Рішення
від 23.02.2012 по справі 5418-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 301

РІШЕННЯ

Іменем України

23.02.2012 Справа №5002-16/5418-2011

за позовом Республіканськ ого комітету АР Крим з охорон и навколишнього природного с ередовища ( 95022, м. Сімферополь, в ул. Кечкеметська,198)

до відповідача Комунально го підприємства по управлінн ю Житлово - комунальним госпо дарством Найдьонівської сі льської Ради, с.Найдьонівка К расногвардійського району (9 7062, с. Найдьонівка, Красногвард ійський район, вул. Комсомоль ська,33)

про стягнення 11 184,00 грн.

Суддя ГС АР Крим М.О.Білоус

Представники:

Від позивача - ОСОБА_1, довіреність постійна № 08/1 від 25.06.2011 р.

Від відповідача - не з' я вився

Обставини справи: Республі канський комітет АР Крим з ох орони навколишнього природн ого середовища звернувся до Господарського суду Автоном ної Республіки Крим із позов ною заявою до відповідача Ко мунального підприємства по у правлінню Житлово - комуналь ним господарством Найдьоні вської сільської Ради, с.Найд ьонівка Красногвардійськог о району, в якій просив суд ст ягнути з відповідача суму шк оди у розмірі 11184,00 грн.

Позовні вимоги мотив овані тим, що при проведенні п еревірки дотримання вимог пр иродоохоронного законодавс тва 27.10.2009 р. було встановлено, що на час проведення перевірки дозвіл на спеціальне водоко ристування у відповідача зак інчився 01.10.2009 р., в результаті чо го було заподіяно шкоду держ аві у сумі 11184,00 грн. Вищенаведен е і стало підставою для зверн ення із позовом до господарс ького суду.

У судовому засіданні 23.02.2012р. п редставник позивача заявлен і вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити. При цьом у, позивачем була надана дові дка, з якої вбачається, що сум а заборгованості у розмірі 11 184,00 грн. відповідачем не погаше на.

В судове засідання 23.02.2012р. з' явився ОСОБА_2. за довірен істю №1 форма №2, видану на отри мання матеріальних цінносте й. Проте судом не попускаєтьс я вказана особа до участі у с праві, оскільки в довіреност і відсутні процесуальні дії, яки може здійснювати предст авник за довіреністю, виходя чи з положень Господарського процесуального та Цивільно го кодексів України.

Таким чином, суд вважає, що в ідповідач явку свого предст авника у судове засідання жо дного разу не забезпечив, вит ребувані судом документи не надав, у тому числі відзив на п озовну заяву, про час та місце розгляду справи був проінфо рмований належним чином рек омендованою кореспонденціє ю, про що свідчить підпис упо вноваженої особи у поштовому повідомленні. (а.с.17).

Пунктом 11 Інформаційного ли ста Вищого господарського су ду України від 15 березня 2007 №01-8/123 „Про деякі питання практики застосування норм Господарс ького процесуального кодек су України, порушені у допові дних записках про роботу гос подарських судів у 2006 році” за значено, що відповідні проце суальні документи надсилают ься господарським судом згід но з поштовими реквізитами у часникові судового процесу, наявними в матеріалах справи .

Так, як вбачається з витягу з ЄДРПОУ на відповідача стан ом на 23.02.2012р. адресою державної реєстрації відповідача є : 9706 2, Красногвардійський район, с . Найдьонівка, вул.. Комсомольс ька,33.

Вказана адреса також вказа на позивачем у позовній заяв і, а відтак усі документи напр авлялися судом за вказаною ю ридичною адресою.

Відкладення розгляду спра ви є правом та прерогативою с уду, основною умовою для яког о є не відсутність у судовому засіданні представників сто рін, а неможливість вирішенн я спору у відповідному судов ому засіданні. Зазначена пра вова позиція висловлена у по станові Вищого господарсько го суду України від 03.06.2009 № 2-7/10608-20 08.

Крім цього, явка в судове за сідання згідно статті 22 Госпо дарського процесуального ко дексу України - це право, а не обов' язок сторін, справа мо же розглядатися без їх участ і, якщо нез' явлення цих пред ставників не перешкоджає вир ішенню спору.

Оскільки матеріали справи в достатній мірі характериз ують взаємовідносини сторін , підстав для відкладення роз гляду справи судом не вбачає ться.

Розгляд справи відкладавс я в порядку ст. 77 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни. При цьому, суд вважає за можливе розглянути справу з а наявними в ній матеріалами у порядку ст. 75 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши представлені докази, заслухавши поясненн я представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ :

27 жовтня 2009 р. працівниками Уп равління екологічної інспек ції Керченського регіону Рес публіканського комітету Авт ономної Республіки Крим з ох орони навколишнього природн ого середовища проведена пер евірка дотримання вимог прир одоохоронного законодавств а Комунального підприємства по управлінню Житлово - комун альним господарством Найдь онівської сільської Ради, за результатом якої складений відповідний акт (а.с. 9-10).

Перевіркою встановлено, що відповідачем допущено поруш ення природоохоронного зако нодавства (зокрема, ст. 44,49 Водн ого кодексу України), а саме на момент проведення перевірки дозвіл на спеціальне водоко ристування у відповідача зак інчився 01.10.2009 р.

Вказана перевірка здійсне на в присутності директора К омунального підприємства по управлінню Житлово - комунал ьним господарством Найдьон івської сільської Ради ОСО БА_2 один екземпляр акту був вручений відповідачу, про що свідчить особистий підпис д иректора у акті.

Відповідно до довідки, нада ної Комунальним підприємств ом по управлінню Житлово - ком унальним господарством Най дьонівської сільської Ради в ід 27.10.2009 р. з дня закінчення дозв олу на спеціальне водокорис тування до моменту перевірки , відповідачем було забрано п ідземної води в об' ємі 4 тис . куб. м. (а.с.12).

За результатами перевірки складено протокол №006610 від 27.10.2 009р. про адміністративне право порушення (а.с.13).

За результатами розгляду в ідповідного протоколу про ад міністративне правопорушен ня, 27.10.2009р. винесено постанову № 006610-031/48 про накладення адмініст ративного стягнення, відпові дно до якої ОСОБА_2 - дире ктора Комунального підприєм ства по управлінню Житлово - к омунальним господарством Н айдьонівської сільської Рад и визнано винним у вчиненні а дміністративного правопору шення та накладено адмініст ративне стягнення відповідн о до ст. 38 Закону України “Про охорону навколишнього приро дного середовища” у розмірі 85 грн. (а.с.14)

Згідно із розрахунком розм ірів відшкодування шкоди за самовільне водокористуванн я, складеного позивачем від повідно до “Методики розраху нку розмірів відшкодування ш коди, заподіяних державі вна слідок порушення правил охор они водних ресурсів на земля х водного фонду, пошкодження водогосподарських споруд та обладнань, порушення правил їх експлуатації ”, зареєстро ваної Міністерством юстиції України 18.01.2002 р. за № 44/6332, яка діяла на час виявлення порушення, д ержаві було заподіяно шкоду у сумі 11 184,00грн.

Як зазначає позивач, на моме нт звернення до суду з позово м відповідачем зазначені зби тки не відшкодовані.

Суд вважає, що позовні вимог и підлягають задоволенню у п овному обсязі, з огляду на нас тупне.

Відповідно до приписів ст. 1 3 Конституції України земля, ї ї надра, атмосферне повітря, в одні та інші природні ресурс и, які знаходяться в межах тер иторії України, природні рес урси її континентального шел ьфу, виключної (морської) екон омічної зони є об'єктами прав а власності Українського нар оду; від імені Українського н ароду права власника здійсню ють органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання в межах, визначених Кон ституцією; право користуванн я природними об'єктами права власності народу здійснюєть ся відповідно до закону.

Відповідно до ст. 6 Водного К одексу України, води (водні об 'єкти) є виключно власністю на роду України і надаються тіл ьки у користування.

Статтею 44 Водного Кодексу У країни передбачено, що водок ористувачі зобов' язані зд ійснювати спеціальне водоко ристування лише за наявності дозволу.

Відповідно до статті 48 Водн ого Кодексу України спеціаль не водокористування - це забі р води з водних об'єктів із зас тосуванням споруд або техніч них пристроїв, використання води та скидання забруднюючи х речовин у водні об'єкти, вклю чаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зво ротними водами із застосуван ням каналів.

Згідно до статті 49 Водного к одексу України видача дозвол у на спеціальне водокористув ання здійснюється за клопота нням водокористувача з обгру нтуванням потреби у воді, пог одженим з державними органам и водного господарства, - в раз і використання поверхневих в од, державними органами геол огії - в разі використання під земних вод та державними орг анами охорони здоров'я - в разі використання водних об'єкті в, віднесених до категорії лі кувальних.

Згідно до статті 38 Закону Ук раїни “Про охорону навколишн ього природного середовища” в порядку спеціального викор истання природних ресурсів г ромадянам, підприємствам, ус тановам і організаціям надаю ться у володіння, користуван ня або оренду природні ресур си на підставі спеціальних д озволів, зареєстрованих у вс тановленому порядку, за плат у для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випад ках, передбачених законодавс твом України, - на пільгових ум овах.

Згідно ч. 4 ст. 68 Закону Україн и “Про охорону навколишнього природного середовища”підп риємства, установи, організа ції та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, запод іяну ними внаслідок порушен ня законодавства про охорону навколишнього природного с ередовища, в порядку та розмі рах, встановлених законодавс твом України.

Згідно статті 32 ГПК України доказами у справі є будь-які ф актичні дані, на підставі яки х господарський суд у визнач еному законом порядку встано влює наявність чи відсутніст ь обставин, на яких ґрунтують ся вимоги і заперечення стор ін, а також інші обставини, які мають значення для правильн ого вирішення господарськог о спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона має довести суду ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог або заперечень сп особом, який встановлений за коном для доведення такого р оду фактів.

Факт порушення відповідач ем вимог природоохоронного з аконодавства, заподіяння у з в' язку з цим шкоди підтверд жується доданими до матеріал ів справи доказами, а саме вищ евказаними: актом перевірки, постановою про накладення а дміністративного стягнення . Доказів скасування вказано ї постанови в установленном у порядку сторонами не надан о, а відтак постанова є чинною .

Відповідно до ст. 111 Водного к одексу України, підприємства , установи, організації і гром адяни України, а також інозем ні юридичні і фізичні особи т а особи без громадянства зоб ов'язані відшкодувати збитки , завдані ними внаслідок пору шень водного законодавства, в розмірах і порядку, встанов лених законодавством Україн и.

Відшкодування збитків, зав даних внаслідок порушень вод ного законодавства, не звіль няє винних від збору за спеці альне водокористування, а та кож від необхідності здійсне ння заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків.

Притягнення винних у поруш енні водного законодавства д о відповідальності не звільн яє їх від обов'язку відшкодув ання збитків, завданих ними в наслідок порушення водного з аконодавства.

Таким чином, розмір шкоди, я ка заподіяна навколишньому п риродному середовищу, є обґр унтованим і така шкода має бу ти відшкодована відповідаче м.

Наказом Міністерства охор они навколишнього природног о середовища Українивід 20 лип ня 2009 року N 389 була затверджена Методика розрахунку розмірі в відшкодування збитків, зап одіяних державі внаслідок по рушення законодавства про ох орону та раціональне викорис тання водних ресурсів. Вказа на Методика була зареєстрова на в Міністерстві юстиції Ук раїни 14 серпня 2009 р. за N 767/16783.

Відповідно до пунктів 1.1. та 1.2 Методики, вона розроблена в ідповідно до Закону України "Про охорону навколишнього п риродного середовища" та Вод ного кодексу України, а також встановлює порядок визначе ння розмірів відшкодування з битків, заподіяних державі в наслідок порушення законода вства про охорону та раціона льне використання водних рес урсів, які призвели, зокрема, д о самовільного використання водних ресурсів без дозволу на спеціальне водокористува ння.

Відповідно до п.1.4 ця Методик а застосовується державними інспекторами України з охор они навколишнього природног о середовища та державними і нспекторами з охорони навкол ишнього природного середови ща відповідних територій при розрахунку розмірів збитків , заподіяних державі внаслід ок порушення законодавства п ро охорону та раціональне ви користання водних ресурсів, які виявлені за результатами державного контролю за доде ржанням вимог суб'єктами гос подарювання природоохоронн ого законодавства

Згідно з пунктом 9.1 Методики розрахунок розміру відшкоду вання збитків, обумовлених с амовільним використанням во дних ресурсів без дозволу на спеціальне водокористуванн я та порушенням умов водокор истування, встановлених у до зволі на спеціальне водокори стування (крім прісних підзе мних вод глибиною більше 20 м), г рн.., здійснюється за формулою :

З сам = 100 х W х Тар ,

де W - об'єм води, що використа на самовільно без дозволу на спеціальне водокористуванн я або з порушенням умов водок ористування, встановлених у дозволі на спеціальне водоко ристування, м3;

Тар - норматив збору за спец іальне водокористування, грн /м3, що діє в регіоні на момент в иявлення порушення.

Норматив збору за спеціаль не водокористування затверд жено постановою Кабінету Мін істрів України від 18.05.99 N 836 та скл адає для підземних вод 2,796 коп .. за 1 куб.м.

За таких обставин, враховую чи, що відповідачем за період з 01.10.2009. по 27.10.2009 самовільно зібран о підземних вод в обсязі 4 тис. куб. м. Комунальне підприємст во по управлінню Житлово - ком унальним господарством Най дьонівської сільської Ради п овинно відшкодувати заподія ні державі збитки у загально му розмірі 11 184,00 грн. (100 х 4000 х 0,02796).

Таким чином, розмір шкоди об числений позивачем правомі рно.

За таких обставин, вимоги Ре спубліканського комітету Ав тономної Республіки Крим з о хорони навколишнього природ ного середовища щодо стягне ння з Комунального підприємс тва по управлінню Житлово - ко мунальним господарством На йдьонівської сільської Ради збитків у розмірі 11 184,00 грн., засновані на нормах чинного законодавства України, а том у підлягають задоволенню.

Клопотанням від 30.01.2012р. позив ач просив суд надати відстро чку щодо сплати судового збо ру. Враховуючи, що позивач не с плачував судовий збір, а відт ак відсутні підстави для від шкодування судового збору на користь позивача.

Судовий збір покладається на відповідача відповідно д о вимог статті 49 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни.

З урахуванням викладеного , керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 Господа рського процесуального коде ксу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунальн ого підприємства по управлін ню Житлово - комунальним госп одарством Найдьонівської с ільської Ради, (97062, с. Найдьонів ка, Красногвардійський район , вул. Комсомольська,33, ідентиф ікаційний код 31397996, МФО 384157, р/р 260003013 349 в Красногвардійському відд іленні «Ощадбанку») на корис ть держави в доход місцевого бюджету Найдьонівської сіль ської Ради (р/р 33111331700144, отримувач - місцевий бюджет Найдьонів ської сільської Ради, банк од ержувача - УДК у в АР Крим м.Сі мферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ - 34740494, п ризначення - збитки з еколог ії) збитки, заподіяні порушен ням природоохоронного закон одавства у сумі 11 184,00грн.

3. Стягнути з Комунальн ого підприємства по управлін ню Житлово - комунальним госп одарством Найдьонівської с ільської Ради (97062, с. Найдьонів ка, Красногвардійський район , вул. Комсомольська,33, ідентиф ікаційний код 31397996, МФО 384157, р/р 260003013 349 в Красногвардійському відд іленні «Ощадбанку») в доход д ержавного бюджету (р/р 31211206783002, ко д платежу 22030001, в банку одержува ча: Державна казначейська сл ужба України в АРК, МФО 824026, ОКП О 38040558, одержувач - Державний б юджет м. Сімферополь) 1411,50грн. су дового збору.

4. Видати накази після набрання судовим рішенням за конної сили.

Повний текст рішення склад ений та підписаний 24.02.2012р.

Суддя Господарськог о суду

Автономної Республіки Кр им Біл оус М.О.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.02.2012
Оприлюднено01.03.2012
Номер документу21637885
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5418-2011

Рішення від 23.02.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоус М.О.

Ухвала від 14.02.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоус М.О.

Ухвала від 30.01.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоус М.О.

Ухвала від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоус М.О.

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Білоус М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні