Постанова
від 31.05.2011 по справі 2а-4104/11/0170/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 травня 2011 р. (16:06) Справа №2а-4104/11/0170/15

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульової О.О., за участю п редставників сторін:

прокурор - Свіренко Р.О.;

від позивача - ОСОБА_1;

від відповідача - Ткач А .В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Військового пр окурору Сімферопольського г арнізону в інтересах особи ОСОБА_1

до Військової частини 3009 вн утрішніх військ МВС України

про стягнення грошової ком пенсації за неотримане речов е майно у сумі 7742,86 грн.,

Суть спору: До Окружного адм іністративного суду АР Крим звернувся Військовий прокур ор Сімферопольського гарніз ону в інтересах особи ОСОБА _1 (далі - позивач) з адмініс тративним позовом до Військо вої частини 3009 (далі - відпові дач) про визнання дій військо вої частини 3009 про стягнення суми боргу по виплаті грошов ої компенсації за неотримане речове майно у розмірі 7742,86 грн .

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 29.04.11р. відкрито провадження по справі, після закінчення під готовчого провадження справ у призначено до судового роз гляду.

Представник прокуратури т а позивач у судовому засідан ні позов підтримали у повном у обсязі.

Представник відповідача п роти позову не заперечував, с уду пояснив, що грошові коти н а виплату грошової компенсац ії за речове майно не надходя ть, у зв' язку можливості вип латити кошти позивачу відсут ні.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави та оцінивши докази по спр аві в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 2 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори з приводу п рийняття громадян на публічн у службу, її проходження, звіл ьнення з публічної служби.

Пунктом 15 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення п ублічної служби, до якої відн оситься діяльність на держав них політичних посадах, проф есійна діяльність суддів, пр окурорів, військова служба, а льтернативна (невійськова) с лужба, дипломатична служба, і нша державна служба, служба в органах влади Автономної Ре спубліки Крим, органах місце вого самоврядування.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач проходив слу жбу в Управлінні Кримського територіального командуван ня внутрішній військ МВС Укр аїни у військовому званні п ідполковник, при цьому знахо дився на речовому забезпечен ні у військовій частині 3009. Нак азом командувача внутрішніх військ МВС України від 30.09.2010р. № 103 о/с ОСОБА_1 звільнений з військової служби на підстав і пункту “Б” частини 6 ст.26 Зако ну України “Про Військовий о бов' язок і військову службу ”за станом здоров' я з право м носіння військової форми о дягу.

Наказом начальника управл іння Кримського територіаль ного командування внутрішні й військ МВС України від 07.10.2010р . № 202 по стройовій частині, ОС ОБА_1 був виключений зі спис ків частини та направлений д ля постановки на військовий облік до Сімферопольського О МВК м. Сімферополя.

Згідно з довідкою про випла ту грошової компенсації замі сть предметів форменого обму ндирування ОСОБА_1 видан ої начальником речової служб и військової частини 3009 ВВ МВС України, загальна сума варто сті речового майна, що підляг ає видачі позивачу становить 7742,86 грн.

Позивач неодноразово звер тався до командування в/част ини 3009 з проханням видати йому існуючу заборгованість з ви плати грошової компенсації з амість речового майна після звільнення, але командування в/частини 3009 ВВ МВС України від мовило позивачу у задоволен ні його законних вимог, поясн юючи це обмеженим фінансуван ням.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Приймаюч и рішення по справі або вчиню ючи дію, суб' єкт владних пов новажень не може ставати на с торону будь-якої з осіб та не м оже проявляти себе заінтерес ованою стороною у справі, вих одячи з будь-якого нелегітим ного інтересу, тобто інтерес у, який не випливає із завдань цього суб' єкта, визначених законом.

Суд також враховує, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний діяти добросовісн о, тобто з щирим наміром щодо р еалізації владних повноваже нь та досягнення поставлених цілей і справедливих резуль татів.

Відповідно до ст. 17 Конститу ції України, держава забезпе чує соціальний захист грома дян України, які перебувают ь на службі у Збройних Силах України та в інших військови х формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Про соціальний і прав овий захист військовослужбо вців та членів їх сімей”війс ьковослужбовці користуютьс я усіма правами і свободами л юдини та громадянина, гарант іями цих прав і свобод, закріп леними в Конституції України та законах України, з урахува нням особливостей, встановле них цим та іншими законами.

У зв'язку з особливим характ ером військової служби, яка п ов'язана із захистом Вітчизн и, військовослужбовцям надаю ться визначені законом пільг и, гарантії та компенсації.

Нормативно-правові акти ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня, які обмежують права і піль ги військовослужбовців та чл енів їх сімей, є недійсними.

Згідно з ст. 2 Закону України “Про соціальний і правовий з ахист військовослужбовців т а членів їх сімей” ніхто не вп раві обмежувати військовосл ужбовців та членів їх сімей у правах та свободах, визначен их законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про соціальний і пр авовий захист військовослуж бовців та членів їх сімей”, де ржава гарантує військовослу жбовцям достатнє матеріальн е, грошове та інші види забезп ечення в обсязі, що відповіда є умовам військової служби, с тимулює закріплення кваліфі кованих військових кадрів.

Пунктом 27 Положення про пор ядок речового забезпечення в ійськовослужбовців Збройни х Сил України та інших військ ових формувань у мирний час, з атвердженого постановою КМ У країни от 28 жовтня 2004 року № 1444, вс тановлено, що військовослужб овці, звільнені у запас або ві дставку з правом носіння вій ськової форми одягу, за бажан ням можуть отримати речове м айно, яке вони не отримали під час звільнення, або грошову к омпенсацію за нього за цінам и на день підписання наказу п ро звільнення. Зазначеним ос обам, звільненим у запас або в ідставку після закінчення ст року контракту, за належне їм , але не отримане протягом дії контракту речове майно випл ачується грошова компенсаці я пропорційно часу, що минув з дня виникнення права на отри мання цього майна до дати зак інчення контракту, або видає ться речове майно на суму гро шової компенсації.

Щодо посилання відповідач а на відсутність бюджетних к оштів на виплату заборговано сті за речове майно, то суд заз начає, що за умови відсутност і у державному бюджеті кошті в на виплату даних грошових к оштів це створює ситуацію пр авової невизначеності стосо вно джерела коштів, з яких має виплачуватися зазначені кош ти. Однак, в той же час, на думку суду, це не може бути підставо ю для порушення прав громадя н на соціальний захист, в тому числі й на отримання компенс ації за речове майно, яку пере дбачено законом.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюдже тних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовід носин нормативно-правових ак тів національного законодав ства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних а сигнувань, тобто посилання о рганами державної влади на в ідсутність коштів як на прич ину невиконання своїх зобов' язань судом не приймається д о уваги. Так, у справі "Кечко пр оти України" Європейський Су д з прав людини констатував, щ о не приймає аргумент щодо бю джетних асигнувань, оскільки органи державної влади не мо жуть посилатись на відсутніс ть коштів як на причину невик онання своїх зобов'язань.

Судом встановлено, що довід ку про виплату грошової комп енсації замість належних пре дметів форменого обмундирув ання позивач отримав 03.03.2011 року , тому строк звернення до суду з адміністративним позовом, передбачений ст. 99 КАС Україн и, позивачем не пропущений.

У зв' язку з чим, суд вважає позовні вимоги обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.

Під час судового засідання , яке відбулось 31.05.2011 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постано ву складено 03.06.2011 р.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 94, 158-163 КАС Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити повністю.

2. Стягнути з військово ї частини 3009 внутрішніх війсь к МВС України (95015, АР Крим, м. Сім ферополь, вул. Субхі, 1, п/р 335221001000125, код ЗКПО 23313842, УДК в АР Крим, МФО 82 4026, ІНН 233138401270) на користь ОСОБА_1 (95000, АДРЕСА_1, ідентифікац ійний номер НОМЕР_1) грошо ву компенсацію замість належ ного до видачі речового майн а у сумі 7742,86 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.05.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21567686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4104/11/0170/15

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні