Постанова
від 23.01.2012 по справі 2а-15168/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 23 січня 2012 року                     № 2а-15168/11/2670

В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Хрещатик, 10,

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого Бояринцевої М.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом          Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест»

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест» штрафу у розмірі 1 700 грн. за порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Ухвалою суду від 25 листопада 2011 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 21 грудня 2011 року.

Представник відповідача в судові засідання 21 грудня 2011 року та 19 січня 2012 року не з'явився, заперечень чи пояснень по суті заявлених позовних вимог суду не надав. Про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Представник позивача в судовому засіданні 19 січня 2012 року підтримала позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України,  якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Пункт перший статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що у  разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи неявку представника відповідача, суд прийшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні та на основі наявних матеріалів справи.

 В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006 № 346, Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272 та зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест»не надало протягом 20 робочих днів до Комісії довідку про зміну у складі керівних посадових осіб та фахівців ліцензіата згідно з підпунктом 9.4 пункту 9 глави 3 Ліцензійних умов, в зв'язку з чим відносно відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 24 червня 2011 року № 556-УЛ, якою застосовано штраф у розмірі 1 700 грн.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

          Постановою № 556-УЛ від 24 червня 2011 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку за порушення вимог чинного законодавства про цінні папери та нормативних актів Комісії застосувала до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест»штраф у розмірі 1 700 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 111-УЛ від 10 червня 2011 року, згідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест»порушило вимоги пункту 9 глави 3 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку –діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006 № 346, а саме: товариство не надало протягом двадцяти робочих днів до Комісії довідку про зміну у складі керівних посадових осіб та фахівців ліцензіата згідно з підпунктом 9.4 пункту 9 глави 3 Ліцензійних умов. Також, в акті зазначено, що ТОВ «Тайгер Інвест»листом від 26 травня 2011 року № 568/1 надало довідку про керівних посадових осіб та фахівців заявника (ліцензіата), в якій повідомило про призначення наказом № 221/1-К від 24 лютого 2011 року на посаду генерального директора ОСОБА_1.

Відповідно до пункту 9 розділу 3 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку – депозитарної діяльності, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006 № 349, ліцензіат протягом строку провадження депозитарної діяльності зобов'язаний повідомляти Комісію про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії.

У разі виникнення таких змін ліцензіат зобов'язаний протягом двадцяти робочих днів подати до Комісії (із зазначенням управління ліцензування діяльності професійних учасників ринку цінних паперів) відповідне повідомлення в письмовій формі та документи, які підтверджують зазначені зміни.

Відповідно до статті 5 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»(в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі –Закон  № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР).

Пунктом 7 статті 11 Закону № 448/96-ВР встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної впади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

          Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.

Штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

          Як вбачається з матеріалів справи, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.

Так, позивач направляв на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 2 червня 2011 року, акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 10 червня 2011 року № 111-УЛ, постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 16 червня 2011 року, постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 24 червня 2011 року № 556-УЛ.

          Таким чином, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку винесла постанову № 556-УЛ від 24 червня 2011 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за неподання  протягом двадцяти робочих днів до Комісії довідки про зміну у складі керівних посадових осіб та фахівців ліцензіата,  якою застосувала до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест» санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1 700 грн., правомірно.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 1 700 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

          1. Позов Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тайгер Інвест»(юридична адреса: 01004, м. Київ, вул. Червоноармійська, 5, код ЄДРПОУ 35574321) штраф у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

     Суддя                                                                                         М.А.Бояринцева

                                                                                         

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.01.2012
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21585743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15168/11/2670

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 15.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 25.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Постанова від 23.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні