноваженн я щодо контролю за правильні стю нарахування, своєчасніст ю сплати страхових внесків, з астосування фінансових санк цій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Зак оном, тобто в тому числі повно важення, передбачені статтею 106 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”.

Відтак органи пенсійного ф онду можуть стягувати ті нед оїмки, штрафи та пеню, які вини кли до 01.01.11р. Механізм стягненн я цих сум відповідає змісту с татті 106 Закону України “Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування”та з астосовується з посиланням н а пункт 7 Перехідних положень Закону України “Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування”.

Проте органи пенсійного фо нду з 01.01.11 не вправі за порушенн я, вчинені до 01.01.11, нараховувати штрафи та пені, визначені ста ттею 106 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування”, оск ільки передбачені відповідн ими нормами склади правопору шень та санкції втратили чин ність, і їх застосування з 01.01.11 суперечить статті 58 Конститу ції України, не зважаючи на зм іст пункту 7 Перехідних полож ень Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування”.

Застосування відповідачем при винесенні оскаржуваного рішення недіючої норми прав а суперечить засадам верхове нства права, що передбачає, в п ершу чергу, суворе дотриманн я суб'єктами владних повнова жень вимог чинного законодав ства під час виконання остан німи владних управлінських ф ункцій при реалізації публіч но-правового інтересу.

Дискреційні повноваження органів державної влади та с посіб їх здійснення повинні полягати виключно в межах пр инципу законності із застосу ванням правових норм, що мают ь законну силу під час притяг нення до відповідальності юр идичних та фізичних осіб за в чинене правопорушення. Недот римання цього принципу призв одить до негативних наслідкі в у вигляді руйнування право вих підвалин функціонування механізму органів державної влади як окремих ланок у сист емі останньої, зокрема у дано му випадку - сфери загальнооб ов'язкового державного пенсі йного страхування.

Отже Управління Пенсійног о Фонду України в Білогірськ ому районі АР Крим при застос уванні фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відп овідальністю "Інсайт-2007" за несвоєчасну сплату страх ових внесків за грудень 2010 рок у неправомірно винесло рішен ня № 37 від 02.02.2011 на підставі п. 2 ч. 9 с т. 106 Закону України № 1058 "Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування", який бул о виключено з 01.01.2011 відповідно д о Закону України № 2464 від 08.07.2010.

Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення суми штр афних санкцій у розмірі 1012,59 гр н. і пені у розмірі 40,50 грн. задов оленню не підлягають.

За таких обставин, враховую чи те, що позивачем притягнут о відповідача до відповідаль ності на підставі норм, що втр атили чинність, суд вважає не обґрунтованими вимоги позив ача щодо стягнення з відпові дача суми штрафних санкцій у розмірі 1012,59 грн. і пені у розмір і 40,50 грн.

Таким чином, позовні вимо ги Управління Пенсійного фо нду України в Білогірському районі АР Крим про стягненн я з Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Інсайт-2007" за боргованості в сумі 14635,82 грн . підлягають частковому задо воленню у сумі 13582,73 грн.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов за довольнити.

2.Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Ін сайт-2007" (97600, АР Крим, м. Білогірсь к, вул. Гоголя, 10, ЄДРПОУ 35812810) на ко ристь Управління Пенсійного фонду України в Білогірсько му районі АР Крим (97600, АР Крим, м. Білогірськ, вул. Островськог о, 3) на р/р 260470444712 в ВАТ "Державний о щадний банк України" м. Сімфер ополь, МФО324805, ЄДРПОУ 22300429 заборг ованість у сумі 13582,73 грн.

3. В решті позовних вимог від мовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.09.2011
Оприлюднено28.02.2012
Номер документу21565088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8070/11/0170/15

Постанова від 27.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні