Постанова
від 09.12.2011 по справі 2а-13003/11/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

< Текст >

09 грудня 2011 р. < Текст > Справа №2а-13003/11/0170/17

Суддя Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим Папуша О.В., ро зглянувши в порядку письмово го провадження адміністрат ивну справу

за позовом Приватного підп риємства "Виробничо-комерцій на фірма "НІС"

до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им

про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення,

< Текст >

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 2010.11 року надійшо в адміністративний позов Пр иватного підприємства "Вироб ничо-комерційна фірма "НІС" до Державної податкової інспек ції в м. Сімферополі АР Крим п ро визнання протиправним та скасування податкового пові домлення-рішення від 21.06.11 № 006672301.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем за значено про невідповідність висновків акту перевірки, на підставі якого прийнято оск аржене податкове повідомлен ня-рішення, дійсним обставин ам. Зокрема, придбанння у ПП "Б азис Торг" товару на загальну суму 11 049,24 грн., у тому числі ПДВ 1 841,54 грн. не визнано податкови м органом правочином в розум інні положень ч. 1, 5 ст. 203, п. 1, 2 ст . 215 ст. 228 Цивільного кодексу Ук раїни, у зв' язку із чим право чин, укладений позивачем з ПП "Базис Торг" визнано нікчемни м. Проте, як зазначає позивач, такі дії відповідача є проти правними. З положень закону У країни "Про податок на додану вартість" платником податкі в відображено у податковому кредиті відповідну суму та в ключено до його складу. Вказа на операція була здійснена п озивачем з його контрагентом насправді та норми пп. 7.4.1, пп. 7.4 .5 п. 7.4, пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість", на що вказано податкови м органом, не порушено. Позива ч зазначив, що на нього за зако ном не покладено обов' язок з перевірки законності або н езаконності діяльності конт рагента - продавця товару п ри здійсненні угоди купівлі- продажу, його статус в реєстр ах чи базах, які використовую ться податковими органами у службовій діяльності.

Ухвалою суду від 16.06.11р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі, розпочато підг отовче провадження, відповід ачу надано строк для надання суду та в копії позивачу запе речення проти позову та доку ментів на підтвердження свої х доводів, які в нього є, з' яс овано питання про склад осіб які беруть участь у справі, ви значено факти, які необхідно встановити для вирішення сп ору, вивчено документи надан і позивачем, прийнято рішенн я щодо відсутності необхідно сті проведення попереднього судового засідання, внаслід ок чого закінчено підготовче провадження, справу признач ено до розгляду в судовому за сіданні на 27.09.11р.

У судових засіданнях предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та просив суд задовольнити позов за викладених в ньому п ідстав.

Відповідач, повідомлений н алежним чином про місце, дату і час судового розгляду спра ви, явку повноважного предст авника у судові засідання не забезпечив, про поважність п ричин неявки суд не повідоми в, заяву про визнання позову ч и про можливість розгляду сп рави за відсутності повноваж ного представника суду не на дав.

Представник позивача, з мот ивів викладених у позовній з аяві, позовні вимоги підтрим ав та просив їх задовольнити у повному обсязі, надав суду з аяву про розгляд адміністрат ивної справи в порядку письм ового провадження.

Розглянувши матеріали спр ави, клопотання позивача, зва жаючи на приписи статті 122 КАС України, суд не знаходить пер ешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження, без участі пов новажних представників стор ін відповідно до приписів ча стини шостої статті 128 КАС Укр аїни за наявними в ній матері алами.

Оцінивши повідомлені пози вачем обставини, дослідивши матеріали справи, аналізуючи обставини, якими обґрунтову вались вимоги та докази, яким и вони підтверджуються, врах овуючи правові норми, які нал ежить застосовувати до цих с пірних правовідносин, суд вв ажає, що адміністративний по зов підлягає задоволенню за наступних підстав.

Позивач - Приватне підпри ємство "Виробничо-комерційна фірма "НІС" - суб' єкт господ арювання, що здійснює свою ді яльність на підставі нової Р едакції Статуту, затверджено го рішенням учасника від 23.06.11р . № 1 (а.с.10-14), зареєстрований юрид ичною особою, ідентифікаційн ий код 23662666, Виконавчим комітет ом Сімферопольської міської ради Республіки Крим з 10.10.95р. за адресою: 95000, м. Сімферополь, За лізничний район, вул. Генерал а Василь' єва, будинок 32-А (а.с.7 -8), перебуває на обліку платни ків податків, зборів, інших об ов' язкових платежів у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим, є плат ником податку на додану варт ість, індивідуальний податко вий номер 236626601291 (а.с.9).

Відповідач - Державна под аткова інспекція в м. Сімферо полі Автономної Республіки К рим - суб' єкт владних повн оважень, який здійснює свою д іяльність на підставі Положе ння про державну податкову і нспекцію в районі, місті без р айонного поділу, районні в мі сті, міжрайонну, об' єднану д ержавну податкову інспекцію , іншу спеціалізовану держав ну податкову інспекцію, затв ердженого наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни від 25.06.08р. № 412, зареєстрова но в Міністерстві юстиції Ук раїни 11.07.08р. № 633/15324, є органом держ авної податкової служби у си стемі органів виконавчої вла ди, підпорядковується Держав ній податковій адміністраці ї в Автономній Республіці Кр им і забезпечує реалізацію є диної державної податкової п олітики на території відпові дної адміністративно-терито ріальної одиниці. У своїй дія льності керується Конституц ією України, Податковим Коде ксом України, Законом Україн и від 04.12.90р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", т а іншими законами України, ак тами Президента України, Каб інету Міністрів України, інш ими нормативно-правовими акт ами органів державної влади, у тому числі наказами, а також розпорядженнями органів дер жавної податкової служби вищ ого рівня.

З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України як сп ір за зверненням юридичної о соби до суб' єкта владних по вноважень щодо оскарження йо го рішень (нормативно-правов их актів чи актів індивідуал ьної), дій чи бездіяльності, та , зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки одні єю зі сторін справи є орган де ржавної влади, на цей спір пош ирюється компетенція адміні стративних судів та справа п ідсудна окружному адміністр ативному суду.

Встановлені судом з матері алів справи фактичні обстави ни свідчать про те, що за резул ьтатами позапланової докуме нтальної невиїзної перевірк и ВКФ "НІС" ЄДРПОУ 23662666 з питань в заємовідносин з ПП "Базис Тор г" ЄДРПОУ 36165986 за грудень 2010р. вст ановлено порушення пп. 7.4.1 п. 7.4, п п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на дод ану вартість", в результаті чо го занижено податок на додан у вартість на суму 1 842 грн.

Вказаний висновок зроблен о згідно висновків акту доку ментальної планової невиїзн ої перевірки ПП "Базис Торг" Є ДРПОУ 36165986 від 28.3.11р. № 3378/23-4/36165986 встан овлено ПП "Базис Торг" ЄДРПОУ 36165986 реалізувало товарів на ад ресу покупців стільки, скіль ки було придбано у ПП "Родіна ХХІ" ЄДРПОУ 37172287, ПП "Фрегат ХХІ" ЄДРПОУ 37172250. Оскільки, факт пос тавки ПП "Родіна ХХІ" ЄДРПОУ 37 172287, ПП "Фрегат ХХІ" ЄДРПОУ 37172250 то варів на адресу ПП "Базис Торг " ЄДРПОУ 36165986 не підтверджено, п одаткові накладні складені н еобґрунтовано, то в свою черг у ПП "Базис Торг" ЄДРПОУ 36165986 не м огло поставляти продукцію на адресу ВКФ "НІС" (а.с.16-20).

Податковим повідомленням рішенням від 21.06.11р. № 0006672301 ДПІ в м. Сімферополі АР Крим пові домлено Виробничо-комерційн у фірму "НІС", код за ЄДРПОУ 23662666, щ о згідно з підпунктом 54.3.2 пункт у 54.3 статті 54 Податкового кодек су України та відповідно до с татті 54 Податкового кодексу У країни та відповідно до пунк ту 123.1 статті 123 Податкового код ексу України від 02.12.10р. № 2755-VI, вст ановлених порушень пп. 7.4.1 п. 7.4, п п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на дод ану вартість", про збільшення суми грошових зобов' язань по податку на додану вартіст ь із вироблених в Україні тов арів (робіт, послуг) сумою 1 842 гр н. та за штрафними (фінансовим и) санкціями (штрафами) сумою 4 61 грн. (а.с.21).

Подані платником податків скарги на податкове повідом лення-рішення від 21.06.11р. № 0006672301 Начальнику Державної пода ткової служби АР Крим, началь нику Державної податкової ад міністрації України залишен і без розгляду, а податкове по відомлення-рішення без змін, внаслідок чого платник пода тків вимушений звернутись до суду за захистом своїх прав т а інтересів.

Зважаючи на завдання адмін істративного судочинства, як ими є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень шляхом справедливого, не упередженого та своєчасного розгляду адміністративних с прав, надаючи оцінку доводам і запереченням представникі в позивача та відповідача що до обґрунтованості прийнято го податкового повідомлення -рішення у справах за звернен ням юридичної особи до суб' єкта владних повноважень щод о оскарження його рішення, ді й чи бездіяльності, дослідже нню судом підлягають питання вчинення суб' єктом владних повноважень дій, прийняття р ішень, відповідно до наданих йому повноважень, визначени х законом в їх компетенції, в п орядку, у якому здійснюються дії, що спрямовані на реаліза цію владних повноважень. Зді йснюючи такі дії, суб' єкти в ладних повноважень вправі сп иратись тільки на компетенці йні права і обов' язки та вик ористовувати у своїй діяльно сті ті засоби, форми, прийоми, що передбачені законодавств ом.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, з 01.01.11р. регулює Податкови й кодекс України від 02.12.10р. № 2755-VI, який визначає вичерпний пер елік податків та зборів, що сп равляються в Україні, та поря док їх адміністрування, плат ників податків та зборів, їх п рава та обов'язки, компетенці ю контролюючих органів, повн оваження і обов'язки їх посад ових осіб під час здійснення податкового контролю, а тако ж відповідальність за поруше ння податкового законодавст ва.

Досліджуючи оскаржене ріш ення суб' єкта владних повно важень, суд, надаючи оцінку на явним в матеріалах справи до казам, вирішуючи питання щод о правомірності прийнятого р ішення на підставі акту пере вірки від 04.05.11р. № 5556/23-4/23662666, виходив з наступного.

Права органів державної по даткової служби передбачені положеннями ст. 20 Податковог о кодексу України. Так, зокрем а, згідно з пп. 20.1.1., 20.1.4., 20.1.6., 20.1.8. п. 20.1 ст . 20 Податкового кодексу Украї ни органи державної податков ої служби мають право: запрош увати платників податків або їх представників для переві рки правильності нарахуванн я та своєчасності сплати под атків та зборів, дотримання в имог іншого законодавства, з дійснення контролю за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби; проводити перевірки пла тників податків (крім Націон ального банку України) в поря дку, встановленому цим Кодек сом; для здійснення функцій, в изначених податковим законо давством, отримувати безопла тно від платників податків, у тому числі благодійних та ін ших неприбуткових організац ій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідк и, копії документів (засвідче ні підписом платника податкі в або його посадовою особою т а скріплені печаткою (за наяв ності)) про фінансово-господа рську діяльність, отримувані доходи, видатки платників по датків та іншу інформацію, по в'язану з обчисленням та спла тою податків, дотриманням ви мог іншого законодавства, зд ійснення контролю за яким по кладено на органи державної податкової служби, а також фі нансову та статистичну звітн ість, в порядку та на підстава х, визначених цим Кодексом; пі д час проведення перевірок в ивчати та перевіряти первинн і документи, які використову ються в бухгалтерському та п одатковому обліку, інші регі стри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків та з борів, виконанням вимог іншо го законодавства, контроль з а дотриманням якого покладен о на органи державної податк ової служби.

Приписами п. 75.1 ст. 75 ПК Україн и органам державної податков ої служби надано право прове дення камеральних, документа льних (планових або позаплан ових; виїзних або невиїзних) т а фактичних перевірок.

Відповідно до пп. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною п еревіркою вважається переві рка, предметом якої є своєчас ність, достовірність, повнот а нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом п одатків та зборів, а також дот римання валютного та іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а контролюючі органи, дотрим ання роботодавцем законодав ства щодо укладення трудовог о договору, оформлення трудо вих відносин з працівниками (найманими особами) та яка про водиться на підставі податко вих декларацій (розрахунків) , фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів п одаткового та бухгалтерсько го обліку, ведення яких перед бачено законом, первинних до кументів, які використовують ся в бухгалтерському та пода тковому обліку і пов'язані з н арахуванням і сплатою податк ів та зборів, виконанням вимо г іншого законодавства, конт роль за дотриманням якого по кладено на органи державної податкової служби, а також от риманих в установленому зако нодавством порядку органом д ержавної податкової служби д окументів та податкової інфо рмації, у тому числі за резуль татами перевірок інших платн иків податків.

Проте, Органи виконавчої вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и відповідно до ст. 19 Конститу ції України зобов' язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України. Здійснюючи так і дії, вони можуть спиратись т ільки на компетенційні права і обов' язки та використову вати у своїй діяльності ті за соби, форми, прийоми, що передб ачені законодавством.

Як убачається з матеріалів справи, спірні правовідноси ни виникли між сторонами у пе ріод чинності Законів Україн и "Про систему оподаткування ", "Про оподаткування прибутку підприємств", "Про податок на додану вартість", положення я ких застосовуються судом при вирішення цієї справи, чинни х до 31.12.10 р.

Платники податку на додану вартість, об' єкти, база та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій визначені в Законі У країни від 03.04.1997 № 168/97-ВР "Про пода ток на додану вартість".

Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" платник податку це особ а, яка згідно з цим Законом зоб ов' язана здійснювати утрим ання та внесення до бюджету п одатку, що сплачується покуп цем, або особа, яка імпортує то вари на митну територію Укра їни.

Платники податку на вимогу п.п. 7.2.8 п. 7.2 статті 7 Закону зобов 'язані вести окремий облік оп ерацій з поставки та придбан ня товарів (послуг), які підляг ають оподаткуванню цим подат ком, а також які не є об'єктами оподаткування згідно із ста ттею 3 та звільнених від опода ткування згідно із статтею 5 ц ього Закону.

Зведені результати такого обліку відображаються у под аткових деклараціях, форма і порядок заповнення яких виз начаються відповідно до зако ну.

З положень пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Зако ну України від 21.12.00р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податку перед бюджетами та державними ціль овими фондами", платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій де кларації, крім випадків, визн ачених Законом.

Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 цього За кону від 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про подат ок на додану вартість" об' єк том оподаткування є операції платників податку з поставк и товарів та послуг на митній території України.

Податковим зобов' язанням , з положень п. 1.6 ст. 1 Закону Укр аїни від 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про подат ок на додану вартість", є загал ьна сума податку, одержана (на рахована) платником податку в звітному (податковому) пері оді, визначена згідно з цим За коном.

Датою виникнення податков их зобов' язань з поставки т оварів (робіт, послуг) за припи сами пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону вважа ється дата, яка припадає на по датковий період, протягом як ого відбувається будь-яка з п одій, що сталася раніше: або да та зарахування коштів від по купця (замовника) на банківсь кий рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, посл уг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робі т, послуг) за готівкові грошов і кошти - дата їх оприбуткуван ня в касі платника податку, а п ри відсутності такої - дата ін касації готівкових коштів у банківській установі, що обс луговує платника податку; аб о дата відвантаження товарів , а для робіт (послуг) - дата офор млення документа, що засвідч ує факт виконання робіт (посл уг) платником податку.

Підпунктом 7.2.8 пункту 7.2 стат ті 7 Закону на платника податк ів покладено обов'язок з веде ння обліку операцій з постав ки та придбання товарів (посл уг), які підлягають оподаткув анню цим податком, а також які не є об'єктами оподаткування згідно із статтею 3 та звільне них від оподаткування згідно із статтею 5 цього Закону. Зве дені результати такого облік у відображаються у податкови х деклараціях, форма і порядо к заповнення яких визначають ся відповідно до закону.

Крім того, з положень абзацу третього вказаного підпункт у статті платник податку вед е реєстр отриманих та видани х податкових накладних у док ументальному або електронно му вигляді за його вибором, у я кому зазначаються порядкови й номер податкової накладної , дата її виписки (отримання), з агальна сума та сума нарахов аного податку, а також реєстр аційний номер платника подат ку продавця, який надав подат кову накладну такому платник у податку. Форма і порядок зап овнення реєстрів отриманих т а виданих податкових накладн их встановлюються центральн им податковим органом.

Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом, яку платник податку з обов'язаний надати покупцю, щ о має містити окремими рядка ми вимоги визначені пп. 7.2.1 п. 7.2 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" та відпо відно до пп.7.2.3 складена у момен т виникнення податкових зобо в'язань продавця. Оригінал по даткової накладної надаєтьс я покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, пос луг).

Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг), яку платники податку повинні зберігати протягом строку, передбаченого законо давством для зобов'язань із с плати податків.

Відповідно до п. 1.7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періо ду, визначена згідно з цим Зак оном.

З положень ст. 7.4 Закону пода тковий кредит звітного періо ду визначається виходячи із договірної (контрактної) вар тості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у ра зі якщо договірна ціна на так і товари (послуги) відрізняєт ься більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі то вари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податк у за ставкою, встановленою пу нктом 6.1 статті 6 та статтею8-1 ць ого Закону, протягом такого з вітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів та незавершен их капітальних інвестицій в необоротні капітальні актив и), у тому числі при їх імпорті , з метою подальшого використ ання у виробництві та/або пос тавці товарів (послуг) для опо датковуваних операцій у межа х господарської діяльності п латника податку.

Згідно з пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 цього З акону, датою виникнення прав а платника податку на податк овий кредит, вважається здій снення першої з подій: або дат а списання коштів з банківсь кого рахунку платника податк у в оплату товарів (робіт, посл уг), дата виписки відповідног о рахунку (товарного чека) - у р азі розрахунків з використан ням кредитних дебетових карт ок або комерційних чеків; або дата отримання податкової н акладної, що засвідчує факт п ридбання платником податку т оварів (робіт, послуг).

Таким чином, Законом Україн и "Про податок на додану варті сть" встановлюється порядок нарахування податкового кре диту та момент виникнення у п латника податку права на под атковий кредит, а не встановл ює виникнення права платника податку на податковий креди т у залежність від підтвердж ення факту перевезення товар у.

Натомість, чинним законода вством передбачається, що по датковий кредит платника под атку складається із сум пода тків, нарахованих (сплачених ) платником податку у зв'язку з придбанням товарів. При цьом у, факт придбання товарів зас відчує отримана платником по датку податкова накладна.

Положення про документаль не забезпечення записів у бу хгалтерському обліку, затвер джене наказом Міністерства ф інансів України від 24.05.95р. № 88, вс тановлює порядок створення, прийняття і відображення у б ухгалтерському обліку, а так ож зберігання первинних доку ментів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності пі дприємствами, їх об'єднанням и та госпрозрахунковими орга нізаціями (крім банків) незал ежно від форм власності (нада лі - підприємства), установ та організацій, основна діяльні сть яких фінансується за рах унок коштів бюджету (надалі - у станови).

Відповідно до п. 2.1 вказаного Положення первинні документ и - це документи, створені у п исьмовій або електронній фор мі, що фіксують та підтверджу ють господарські операції, в ключаючи розпорядження та до зволи адміністрації (власник а) на їх проведення. Господарс ькі операції - це факти підп риємницької та іншої діяльно сті, що впливають на стан майн а, капіталу, зобов'язань і фіна нсових результатів.

Факт наявності первинних д окументів не може бути проіг норований контролюючим орга ном, оскільки тільки аналіз п ервинних документів може дав ати об' єктивну картину госп одарської діяльності і, відо браження її результатів в по датковій та бухгалтерській з вітностях.

До матеріалів справи позив ачем надані податкова наклад на від 02.12.10р. № 1735 (а.с.38), видаткова накладна від 02.12.10р. № 1735 (а.с.37), фіск альні чеки (а.с.39), звіт про вико ристання коштів, наданих на в ідрядження або під звіт № 2-00000194 від 13.01.11р., № 2-00000195 від 14.01.11р. (а.с.45-16), по даткова декларація з податку на додану вартість за 12 місяц ь 2010 року (а.с.48-49), роз шифровки по даткових зобов' язань та под аткового кредиту в розрізі к онтрагентів (а.с.50), квитанція п ро направлення податкової зв ітності платником податків п одатковому органу електронн ими засобами зв' язку (а.с.51,54), р еєстр отриманих та виданих п одаткових накладних № 12 (а.с.52-53)

На час виникнення спірних п равовідносин, Законом Україн и "Про податок на додану варті сть", встановлено порядок нар ахування податкового кредит у та момент виникнення у плат ника податку права на податк овий кредит. Вимоги вказаног о Закону не ставлять в залежн ість виникнення права платни ка податку на податковий кре дит від підтвердження факту перевезення товару, на чому н аголошував відповідач, відоб разивши в акті перевірки.

З огляду на вищевикладене в исновки перевірки, щодо повн оти визначення податкового к редиту з питань взаємовіднос ин з ПП "Базис Торг", ЄДРПОУ 36165986 за період грудень 2010р. встанов лено його завищення у сумі 1 842 грн., не знайшли свого підтвер дження та спростовуються ная вними матеріалами. Позивач м ав всі підстави для формуван ня податкового кредиту за го сподарськими операціями з ПП "Базис Торг", ЄДРПОУ 36165986.

Податкове законодавство У країни не передбачає відпові дальності платника податку з а порушення податкового та і ншого законодавства, допущен ні його контрагентом, якщо ко нтрагент не виконав, або не ви конує свої зобов'язання по ви конанню вимог податкового та іншого законодавства, то це т ягне відповідальність та нег ативні наслідки саме для ньо го, як платника податків.

Щодо посилань відповідача на порушення позивачем вимо г Цивільного кодексу України , зокрема приписів ч. 1 ст. 203, ста тей 215, 216, 228, то у відповідності до частин 2, 3 статті 215 ЦК України, я кщо недійсність правочину пр ямо не встановлена законом, а ле одна із сторін або інша заі нтересована особа заперечує його дійсність на підставах , встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорювани й правочин). Визнання правочи ну недійсним судом не вимага ється лише у тому випадку, якщ о його недійсність встановле на законом (нікчемний правоч ин). Згідно статті 228 ЦК України правочин, який порушує публі чний порядок, є нікчемним. Пра вочин вважається таким, що по рушує публічний порядок, якщ о він був спрямований на пору шення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особ и, держави, Автономної Респуб ліки Крим, територіальної гр омади, незаконне заволодіння ним.

Такими є правочини, що посяг ають на суспільні, економічн і та соціальні основи держав и, зокрема: правочини, спрямов ані на використання всупереч закону комунальної, державн ої або приватної власності; п равочини, спрямовані на неза конне відчуження або незакон не володіння, користування, р озпорядження об'єктами права власності українського наро ду - землею як основним націон альним багатством, що перебу ває під особливою охороною д ержави, її надрами, іншими при родними ресурсами (стаття 14 Ко нституції України); правочин и щодо відчуження викраденог о майна; правочини, що порушую ть правовий режим вилучених з обігу або обмежених в обігу об'єктів цивільного права то що.

Усі інші правочини, спрямов ані на порушення інших об'єкт ів права, передбачені іншими нормами публічного права, не є такими, що порушують публіч ний порядок. При кваліфікаці ї правочину за статтею 228 ЦК Ук раїни має враховуватися вина , яка виражається в намірі пор ушити публічний порядок стор онами правочину або однією з і сторін. Доказом вини може бу ти вирок суду, постановлений у кримінальній справі, щодо з нищення, пошкодження майна ч и незаконного заволодіння ни м тощо.

Тобто, факт порушення публі чного порядку повинен бути д оведеним певними засобами до казування.

Крім того, необхідно зазнач ити, що можливий захист поруш еного права шляхом звернення до суду із позовом про визнан ня нікчемного правочину дійс ним стосується лише нікчемни х правочинів з дефектом форм и та правочинів без необхідн ого схвалення (параграф 2 глав и 16 ЦК України).

Отже, посилання відповідач а на частину 1 статті 203, статтю 215, статтю 216 Цивільного кодексу є безпідставним, так як зазна чені норми можуть використов уватися лише при визнанні пр авочинів недійсними в судово му порядку.

Відповідно до частин 1, 5 стат ті 203 ЦК України зміст правочи ну не може суперечити цьому К одексу, іншим актам цивільно го законодавства, а також мор альним засадам суспільства т а має бути спрямований на реа льне настання правових наслі дків, що обумовлені ним. Згідн о зі ст. 204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його неді йсність прямо не встановлена законом або якщо він не визна ний судом недійсним.

З положень статті 216 ЦК Украї ни до моменту визнання право чину недійсним або нікчемним правові наслідки, а саме те, щ о недійсний правочин не ство рює юридичних наслідків, крі м тих, що зв'язані з його недій сністю - не настають.

Угода, укладена між позивач ем та його контрагентом, не ви знана судом недійсною і її не дійсність прямо не встановле на законом, у зв'язку з чим існ ує презумпція правомірності вказаного правочину, а також наявність взаємних прав та о бов'язків сторін за такою уго дами.

З огляду на викладене навед ені в Акті перевірки порушен ня не дають право податковом у органу вчиняти дії щодо виз нання правочинів нікчемними , а є лише підставою, при наявн ості достатніх доказів, для з вернення до суду у встановле ному законодавством порядку з вимогою про визнання право чинів недійсними (оспорювани й правочин).

Суд наголошує, що відобрази вши в акті перевірки певні фа ктичні дані, не можна довести нікчемність правочину, огля ду на що такі висновки не можу ть бути підставою для зменше ння податкового кредиту, а ти м більше для визначення дода ткових податкових зобов' яз ань, визначення грошових зоб ов' язань щодо сплати до бюд жету по податку на додану вар тість та накладення штрафних (фінансових) санкцій (штрафів ).

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи відпо відно до статті 19 Конституції України зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Порядок дій органів держав ної податкової служби Україн и під час реалізації владної управлінської функції контр олю за правильністю та повно тою справляння податкових зо бов'язань станом на момент ви никнення спірних правовідно син визначений Законом Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" та Податковим кодексом України.

З аналізу положень статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" т а статті 20 Податкового кодекс у України, що визначають прав а та функції податкових орга нів, вбачається, що відповіда чу відповідно до покладених на нього функцій та повноваж ень не надано право щодо вста новлення висновків в актах п еревірки про нікчемність пра вочинів, укладених чи неукла дених суб'єктами господарюва ння при перевірці їх господа рської діяльності.

З огляду на викладене, прийн яте Державною податкової інс пекцією в м. Сімферополі АР К рим податкове повідомлення-р ішення від 21.06.2011 року № 0006672301, н а підставі висновків акту, що не відповідають дійсності, є протиправним, що є безумовно ю підставою для його скасува ння.

За правилами частини першо ї статті 94 КАС України у разі у хвалення судового на користь сторони, яка не є суб'єктом вл адних повноважень, суд прису джує на її користь усі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України. За та ких підстав судові витрати, п онесені позивачем зі сплати судового збору у розмірі 3,40 гр н., факт понесення яких підтве рджено квитанцією від 19.10.11р. № П Н22445, підлягають відшкодуванн ю з Державного бюджету Украї ни у повному обсязі.

Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в по вному обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Сімферопо лі Автономної Республіки Кр им від 21.06.2011р. № 006672301.

Стягнути з Державного бюдж ету України, на користь Прива тного підприємства "Виробнич о-комерційна фірма "НІС", ідент ифікаційний код юридичної ос оби 23662666, в рахунок відшкодуван ня понесених витрат зі сплат и судового збору, - 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення строк у, з якого суб'єкт владних повн оважень може отримати копію постанови суду.

Суддя < підпис > О.В. Папу ша

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.12.2011
Оприлюднено28.02.2012
Номер документу21565243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13003/11/0170/17

Ухвала від 29.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 09.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні