Постанова
від 12.01.2012 по справі 2а-15084/11/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

< Текст >

12 січня 2012 р. < Текст > Справа №2а-15084/11/0170/17

Суддя Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим Папуша О.В., ро зглянувши в порядку скорочен ого провадження адміністрат ивну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стройсоюз торг" < Текст >

про стягнення,

< Текст >

ВСТАНОВИВ:

29.11.11р. до суду надійшов н азваний адміністративний по зов, яким позивач просить суд сягнути з рахунків платника податків податкову заборгов аність сумою 40 308,49 грн.

В обґрунтування позовних в имог, позивачем зазначено пр о наявність несплаченої відп овідачем заборгованості по з обов' язанням зі сплати пода тку на додану вартість і штра фних санкцій сумою 39 971,00 грн. та податку на прибуток сумою 337,49 грн. У добровільному порядку заборгованість відповідаче м не сплачена, а тому позивач в имушений звернутись до суду. За вказаних обставин, позива ч просив суд постановити ріш ення згідно якого: стягнути з аборгованість з відповідача в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазнач еній сумі.

Справи про стягнення грошо вих сум, які ґрунтуються на рі шеннях суб' єкта владних пов новажень, щодо яких завершив ся встановлений Кодексом адм іністративного судочинства України строк оскарження, ві дповідно до п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС Укр аїни розглядаються в порядку скороченого провадження.

Ухвалою суду від 30.11.11р. в адмі ністративній справі відкрит о скорочене провадження, зап ропоновано відповідачу в тер мін до 12.01.12р. надати суду запере чення проти позову, всі необх ідні документи та докази або заяву про визнання позову, до ведено до відома сторін про р озгляд справи суддею одноосо бово, без проведення судовог о засідання та виклику осіб, я кі беруть участь у справі, за н аявними у справі матеріалами .

Беручи до уваги вимоги ч. 11 с т. 35 КАС України, судом вжито ус іх можливих заходів щодо спо віщення сторін про розгляд а дміністративної справи, вжит о достатніх заходів для пові домлення відповідача про стр ок подання заперечень проти позову, порядок їх подання, а т акож наслідки неподання тако го заперечення, у з в' язку з ч им, враховуючи повернення, на правленої на адресу відповід ача, поштового відправлення з підстав "не проживання за вк азаною адресою", суд не знаход ить підстав для розгляду спр ави за загальними правилами розгляду справ, встановленим и Кодексом адміністративног о судочинства України, та вва жає за можливе розглянути сп рави в порядку скороченого п ровадження, відповідно до пр иписів, встановлених статтею 183-2 КАС України.

Дослідивши матеріали спра ви в їх сукупності, судом з' я совано, що позивач, з положень статті 4 Закону України від 04.12 .90 р. № 509-ХІІ "Про державну подат кову службу", є державним орга ном виконавчої влади, та, діюч и на реалізацію своєї владно ї компетенції, звернувся з ад міністративним позовом про с тягнення податкової заборго ваності відповідача, що вини кла внаслідок несвоєчасної с плати до державного бюджету податків та обов' язкових пл атежів. Відповідні права орг ану державної податкової слу жби надано положеннями ст. 20 П одаткового кодексу України.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Стройсоюхтор г" - суб' єкт господарюванн я, ідентифікаційний код юрид ичної особи 32571747, зареєстрован ий Виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим з 27.06.03 р. за місцезнаходже нням: 95011, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Самокіша, б. 4, квартира 61 (а.с.7-8), платником податків та о бов' язкових платежів переб уває на податковому обліку у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим, у зято на облік з 04.07.03р. за № 7055-Ц (а.с .9).

З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 5 частини дру гої статті 17 КАС України, як сп ір за зверненням суб' єкта в ладних повноважень у випадку прямо передбаченому законом , та, зважаючи на положення ст. ст. 18, 50 КАС України, оскільки од нією зі сторін справи є орган державної влади, на цей спір п оширюється компетенція адмі ністративних судів та справа підсудна окружному адмініст ративному суду.

Зважаючи на звернення пози вача до суду у листопаді 2011 рок у, набрання чинності з 01.01.2011р. По даткового кодексу України, я кий регулює відносини, що вин икають у сфері справляння по датків і зборів, зокрема, визн ачає вичерпний перелік подат ків та зборів, що справляютьс я в Україні, та порядок їх адмі ністрування, платників подат ків та зборів, їх права та обов 'язки, компетенцію контролюю чих органів, повноваження і о бов'язки їх посадових осіб пі д час здійснення податкового контролю, а також відповідал ьність за порушення податков ого законодавства, суд при ро згляді справи, на вимогу поло жень частини другої статті 5 К АС України провадження в адм іністративних справах здійс нюється відповідно до закону , чинного на час вчинення окре мої процесуальної дії, розгл яду і вирішення справи.

Встановлені судом з матері алів справи фактичні обстави ни свідчать про те, що поданою податковою декларацією з по датку на прибуток підприємст в 23.03.11р. № 280331 з контролюючим орга ном узгоджено податкові зобо в' язання на суму 4 016,00 грн., з як их платником податків частко во погашено податкові зобов' язання розміром 3 678,51 грн., зали шок заборгованості по податк у на прибуток підприємств ск ладає 337,49 грн. (а.с.5,10).

Актом від 26.02.10р. № 2482/28-7/32571747, склад еного за результатами планов ої виїзної перевірки ТОВ "Стр ойСоюзТорг", ЄДРПОУ 32571747 з питан ь дотримання вимог податково го законодавства за період з 01.01.09р. по 31.12.09р., валютного та іншо го законодавства за період з 01.01.09р. по 31.12.09р. встановлено пору шення вимог пп. 7.2.3, пп. 7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про п одаток на додану вартість" в р езультаті чого занижено пода ток на додану вартість в пері оді,Ю що перевірявся, на загал ьну суму 38 500 грн., у тому числі у грудні 2009 р. у сумі 38 500 грн. (а.с.11-15) .

На підставі вказаного акту перевірки, виявлених поруше нь, контролюючим органом, под атковим повідомленням-рішен ням від 11.03.10р. № 0018792301/0 визначено с уму податкового зобов' язан ня по податку на додану варті сть загальною сумою 50 050 грн., з яких за основним платежем - 38 500 грн., за штрафними (фінансо вими) санкціями 11 550 грн. (а.с.11). За вказаним податковим повідом ленням рішенням платником по датків частково погашено заб оргованість по податку на до дану вартість сумою 18 071,26 грн., в наслідок чого залишок заборг ованості по податковим зобов ' язанням зі сплати податку на додану вартість складає 20 428,74 грн., за штрафними санкціям и 11 550,00 грн.

Поданою податковою деклар ацією по податку на додану ва ртість платником податків з податковим органом узгоджен о податкові зобов' язання за податком сумою 1 821,00 грн.

Зі змісту п. 46.1 ст. 46 Податково го кодексу України вбачаєтьс я, що податкова декларація, ро зрахунок (далі - податкова дек ларація) - документ, що подає ться платником податків (у то му числі відокремленим підро зділом у випадках, визначени х цим Кодексом) контролюючом у органу у строки, встановлен і законом, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податкового зобов' язання, чи документ, що свідчи ть про суми доходу, нарахован ого (виплаченого) на користь п латників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або с плаченого податку.

Строк сплати податку та збо ру встановлюється відповідн о до податкового законодавст ва для кожного податку окрем о. Зміна платником податку, по датковим агентом або предста вником платника податку чи к онтролюючим органом встанов леного строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим К одексом.

На вимогу норм пунктів 36.1., 36.2., 36.3. статті 36 ПК України податк овим обов'язком визнається о бов'язок платника податку об числити, задекларувати та/аб о сплатити суму податку та зб ору в порядку і строки, визнач ені цим Кодексом, законами з п итань митної справи. Податко вий обов'язок виникає у платн ика за кожним податком та збо ром. Податковий обов'язок є бе зумовним і першочерговим сто совно інших неподаткових обо в'язків платника податків, кр ім випадків, передбачених за коном.

Так, виконанням податковог о обов'язку за правилами п. 38.1. с татті 38 ПК України визнається сплата в повному обсязі плат ником відповідних сум податк ових зобов'язань у встановле ний податковим законодавств ом строк.

Внаслідок невиконання пла тником податків вимог податк ового законодавства щодо сво єчасності подання податково ї звітності, нарахування та/а бо сплати податкових зобов'я зань, порушення граничних ст років сплати узгодженого под аткового зобов' язання по по датку на додану вартість, кон тролюючим органом до платник а податків застосовано фінан сові (штрафні) санкції, за пода тковими повідомленнями-ріше ннями від 25.05.10р. № 0007471502 сумою 170,00 грн., від 14.09.10р. № 00014971502 сумою 399,73 г рн., від 14.09.10р. № 0014981502 сумою 5 031,57 грн., від 14.09.10р. № 0014991502 сумою 399,96 грн., від 13.12.10р. № 0021071502 сумою 170, 00 грн. (а.с.18,21,22,25), які отримані пов новажною особою відповідача (а.с.22-23,25).

За визначених пп. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст . 54 Податкового кодексу Украї ни підстав, контролюючий орг ан зобов'язаний самостійно в изначити суму грошових зобов 'язань, зменшення (збільшення ) суми бюджетного відшкодува ння та/або зменшення (збільше ння) від'ємного значення об'єк та оподаткування податком на прибуток або від'ємного знач ення суми податку на додану в артість платника податків, у тому числі, якщо дані перевір ок результатів діяльності пл атника податків свідчать про заниження або завищення сум и його податкових зобов'язан ь, суми бюджетного відшкодув ання та/або від'ємного значен ня об'єкта оподаткування под атком на прибуток або від'ємн ого значення суми податку на додану вартість платника по датків, заявлених у податков их (митних) деклараціях, уточн юючих розрахунках.

За приписами п. 58.1 ст. 58 ПК Укра їни у разі коли сума грошовог о зобов'язання платника пода тків, передбаченого податков им або іншим законодавством, контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, розраховується контр олюючим органом відповідно д о статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, перед баченого для громадян), або у р азі коли за результатами пер евірки контролюючий орган вс тановлює факт невідповіднос ті суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, або зменшує розмір задекларованого від' ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь, розрахованого платником п одатків відповідно до розділ у V цього Кодексу, такий контро люючий орган надсилає (вруча є) платнику податків податко ве повідомлення-рішення.

Відповідно до приписів п. 58.3 . ст. 58 ПК України податкове по відомлення-рішення вважаєть ся надісланим (врученим) юрид ичній особі, якщо його переда но посадовій особі такої юри дичної особи під розписку аб о надіслано листом з повідом ленням про вручення.

Відповідно до пп. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), але не сплаченого платни ком податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пе ня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Заходи впливу контролюючо го органу на платника податк ів, що не виконує приписи пода ткового законодавства, корес пондовані з положень статті 67 Конституції України, визнач ено положеннями п. 59.1. ст. 59 Пода ткового кодексу України, від повідно яких, у разі коли плат ник податків не сплачує узго дженої суми грошового зобов' язання в установлені законод авством строки, орган держав ної податкової служби надсил ає (вручає) йому податкову вим огу в порядку, визначеному дл я надсилання (вручення) подат кового повідомлення-рішення . Податкова вимога може не над силатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімум у доходів громадян.

Згідно до пп. 14.1.153. п. 14.1. ст. 14 ПК У країни податкова вимога - п исьмова вимога органу держав ної податкової служби до пла тника податків щодо погашенн я суми податкового боргу.

Податковою вимогою від 23.03.10р . № 1/939 повідомлено ТОВ "СтройСо юзТорг" про наявність станом на 23.03.10р. суми податкового борг у платника податків за узгод женими грошовими зобов' яза ннями по податку на додану ва ртість (код платежу 14010100) розмір ом 48 040,08 грн. (а.с.15), податковою ви могою від 26.04.10р. № 2/1306 повідомлен о про наявність станом на 26.04.10р . суми податкового боргу плат ника податків за узгодженими грошовими зобов' язаннями п о податку на додану вартість (код платежу 14010100) розміром 45 892,07 г рн.

Матеріали справи не містят ь доказів на підтвердження о бставин оскарження відповід ачем, податкових вимоги від 23. 03.10р. № 1/939, від 26.04.10р. № 2/1306, через що на явні матеріали справи свідча ть про їх чинність на час розг ляду справи.

Зважаючи на ті обставини, що розмір податкового боргу по сплаті податку на додану вар тість та штрафних санкцій, ви значених вказаними вимогами , у періоді їх виникнення і нес плати платником податків до часу звернення до суду з вимо гами про стягнення заборгова ності, є більшим ніж заявлена до стягнення сума заборгова ності по податку на додану ва ртість - 39 971,00 грн., суд знаходи ть зазначені податкові вимог и належними доказами на підт вердження податкового боргу .

В частині вимог, що стосують ся стягнення податкового бор гу по податку на прибуток при ватних підприємств слід відм овити, з огляду на наступне.

На вимогу пункту 59.3. ст. 53 ПК Ук раїни податкова вимога надси лається не раніше першого ро бочого дня після закінчення граничного строку сплати сум и грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна м істити відомості про факт ви никнення грошового зобов'яза ння та права податкової заст ави, розмір податкового борг у, який забезпечується подат ковою заставою, обов'язок пог асити податковий борг та мож ливі наслідки його непогашен ня в установлений строк, попе редження про опис активів, як і відповідно до законодавств а можуть бути предметом пода ткової застави, а також про мо жливі дату та час проведення публічних торгів з їх продаж у.

На податковий орган, припис ами п. 59.4. ст. 59 ПК України, поклад ено обов' язок надіслати под аткову вимогу платникам пода тків, які самостійно подали п одаткові декларації, але не п огасили суми податкових зобо в'язань у встановлені цим Код ексом строки, без попередньо го надсилання (вручення) пода ткового повідомлення-рішенн я.

Доказів надіслання відпов ідачу податкової вимоги та о тримання останнім податково ї вимоги про наявність суми п одаткового боргу платника по датків за узгодженими грошов ими зобов' язаннями по подат ку на прибуток приватних під приємств, що містить відомос ті про факт виникнення грошо вого зобов'язання та права по даткової застави, розмір под аткового боргу, який забезпе чується податковою заставою , обов'язок погасити податков ий борг та можливі наслідки й ого непогашення в установлен ий строк, попередження про оп ис активів, які відповідно до законодавства можуть бути п редметом податкової застави чи про можливі дату та час про ведення публічних торгів з ї х продажу, щодо суми, яка заявл ена до стягнення у цьому адмі ністративному позові, суду н е надано.

Суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, засади якого визначено час тиною першою статті 9 КАС Укра їни та відповідно до яких, суд вирішує справи на підставі К онституції та законів Україн и, а також міжнародних догово рів, згода на обов'язковість я ких надана Верховною Радою У країни; суд застосовує інші н ормативно-правові акти, прий няті відповідним органом на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Завданням адміністративно го судочинства, на вимогу час тини першої статті 2 КАС Украї ни, є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень шляхом справедливого, не упередженого та своєчасного розгляду адміністративних с прав, дослідженню судом у спр авах за зверненням суб' єкта владних повноважень, у випад ку прямо передбаченому закон ом, підлягають питання вчине ння суб' єктом владних повно важень дій, прийняття рішень , відповідно до наданих йому п овноважень, визначених закон ом в їх компетенції, в порядку , у якому здійснюються дії, що спрямовані на реалізацію вла дних повноважень. Здійснюючи такі дії, вони можуть спирати сь тільки на компетенційні п рава і обов' язки та викорис товувати у своїй діяльності ті засоби, форми, прийоми, що п ередбачені законодавством.

За вказаних обставин, встан овлені з матеріалів справи ф актичні обставини свідчать п ро недотримання відповідаче м, визначеного діючим податк овим законодавством порядку погашення податкового боргу , що виник по податку на прибут ок приватних підприємств, не дотримання строків зверненн я та обов' язковості вчиненн я дій, направлених на погашен ня податкового боргу - наді слання (вручення) платнику по датків податкової вимоги з п ершого робочого дня після за кінчення граничного строку с плати суми грошового зобов'я зання, який не виконує обов' язку зі сплати податків та зб орів, обов' язок сплати яких передбачено приписами статт і 67 Конституції України, полож ення якої є нормами прямої ді ї.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупност і, приймаючи до уваги, що розмі р суми податкового боргу по п одатку на додану вартість ві дповідачем відповідно до ст. 71 КАС України не спростовуют ься, доказів, на підтвердженн я погашення зобов' язань зі сплати податкової заборгова ності відповідач не надав, су д приходить до висновку, що за явлені вимоги про стягнення коштів у сумі податкового бо ргу по податку на додану варт ість, розмір якої підтвердже но належним чином, ґрунтуєть ся на положеннях Податкового кодексу України, а тому суд зн аходить підстави для її задо волення.

Підпунктом 20.1.18 статті 20 ПК Ук раїни органам державної пода ткової служби надано право н а звернення до суду щодо стяг нення коштів платника податк ів, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслугову ючих такого платника, на суму податкового боргу або його ч астини.

Відповідно до пп. 95.1, п. 95.3 ст. 95 П одаткового кодексу України, орган державної податкової с лужби здійснює за платника п одатків і на користь держави заходи щодо погашення подат кового боргу такого платника податків шляхом стягнення к оштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недоста тності - шляхом продажу май на такого платника податків, яке перебуває у податковій з аставі. Стягнення коштів з ра хунків платника податків у б анках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюєт ься за рішенням суду, яке напр авляється до виконання орган ам державної податкової служ би, у розмірі суми податковог о боргу або його частини.

За приписами п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника податків, здійснюєтьс я за рішенням суду, яке направ ляється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Ук раїни, у справах, в яких позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.

Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити ча стково.

Стягнути з рахунків Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Стройсоюзторг" , іденти фікаційний код юридичної осо би 32571747, у банках його обслугову ючих, на користь Державного б юджету м. Сімферополь, в рахун ок погашення податкового бор гу по сплаті податку на додан у вартість та штрафних санкц ій, заборгованість сумою 39 971,00 грн., що підлягає зарахуванню на р/р 31114029700002 в ГУ ДКУ в АР Крим, м . Сімферополь, МФО 824026, код в ЄДР ПОУ 34740405, код платежу 3014010100.

В решті позовних вимог відм овити.

Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної ска рги стороною обчислюється з моменту отримання копії пост анови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає, до Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду.

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .

Суддя < підпис > О.В. Папу ша

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.01.2012
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21565737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15084/11/0170/17

Постанова від 12.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні