ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 жовтня 2011 р. (11:50) Справа №2а-8162/11/0170/15
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульовій О.О., за участю
від позивача - Бабченко Л.П.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Державної податкової інсп екції в м. Ялта АР Крим
до Благодійного общинного російського центру "Спас"
про стягнення,
Суть спору: до Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим звернулася з позовом Держ авна податкова інспекція в м . Ялта АР Крим (далі - позива ч) до Благодійного общинного російського центру "Спас" (дал і-відповідач) про стягнення п одаткового боргу в розмірі 1025 ,50 грн. з податку на прибуток.
Позовні вимоги мотивовані тим, що всупереч вимогам Пода ткового кодексу України відп овідачем несвоєчасно було п одано декларацію з податку н а прибуток за 2010р., у зв' язку з чим у відповідності до вимог податкового законодавства д о підприємства застосовані ш трафні (фінансові) санкції.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 11.07.2011 року було відкрите прова дження в адміністративній сп раві, закінчено підготовче п ровадження та справу признач ено до судового розгляду.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги з підстав, визна чених позовній заяві, надав п ояснення по суті спору.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, з аперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгл яд справи за його відсутност і до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд -
ВСТАНОВИВ:
Судом встановлено, що Благо дійна общинна російського це нтру "Спас" являється юридичн ою особою, зареєстрована як с уб' єкт підприємницької дія льності виконавчим комітето м Ялтинської міської ради АР К 17.05.2002 року з ідентифікаційним кодом юридичної особи 26225802, що п ідтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
Судом встановлено, відпові дач узятий на облік як платни к податків у ДПІ в м. Ялта АР Кр им з 03.07.2002 року.
Таким чином, судом встановл ено, Благодійна общинна росі йського центру "Спас" являєть ся суб' єктом господарюванн я, юридичною особою, платнико м податків, зобов' язане вик онувати обов' язки, покладен і на нього законами у зв' язк у зі здійсненням господарськ ої діяльності, у тому числі ст осовно належного нарахуванн я та сплати податків.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
24.11.2010 року посадовими особами відповідача проведена камер альна перевірка своєчасност і подання податкової звітнос ті позивачем.
За результатами перевірки складений акт №4164/15-1/26225802 від 24.11.2010 р оку, за висновками якого вста новлено порушення п.16.4 ст.16, п. 22.13 ст. 22 Закону України “Про опод аткування прибутку підприєм ств” - платником податку не надані звіт про використанн я коштів неприбутковими орга нізаціями та установами за 9 м ісяців 2010 року.
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято подат кове повідомлення-рішення ві д 06.12.2010 року №0004291501/0, яким визначен і податкові зобов' язання з податку на прибуток за штраф ними санкціями на суму 170,00 грив ень, яке отримано відповідач ем 15.12.2010 року, про що свідчить по штове повідомлення про отрим ання.
Відповідно до абз. 3 п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України “Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” (що діяв на момент ви никнення спірних правовідно син) у разі визначення податк ового зобов'язання контролюю чим органом за підставами, за значеними у підпунктах "а" - "в" п ідпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, п латник податків зобов'язаний погасити нараховану суму по даткового зобов'язання протя гом десяти календарних днів від дня отримання податковог о повідомлення, крім випадкі в коли протягом такого строк у такий платник податків роз починає процедуру апеляційн ого узгодження.
Згідно п.п. 16.1.1. п. 16.1. ст. 16 Закону України “Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” ( що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) післ я закінчення встановлених ст років погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нара ховується пеня.
Підпунктом 16.1.2. п. 16.1. ст. 16 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” (що діяв на момент виникненн я спірних правовідносин) нар ахування пені розпочинаєтьс я: б) при нарахуванні суми пода ткового зобов'язання контрол юючими органами - від першого робочого дня, наступного за о станнім днем граничного стро ку сплати податкового зобов' язання, визначеного у податк овому повідомленні згідно з нормами цього Закону.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаюч и суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, діючої на день виникненн я такого податкового боргу а бо на день його (його частини) погашення, залежно від того, я ка з величин таких ставок є бі льшою, за кожний календарний день прострочення у його спл аті (п.п. 16.4.1. п. 16.4. ст. 16 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами” (що дія в на момент виникнення спірн их правовідносин))
Відповідно до пп.16.3.1 п. 16.3 ст. 16 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” (що діяв на момент виникн ення спірних правовідносин) нарахування пені закінчуєть ся у день прийняття банком, об слуговуючим платника податк ів, платіжного доручення на с плату суми податкового боргу .
Аналогічний порядок нарах ування пені встановлений нор мами Податкового кодексу Ук раїни N 2755-VI від 02.12.2010 року, який наб рав чинності 01 сіяня 2011 року.
З матеріалів справи вбачає ться, податковий борг за пода тковим повідомленням-рішенн ям від 06.12.2010 року №0004291501/0 сплачени й відповідачем 04.05.2011 року, а від так нарахування пені відпові дачу у розмірі 5,50 грн. є обґрунт ованим.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право в тому числ і стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або п одаткового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановл ених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового к одексу України орган державн ої податкової служби здійсню є за платника податків і на ко ристь держави заходи щодо по гашення податкового боргу та кого платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 П одаткового кодексу України, тобто з
урахуванням змісту понятт я “податковий борг”, встанов леному п. 14.1.175 ст. 14 Податкового к одексу України, податкова ви мога надсилається органом де ржавної податкової служби пл атнику податків на суму пода ткового боргу.
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов' язання та по винна містити вказану в п. 59.3 с т. 59 Податкового кодексу Украї ни інформацію, зокрема, розмі р податкового боргу.
З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:
- після надіслання под аткової вимоги на податковий борг із зазначенням конкрет ного розміру податкового бор гу;
- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.
При цьому відповідно до ст.с т. 59, 95, 14 Податкового кодексу Укр аїни податкова вимога надсил ається органом державної под аткової служби платнику пода тків щодо погашення податков ого боргу за кожний конкретн ий період за кожних конкретн их підстав (наприклад, на підс таві кожної податкової декла рації або на підставі кожног о податкового повідомлення-р ішення).
Так, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу Укр аїни податкова вимога - письм ова вимога органу державної податкової служби до платник а податків щодо погашення су ми податкового боргу. Відпов ідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України податко вий борг - сума грошового зобо в'язання (з урахуванням штраф них санкцій за їх наявності), с амостійно узгодженого платн иком податків або узгодженог о в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений ц им Кодексом строк, а також пен я, нарахована на суму такого г рошового зобов'язання. Відпо відно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України грошове зобов' язання платника пода тків - це сума коштів, яку пла тник податків повинен сплати ти до відповідного бюджету я к податкове зобов' язання та /або штрафну (фінансову) санкц ію, а також санкції за порушен ня законодавства у сфері зов нішньоекономічної діяльно сті.
Відповідно до п. 59.5. ст. 59 Подат кового кодексу України у раз і коли у платника податків, як ому надіслано (вручено) подат кову вимогу, сума податковог о боргу збільшується, погаше нню підлягає вся сума податк ового боргу такого платника податку, що виник після надіс лання (вручення) податкової в имоги.
Виходячи з системного анал ізу наведених норм Податково го кодексу України окрема ви мога на збільшення боргу у зв ' язку з нарахуванням пені п латнику податку не надсилаєт ься.
Судом встановлено, що пода тковою інспекцією на адресу відповідача спрямована пода ткова вимога №29 від 20.01.11р., яка бу ла отримана відповідачем 18.03.201 1р., що підтверджується копією повідомлення про поштове ві дправлення.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що податкова вимога при йнята з порушенням вимог дію чого законодавства, а заборг ованість у розмірі 5,50 грн. спла чена підприємством.
Враховуючи, що заборговані сть у розмірі 5,50 гривень відпо відачем станом на день розгл яду справи не сплачена, суд ві дповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податк ового кодексу України вважає необхідним задовольнити по зов шляхом стягнення з Благо дійного общинного російсько го центру "Спас" заборгованос ті з податку на прибуток у роз мірі 5,50 гривень з рахунків у ба нках, обслуговуючих Благодій ного общинного російського ц ентру "Спас" на р/р 31119008700039, УГК в А РК м.Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34 740850, одержувач: держбюджет у м.Я лта.
Перевіряючи обґрунтованіс ть позивних вимог про стягне ння з відповідача податковог о боргу у сумі 1020,00 грн., суд зазн ачає наступне.
З матеріалів справи вбачає ться, що 03.03.11р. податковою інспе кцією була проведена камерал ьна перевірка відповідача з питання своєчасності поданн я податкової звітності, за ре зультатами якої було складен о акт № 328/26225802/15-1 від 03.03.11 р.
За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення п. 49. 2 ст.49 Податковий кодексу Укра їни, у зв' язку з неподанням відповідачем податковий зві т про використання коштів не прибутковими організаціями за 2010 рік у строки, визначені з аконодавством, а саме до 09.02.2011 р оку.
На підставі акту перевірки № 328/26225802/15-1 від 03.03.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0001111501 від 18.03.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на прибуток в розмірі 1020,00 гривень.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства встановлені Подат ковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Подат кового кодексу України N 2755-VI ві д 02.12.2010р. платник податків зобов 'язаний за кожний встановлен ий цим Кодексом звітний пері од подавати податкові деклар ації щодо кожного окремого п одатку, платником якого він є , відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провад ив такий платник податку гос подарську діяльність у звітн ому періоді.
Суд зазначає, що відповідно до підрозділу 4 Розділу XX "Пере хідні положення" ПКУ, застосу вання Розділу III "Податок на пр ибуток підприємств" починаєт ься з 1 квітня 2011 року.
Таким чином, до спірних прав овідносини в частині зобов' язань платників податків над авати до податкового органу податкову звітність з податк у на прибуток, строки надання такої звітності за 2010 р. підляг ають застосуванню в тому чис лі норми Закону України “Про оподаткування прибутку підп риємств” від 28.12.1994 року N 333/94.
Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” передба чені такі податкові періоди: календарні квартал, піврічч я, три квартали, рік.
Таким чином, відповідач зоб ов' язаний щоквартально про тягом 40 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем податкового кварталу, подавати до податкового орг ану податкову звітність з по датку на прибуток.
Згідно з п.16.4 ст.16 Закону Украї ни “Про оподаткування прибут ку підприємств” податок за з вітний період сплачується йо го платником до відповідного бюджету у строк, визначений з аконом для квартального пода ткового періоду.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем не нада ний податковий звіт про вико ристання коштів неприбутков ими організаціями за 2010 рік, у з в' язку з чим за податковим п овідомленням-рішенням до від повідача застосовані штрафн і санкції на підставі п. 120.1. ст. 1 20 Податкового кодексу Україн и у розмірі 1020,00 грн.
Суд не погоджується з засто суванням до відповідача санк ції у розмірі 1020,00 грн. на підста ві п. 120.1. ст. 120 Податкового кодек су України та зважає на насту пне.
Суд зауважує, що при вирішен ні питання щодо розміру штра фних санкцій за неподання по даткової звітності слід врах овувати таке.
Згідно з пунктом 7 підрозділ у 10 розділу XX "Перехідні положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що штрафні санкції за порушення податк ового законодавства за періо д з 1 січня по 30 червня 2011 року за стосовуються у розмірі не бі льше 1 гривні за кожне порушен ня.
Таким чином, штрафні санкці ї в розмірі не більше 1 гривні застосовуються за порушення податкового законодавства, яке вчинене платником податк ів з 1 січня по 30 червня 2011 року.
Слід зазначити, що пунктом 1 розділу XIX "Прикінцеві положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що цей Коде кс набрав чинності з 1 січня 2011 року, крім окремих положень ц ього Кодексу, визначених цим пунктом.
Згідно з пунктом 2 мотивувал ьної частини Рішення Констит уційного Суду України у спра ві за конституційним звернен ням Національного банку Укра їни щодо офіційного тлумачен ня положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в час і законів та інших нормативн о-правових актів) від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 за загальновизнан им принципом права закони та інші нормативно-правові акт и не мають зворотної дії в час і. Цей принцип закріплений у ч астині першій статті 58 Консти туції України, за якою дію нор мативно-правового акта в час і треба розуміти так, що вона п очинається з моменту набранн я цим актом чинності і припин яється з втратою ним чинност і, тобто до події, факту застос овується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали аб о мали місце.
Враховуючи наведені норми діючого законодавства, у дан ому випадку, податковий орга н при визначені розміру відп овідальності за порушення по даткового законодавства поз ивачу, зокрема, за ненадання п одаткової звітності за 2010 рік , яка повинна була надана до 09.02 .2011 року, зобов' язаний був кер уватися п. 7 Перехідних положе нь Податкового кодексу Украї ни, ані нормами статті 120 Подат кового кодексу України.
Таким чином, виходячи з дії нормативно-правових актів у часі, в частині визначення ві дповідальності за порушення податкового законодавства з а період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року, підлягає застосуванню спеці альна норма Податкового коде ксу України, яка встановлює р озмір відповідальності за по рушення податкового законод авства, допущене до 30.06.2011 року у розмірі 1 грн.
Суд вважає хибним посиланн я представника позивача на т у обставину, що податкова зві тність повинна бути надана з а 2010 рік, а відтак, на думку пред ставника позивача, на спірні правовідносини не розповсюд жується норми п. 7 Перехідних положень Податкового кодекс у України.
Суд зазначає, що звітність з а 2010 рік відповідач зобов' яз аний був надати у 2011 році, тобто спірні правовідносини виник ли у 2011 році, у зв' язку з чим пі длягають застосуванню саме н орми п. 7 Перехідних положень П одаткового кодексу України.
Разом з тим, суд зазначає, що визначення розміру відповід альності за порушення податк ового законодавства відноси ться до виключеної компетенц ії податкового органу, а відт ак, суд не має повноважень щод о втручання в діяльність под аткового органу та самостійн о визначати розмір штрафної санкції, яка підлягає застос уванню за порушення гранични х строків слати узгоджених п одаткових зобов' язань.
А відтак податкове повідом лення-рішення №0001111501 від 18.03.2011 р., я ким відповідачеві визначена сума штрафних санкцій по под атку на прибуток в розмірі 102 0,00 гривень, прийнято з порушен ням норм Податкового кодексу України та основних принцип ів адміністративної процеду ри, визначених ч. 2 ст. 3 КАС Укра їни, тому є протиправним, у зв' язку з чим позовні вимоги в ча стині стягнення заборговано сті у сумі 1020,00 грн. не підлягают ь задоволенню.
На підставі викладеного, пр оаналізувавши надані докази суд дійшов висновку про част кове задоволення позивних ви мог.
Під час судового засідання , яке відбулось 27.10.2011, були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідн о до статті 163 КАСУ постанову с кладено у повному обсязі 31.10.2011.
На підставі викладеного, ке руючись статтями п. 2 ч. 1 ст. 157, 158, 15 9, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольни ти частково.
2.Стягнути з рахунків у банк ах, обслуговуючих Благодійно го общинного російського цен тру "Спас" заборгованості з по датку на прибуток у розмірі 5,5 0 гривень на р/р 31119008700039, УГК в АРК м .Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740850, од ержувач: держбюджет у м.Ялта.
3. В решті позивних вимог від мовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672284 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні