Постанова
від 10.10.2011 по справі 2а-0870/7472/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 10 жовтня 2011 року   о 15 год. 11 хв.                                    Справа №  2а-0870/7472/11

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням

Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Біотон»

про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (надалі – заявник або ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя) звернулася з поданням до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Біотон» (надалі – ТОВ «Компанія Біотон») про стягнення 13830 грн. 00 коп. податкового боргу з рахунків платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Заявник у поданні зазначив, що податковий борг ТОВ «Компанія Біотон» станом на 08.09.2011 виник по податку на додану вартість у сумі 13830 грн. 00 коп. внаслідок несплати податкових зобов'язань самостійно визначених у податковій звітності за відповідні періоди.

Від представника заявника надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження. Вимоги зазначені у поданні представник заявника підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представник ТОВ «Компанія Біотон» у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи ТОВ «Компанія Біотон» повідомлялося. Причини неприбуття до суду не повідомило. Заяв, клопотань до суду від ТОВ «Компанія Біотон» не надходило.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення подання з наступних підстав.

Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 №033803, Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Компанія Біотон» зареєстроване за адресою: 69005, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Патріотична, буд.64Д, офіс 8. ТОВ «Компанія Біотон» має ідентифікаційний код 34564134.

Як з'ясовано судом, ТОВ «Компанія Біотон» подано до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя податкові декларації по податку на додану вартість: №9002451622 від 20.04.2011, якою самостійно визначено податкові зобов'язання у сумі 4647 грн. 00 коп.;  №59712 від 07.06.2011, якою суб'єкт господарювання визначив податкові зобов'язання у сумі 2851 грн. 00 коп.; №70711 від 19.07.2011, якою самостійно визначено податкові зобов'язання у сумі 4400 грн. 00 коп.; №83266 від 22.08.2011, якою товариством визначено податкові зобов'язання у сумі 2462 грн. 00 коп.

Вказані документи визнані заявником податковою звітністю.

Відповідно приписів п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий контроль – це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Як зазначено у п.4.2.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державна податкова адміністрація  України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом – «Інструкція про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України») податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п.3.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»).

У п.3.6. «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України» зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).

Заявником в обґрунтування викладеного у поданні надано облікову картку ТОВ «Компанія Біотон» (зворотній бік, скорочена форма) по податку на додану вартість, згідно якої (з урахуванням існуючої станом на 19.04.2011 переплати у сумі 531 грн. 00 коп.) за ТОВ «Компанія Біотон» обліковується борг у сумі 13830 грн. 00 коп. Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ – не містить.

ТОВ «Компанія Біотон» не надало до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.

Отже, заявником доведено суму заборгованості ТОВ «Компанія Біотон» по податку на додану вартість у сумі 13830 грн. 00 коп.

Як зазначено у  пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом досліджено надану заявником податкову вимогу №561 від 11.05.2011, повернуту поштовим відділенням у зв'язку з неможливістю її вручення.

Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з ч.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.2 «Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1244 від 29.12.2010, вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби з урахуванням вимог пунктів 95.2-95.4 статті 95 Податкового кодексу України.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Компанія Біотон» на час судового засідання має податковий борг по податку на додану вартість у сумі 13830 грн. 00 коп., який у добровільному порядку – не погашений. У зв'язку з цим суд приходить до висновку, що подання підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ «Компанія Біотон».

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, п.2 «Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1244 від 29.12.2010, суд, –

ПОСТАНОВИВ:

Подання задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Біотон» (69005, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Патріотична, буд.64Д, офіс 8, ідентифікаційний код 34564134) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м.Запоріжжя кошти у сумі податкового боргу 13830 (тринадцять тисяч вісімсот тридцять) грн. 00 коп. по податку на додану вартість з рахунків платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, перерахувавши на розрахунковий рахунок 31118029700007, банк – ГУДКУ у Запорізькій області, код платежу 14010100, код отримувача 34677145,  МФО 813015.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова виготовлена у повному обсязі 10.10.2011.

Суддя                    (підпис)                        О.О. Прасов

Постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                          О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21576694
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/7472/11

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 10.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні