ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2011 року о 10 год. 34 хв. Справа № 2а-0870/7064/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за заявою Державної податкової інспекції у Запорізькому районі Запорізької області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Солов'їний гай»
про стягнення боргу з орендної плати за землю,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Запорізькому районі Запорізької області (надалі – позивач або ДПІ у Запорізькому районі Запорізької області) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Солов'їний гай» (надалі – відповідач або ТОВ «Солов'їний гай») про стягнення з відповідача коштів у сумі частини податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки з юридичних осіб в Розумівську сільську раду.
Позивач в адміністративному позові зазначив, що податковий борг у сумі 14855 грн. 04 коп. виник з 30.12.2010 внаслідок донарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від відповідача не надходило.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 №206040, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69037, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Рекордна, буд.20-А. ТОВ «Солов'їний гай» має ідентифікаційний код 35037013.
З наданих ТОВ «Солов'їний гай» до податкового органу Податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік (реєстраційний №19895 від 26.11.2010), Перерахунку податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік (реєстраційний №19897 від 26.11.2010), Відомостей із договору оренди землі (реєстраційний №19896 від 26.11.2010) виходить, що відповідач за договором ВЕХ №416977, укладеним 30.08.2007 з Запорізькою районною державною адміністрацією Запорізької області, є орендарем земельної ділянки площею 4,9000га у с. Розумівка Запорізького району Запорізької області, розмір орендної плати становить 115037 грн. 89 коп.
Контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби (ст.27 Закону України № 2535-XII «Про плату за землю» (який діяв під час виникнення спірних правовідносин).
Податковий контроль – це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України).
Як зазначено у п.285.2 ст.285 Податкового кодексу України, базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до приписів п.288.1-п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю (п.290.1 ст.290 Податкового кодексу України).
Згідно з п.4 ч.1 ст.69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать: плата за землю, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.
Як зазначено у п.3 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції: контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Згідно акту № 537 від 20.12.2010, складеного співробітниками ДПІ у Запорізькому районі Запорізької області за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, ТОВ «Солов'їний гай» в порушення ст.17 Закону України «Про плату за землю» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) своєчасно не сплачено до місцевого бюджету Розумівської сільської ради Запорізької області орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності.
За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.17.1.7 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Запорізькому районі Запорізької області 20.12.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003971511/0, яким ТОВ «Солов'їний гай» визначено зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 14855 грн. 04 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу, 14855 грн. 04 коп. – штрафні (фінансові) санкції).
Вказане податкове повідомлення-рішення №0003971511/0 від 20.12.2010 цього ж дня отримано директором ТОВ «Солов'їний гай» про що свідчить підпис на корінці.
Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0003971511/0 від 20.12.2010.
Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.
З урахуванням наданих позивачем доказів, обставин виникнення податкового боргу, заборгованість ТОВ «Солов'їний гай» складає 14855 грн. 04 коп.
Позивачем, в обґрунтування позовних вимог надано облікову картку ТОВ «Солов'їний гай» (зворотній бік, скорочена форма) по орендній платі за землю з юридичних осіб, згідно якої за відповідачем обліковується борг у розмірі 14855 грн. 04 коп. Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ – не містить.
Відповідач не надав до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010, № 2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
За приписами п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг – це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Позивачем надано до суду: першу податкову вимогу №1/49 від 04.03.2010, другу податкову вимогу №2/90 від 23.07.2010.
Судом досліджені: Рішення №31/1159/10/24 від 01.11.2010 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу; наказ начальника ДПІ у Запорізькому районі Запорізької області №315 від 25.07.2007 «Про призначення податкових керуючих»; Акт опису активів, на які поширюється право податкової застави від 04.03.2010 №04; Витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна про встановлення публічних обтяжень на активи платника податків.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Солов'їний гай» на час судового засідання має заборгованість з орендної плати за землю у сумі 14855 грн. 04 коп., яка у добровільному порядку – не сплачена. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України суд, –
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Солов'їний гай» (69037, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 20-А, ідентифікаційний код 35037013) на користь місцевого бюджету Розумівської сільської ради Запорізького району Запорізької області (р/р №33214812700138, код платежу 13050200, банк одержувача ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 34677014) кошти у сумі 14855 (чотирнадцять тисяч вісімсот п'ятдесят п'ять) грн. 04 коп. податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки з юридичних осіб.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова виготовлена у повному обсязі 28.09.2011.
Суддя (підпис) О.О. Прасов
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2011 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21577216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні