10/5025/112/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"21" лютого 2012 р.Справа № 10/5025/112/12
за позовом Шепетівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі управління агропромислового розвитку Шепетівської районної державної адміністрації м. Шепетівка
до приватного підприємства"Врожай-агро-1" с. Судилків Шепетівського району
про стягнення 193400,0 грн.
Суддя Виноградова В.В.
Представники сторін:
позивача : не з'явився
відповідача: не з'явився
за участю Шкадько В.В. - прокурора відділу прокуратури Хмельницької області
Суть спору: прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 193400,00 грн. коштів, що були надані на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях”, розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації №428/2008-р. від 12.08.2008р. „Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 року на території Хмельницької області”, розпорядження голови Шепетівською РДА № 314/2008-р від 15.08.2008 “Про використання коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась в червні - липні 2008 року на території Шепетівського району”, посилаючись на ст.ст. 526, 530 ЦК України.
Посилаючись на п.11 Порядку використання коштів резервного фонду, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 415 від 29.03.2002р., розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях” згідно якого кошти виділялися з резервного фонду державного бюджету , вказує на обов'язковість повернення виділених коштів.
Управління агропромислового розвитку Шепетівської районної державної адміністрації м.Шепетівка, в судове засідання повноважного представника не направило, проте на адресу суду надійшло клопотання від 21.02.2012р. про розгляд справи за відсутності представника. Крім того зазначено, що заявлені позовні вимоги управління агропромислового розвитку просить задовольнити. Також на адресу суду надійшов лист від 21.02.2012р., у якому позивач повідомляє , що станом на 20.02.2012р. управління агропромислового розвитку кошти в сумі 193400,0 грн. виділені на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 року на території Хмельницької області від відповідача не отримувало.
Прокурор наполягає на задоволенні позовних вимог, вказуючи на те, що надані кошти відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002р. №415 підлягають безумовному поверненню.
Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, письмового відзиву на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів не подав, причин неявки та неподання доказів не повідомив. своїм процесуальним правом не скористався , хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення від 31.02.2012р., 11.02.2012р.
З огляду на викладене, суд вважає за можливе відповідно до ст. 75 ГПК України слухати справу за наявними в ній матеріалами.
Розглядом матеріалів справи встановлено:
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях” за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету, Хмельницькій області виділено кошти для проведення часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась в червні-липні 2008 року.
Розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації №428/2008-р. від 12.08.2008р. „Про розподіл коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася в червні-липні 2008 року на території Хмельницької області” виділені з резервного фонду державного бюджету кошти спрямовано районним державним адміністраціям для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася на території Хмельницької області у червні-липні 2008 року із затвердженням відповідного розподілу коштів на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств.
Відповідно до вищезазначених розпоряджень Кабінету Міністрів України та Хмельницької обласної державної адміністрації, Шепетівською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження №314/2008-р від 15.08.2008 "Про використання коштів, виділених Кабінетом Міністрів України на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталась в червні - липні 2008 року на території Шепетівського району", яким розпорядником по використанню вказаних коштів визначено управління агропромислового розвитку Шепетівської райдержадміністрації та затверджено розподіл коштів на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, за яким ФГ "Віра" смт. Гриців Шепетівського району було виділено із резервного фонду державного бюджету 193400 грн.
Відповідно до акту від 28.07.2008 р. за підписом директора підприємства Дорощука М.Ф., головного агронома Шепетівського управління агропромислового розвитку встановлено, що в результаті несприятливих погодних умов в період з 20 по 26.07.2008 року пошкоджено посіви сільськогосподарських культур . Комісійним актом від 28.07.2008 р. обстеження наслідків стихійного явища, яке відбулося з 20 по 26 липня 2008р. в Шепетівському районі Хмельницької області встановлено пошкодження посівів ПП "Врожай -Агро-1" на площі 198 га та загиблих на площі 176 га.
ПП "Врожай -Агро-1" звернулось до комісії по компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії із заявою про включення господарства в реєстр підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії .
24.12.2008р. між управлінням агропромислового розвитку Шепетівської районної державної адміністрації м. Шепетівка (надавач) та ПП "Врожай -Агро-1", с. Судилків (отримувач) укладено договір №4 надання та умов повернення коштів резервного фонду державного бюджету.
Відповідно до п. 1.1 цього договору управління агропромислового розвитку Шепетівської районної державної адміністрації надає, а отримувач коштів отримує кошти виділені відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2008року №1010-р "Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталися у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях" та розпорядження Хмельницької ОДА від 2 серпня 2008р. № 248/2008-р.
Відповідно до р.2 договору надання коштів відбувається через відділення державного казначейства у Шепетівському районі до 30 грудня 2008р, при наявності документів, що підтверджують стихію та понесені внаслідок цього витрати.
Згідно з р.3 договору перерахування коштів здійснюється напряму отримувачу коштів, виділення коштів буде здійснюватися надавачем в сумі 193400 грн. отримувач коштів зобов'язується повернути надані кошти повністю до 01.11.2010р..
Управлінням агропромислового розвитку Шепетівської райдержадміністрації платіжним дорученням №386 від 22.08.2008р. було перераховано ПП "Врожай -Агро-1", с. Судилків кошти в розмірі 193400 грн., як часткова компенсація збитків від стихії.
У визначений договором строк, а також на дату розгляду справи в суді, кошти в сумі 193400 грн ПП "Врожай -Агро-1" не повернуло. Доказів, які б спростовували зазначене суду не подано.
Оскільки, відповідач не повернув одержані кошти виділені на часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у червні-липні 2008 року, прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовною заявою про їх примусове стягнення.
Оцінюючи надані докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню зважаючи на таке. Згідно з статтею 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини, акти цивільного законодавства, акти органів державної влади чи органів місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Таке ж положення містить і стаття 173 Господарського кодексу України, в якій зазначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Згідно ст.193 Господарського кодексу України та ст.ст. 525,526 Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання –відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язань або їх зміна не допускається.
Положеннями ст. 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.
Невиконання зобов'язання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання) стаття 610 ЦК України визначає як порушення зобов'язання.
Частиною 1 ст. 612 ЦК України встановлено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Пунктом 3 статті 116 Конституції України передбачено, що Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування.
Відповідно до частини 1 статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Аналогічне положення містяться і у Закону України "Про Кабінет Міністрів України".
Відповідно до статті 20 Законі України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України у сфері економіки та фінансів забезпечує здійснення заходів, передбачених державними програмами ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, приймає рішення з питань ліквідації наслідків інших аварій, а також пожеж, катастроф, стихійного лиха, утворює згідно із законом державні резервні фонди фінансових і матеріально-технічних ресурсів та приймає рішення про їх використання та приймає рішення про використання коштів резервного фонду Державного бюджету України.
Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.07.2008р. №1010-р „Про часткову компенсацію витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії, що сталася у Волинській, Львівській, Рівненській та Хмельницькій областях” передбачено видатки для проведення часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств, які зазнали збитків внаслідок стихії у вказаних областях за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету.
Відповідно ч.1 ст.24 Бюджетного кодексу України, резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені при складанні проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №415 від 29.03.2002р. затверджено Порядок використання коштів резервного фонду, яким визначено напрями використання коштів резервного фонду державного бюджету та місцевого бюджету і встановлено процедури, пов'язані з виділенням коштів резервного фонду відповідного бюджету та звітування про їх використання. Відповідно до п.11 Постанови (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №647 від 27.07.2005р.) кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
В абзаці другому цього пункту визначено, що кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
З огляду на викладене, визначений Кабінетом Міністрів України порядок використання коштів з резервного фонду бюджету передбачає, що кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності виділяються лише на умовах повернення.
Як вбачається з матеріалів справи ПП "Врожай -Агро-1" належить до недержавної форми власності .
Матеріали справи свідчать, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України та виданих на його підставі розпоряджень Хмельницької обласної державної адміністрації №428/2008-р від 12.08.2008р. Шепетівської райдержадміністрації №314/2008-р від 15.08.2008р. було виділено із резервного фонду державного бюджету і перераховано на рахунок відповідача кошти в сумі 193400 грн., а умови надання, використання і строк повернення зазначених коштів визначено сторонами шляхом укладення відповідного договору №4 від 24.12.2008р..
Факт перерахування коштів в сумі 193400 грн. підтверджується платіжним дорученням №386 від 22.08.2008р. Докази повернення таких коштів у справі відсутні.
З огляду на наведене, кошти, надані з резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавних форм власності у фонді яких їх корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, підлягають безумовному поверненню (аналогічна правова позиція міститься у постановах Вищого господарського суду України від 22.12.2010р. по справі №12/883-10, від 11.10.2011р. по справі №11/5025/508/11).
Враховуючи зазначене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені доказами , заявлені правомірно та підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі покладаються на відповідача відповідно до вимог ст.ст.44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 1, 12, 33, 44, 49, 82, 84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Шепетівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі управління агропромислового розвитку Шепетівської районної державної адміністрації м. Шепетівка до приватного підприємства"Врожай-Агро-1" с. Судилків Шепетівського району про стягнення 193400,0 грн. задоволити.
Стягнути з приватного підприємства"Врожай-Агро-1" с. Судилків Шепетівського району ( код 33415283) на користь управління агропромислового розвитку Шепетівської районної державної адміністрації м. Шепетівка (код 00734937) 193400,00 грн. (сто дев'яносто три тисячі чотириста гривні) коштів резервного фонду державного бюджету.
Видати наказ.
Стягнути з приватного підприємства "Врожай-Агро-1" с. Судилків Шепетівського району (код 33415283) в доход державного бюджету, одержувач коштів УДКСУ у м. Хмельницькому, код отримувача 38045529, банк отримувача ГУДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, рахунком отримувача 31218206783002, по коду класифікації доходів 22030001 судовий збір в розмірі 1609, 50 грн. (одна тисяча шістсот дев'ять грн. 50 коп.)
Видати наказ.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 4 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, ( м. Шепетівка вул. К. Маркса, 47) 3 - відповідачу. (с. Судилків Шепетівського району) 4- прокуратурі (м. Шепетівка вул. Червоноармійська, 43), (2,3,4- рекомендованим листом) 5-прокуратурі області
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 01.03.2012 |
Номер документу | 21643474 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні