Постанова
від 16.01.2012 по справі 2а-15326/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 січня 2012 року < Час пр оголошення > № 2а-15326/11/2670

Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді:

головуючого судді - Добрівської Н.А.,

за участю секретаря судово го засідання - Шаповалов ої К.В.,

та представника позивача - Гаджиєва Р.Ф. огли ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Печерському районі м іста Києва

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Диамант ЛТ Д»

про стягнення податкового бо ргу

В С Т А Н О В И В:

25 жовтня 2011 року ДПІ у Печ ерському районі м. Києва звер нулась до суду з позовом до ТО В «Диамант ЛТД»про стягнення податкового боргу у розмірі 4 574 917,00 грн.

Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що у відповідача ут ворилась заборгованість зі с лати податку на додану варті сть у зазначеному розмірі, як а на день звернення до суду ві дповідачем не сплачена. Захо ди по погашенню податкового боргу щодо боржника вичерпан о і не призвели до погашення б оргу, що стало підставою для з вернення до суду із даним поз овом.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити з підстав, наведен их у позові.

Ухвала про відкриття прова дження в адміністративній сп раві та призначення її до суд ового розгляду, а також повіс тки про виклик направлялись ТОВ «Диамант ЛТД»за наявною у матеріалах справи адресою, яка внесена до Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України, але кор еспонденція суду повернулас ь з відміткою пошти «за закін ченням терміну зберігання».

Відповідно до ч.11 ст.35 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .

Враховуючи вищенаведене, с уд вважає відповідача належн им чином повідомленим про да ту, час і місце проведення суд ового засідання.

Беручи до уваги, що від відп овідача заперечень проти поз ову, пояснень, заяв чи клопота нь до суду не надходило, суд ві дповідно до ч.6 ст.71, ч.4 ст.128 КАС Ук раїни вирішує справу за відс утності відповідача на основ і наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спр ави по суті, суд встановив нас тупне.

ТОВ «Диамант ЛТД»(код ЄДРПО У 36843703) перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі м. Києва та відповідно до вимог п.3 ч.1 ст .9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 19 91 року №1251-ХІІ (в редакції на мом ент виникнення спірних право відносин), положення якої кор еспондуються із вимогами, за кріпленими у п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Пода ткового кодексу України, яки й набрав чинність з 01.01.2011 року, н есе обов' язок по сплаті нал ежних сум податків і зборів (о бов' язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», завдання ми органів державної податко вої служби, крім іншого, є здій снення контролю за додержанн ям податкового законодавств а, правильністю обчислення, п овнотою і своєчасністю сплат и до бюджетів, державних ціль ових фондів податків і зборі в (обов' язкових платежів), а т акож неподаткових доходів, у становлених законодавством (далі - податки, інші платежі ).

Під час розгляду справи суд ом встановлено, що за результ атами проведеної невиїзної д окументальної перевірки ТОВ «Диамант ЛТД»з питань дотри мання вимог податкового зако нодавства при здійсненні фін ансово-господарських взаємо відносин з ТОВ «Антеро»за сі чень, березень, квітень 2010 року працівниками ДПІ у Печерськ ому районі м. Києва 20.09.2010 року бу ло складено акт № 716/23-6/36843703 (далі - Акт перевірки), яким зафіксов ано порушення товариством ви мог п.п.7.2.1, п.п.7.2.3, п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість», внаслідок чог о було завищено суму податко вого кредиту на загальну сум у 3 050 211,00 грн., в тому числі за січе нь 2010р. в сумі 1 368 838,00 грн., за берез ень 2010р. в сумі 1 060 113,00 грн., за квіт ень 2010р. в сумі 621 260,00 грн., що призв ело до заниження податку на д одану вартість, який підляга є сплаті до бюджету всього в с умі 3 050 211,00 грн., в тому числі за с ічень 2010 року в сумі 1 368 838,00 грн., з а березень 2010 року в сумі 1 060 113,00 г рн., за квітень 2010 року в сумі 621 2 60,00 грн.

На підставі Акта перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-ріше ння №0007892306/0 від 13.10.2010 року, яким тов ариству визначено суму подат кового зобов' язання з подат ку на додану вартість на зага льну суму 4 575 317,00 грн. (з них: основ ний платіж - 3 050 2011,00 грн., штрафн і (фінансові) санкції - 1 525 106,00 г рн.).

У зв' язку з неможливістю в ручення зазначеного податко вого повідомлення-рішення (п овернулось не врученим з від міткою поштового відділення «не зареєстровано»), його бул о розміщено на дошці податко вих оголошень відповідно до акта №6317/23-6/36843703 від 26.10.2010 року.

Згідно з п.п.4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» ( далі по тексту - Закон №2181-III в р едакції, чинній на момент при йняття податкового повідомл ення-рішення), якщо згідно з но рмами цього пункту сума пода ткового зобов' язання розра ховується контролюючим орга ном, платник податків не несе відповідальності за своєчас ність, достовірність та повн оту нарахування такої суми, п роте несе відповідальність з а своєчасне і повне погашенн я нарахованого податкового з обов' язання та має право на оскарження цієї суми у поряд ку, встановленому цим Законо м.

За результатами розгляду с карги директора товариства н а податкове повідомлення-ріш ення №0007892306/0 від 13.10.2010 року рішення м заступника начальника ДПІ у Печерському районі м. Києва № 73051/10/25-011 скарга залишена без за доволення, а податкове повід омлення-рішення - без змін.

Відповідно до абз.2 п.п.5.3.1 п.5.3 с т.5 Закону №2181-III, у разі визначен ня податкового зобов' язанн я контролюючим органом за пі дставами, зазначеними у підп унктах «а»- «в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник пода тків зобов' язаний погасити нараховану суму податкового зобов' язання протягом деся ти календарних днів від дня о тримання податкового повідо млення, крім випадків коли пр отягом такого строку такий п латник податків розпочинає п роцедуру апеляційного узгод ження.

У випадках апеляційного уз годження суми податкового зо бов' язання платник податкі в зобов' язаний самостійно п огасити її узгоджену суму, а т акож пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом дес яти календарних днів, наступ них за днем такого узгодженн я (п.п.5.3.2 п.5.3 ст.5 Закону №2181-III).

Згідно із визначенням, наве деним у п.1.3 ст.1 Закону №2181-ІІІ, по датковий борг (недоїмка) - це податкове зобов' язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно у згоджене платником податків або узгоджене в адміністрат ивному чи судовому порядку, а ле не сплачене у встановлени й строк, а також пеня, нарахова на на суму такого податковог о зобов' язання.

Згідно п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 218 1, узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.

Вказані положення кореспо ндуються із положеннями, нав еденими в п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податко вого кодексу України, який на брав чинність 01.01.2011 року (надалі - ПК України).

Пунктом 59.1 статті 59 ПК Україн и встановлено, що у разі коли п латник податків не сплачує у згодженої суми грошового зоб ов' язання в установлені зак онодавством строки, орган де ржавної податкової служби на дсилає (вручає) йому податков у вимогу в порядку, визначено му для надсилання (вручення) п одаткового повідомлення-ріш ення.

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов' язання.

Податкова вимога повинна м істити відомості про факт ви никнення грошового зобов' я зання та права податкової за стави, розмір податкового бо ргу, який забезпечується под атковою заставою, обов' язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непог ашення в установлений строк, попередження про опис актив ів, які відповідно до законод авства можуть бути предметом податкової застави, а також п ро можливі дату та час провед ення публічних торгів з їх пр одажу (п.п.59.3 ст.59 ПК України).

На виконання вимог п.59.1 ст.59 По даткового кодексу України ДП І у Печерському районі м. Києв а було направлено відповідач у податкову вимогу від 04.02.2011 рок у №1168 на суму 4 574 917,00 грн. Зазначен а податкова вимога повернула сь не врученою з відміткою по шти «за зазначеною адресою н е знайдено».

Сума податкового боргу зі с плати податку на додану варт ість згідно довідки ДПІ у Печ ерському районі м. Києва від 20 .10.2011 року № 14729/9/24-109 становить 4 574 917,00 грн.

Таким чином, сума податково го боргу відповідно до вимог чинного законодавства Украї ни є узгодженою і визнається сумою податкового боргу пла тника податків, розмір якої п ідтверджується даними облік ової картки платника податку .

Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 стат ті 20 Податкового кодексу Укра їни, який набрав чинності з 01.01. 2011р. визначено право органів д ержавної податкової служби у випадках, встановлених зако ном, звертатися до суду щодо с тягнення податкового боргу.

Згідно п.п.95.1 - 95.3 статті 95 Пода ткового кодексу України, орг ан державної податкової служ би здійснює за платника пода тків і на користь держави зах оди щодо погашення податково го боргу такого платника под атків шляхом стягнення кошті в, які перебувають у його влас ності, а в разі їх недостатнос ті - шляхом продажу майна та кого платника податків, яке п еребуває у податковій застав і.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків про вадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня наді слання такому платнику подат кової вимоги.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності та ви ходячи з встановленого судом факту наявності у відповіда ча податкового боргу внаслід ок несплати узгоджених подат кових зобов' язань, суд дійш ов висновку, що позовні вимог и в частині стягнення заборг ованості з податку на додану вартість у розмірі 4 574 917,00 грн. ш ляхом стягнення коштів з бан ківських рахунків відповіда ча у банках, обслуговуючих пл атника податків підлягають з адоволенню.

При вирішенні питання щодо наявності підстав для задов олення вимог позивача про на кладення арешту на кошти від повідача, що знаходяться на р ахунках у банках, обслуговую чих платника податків, суд ви ходить з наступного.

Як зазначалось, п.95.3 ст.95 Подат кового кодексу України перед бачено стягнення коштів з ра хунків платника податків у б анках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюєт ься за рішенням суду, яке напр авляється до виконання орган ам державної податкової служ би, у розмірі суми податковог о боргу або його частини.

Відповідно до п.п.20.1.17 п.20.1 ст.20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо накладення ареш ту на кошти та інші цінності т акого платника податків, що з находяться в банку, у разі, якщ о у платника податків, який ма є податковий борг, відсутнє м айно та/або його балансова ва ртість менша суми податковог о боргу, та/або таке майно не м оже бути джерелом погашення податкового боргу.

Податковим кодексом Украї ни визначено особливий поряд ок накладення адміністратив ного арешту на кошти на рахун ку платника податків.

Правові підстави для накла дення арешту передбачені п.п .89.4 ст. 89 та ст.94 ПК України, які ре гулюють питання накладення а дміністративного арешту.

Згідно із п.94.4 ст.94 ПК України арешт може бути накладено ор ганом державної податкової с лужби на будь-яке майно платн ика податків, крім коштів на р ахунку платника податків.

Застосування адміністрати вного арешту коштів на рахун ку платника податків здійсню ється виключно на підставі р ішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду (п.п.94.6.2 п.94.6 ст.94 ПК України).

Відповідно до п.7.1. Порядку за стосування адміністративно го арешту майна платника под атків, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 24.12.2010р. № 1042, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 30.12.2010р. за № 1437/18 732, арешт коштів на рахунку пла тника податків здійснюється виключно на підставі рішенн я суду шляхом звернення орга ну державної податкової служ би до суду.

Згідно із п. 7.3. наведеного По рядку, для застосування ареш ту коштів на рахунку платник а податків орган державної п одаткової служби подає до су ду позовну заяву у порядку, пе редбаченому Кодексом адміні стративного судочинства Укр аїни, у день прийняття рішенн я про застосування адміністр ативного арешту майна платни ка податків.

Таким чином, реалізація пра ва податкового органу на зас тосування адміністративног о арешту коштів на рахунках п латника податків може здійсн юватися виключно шляхом безп осереднього звернення до адм іністративного суду з позово м про накладення арешту на ко шти на рахунку платника пода тків.

У цьому разі рішення керівн ика податкового органу або й ого заступника не приймаєтьс я.

Відповідно до п.94.1 ст.94 ПК Укра їни адміністративний арешт м айна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим с пособом забезпечення викона ння платником податків його обов' язків, визначених зако ном.

Суд зазначає, що арешт кошті в на рахунку платника податк ів є різновидом адміністрати вного арешту, який застосову ються виключно на підставі р ішення суду (на відміну від ад міністративного арешту іншо го майна, який здійснюється з а рішенням керівника податко вого органу).

Разом з тим, підстави його застосування, що визначені п .94.2 ст.94 ПК України, є загальними як для керівника податковог о органу так і для суду.

Так, згідно з наведеною норм ою ПК України арешт майна мож е бути застосовано, якщо з' я совується одна з таких обста вин:

- платник податків порушує п равила відчуження майна, що п еребуває у податковій застав і;

- фізична особа, яка має пода тковий борг, виїжджає за корд он;

- платник податків відмовля ється від проведення докумен тальної перевірки за наявнос ті законних підстав для її пр оведення або від допуску пос адових осіб органу державної податкової служби;

- відсутні свідоцтва про дер жавну реєстрацію суб' єктів господарювання, дозволи (ліц ензії) на її здійснення, торго ві патенти, сертифікати відп овідності реєстраторів розр ахункових операцій;

- відсутня реєстрація особи як платника податків в орган і державної податкової служб и, якщо така реєстрація є обов ' язковою відповідно до цьог о Кодексу, або коли платник по датків, що отримав податкове повідомлення або має податк овий борг, вчиняє дії з переве дення майна за межі України, й ого приховування або передач і іншим особам;

- платник податків відмовля ється від проведення перевір ки стану збереження майна, як е перебуває у податковій зас таві;

- платник податків не допуск ає податкового керуючого до складення акта опису майна, я ке передається в податкову з аставу, та/або акта опису (виді лення) майна для його продажу .

Пункт 94.2 ст.94 Податкового код ексу України кореспондує із положеннями, закріпленими в п.3.1 Порядку застосування адм іністративного арешту майна платника податків, затвердж еного наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 24.12.2010р. № 1042.

Як вбачається із наведених норм, адміністративний ареш т застосовується за наявност і однієї із наведених обстав ин.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Наявність таких обставин п озивачем не доведена, а наявн ість у відповідача податково го боргу та направлення йому позивачем податкових вимог не може бути підставою засто сування адміністративного а решту або зупинення видатков их операцій на рахунках плат ника податків шляхом накладе ння арешту на кошти такого пл атника податків.

Суд звертає увагу позивача на те, що адміністративний ар ешт не є виключним та єдиним с пособом погашення податково го боргу. Винятковість адмін істративного арешту законод авець чітко пов' язує із обс тавинами, визначеними п.94.2 ст.94 ПК України, що виникли між пла тником податків та податкови м органом.

Обравши спосіб судового за хисту інтересів держави у ви гляді стягнення коштів з рах унків у банках, позивач, на дум ку суду, не мають повноважень одночасно заявляти про таки й захист в інший спосіб.

Таким чином, в цій частині п озов задоволенню не підлягає .

Керуючись вимогами ст.ст.69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, О кружний адміністративний су д міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в Державної податкової інспе кції у Печерському районі мі ста Києва задовольнити частк ово.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ди амант ЛТД»(код ЄДРПОУ 36843703, юрид ична адреса: 01133, м. Київ, вул. Кут узова, 118/7) Заборгованість з под атку на додану вартість на у р озмірі 4 574 917 (чотири мільйони п' ятсот сімдесят чотири ти сячі дев' ятсот сімнадцять) гривень 00 коп. шляхом стягн ення коштів з рахунків платн ика податків у банках, обслуг овуючих Товариство з обмежен ою відповідальністю «Диаман т ЛТД»(р/р №26001007347004, №26002007347003, №26003007347002, №2600 4007347001 в АТ КБ «ТК Кредит», МФО 322830; р /р №26006311948104, № 26008311948102, №26009311948101 в АТ «Півд енний», МФО 328209) до державного б юджету на розрахунковий раху нок №311122029700007, одержувач: УДК у Печ ерському районі м. Києва, код 2 6077922, в ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код платежу 14010100.

В задоволені решти позовни х вимог - відмовити.

Постанова набирає зако нної сили у порядку, встановл еному в ст.254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни та може бути оскаржена до К иївського апеляційного адмі ністративного суду в порядку та строки, визначені ст.ст.185-187 К одексу адміністративного су дочинства України.

Суддя Н.А. Добрівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.01.2012
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21585859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15326/11/2670

Ухвала від 27.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 16.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні