Постанова
від 18.09.2008 по справі а10/306-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А10/306-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ   ОБЛАСТІ

01032, м.Київ - 32, вул.Комінтерну, 16.тел. 230-31-77

І м е н е м     України

ПОСТАНОВА

"18" вересня 2008 р.                                                             Справа № А10/306-08          

          Господарський суд Київської області у складі судді Тищенко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом  Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до          Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрспецнрунт

про      стягнення 4028 грн.

за участю представників:

позивача:      Котова Н.І. (довіреність від 18.01.08 № 03-25/35)

відповідача: не з'явився

                                                            СУТЬ СПОРУ:

           До господарського суду Київської області  надійшла позовна заява Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрспецнрунт про стягнення 4028 грн., з яких 3954 грн. - адміністративно-господарські санкції за невиконання у 2007 році нормативу, встановленого  ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон), та 74 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарської санкції.

Ухвалою господарського суду Київської області від 05.08.2008р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду на 26.08.2008р.

У зв'язку із неявкою в судове засідання відповідача та з метою витребування нових доказів ухвалою господарського суду Київської області від 26.08.2008р. розгляд справи відкладався на 18.09.2008р. о 15:30год.

Позивач обґрунтовує позов тим, що відповідач, в порушення вимог ст. 19 Закону у 2007 році не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, тобто, за одне робоче  місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 15.04.2008 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 3954 грн.

Крім цього, позивач зазначає, що у ч. 3 ст. 20 Закону встановлено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, а оскільки відповідач порушив терміни сплати адміністративно-господарських санкцій на 57 днів, то він повинен сплатити пеню у розмірі 74 грн.

В судовому засіданні представник позивача підтримав адміністративний позов в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві. Відповідач, в свою чергу, в судове засідання повторно не з'явився, заперечення проти позову не надав.

Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони, або не повідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Беручи до уваги, що суд повідомляв відповідача про розгляд справи належним чином, , господарський суд Київської області розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив:

Згідно з ч. 9 та ч. 10 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Згідно з Положенням, затвердженим Директором Фонду соціального захисту інвалідів 10.06.2004р., Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, що утворене для реалізації покладених  завдань на Фонд соціального захисту інвалідів за погодженням з Міністерством праці та соціальної політики України, та підзвітне і підконтрольне Фонду.

Відповідно до ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Як вбачається з даних Державної статистичної звітності за 2007 рік (Ф №10-П1), середньооблікова чисельність штатних працівників  облікового  складу за рік складає 14 чоловіка.  Таким чином, згідно з ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідачу встановлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 робоче місце.

Чинним законодавством щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні на підприємства покладено обов'язок по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, та інформування про наявність вільних робочих місць створених для інвалідів відповідних органів влади.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону (в редакції чинній з 18.03.2006) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року N 420 “Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення” формою звітності про наявність вакантних місць на підприємстві є форма N 3-ПН "Звіт про наявність вакансій".  

Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону (в редакції чинній з 01.01.2006) підприємства, установи,   організації, у тому числі підприємства,   організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи,  які  використовують  найману  працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18  Закону.

Згідно з ч. 1 ст. 18  Закону  (в редакції чинній з 18.03.2006) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Як вбачається з Листа Ірпінського міського центру зайнятості від 20.05.08р. №250 відповідач не звертався  до міського центру зайнятості з питань працевлаштування інвалідів у 2007р. Докази подання відповідачем звіту форми 3-ПН з вакансіями для працевлаштування інвалідів в 2007 р. до центру зайнятості - відсутні.

У статті 20 Закону зазначено, що підприємства (об'єднання), установи і організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом.

Отже, сума штрафних санкцій, яку необхідно перерахувати за незайняті робочі місця інвалідами в зв'язку з невиконанням нормативу визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом та складає 3954грн.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Крім того, частиною 2 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Отже, з відповідача підлягає стягненню 74 грн. пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.

З огляду на вищевикладене з відповідача підлягає стягненню 3954 грн. штрафних санкцій та 74 грн. пені.

Керуючись ст.ст. 158, 160 –163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.  Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю  „Укрспецгрунт” (08290, Київська область, м.Ірпінь, смт Гостомель, вул..Мирна,3, код ЄДРПОУ 32034402, р/р 26007671121137 в КРД „Райффайзен банк „Аваль” м.Київ, МФО 322908) на  користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (04050, м. Київ, вул. Глибочицька, 72, код ЄДРПОУ 24074109, р/р 31212230700007, в ГУДК по Київській області, МФО 821018) 3954 грн. штрафних санкцій та 74 грн. пені.

Дана постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного терміну на подання заяви про апеляційне оскарження/апеляційної скарги у разі їх не подання або після закінчення 20-денного терміну після подання заяви про апеляційне оскарження у випадку неподання апеляційної скарги або після закінчення апеляційного розгляду справи і залишення постанови без змін.

Дану постанову може бути оскаржено у 10-денний термін з дня складення у повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження/апеляційної скарги або у 20-денний термін після подання у 10-денний термін заяви про її апеляційне оскарження шляхом подачі апеляційної скарги

Суддя                                                                                          

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення18.09.2008
Оприлюднено24.10.2008
Номер документу2162618
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а10/306-08

Постанова від 18.09.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні