Постанова
від 15.03.2011 по справі 2а-1392/11/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 березня 2011 р. (12:29) Справа №2а-1392/11/15/0170

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ої судді Тоскіної Г.Л., при сек ретарі Маляр К.В., за участю

від прокурора - не з' явив ся,

від позивача - Новиков А .В.,

від відповідача - не з' яв ився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом прокурора Центр ального районну м. Сімферопо ля в інтересах держави в особ і Управління у справах захис ту прав споживачів в АР Крим

до Товариства з обмеженої в ідповідальністю «Е-Лондон»

про стягнення 1700,00 грн.

Обставини справи: Прокурор Центрального району м. Сімфе рополя в інтересах держави в особі Управління у справах з ахисту прав споживачів в АРК звернувся до Окружного адмі ністративного суду АР Крим і з адміністративним позовом д о Товариства з обмеженої від повідальністю «Е-Лондон» про стягнення штрафних санкцій в сумі 1700,00 грн., накладених на пі дставі рішення № 2252-р від 05.10.2010 р. п ро накладення штрафу за пору шення законодавства про рекл аму.

Представник прокурора у су дове засідання не з' явився, повідомлений належним чином про день, час та місце судовог о засідання, про причин неявк и суд не повідомив.

Представник позивача підт римав позовні вимоги з підст ав, зазначених в позовної зая ви, надав пояснення по суті сп рави.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час, дату та місце судо вого засідання повідомлений належним чином відповідно д о вимог КАС України рекоменд ованою кореспонденцією за ад ресою реєстрації юридичної о соби.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, вислухавши представника п озивача суд -

ВСТАНОВИВ:

Регулювання відносин між с поживачами товарів, робіт і п ослуг та виробниками і прода вцями товарів, виконавцями р обіт і надавачами послуг різ них форм власності, встановл ення прав споживачів, а також визначення механізму їх зах исту та основ реалізації дер жавної політики у сфері захи сту прав споживачів передбач ено Законом України “Про зах ист прав споживачів” від 12.05.1991 № 1023-XII (далі - Закон).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону держава забезпечує споживач ам захист їх прав, надає можли вість вільного вибору продук ції, здобуття знань і кваліфі кації, необхідних для прийня ття самостійних рішень під ч ас придбання та використання продукції відповідно до їх п отреб, і гарантує придбання а бо одержання продукції іншим и законними способами в обся зі, що забезпечує рівень спож ивання, достатній для підтри мання здоров'я і життєдіяльн ості.

Частиною 3 ст. 5 Закону передб ачено, що захист прав спожива чів здійснюють спеціально уп овноважений центральний орг ан виконавчої влади у сфері з ахисту прав споживачів та йо го територіальні органи, Рад а міністрів Автономної Респу бліки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і уста нови, що здійснюють державни й санітарно-епідеміологічни й нагляд, інші органи виконав чої влади, органи місцевого с амоврядування згідно із зако нодавством, а також суди.

Статтею 26 Закону визначено, що спеціально уповноважений центральний орган виконавчо ї влади у сфері захисту прав с поживачів та його територіал ьні органи в Автономній Респ убліці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійсн юють державний контроль за д одержанням законодавства пр о захист прав споживачів, заб езпечують реалізацію держав ної політики щодо захисту пр ав споживачів і мають право, у тому числі: перевіряти у суб 'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числ і ресторанного господарства , якість продукції, додержанн я обов'язкових вимог щодо без пеки продукції, а також додер жання правил торгівлі та над ання послуг; безперешкодно в ідвідувати та обстежувати ві дповідно до законодавства бу дь-які виробничі, складські, т орговельні та інші приміщенн я цих суб'єктів; подавати до су ду позови щодо захисту прав с поживачів; накладати на суб'є ктів господарювання сфери то ргівлі і послуг, у тому числі р есторанного господарства, ст ягнення, передбачені статтею 23 цього Закону, в порядку, що ви значається Кабінетом Мініст рів України.

Порядок проведення переві рок визначається спеціально уповноваженим центральним о рганом виконавчої влади у сф ері захисту прав споживачів.

Результати перевірок суб'є ктів господарювання службов ими особами спеціально уповн оваженого центрального орга ну виконавчої влади у сфері з ахисту прав споживачів та йо го територіальних органів оф ормлюються відповідними акт ами.

Так, судом встановлен о, що службовою особою управл іння у справах захисту прав с поживачів в АР Крим в ході зді йснення контролю за дотриман ням вимог законодавства про рекламу в м. Сімферополі АР Кр им зафіксована ознака поруше ння Закону України “Про рекл аму”, за результатом чого був складений протокол від 17.08.2010 ро ку про таке: в ході контролю за дотриманням законодавства п ро рекламу виявлено розповсю дження реклами з ознаками по рушення Закону України «Про рекламу»: на фасаді магазину , розташованого за адресою: м. Сімферополь, пр. Кирова, д 18/вул . Самокиша, б. 3 міститься інфор мація, яка направлена на форм ування та/або підтримання ін тересу споживача реклами до товару зі змістом «СКИДКИ до 55%», у інформації відсутні від омості про дату початку та да ту закінчення знижки цін на п родукцію, що є ознаками поруш ення п. 5 ст. 8 Закону України «Пр о рекламу».

Листом № 1780 від 27.08.2010 р. відповід ачу було направлено повідомл ення про порушення приписів Закону України "Про рекламу", п ро запрошення інформації щод о вартості розповсюдженої ре клами та/або виготовлення ре клами та про забезпечення яв ки уповноваженої особи для р озгляду вищезазначеного пра вопорушення, який отриманий відповідачем, про що свідчит ь поштове повідомлення.

Листом №1917 від 02.09.2010 року відпо відачу було повторне направл ено аналогічна вимога про на дання інформації. В листі так ож було зазначено, що питання щодо накладання штрафу за по рушення вимог Закону України «Про рекламу» буде розгляда тися 21.09.2010 року.

Листом №2116 від 23.09.2010 року відпо відач був ще раз повідомлени й про розгляд питання щодо на кладання штрафу за порушення вимог Закону України «Про ре кламу» та про необхідність н адати документи.

Будь яку інформацію стосов но вартості розповсюдженої р еклами відповідач не надав.

Судом встановлено, що 05.10.2010 ро ку управлінням у справах зах исту прав споживачів в АР Кри м було прийнято рішення про н акладення штрафу за порушенн я законодавства про рекламу № 2252-р, яке було отримане відпов ідачем, про що свідчить пошто ве повідомлення.

На підставі зазначеного рі шення відповідач зобов' яза ний за порушення ч. 3, 5 ст. 8 Закон у України “Про рекламу” згід но ст. 27 Закону України «Про ре кламу» сплатити у встановлен і законодавством строки штра ф у розмірі 1700,00 грн. та у триденн ий строк після оплати штрафу письмово повідомити державн ий орган у справах захисту пр ав споживачів, який наклав ст ягнення, вказавши номер та да ту платіжного доручення, по я кому оплачений штраф (надати копію квитанції).

Крім того, відповідач повід омлений про те, що у разі невик онання рішення сума штрафу с тягується у судовому порядку .

Перевіряючи законність та обґрунтованість позивних ви мог, суд зазначає наступне.

Засади рекламної діяльнос ті в Україні, регулювання від носини, що виникають у процес і виробництва, розповсюдженн я та споживання реклами визн ачає Закон України “Про рекл аму”від 03.07.1996, № 270/96-ВР (далі Закон № 270).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 270 під зовнішньою рекламою с лід розуміти рекламу, що розм іщується на спеціальних тимч асових і стаціонарних констр укціях, розташованих на відк ритій місцевості, а також на з овнішніх поверхнях будинків , споруд, на елементах вулично го обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Відповідно до абз. 9 ст. 1 Зако ну № 270 реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджен а в будь-якій формі та в будь-я кий спосіб і призначена сфор мувати або підтримати обізна ність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи ч и товару;

Абзацам 5 ст. 1 Закону №270 перед бачено, що знижка - тимчасове з меншення ціни товару, яке над ається покупцям (споживачам) ;

Відповідно до ст. 7 закону №270 основними принципами реклам и є: законність, точність, дост овірність, використання форм та засобів, які не завдають сп оживачеві реклами шкоди. Рек лама не повинна підривати до віру суспільства до реклами та повинна відповідати принц ипам добросовісної конкурен ції. Реклама не повинна місти ти інформації або зображень, які порушують етичні, гумані стичні, моральні норми, нехту ють правилами пристойності. Реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди.

Відповідно до ч. 4. ст. 15 Закону України “Про захист прав спо живачів” вживання понять "зн ижка" або "зменшена ціна" або б удь-яких інших, аналогічних з а значенням, дозволяється ли ше з додержанням таких умов: я кщо вони застосовуються до п родукції, яку безпосередньо реалізує суб'єкт господарюва ння; якщо такого роду знижка а бо зменшення ціни застосовує ться протягом визначеного та обмеженого періоду часу; якщ о ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.

Частина 5 ст. 8 Закону №270 встан овлює, що реклама про знижку ц ін на продукцію, про розпрода ж повинна містити відомості про місце, дату початку і закі нчення знижки цін на продукц ію, розпродаж, а також про спів відношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.

Як вбачається з матеріалів справи, було встановлення по рушення відповідачем 5 ст. 8 За кону №270, а саме: розповсюдженн я реклами про знижку цін без з азначення відомостей щодо мі сця, дати початку і закінченн я знижки цін на продукцію, а та кож про співвідношення розмі ру знижки до попередньої цін и реалізації товару.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону № 270 рекламодавці, виробники т а розповсюджувачі реклами пі д час розгляду питання про по рушення цього Закону мають п раво: бути присутніми на засі данні органу державної влади під час розгляду питання про порушення ними цього Закону ; подавати необхідні докумен ти, давати пояснення; отримув ати копію протоколу засіданн я та рішення органу державно ї влади, прийнятого щодо них; о скаржувати дії чи бездіяльні сть зазначеного органу держа вної влади та його посадових осіб до суду.

Особи, винні у порушенні зак онодавства про рекламу, несу ть дисциплінарну, цивільно-п равову, адміністративну та к римінальну відповідальніст ь відповідно до закону (ст. 27 З акону України №270).

Згідно з ч.7 ст.27 Закону Украї ни “Про рекламу” у разі немож ливості встановлення вартос ті реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Зако ну, на рекламодавців та розпо всюджувачів реклами рішення м спеціально уповноваженого центрального органу виконав чої влади у сфері захисту пра в споживачів накладається шт раф у розмірі до 300 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.

Рішення у справах про поруш ення законодавства про рекла му можуть бути оскаржені до с уду.

Пунктом 10 частини 1 статті 26 З акону України “Про захист пр ав споживачів” встановлено, що спеціально уповноважений центральний орган виконавч ої влади у сфері захисту прав споживачів та його територі альні органи мають право под авати до суду позови щодо зах исту прав споживачів.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення.

Відповідач не надав доказі в оскарження зазначеного ріш ення та доказів сплати ним за боргованості.

В силу викладеного суд вваж ає, що позовні вимоги про стяг нення з відповідача заборгов аності зі сплати штрафних са нкцій в сумі 1700,00 грн. підлягают ь задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

Під час судового засідання , яке відбулось 15.03.2011р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову складено 18.03.2011р.

На підставі викладено, керу ючись ст. 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженої відповідальніс тю «Е-Лондон» (ЄДРПО 32234233) до дер жавного бюджету м. Сімферопо ля (21081100, р/р 311121066700002 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, ЄДРПОУ 24740405, МФО 824026) заборгованість зі сплати штрафних санкцій в сумі 1700,00 гр н.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.03.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21567143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1392/11/15/0170

Постанова від 15.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні