ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 вересня 2011 р. 11:40 Справа №2а-6045/11/0170/15
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульовій О.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Ялта АР Кр им
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ориентир"
про стягнення,
Суть спору: до Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим звернул ась з позовом Державна подат кова інспекція в м. Ялта АР Кри м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Ориентир" п ро стягнення заборгованості перед бюджетом за порушення Закону України “Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” на загальну суму 3010,00 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час перевірки торг івельного об' єкту відповід ача було встановлено порушен ня Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг». За результатам и перевірки було складено ак т, на підставі якого прийняте рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій н а загальну суму 3010,00 гривень. За значене рішення було отриман е відповідачем, але сума штра фних санкцій у встановлений діючим законодавством строк сплачена не була.
Ухвалами суду від 30.05.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, надіслав клопотан ня про розгляд справи за відс утністю його представника. П озовні вимоги підтримує у по вному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату, час і місце судовог о розгляду повідомлений нале жним чином, причин неявки не п овідомив.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі ст. 128 КАС Україн и розглядати справу за відсу тності представників сторін , на підставі наявних у справі матеріалів.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши доказів в їх су купності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К АС України передбачено, що ко мпетенція адміністративних судів поширюється на спори з а зверненням суб' єкта владн их повноважень у випадках, вс тановлених законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції (адміністрати вна справа) - переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ в редакції на час ви никнення спірних правовідно син встановлено, що державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі.
Згідно п.2 ст.11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” в редакції на час виникнення спірних пр авовідносин, органи державно ї податкової служби мають пр аво здійснювати контроль за додержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари(послуги) у встановле ному законом порядку, наявні стю свідоцтв про державну ре єстрацію суб' єктів підприє мницької діяльності, ліцензі й на провадження видів госпо дарської діяльності, що підл ягають ліцензуванню відпові дно до закону, з наступною пер едачею матеріалів про виявле ні порушення органам, які вид али ці документи, торгових па тентів.
Відповідно до ст.ст. 15, 16 Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (в реда кції на час виникнення спірн их правовідносин) контроль з а додержанням суб'єктами під приємницької діяльності пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вим ог цього Закону здійснюють о ргани державної податкової с лужби України шляхом проведе ння планових або позапланови х перевірок згідно із законо давством України.
Отже, враховуючи вищезазна чене, Державна податкова інс пекція в м. Ялта АР Крим у відн осинах з відповідачем, під ча с реалізації своїх завдань т а функцій, встановлених зако нодавством України, є суб' є ктом владних повноважень.
ТОВ "Ориентир" зареєстрован е виконавчим комітетом Ялти нської міської ради 09.12.2008р., іде нтифікаційний номер 36243016.
Судом встановлено, що 15.10.2010 ро ку посадовими особами Держав ної податкової інспекції в м . Ялта АР Крим здійснено пере вірку господарської одиниці відповідача- бар «Зефір», р озташованого за адресою: м. Ял та, вул. Леніна-Краснова, 15/1. За р езультатами перевірки був ск ладений акт номер бланку 02573 (н адалі - Акт).
Перевіркою контролю за зді йсненням розрахункових опер ацій в сфері готівкового та б езготівкового обігу було вст ановлено порушення відповід ачем п.1, 6, 10, 13 ст. З Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»:
- не проведення розрах ункової операції через РРО н а суму 180,00 грн., при цьому касови й чек не пробитий, розрахунко ва квитанція не виписана;
- порушено порядок вик ористаних розрахункових кни жок, не забезпечено збережен ня розрахункових квитанцій п ротягом трьох років після їх закінчення;
- не забезпечення збер ігання контрольних стрічок п ротягом трьох років;
- не забезпечення відп овідність сум наявних грошов их коштів на місці проведенн я розрахунків сумі коштів вк азаних у денному звіті РРО, су ма невідповідності склала 320,0 0 грн.
На підставі Акту перев ірки № 3181/01/12/23/36243016 від 15.10.2010 року Держ авної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим було прийнято рішення № 0012522303 від 02.11.2010 року про застосування до відпові дача штрафних санкцій у розм ірі 3010,00 гривень.
Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення по зивачем фінансових санкцій з а рішенням № 0012522303 від 02.11.2010 р оку про застосування до відп овідача фінансових санкцій н а суму 3010,00 гривень, судом встан овлено наступне.
Відповідно до статті 8 Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (далі - Закон) форма, зміст розрахунк ових документів, порядок реє страції та ведення розрахунк ових книжок, книг обліку розр ахункових операцій, а також ф орма та порядок подання звіт ності, пов'язаної із застосув анням реєстраторів розрахун кових операцій або використа нням розрахункових книжок, в становлюються Державною под атковою адміністрацією Укра їни.
Відповідно до п.1 ст.3 Закону с уб'єкти підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) при продажу товарі в (наданні послуг) у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг зобов'язані прово дити розрахункові операції н а повну суму покупки (надання послуги) через зареєстрован і, опломбовані у встановлено му порядку та переведені у фі скальний режим роботи реєстр атори розрахункових операці й з роздрукуванням відповідн их розрахункових документів , що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням за реєстрованих у встановленом у порядку розрахункових книж ок.
Судом встановлено, що до ТОВ «Ориентир» винятки, встанов лені ст.9 Закону щодо невикор истання розрахункової книж ки та книги обліку розрахунк ових операцій не застосовуют ься, оскільки відповідач зді йснює реалізацію підакцизни х товарів.
Відповідно до п.1 ст. 17 Закону за порушення вимог цього Зак ону до суб'єктів підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у п'ятикратному розмір і вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявле но невідповідність, у разі не проведення розрахункових оп ерацій через реєстратори роз рахункових операцій або пров едення її без використання р озрахункової книжки, у разі н е роздрукування відповідног о розрахункового документа, що підтверджує виконання роз рахункової операції.
Судом встановлено, що відпо відач 15.10.2010 року здійснив реалі зацію товару на суму 180,00 гриве нь без використання реєстрат ора розрахункових операцій та невиданий розрахунковий д окумент відповідної форми.
Таким чином, суд встановив, що позивачем вірно застосова на фінансова санкція у п' ят икратному розмірі суми, на як у не проведена розрахункова операція, а саме: 180,00 х 5 = 900,00 гриве нь.
Згідно з п.6 ст.3 Закону суб'є кти господарювання, які здій снюють розрахункові операці ї в готівковій та/або в безгот івковій формі (із застосуван ням платіжних карток, платіж них чеків, жетонів тощо) при пр одажу товарів (наданні послу г) у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг зоб ов'язані забезпечувати збері гання використаних книг облі ку розрахункових операцій та розрахункових книжок протяг ом трьох років після їх закін чення.
Відповідно до п. 3 статі 17 Зак ону України № 265/95 від 06.07.1995 року з а невикористання при здійсне нні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Зак оном, розрахункової книжки ч и книги обліку розрахункових операцій, або використання н езареєстрованої належним чи ном розрахункової книжки чи порушення встановленого пор ядку її використання, або вик ористання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обл іку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку розрахункових операцій чи р озрахункових книжок протяго м встановленого терміну заст осовуються фінансові санкці ї в розмірі двадцяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян.
Згідно Акту перевірки кн ига обліку розрахункових опе рацій на момент перевірки бу ла відсутня.
Отже, суд зазначає, що позив ачем вірно застосована фіна нсова санкція розмірі 340,00 грив ень.
Відповідно до п. 10 статті 3 За кону України № 265/95 від 06.07.1995 року суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобовязаня дру кувати на реєстраторах розра хункових операцій (за виключ енням автоматів з продажу то варів (послуг)) контрольні стр ічки і забезпечувати їх збер ігання протягом трьох років.
Згідно з ч.5 статті 17 Закону України № 265/95 від 06.07.1995 року у раз і у разі невиконання друку ко нтрольної стрічки або її нез берігання протягом встановл еного терміну застосовуютьс я фінансові санкції в розмір і десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що згідн о з Актом перевірки контр ольні стрічки у відповідача відсутні.
Тому фінансова санкція в ро змірі 170,00 гривень розрахована вірно.
Згідно з п.13 статті 3 Закон у суб'єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу тов арів (наданні послуг) у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг зобов'язані за безпечувати відповідність с ум готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті реєстратора розрах ункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квитанц іями, виданими з початку робо чого дня.
Відповідно до статті 22 Зако ну у разі невідповідності су ми готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті, а у випадку викорис тання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я, до суб'єктів підприємницьк ої діяльності застосовуєтьс я фінансова санкція у п'ятикр атному розмірі суми, на яку ви явлено невідповідність .
Відповідно до ст.2 Закону мі сце проведення розрахунків - місце, де здійснюються ро зрахунки із покупцем за про дані товари (надані послуги ) та зберігаються отримані з а реалізовані товари (надан і послуги) готівкові кошти.
Судом встановлено, що під ча с проведення перевірки відпо відності суми коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, зазначеній в денном у звіті реєстратора розрахун кових операцій відповідача в иявлена різниця, яка складає 320,00 гривень.
Отже, суд зазначає, що позив ачем вірно застосована фіна нсова санкція у п' ятикратно му розмірі суми, на яку виявле но невідповідність, а саме: гр ивень 320,00 грн. х 5 = 1600,00 гривень.
З урахуванням вищенаведен ого загальна сума штрафних (ф інансових) санкцій, що застос ована до відповідача складає 3010,00 гривень.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення №0012522303 від 02.11.2010 ро ку про застосування до відпо відача штрафних санкцій у ро змірі 3010,00 гривень прийнято по зивачем відповідно до закону , обґрунтовано та у межах нада них владних повноважень.
Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового код ексу України органи державно ї податкової служби мають пр аво звертатися до суду щодо с тягнення коштів платника под атків, який має податковий бо рг, з рахунків у банках, обслуг овуючих такого платника, на с уму податкового боргу або йо го частини.
Відповідачем відповідно д о вимог ст. 71 КАС України не над ано доказів сплати заборгова ності.
Враховуючи, що заборговані сть у розмірі 3010,00 гривень відп овідачем станом на день розг ляду справи не сплачена, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Пода ткового кодексу України вва жає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з То вариства з обмеженою відпові дальністю "Ориентир" заборго ваності у розмірі 3010,00 гривень з рахунків у банках, обслугов уючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Ориентир" , перерахувавши 3010,00 грн. на р/р № 31110104700039, код платежу 21080900 до держ. бю джету м. Ялта, ГУ ДКУ в АРК, ЄДР ПОУ 34740850, МФО 824026.
Приймаючи до уваги встанов лені судом обставини, наведе ні норми законодавства, а так ож враховуючи, що відповідач ем не надано суду доказів, які спростовують висновки подат кового органу у актах переві рки, натомість позивач довів належними та допустимими до казами свою правову позицію, суд дійшов висновку про обґр унтованість позивних вимог, у зв' язку з чим уточнені поз овні вимоги підлягають задов оленню.
Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, і відповідаче м - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються. Тому судові витрат и по справі не підлягають стя гненню з відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Ориентир" (ЄДРПОУ 36243016) забор гованість перед бюджетом у с умі 3010,00 гривень з рахунків у ба нках, обслуговуючих Товарист во з обмеженою відповідальні стю " Ориентир ", перерахувавши 3010,00 грн. на р/р №31110104700039, код платеж у 21080900 до держ. бюджету м. Ялта, Г У ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740850, МФО 824026.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672042 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні