ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 106
РІШЕННЯ
Іменем України
21.02.2012 Справа №5002-3/5401-2011
За позовом Республіканськ ого комітету АР Крим з охорон и навколишнього природоохор онного середовища, ( м. Сімферо поль, вул. Кечкеметська,198)
до відповідача Штормівськ ої селищної ради, (Сакський ра йон, с. Штормове, вул. Леніна,1)
про стягнення 104,67 грн.
Суддя ГС АРК Соколова І.О.
П Р Е Д С Т А В Н И К И :
Від позивача - представн ик не з' явився
Від відповідача представн ик не з' явився
Суть спору: У грудні 2011 року п озивач - Республіканський ко мітет Автономної Республіки Крим з охорони навколишньог о природного середовища, м. Сі мферополь звернувся до госп одарського суду Автономної Р еспубліки Крим з позовом до в ідповідача - Штормівської с елищної ради, Сакський район про стягнення шкоди у розмір і 104,67 грн.
Позовні вимоги мотивова ні тим, що на території Штормі вської сільської ради 09.09.2009р. ви явлено несанкціоноване звал ище твердих побутових відход ів, що є засміченням земельно ї ділянки площею 2,5х3,5 м. , обсяг відповідного звалища 0,6 м., в на слідок чого, як стверджує поз ивача державі було заподіяно шкоду у сумі 104 грн. 67 коп. Вищена ведене і стало підставою для звернення із позовом до госп одарського суду.
На підставі протоколу ро зподілу справ автоматизован ою системою документообігу Г С АРК від 21.12.11р. вказаний позов р озподілений на суддю ГС АРК С околову І.О.
Ухвалою ГС АРК від 21.12.11р. суд дя ГС АРК Соколова І.О. прийнял а вказаний позов до свого про вадження та призначила розг ляд справи на 07.02.12р.
Ухвалою ГС АРК від 07.02.12р. суд відклав розгляд справи на 21.02.1 2р. у зв' язку з неявкою предст авника відповідача та не над ання ним затребуваних докуме нтів.
Представник позивача у с удове засідання 21.02.12р. не з' яв ився, про причини неявки суд н е повідомив. Про час і місце сл ухання справи сповіщався нал ежним чином, рекомендованою кореспонденцією за місцем де ржавної реєстрації.
Відповідач двічі у судов е засідання не з' явився, не н адав суду відзив на позов та в итребувані документи . Про ча с і місце слухання справи спо віщався належним чином, реко мендованою кореспонденцією за місцем державної реєстра ції.
У зв' язку з цим справу ро зглянуто за наявними в ній ма теріалами відповідно до вимо г ст. 75 ГПК України.
Розглянувши матеріали с прави, додатково надані доку менти, суд -
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до Положе ння “Про Республіканський ко мітет Автономної Республіки Крим з охорони навколишньог о природного середовища”, за твердженого Постановою Ради Міністрів АР Крим від 09.08.2005 р. № 3 59 Республіканський комітет А втономної Республіки Крим з охорони навколишнього приро дного середовища є республік анським органом виконавчої в лади у сфері охорони навколи шнього природного середовищ а, раціонального використанн я і відтворення природних ре сурсів, заповідної справи, ек ологічною і, в межах своєї ком петенції, радіаційної безпек и на території Автономної Ре спубліки Крим. В межах своїх п овноважень Рескомприроди Кр иму забезпечує реалізацію де ржавної політики у сфері охо рони навколишнього природно го середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, а також з абезпечує екологічну і в меж ах своєї компетенції, радіац ійну безпеку на території Ав тономної Республіки Крим.
Згідно до розділу 5 п.10 По ложення, Рескомприроди має п раво: пред'являти позови до су ду, господарського суду про в ідшкодування шкоди і збитків , заподіяних в результаті пор ушення природоохоронного за конодавства, використання пр иродних ресурсів і забезпече ння екологічної і в межах сво єї компетенції, радіаційної безпеки, пред'являти претенз ії, розглядати справи про адм іністративні правопорушенн я.
Ст. 20 Закону України “Про охорону навколишнього приро дного середовища” передбаче но, що до компетенції спеціал ьно уповноваженого централь ного органу виконавчої влади з питань екології і природни х ресурсів і його органів на м ісцях входить подача позовів про відшкодування збитків і шкоди, заподіяних у результа ті порушення законодавства п ро охорону навколишнього при родного середовища.
09 вересня 2009 р. працівникам и Республіканського комітет у Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього при родного середовища була пров едена перевірка дотримання в имог природоохоронного зако нодавства, за результатом як ої складений відповідний акт (а.с. 8-10). Вказана перевірка пров одилась у присутності предст авників Штормовської сільсь кої ради, а акт перевірки був п ідписаний ними без яких-небу дь зауважень.
Перевіркою встановлено, що відповідачем допущено по рушення природоохоронного з аконодавства (зокрема, ст. ст. 12, 17, 21,43 Закону України “Про відх оди”), а саме у межах селища бу ло виявлено несанкціоноване звалище твердих побутових в ідходів у районі кафе «Якорь », за адресою : с. Штормове, вул. Пляжна, розміром 26, 2,5х3,5 м. , обсяг відповідного звалища 0,6 м.,
За результатами перевір ки складено протокол № 003970 від 09.09.2009р. про адміністративне пра вопорушення (а.с.7).
За результатами розгляд у відповідного протоколу про адміністративне правопоруш ення, 09.09.2009р. винесено постанову № 003970-21/82 про накладення адмініс тративного стягнення, відпов ідно до якої ОСОБА_1 - сек ретаря сільського голови виз нано винним у вчиненні адмін істративного правопорушенн я, а саме не здійснення належн ого контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на т ериторії сільської ради, що п ризвело до порушення правил складування, розміщення твер дих побутових відходів (засм ічення земельної діялнки у м ежах населеного пункту; відп овідною постановою накладен о адміністративне стягнення у розмірі 85 грн. (а.с. 11).
Відповідно до методики р озрахунку розміру шкоди, обу мовленої забрудненням та зас міченням земельних ресурсів при порушенні природоохорон ного законодавства, затвердж еної наказом Міністерства ох орони навколишнього природн ого середовища та ядерної бе зпеки України від 27 жовтня 1997 р оку № 171, позивачем здійснено р озрахунок розміру збитків, з аподіяних відповідачем чере з забруднення земель Штормов ської сільської ради (а.с. 6). Так , згідно вказаного розрахунк у розмір збитків становить 104, 67 грн.
Як зазначає позивач, на м омент звернення до суду з поз овом відповідачем зазначені збитки не відшкодовані.
Предметом спору у даній справі є наявність у відпові дача обов' язку відшкодуват и заподіяні збитки у розмірі 104,67 грн.
Суд вважає, що позовні ви моги підлягають задоволенню у повному обсязі, з огляду на наступне.
Відповідно до приписів с т. 13 Конституції України земля , її надра, атмосферне повітря , водні та інші природні ресур си, які знаходяться в межах те риторії України, природні ре сурси її континентального ше льфу, виключної (морської) еко номічної зони є об'єктами пра ва власності Українського на роду; від імені Українського народу права власника здійс нюють органи державної влади та органи місцевого самовря дування в межах, визначених К онституцією; право користува ння природними об'єктами пра ва власності народу здійснює ться відповідно до закону.
Пунктом ч. 1 ст. 21 Закону Укр аїни “Про відходи” визначено , що органи місцевого самовря дування у сфері поводження з відходами, зокрема, забезпеч ують здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з в ідходами на своїй території; ліквідують несанкціоновані і неконтрольовані звалища в ідходів.
Згідно ч. 4 ст. 68 Закону Укра їни “Про охорону навколишньо го природного середовища” пі дприємства, установи, органі зації та громадяни зобов'яза ні відшкодовувати шкоду, зап одіяну ними внаслідок поруш ення законодавства про охоро ну навколишнього природного середовища, в порядку та роз мірах, встановлених законода вством України.
Відповідно до статті 32 ГП К України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на під ставі яких господарський суд у визначеному законом поряд ку встановлює наявність чи в ідсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і запере чення сторін, а також інші обс тавини, які мають значення дл я правильного вирішення госп одарського спору.
Згідно до ст. 33 ГПК України , кожна сторона має довести су ду ті обставини, на які вона по силається як на підставу сво їх вимог або заперечень спос обом, який встановлений зако ном для доведення такого род у фактів.
Факт порушення відповід ачем вимог природоохоронног о законодавства, заподіяння у зв' язку з цим шкоди підтве рджується доданими до матері алів справи доказами, а саме: а ктом перевірки, постановою п ро накладення адміністратив ного стягнення, яка не скасов ана на даний час в установлен ому порядку.
Відповідно до даних Сакс ького районного відділу земе льних ресурсів (лист від 09.09.2009р. № 10-20-11/5273), земельна ділянка, яка з абруднена, відносяться до зе мель - житлової та громадсько ї забудови межах населених п унктів Штормовської сільськ ої ради. ( а.с. 14).
Таким чином, відповідач, як особа, що зобов' язана зді йснювати контроль за раціона льним використанням та безпе чним поводженням з відходами на своїй території, а також лі квідовувати несанкціонован і і неконтрольовані звалища відходів, має нести відповід альність за забруднення відп овідних земельних ділянок, р озташованих на території Што рмівської сільської ради.
Розмір шкоди визначений відповідно до Методики визн ачення розмірів шкоди, зумов леної забрудненням і засміче нням ресурсів через порушенн я природоохоронного законод авства, затвердженої наказом Міністерства охорони навкол ишнього природного середови ща та ядерної безпеки Україн и № 171 від 27.10.1997р. та у відповіднос ті з даними земельної ділянк и, які зазначені у довідці Сак ського районного відділу зем ельних ресурсів № 10-20-11/5273 від 09.09.2009 р. (а.с. 6, 14), та копії довідки Респ убліканського комітету по зе мельних ресурсах № 279/10-19 від 25.02.2009 р. (а.с. 16).
Таким чином, розмір шкод и, яка заподіяна навколишньо му природному середовищу, є о бґрунтованим і вказана шкода має бути відшкодована відпо відачем.
Разом з цим, суд вважає з а необхідне зазначити, що у п. 28 ст. 4 Закону України "Про Держа вний бюджет України на 2012 рік" в становлено, що джерелами фор мування спеціального фонду Д ержавного бюджету України на 2012 рік у частині доходів є, зок рема, 30 відсотків грошових стя гнень за шкоду, заподіяну пор ушенням законодавства про ох орону навколишнього природн ого середовища внаслідок гос подарської та іншої діяльнос ті, а в ч. 1 ст. 11 вказаного закону встановлено, з урахуванням п оложень ч.2 ст. 69 Бюджетного код ексу України, що джерелами фо рмування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2012 році є, зокрема, 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства пр о охорону навколишнього прир одного середовища внаслідок господарської та іншої діял ьності.
В главі 8 Порядку казначе йського обслуговування дохо дів та інших надходжень держ авного бюджету, затвердженог о наказом Державного казначе йства України від 19.12.2000р. №31 пере дбачено, що платежі, які відпо відно до Бюджетного кодексу України та Закону України пр о Державний бюджет України н а відповідний рік розподіляю ться між державним та місцев ими бюджетами, зараховуються на аналітичні рахунки, відкр иті в головних управліннях Д ержавного казначейства Укра їни за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розпод ілу між Державним і місцевим и бюджетами" Плану рахунків в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій . Кошти, які надійшли за день (з урахуванням повернення поми лково або надміру зараховани х до бюджетів платежів) на ана літичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3311, у регл аментований час розподіляют ься головними управліннями Д ержавного казначейства Укра їни за встановленими нормати вами між державним бюджетом та відповідними місцевими бю джетами.
У поданій позовній заяві позивач просить стягнути з в ідповідача заподіяну шкоду, вказуючи номер аналітичного рахунку, який відкритий у Гол овному управлінні Державног о казначейства України за ба лансовим рахунком 3311.
За таких обставин, заявле ні вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі у розмі рі 104,67 грн.
Судові витрати покладают ься на відповідача відповідн о до вимог статті 49 Господарсь кого процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 49, 75, 82-84 Господа рського процесуального коде ксу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Республіка нського комітету АР Крим з ох орони навколишнього природо охоронного середовища, м. Сім ферополь, задовольнити.
2. Стягнути з Штормівської с елищної ради, (Сакський район , с. Штормове, вул. Леніна,1, р/р 354110 06001434, МФО 824026, ОКПО 26331326) на користь д ержави, в дохід місцевого бюд жету Штормівської сільської ради (Отримувач: місцевий бюд жет Штормівської сільської р ади; 24062100; ЄДРПОУ 34740887; Сакське УДК ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь; р/р 33117331700267; МФО 824026) шкоду у сумі 104,67 грн .
3. Стягнути з Штормівської с елищної ради, (Сакський район , с. Штормове, вул. Леніна,1, р/р 354110 06001434, МФО 824026, ОКПО 26331326) в дохід Держ авного бюджету м. Сімферопол ь (рахунок № 31211206783002, отримувач - Державний бюджет м. Сімфероп оль, 22030001, ЄДРПОУ 38040558, банк отриму вача: ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімфе рополь, код банку 824026) 1 411 грн. 50 ко п. судового збору.
Накази видати після набран ня рішенням законної сили.
Повний текст рішення підпи саній суддею 22.02.12р
Вказане рішення скеру вати на адресу сторін рекоме ндованою поштою : позивачу - Ре спубліканському комітету АР Крим з охорони навколишньог о природоохоронного середов ища, ( м. Сімферополь, вул. Кечке метська,198)
Відповідачу - Штормівська с елищна рада, Сакський район, с . Штормове, вул. Леніна,1
Суддя Господарсько го суду
Автономної Республіки Кр им Сок олова І.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 01.03.2012 |
Номер документу | 21637752 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Соколова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні