ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 квітня 2011 р. (16:55) Справа №2а-16349/10/15/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Тоскіної Г.Л., при секр етарі Рульовій О.О. за участю
від прокурора - не з' явив ся;
від позивача - Слабоспи цький В.В;
від відповідача - Полив яний І.І.;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом прокурора Сімфе ропольського району в інтере сах держави в особі Сімфероп ольського районного центру з айнятості
до Державного підприємств а «Управління по експлуатаці ї адмінбудинків податкових о рганів АР Крим
про стягнення 2440,77 грн. заборг ованості
Суть спору: До Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим звернувс я з адміністративним позовом прокурор Сімферопольського району в інтересах держави в особі Сімферопольського рай онного центру зайнятості до Державного підприємства «Уп равління по експлуатації адм інбудинків податкових орган ів АР Крим» про стягнення пер еплаченої суми допомоги по б езробіттю ОСОБА_3 у розмір і 2440,77 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що до Сімферопольського районного центру зайнятості 10.11.2008 року звернулася ОСОБА_3 за сприянням у працевлашту ванні. Останнім місцем робот и ОСОБА_3 було ДП «Управлі ння по експлуатації адмінбуд инків податкових органів АР Крим», звідки вона була звіль нена 31.10.2008 р. відповідно до п. 1 ст . 36 КЗпП за згодою сторін. 17.11.2008 ро ку ОСОБА_3 було надано ста тус безробітної та на підста ві довідки відповідача про с ередню заробітну плату №233 від 31.10.2008 року визначений розмір до помоги по безробіттю. За резу льтатом звірки з органами Пе нсійного фонду України встан овлені розбіжності даних дов ідки про середню заробітну п лату та персоніфікованого об ліку, у зв' язку з чим складен ий акт №176 від 15.09.2010 року та визна чена сума, яка підлягає відшк одуванню відповідно ч. 3 ст. 35 “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування н а випадок безробіття”, про що відповідач був повідомлений листом від 01.11.2010 року№3144, але в до бровільному порядку зазначе ну суму відповідач не сплати в.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 16.12.2010 року відкрито провадження в адмі ністративній справі, закінче но підготовче провадження та справу призначено до судово го розгляду.
У судове засідання предста вник прокурора не з' явився, повідомлений належним чином про час, дату та місце розгляд у справи, про причини неявки с уд не повідомив.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і з підстав, зазначених в позо вній заяві, надав пояснення п о суті позову.
Представник відповідача у судовому засіданні позов ви знав у повному обсязі.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивш и докази по справі в їх сукупн ості, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до статті 34 Зако ну України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття”N 1533-III від 02.03.2000 року забез печення збору страхових внес ків, контроль правильності ї х нарахування та своєчасност і сплати віднесено до обов'яз ків Фонду загальнообов'язков е державне соціальне страху вання на випадок безробіття (далі Фонд).
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на вип адок безробіття” № 1533-III від 02.03.2000 року функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду п окладаються на центр зайнято сті Автономної Республіки Кр им, обласні, Київський і Севас топольський міські, районні, міськрайонні, міські та райо нні у містах центри зайнятос ті.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення”№ 803-XII від 01.03.1991 року, статт ею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політ ики зайнятості населення, п рофесійної орієнтації, пі дготовки і перепідготовки , працевлаштування та соціал ьної підтримки тимчасово н е працюючих громадян у поря дку, що визначається Кабінет ом Міністрів України, створю ється державна служба зай нятості, діяльність якої з дійснюється під керівництво м Міністерства праці та со ціальної політики України, м ісцевих державних адмініст рацій та органів місцевого самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Севастопольського міських , районних, міськрайонних, мі ських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів о рганізації професійного нав чання незайнятого населення і центрів професійної орієн тації населення, інспекцій п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.
Отже, судом встановлено, що Сімферопольський районний центр зайнятості являється установою Державної служби зайнятості, та підпорядковує ться Міністерству праці та с оціальної політики Автономн ої Республіки Крим, яке відпо відно до пункту 1 Положення п ро Міністерство праці та соц іальної політики Автономної Республіки Крим, затверджен ого Постановою Ради Міні стрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005 року № 249 являєть ся республіканським органом виконавчої влади.
За змістом статей 38, 39 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” № 1533-III від 02.03.2000 року центрам зайнятості надано право кон тролю за належною сплатою ст рахових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господар ських санкцій.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський рай онний центр зайнятості, реал ізуючи свої завдання та функ ції у відносинах з фізичними та юридичними особами являє ться органом виконавчої влад и та, відповідно, суб' єктом в ладних повноважень.
Відповідно до п. 5,6 абзацу 3 ча стини 2 статті 12 Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхува ння на випадок безробіття”N 153 3-III від 02.03.2000 року виконавча дире кція Фонду та її робочі орган и контролюють правильність н арахування, своєчасність спл ати страхових внесків, а тако ж витрат за страхуванням на в ипадок безробіття; представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах.
Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 11 частини 1 пункту 2 ст атті 19 Закону України “Про за йнятість населення”№ 803-XII від 0 1.03.1991 року, відповідно до якого Д ержавна служба зайнятості ма є право стягувати з підприєм ств, установ і організацій, не залежно від форм власності, суми прихованих або занижен их обов'язкових зборів та не доїмок до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття.
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття” с аме у судовому порядку, визна чена статтею 39 зазначеного За кону.
Таким чином, судом встановл ено, що Сімферопольський рай онний центр зайнятості, явля ючись суб' єктом владних пов новажень, відповідно до зако нодавства має право подавати до суду позовні заяви до фізи чних та юридичних осіб щодо с тягнення заподіяної шкоди.
Судом встановлено, що до Сім феропольського районного це нтру зайнятості 10.11.2008 року звер нулася ОСОБА_3 за сприяння м у працевлаштуванні. Останн ім місцем роботи ОСОБА_3 б уло ДП «Управління по експлу атації адмінбудинків податк ових органів АР Крим», звідки вона була звільнена 31.10.2008 р. від повідно до п. 1 ст. 36 КЗпП за згод ою сторін.
17.11.2008 року ОСОБА_3 було над ано статус безробітної та на підставі довідки ДП «Управл іння по експлуатації адмінбу динків податкових органів АР Крим» про середню заробітну плату ОСОБА_3 №233 від 31.10.2008 рок у визначений розмір допомоги по безробіттю.
За результатом звірки з орг анами Пенсійного фонду Украї ни встановлені розбіжності д аних довідки відповідача про середню заробітну плату та п ерсоніфікованого обліку. За результатом перевірки склад ений акт №176 від 15.09.2010 року та виз начена сума допомоги, яка над мірно виплачена ОСОБА_3 у зв' язку з наданням недосто вірних відомостей про середн ю заробітну плату відповідач ем, яка складає 2440,77 гривень.
Листом від 01.11.2010 року№3144 позив ач повідомив відповідача про необхідність відшкодування 2440,77 гривень.
Перевіряючи законність та обґрунтованість позивних ви мог, суд зазначає наступне.
Правові, фінансові та орган ізаційні засади загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття визначає Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття”N 1533-III від 02.03.2000 року.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 6 Закон у України “Про загальнообов 'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття” право на матеріальне забезпечення на випадок безр обіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають зас траховані особи. Право на заб езпечення та соціальні послу ги за цим Законом мають також незастраховані особи, які вп ерше шукають роботу, інші нез астраховані особи у разі їх р еєстрації в установленому по рядку як безробітних.
Статтею 22 Закону України “П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування н а випадок безробіття” передб ачено, що застраховані особи , визнані у встановленому пор ядку безробітними, які протя гом 12 місяців, що передували п очатку безробіття, працювали на умовах повного або неповн ого робочого дня (тижня) не мен ше 26 календарних тижнів та спл ачували страхові внески, маю ть право на допомогу по безро біттю залежно від страхового стажу.
Допомога по безробіттю вип лачується з 8 дня після реєстр ації застрахованої особи в у становленому порядку в держа вній службі зайнятості (ч. 3 ст . 22 Закону).
Відповідно до ст. 23 Закону Ук раїни “Про загальнообов'язко ве державне соціальне страх ування на випадок безробіття ” застрахованим особам, зазн аченим у частині першій стат ті 22 цього Закону, розмір допо моги по безробіттю визначаєт ься у відсотках до їх середнь ої заробітної плати (доходу), в изначеної відповідно до поря дку обчислення середньої зар обітної плати (доходу) для роз рахунку виплат за загальнооб ов'язковим державним соціаль ним страхуванням, затверджен ого Кабінетом Міністрів Укра їни, залежно від страхового с тажу.
У середньомісячну заробіт ну плату (доход) для обчисленн я допомоги по безробіттю вра ховуються всі види виплат, на які нараховувалися страхові внески. Допомога по безробіт тю не може бути вищою за серед ню заробітну плату, що склала ся в галузях національної ек ономіки відповідної області за минулий місяць, і нижчою за прожитковий мінімум, встано влений законом (ч. 4 ст. 23 Закону ).
Відповідно до ч. 3 ст. 35 Закону України “Про загальнообов'я зкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” достовірність зазначен их у документах даних переві ряється виконавчою дирекціє ю Фонду. У разі подання недост овірних відомостей, передбач ених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання ро ботодавцем коштів Фонду з по рушенням встановленого поря дку роботодавець добровільн о чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страхо вику заподіяну шкоду.
Виходячи з наведених норм з аконодавства, саме на робото давця, у даному випадку на від повідача, покладений обов' я зок щодо надання достовірних відомостей, які використову ються під час визначення сум и допомоги по безробіттю зас трахованій особі.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем були на дані недостовірні відомості про середню заробітну плату застрахованої особи, що відп овідно до ст. 35 Закону є підста вою для відшкодування за рах унок відповідача сум надмірн о сплачених застрахованій ос обі сум матеріальної допомог и по безробіттю.
Виходячи з системного анал ізу наведених норм законодав ства та встановлених судом о бставин, суд дійшов висновку , що позовні вимоги є обґрунто ваним та таким, що підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Під час судового засідання , яке відбулось 07.04.2011 року, були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову с кладено у повному обсязі 12.04.2011 р оку.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державног о підприємства «Управління п о експлуатації адмінбудинкі в податкових органів АР Крим (ідентифікаційний код 31257574 на к ористь Сімферопольського ра йонного центру зайнятості с уму в розмірі 2440,77 гривень.
Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2011 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21567359 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні