Постанова
від 18.03.2011 по справі 2а-16758/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 березня 2011 р. (12:56) Справа №2а-16758/10/15/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Тоскіної Г.Л., при секр етарі Рульової О.О., за участю

від позивача - Винятинс ький М.С.,

від відповідача - не з' яв ився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Державної податкової інсп екції в м. Сімферополі АР Крим

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «АТП №579361»

про стягнення

Обставини справи: Державна податкова інспекція в м. Сімф ерополі АР Крим звернулась д о Окружного адміністративно го суду АР Крим із адміністра тивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «АТП №579361» про стягнення забо ргованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб у сум і 206594,07 грн.

Позовні вимоги мотивовані п. 19.2 ст. 19 Закону України “Про п одаток з доходів фізичних ос іб”, який зобов' язує податк ових агентів своєчасно, повн істю нараховувати, утримуват и та сплачувати до бюджету по даток з доходу, який виплачує ться на користь платника под атку та оподатковується до а бо під час такої виплати та за її рахунок. За даними позивач а утриманий податок з доході в фізичних осіб у загальній с умі 206594,07 грн. відповідачем не сп лачений.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги з підстав, зазна чених в позовної заяві, надав пояснення по суті спору.

Відповідач у судове засіда ння явку представника не заб езпечив, про місце, дату та час судового розгляду повідомле ний належним чином, рекоменд ованою кореспонденцією, про причини неявки суд не повідо мив, заперечень на адміністр ативний позов, будь-які доказ и до суду не надав.

Враховуючи зазначені вище обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутн ості представника відповіда ча на підставі наявних доказ ів.

Вислухавши представника п озивача, розглянувши матеріа ли справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень шляхо м справедливого, неупереджен ого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб' єкти владних п овноважень мають право зверн утися до адміністративного с уду у випадках, передбачених Конституцією та законами Ук раїни.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належить орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі, на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на спори за зве рненням суб' єкта владних по вноважень у випадках, встано влених законом.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в України”

№ 509 від 04.12.1990 р . (далі - Закон України № 509) із з мінами і доповненнями до сис теми органів державної подат кової служби належать: Держа вна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, де ржавні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Киє ва та Севастополя), районах у м істах.

Відтак, ДПІ в м. Сімферополі АРК входить в систему органі в податкової служби в Україн і, є суб' єктом владних повно важень та контролюючим орган ом в розумінні п.2.1.4. ст. 2 Закону України “Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” № 2181 від 21.12.2000 р. (що діяв на момент проведення перевірки), яка ви конує згідно ст. 10 Закону Укра їни № 509 в тому числі функції що до здійснення контролю за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів (обов'язк ових платежів); проведення пе ревірок фактів приховування і заниження сум податків та з борів (обов'язкових платежів ) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами У країни.

Перевіряючи право позивач а звертатися до суду з позовн ою заявою про стягнення суми податкового боргу, суд заува жує, що під час проведення пер евірки та складення акту дан е право було передбачене ст. 11 Закону України № 509 та наразі в ідображене в п.п.20.1.28 та 20.1.18 ст. 20 По даткового кодексу України.

Отже ДПІ в м. Сімферополі АР Крим є належним позивачем в а дміністративній справі в роз умінні ст.ст. 48, 50 КАС України.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «АТП №579361» (ЄДРПОУ 33979896) є ю ридичною особою, зареєстрова ною виконавчим комітетом Сім феропольської міської ради А Р Крим 22.12.2005 р., що підтверджуєть ся свідоцтвом про державну р еєстрацію., є платником подат ків і зборів відповідно до ви мог податкового законодавст ва.

З матеріалів справи вбачає ться, що 24.11.10 р. позивачем була п роведена невиїзна позачерго ва документальна перевірка в ідповідача за період з 03.01.2006 р. п о 30.09.2010 р. з питань правильності повноти і своєчасності пере рахування до бюджету утриман ого податку з доходу фізични х осіб.

За результатами перевірки був складений акт № 18004/17-1 за вис новками якого у порушення ст . 8,16 Закону України №899 - ІV від 22. 05.2003 року «Про податок з доході в фізичних осіб» підприємств ом не перераховувалися подат ок з доходів фізичних осіб у с умі 270370,85 гривень, в тому числі: з 03.01.2006 року по 30.09.2007 року у сумі 63776,78 г ривень, з 01.10.2007 року по 30.09.2010 року у сумі 206594,07 гривень.

Згідно акту перевірки № 18004/17-1 від 24.11.10 р встановлено, що в 2007-2009 рр. підприємство надавало до ДПІ в м. Сімферополі звітніст ь про суми нарахованого та пе рерахованого податку з доход ів фізичних осіб за формою 1-ДФ .

За період з 03.01.2006 року по 30.09.2007 ро ку відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарах ованого (сплаченого) на корис ть платників податку (Ф 1-ДФ) пі дприємством нараховане пода тку з доходів фізичних осіб у сумі 66086,78 грн., перераховано под атку з доходів фізичних осіб у сумі 2310,00 грн. Станом на 30.09.2007 р. з аборгованість зі сплати пода тку з доходів фізичних осіб с кладає 63776,78 грн.

За період з 01.10.2007 р. по 30.09.2010 р. від повідно до податкового розра хунку сум доходу, нараховано го (сплаченого) на користь пла тників податку (Ф 1-ДФ) підприє мством нараховане податку з доходів фізичних осіб у сумі 218249,07 грн., перераховано податку з доходів фізичних осіб у сум і 11655,00 грн. Станом на 30.09.2010 р. заборг ованість зі сплати податку з доходів фізичних осіб склад ає 206594,07 грн., чим порушені ст. 8, 16 З акону України № 889 від 22.05.2003 року “Про податок з доходів фізич них осіб”.

Перевіряючи законність та обґрунтованість позивних ви мог, суд зазначає наступне.

Згідно ст. 14 Закону України “ Про систему оподаткування”№ 1251 від

25.06.1991 р., що діяв на час п роведення перевірки, податок на доходи фізичних осіб нале жить до загальнодержавних по датків, який за своєю природо ю є обов'язковим внеском до бю джету відповідного рівня та обов' язок щодо своєчасної с плати якого несе платник под атку відповідно до ст. 9 цього Закону.

Згідно п.2.1 ст. 2 Закону Україн и “Про податок з доходів фізи чних осіб”№ 889 від 22.05.2003 р. платни ками податку є резидент, який отримує як доходи з джерелом їх походження з території Ук раїни, так і іноземні доходи, т а є відповідальним за їх нара хування, утримання та сплату до відповідних бюджетів (п.17.2 с т. 17). Таким платником податку є в тому числі податковий аген т, тобто, відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону України № 889, юридична о соба (її філія, відділення, інш ий відокремлений підрозділ) або фізична особа чи предста вництво нерезидента - юридич ної особи, які незалежно від ї х організаційно-правового ст атусу та способу оподаткуван ня іншими податками зобов'яз ані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахун ок платника податку, вести по датковий облік та подавати п одаткову звітність податков им органам відповідно до зак ону, а також нести відповідал ьність за порушення норм цьо го Закону.

Такий платник податку зобо в' язаний подавати декларац ію про доходи до органів пода ткової служби (п. 18.1. ст. 18), що є пі дставою для визначення подат кового зобов' язання.

Даний податок згідно п. 16.1 За кону України № 889, утриманий з д оходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідн о з нормами Бюджетного кодек су України, що діяв на час скла дення акту.

Цей порядок застосовуєтьс я всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають фі лії, відділення, інші відокре млені підрозділи, які розташ овані на території іншої тер иторіальної громади, ніж так а юридична особа, а також відо кремленими підрозділами юри дичних осіб, яким в установле ному порядку надано повноваж ення щодо нарахування, утрим ання і сплати (перерахування ) до бюджету податку (далі - упо вноважений підрозділ).

Сума податку за звітний міс яць, яка підлягає перерахува нню до місцевого бюджету за м ісцезнаходженням таких відо кремлених підрозділів, визна чається юридичною особою або уповноваженим підрозділом с амостійно, виходячи із загал ьної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, т а суми виплаченого (нарахова ного) оподатковуваного доход у (п.п.16.3.1 п. 16.3 ст. 16).

При цьому юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх під розділів, а уповноважений пі дрозділ за своїм місцезнаход женням, одночасно з поданням документів на отримання кош тів для виплати належних пла тникам податку доходів, спла чує (перераховує) суми утрима ного податку на відповідні р озподільчі рахунки, відкриті в територіальних управління х Державного казначейства Ук раїни (п.п.16.3.2 п.16.3 ст. 16).

Оскільки за матеріалами сп рави встановлено, що відпові дач своєчасно надавав податк ову звітність щодо нарахуван ня та сплати податку з доході в фізичних осіб, суд зауважує , що за пунктом 5.1 ст. 5 Закону Укр аїни № 2181 податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації.

Отже згідно акту перевірки сума податку з доходів фізич них осіб за період 01.10.2007 року по 30.09.2010 року складає 218249,07 грн., сплач ено лише

11655,00 грн., відтак заг альна заборгованість відпов ідача зі сплати податку з дох одів фізичних осіб за період 01.10.2007 року по 30.09.2010 року складає 20659 4,07 грн., що підтверджується под атковими розрахунками сум до ходу, нарахованого (сплачено го) на користь платників пода тку (Ф 1-ДФ) відповідача.

Згідно пункту 17.1. ст. 17 Закону України № 889 особою, відповіда льною за нарахування, утрима ння та сплату (перерахування ) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята ос оба), який виплачує такі доход и на користь платника податк у (такої самозайнятої особи).

Відповідно до п.п.16.3.4. Закону У країни № 889 контроль за правил ьністю та своєчасністю сплат и податку здійснює податкови й орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповн оваженого підрозділу.

Згідно п. 18.6. ст. 18 Закону Украї ни № 2181 перевірка достовірнос ті даних, визначених у податк овій звітності, здійснюється у порядку, встановленому зак онодавством, що і було зробле но ДПІ в м. Сімферополі АРК 24.11.201 0 р. під час проведення перевір ки.

Згідно підпункту 5.4.1 пункту 5 .4 статті 5 Закону України № 2181 уз годжена сума податкового зоб ов' язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.

Таким чином, вивчивши матер іали справи, проаналізувавши законодавство, що регулює сп ірні відносини, дослідивши о бставини справи, перевіривши докази за матеріалами справ и, суд вважає за можливе позов задовольнити.

Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 18.03.11 р. По вний текст постанови виготов лений та підписаний 23.03.11р.

Керуючись ст. ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «АТП №579361» (ЄДРПОУ 33979896) заборг ованість зі сплати податку з доходів фізичних осіб у сумі 206594,07 грн. до місцевого бюджету Київського району м. Сімферо поля (ЄДРПОУ 34740405, р/р 33210800700004 в ГУ ДК У в АРК, МФО 824026).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.03.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21567220
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16758/10/15/0170

Постанова від 18.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні