Постанова
від 06.02.2012 по справі 2а-16011/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2011 р. Справа № 2а-16011/09/0470

Дніпропетро вський окружний адміністрат ивний суд у складі:

головуючого судді Барановського Р. А.

при секретарі Бринзі О.В.

за участю:

представника відповідача

Чикалюк О.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Дн іпропетровську адміністрат ивну справу за адміністратив ним позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Гел іос ЛТД" до Південної міжрайо нної державної податкової і нспекції у м. Кривому Розі пр о визнання протиправним та с касування рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Геліос Л ТД" звернувся до суду з позов ом до Південної міжрайонної державної податкової інспе кції у м. Кривому Розі про виз нання протиправним та скасу вання рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій №0003562303 від 10 вересня 2009 року.

Позовні вимоги позивач мот ивував тим, що оскаржуване рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій є про типравним та необґрунтовани ми, оскільки встановлені в А кті перевірки порушення не в ідповідають фактичним обста винам справи, зазначачив, що п ри проведені перевірки позив ачу були надані направлення № 774-23/3 від 07.09.2009р. та № 777-23/3 від 07.09.2009р. на проведення планової перевір ки щодо контролю за здійснен ням розрахункових операцій в сфері готівкового та безгот івкового обігу ТОВ «Геліос», код 20262995, салон-магазин «Чиста в ода», вул. Лєрмонтова, 18. Однак, проведення планової перевір ки щодо контролю за здійснен ням розрахункових операцій в сфері готівкового та безгот івково обігу суперечить вимо гам вищезазначеної постанов и КМУ, оскільки: по-перше, ТОВ « Геліос ЛТД» не відноситься д о суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику; пла нова перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункови х операцій в сфері готівково го та безготівково обігу не є плановим заходом державного нагляду (контролю) за додержа нням податкового законодавс тва, правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів). Та ким чином, проведення службо вими особами Південної МДПІ у м. Кривому Розі вищезазначе ної планової перевірки у пер іод, коли проведення таких пе ревірок було припинено поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни № 502 від 21.05.2009р., є неправомір ним, а акт перевірки від 07.09.2009р., с кладений з порушенням вимог вищезазначеної постанови КМ У не може бути підставою для з астосування до позивача штра фних (фінансових) санкцій.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, заперечив проти позо вних вимог, просив відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, д ослідивши подані суду письмо ві докази, оцінивши їх за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному роз гляді у судовому процесі всі х обставин справи в їх сукупн ості, суд приходить до виснов ку про відсутність правових підстав для задоволення позо ву з наступних підстав.

Відповідач - Товариство з об меженою відповідальністю "Ге ліос ЛТД" зареєстрований ріш енням Виконавчого комітету К риворізької міської ради Дні пропетровської області та п еребуває на обліку в Південн ій міжрайонній державній под атковій інспекції у м. Кривом у Розі як платник окремих вид ів податків.

Перевірка з питань здійсне ння контролю за дотриманням суб'єктами господарювання вс тановленого порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій, пров одяться відповідно до повнов ажень органів державної пода ткової служби визначених Зак оном України від 04.12.1990р. № 509 "Про д ержавну податкову службу в У країні"

Зокрема, пунктом 2 статті 11 ць ого Закону встановлено, що ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку прове дення готівкових розрахункі в за товари (послуги), наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності, ліцензій на провадження видів господарс ької діяльності, що підлягаю ть ліцензуванню відповідно д о закону, з наступною передач ею матеріалів про виявлені п орушення органам, які видали ці документи.

Загальні умови і порядок ко нтролю за додержанням суб'єк тами підприємницької діяльн ості порядку проведення розр ахунків за товари (послуги) вс тановлені Законом України ві д 06.07.95 №265 "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" Так, статтями 15 та 16 Закону Укр аїни "Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг" в изначено, що контроль за доде ржанням суб'єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи де ржавної податкової служби Ук раїни шляхом проведення план ових або позапланових переві рок.

Слід зазначити, що статтею 1 1 Закону України від 04.12.1990 №509 "Про державну податкову службу в Україні" визначені підстави та порядок проведення плано вих та позапланових виїзних перевірок своєчасності, дост овірності, повноти нарахуван ня і сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів) і у з в'язку з цим, ці норми не пошир юються на перевірки щодо кон тролю за дотриманням вимог З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" як ий регулює питання порядку п роведення розрахунків і не в ідноситься до законодавства з питань оподаткування.

При здійсненні контролю за додержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари (послуги), органи держ авної податкової служби керу ються вимогами Закону Украї ни №265, яким контроль за провед енням готівкових розрахункі в покладено на органи держав ної податкової служби, статт ею 11 Закону України № 509, в части ні дотримання умов допуску п осадових осіб органів держав ної податкової служби до про ведення планових та позаплан ових перевірок та чинними на казами Державної податкової адміністрації України.

Таким чином, підстави та пор ядок проведення планових пер евірок щодо контролю за здій сненням суб'єктами господарю вання розрахункових операці й у готівковій та/або безготі вковій формі, а також операці й купівлі-продажу іноземної валюти (далі - розрахункові оп ерації) та касових операцій, а також наявністю свідоцтв пр о державну реєстрацію, патен тів і ліцензій, визначаються Законом України "Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг" та п.п. 3.1 -3.2 додатку 1 д о наказу ДПА України від 27.05.08 №35 5 "Про затвердження Методични х рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами о рганів державної податкової служби України при організа ції та проведенні перевірок платників податків" (із зміна ми та доповненнями) та провод яться за окремими щомісячним и планами органів державної податкової служби, групою у с кладі не менше двох посадови х осіб за наявності у них служ бових посвідчень та направле ння на перевірку.

Отже, на підставі викладен ого вище та відповідно на під ставі направлень на право пр оведення перевірки від 07.09.2009 ро ку №774/23/3 та №777-23/3 працівниками Пі вденної міжрайонної державн ої податкової інспекції в Дн іпропетровській області бул о проведено перевірку за дот риманням суб'єктом господарю вання - Товариством з обмежен ою відповідальністю "Геліос ЛТД" порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій, а саме провед ено перевірку салону-магазин у "Чиста вода" за адресою: вул.Л ермонтова, 18, м.Кривий Ріг.

Перед початком перевірки п еревіряючими було надано під розписку направлення на пер евірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва орган у державної податкової служб и, вид (планова або позапланов а), підстави, дата початку та д ата закінчення строку дії на правлення, посади, звання та п різвища посадових осіб орган у державної податкової служб и, які проводили перевірку. На правлення на перевірку підпи сані керівником органу держа вної податкової служби, скрі плені печаткою органу держав ної податкової служби. Перев ірка проводилась в присутнос ті продавця ОСОБА_4.

Перевіркою встановлено не відповідність суми готівков их коштів на місці проведенн я розрахунків сумі коштів, як а зазначена в денному звіті Р РО (надлишок складає 916,11 грн.);

За результатами перевірки було складено Акт перевірки за дотриманням суб' єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій № /04/82/23/20262995 від 07.09.2009 року, яким встан овлено порушення відповіда чем п. 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг".

За результатами розгляду а кту перевірки Південною міжр айонною державною податково ю інспекцією м.Кривого Рогу б уло винесене: рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій від 10 вересня 2009 рок у №0003562303, на суму 4580,55 грн., відповід но до п.1 ст. 17, ст. 22 Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг".

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послу г", розрахунковий документ - це документ встановленої фор ми та змісту (касовий чек, това рний чек, розрахункова квита нція, проїзний документ тощо ), що підтверджує факт продаж у (повернення) товарів, наданн я послуг, отримання (повернен ня) коштів, купівлі - продаж у іноземної валюти, надруков аний у випадках, передбачени х цим Законом, і зареєстрован им у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вру чну.

Пунктами п .1, п. 2 ст. 3 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані: 1) пр оводити розрахункові операц ії на повну суму покупки (нада ння послуги) через зареєстро вані, опломбовані у встановл еному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, що підтверджують викон ання розрахункових операцій , або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок; 2) видавати особі, яка от римує або повертає товар, отр имує послугу або відмовляєть ся від неї, розрахунковий док умент встановленої форми на повну суму проведеної операц ії., 13) забезпечувати відповід ність сум готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в денному звіті реєстратор а розрахункових операцій, а у випадку використання розрах ункової книжки - загальній су мі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з поча тку робочого дня.

Згідно з п. 1 ст. 17 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг", за п орушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відпо відних органів державної под аткової служби України засто совуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі варт ості проданих товарів (надан их послуг), на які виявлено нев ідповідність, - у разі проведе ння розрахункових операцій н а неповну суму вартості прод аних товарів (наданих - послуг ), у разі непроведення розраху нкових операцій через реєстр атори розрахункових операці й, у разі нероздрукування від повідного розрахункового до кумента, що підтверджує вико нання розрахункової операці ї, або проведення її без викор истання розрахункової книжк и.

Відповідно до вимог ст. 22 За кону України "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг", у разі невідповідно сті суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку в икористання розрахункової к нижки - загальній сумі продаж у за розрахунковими квитанці ями, виданими з початку робоч ого дня, до суб'єктів підприєм ницької діяльності застосов ується фінансова санкція у п 'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідніст ь.

Відповідно до вимог п. 1 ст. 17, с т. 22 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг" до позивача рішен ням №0003562303 від 10 вересня 2009 року б ула застосована фінансова с анкцій у п'ятикратному розм ірі суми, на яку виявлено не відповідність, а саме у розмі рі 4580 грн. 55 коп. (916,11*5 = 4580,55 грн.).

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб'єктами підприємницьк ої діяльності до Державного бюджету України в десятиден ний термін з дня прийняття ор ганами державної податкової служби України рішення про з астосування таких фінансови х санкцій.

Проаналізувавши наявні в м атеріалах справи докази та в ищезазначені правові норми, суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій №0003562303 від 10 вересня 2 009 року є обґрунтованим і повн істю відповідає вимогам чинн ого законодавства.

За таких обставин, позовні в имоги позивача задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-4 2, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 181, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністр ативного позову відмовити по вністю.

Копію постанови направити позивачу.

Постанова набирає законно ї сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду у порядок і строки передб ачені статтями 186 і 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Повний текст постан ови складено 28 листопада 2011 ро ку

Суддя (підпис)

Постанова не набрала зако нної сили 28.11.11

Суддя Р.А. Барановський

Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2012
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21572361
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16011/09/0470

Ухвала від 25.01.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Постанова від 06.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні