ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 листопада 2011 р. (11:50) Справа №2а-12243/11/0170/15
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульовій О.О., за участю
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - не з' яв ився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Державної податкової інсп екції в м. Алушті АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримські Ц ифрові телекомунікації"
про стягнення,
Суть спору: до Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим зв ернулася з позовом Державна податкова інспекція в м. Алуш ті АР Крим (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відп овідальністю "Кримські Цифро ві телекомунікації" (далі-від повідач) про стягнення подат кового боргу в розмірі 164,00 грн. з податку на прибуток.
Позовні вимоги мотивовані тим, що всупереч вимогам Пода ткового кодексу України відп овідачем несвоєчасно було п одано декларацію з податку н а прибуток за 2010р., у зв' язку з чим у відповідності до вимог податкового законодавства д о підприємства застосовані ш трафні (фінансові) санкції.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 11.10.2011 року було відкрите прова дження в адміністративній сп раві, закінчено підготовче п ровадження та справу признач ено до судового розгляду.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи за відсутністю пре дставника позивача та підтри мання позивних вимог.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, з аперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгл яд справи за його відсутност і до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд -
ВСТАНОВИВ:
Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Кримські Цифрові тел екомунікації" являється юрид ичною особою, зареєстрована як суб' єкт підприємницької діяльності виконавчим коміт етом Алуштинської міської ра ди АРК з ідентифікаційним ко дом юридичної особи 36364242, що під тверджується довідкою з ЄДР юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
Судом встановлено, відпові дач узятий на облік як платни к податків у ДПІ в м. Алушта АР Крим з 16.09.2009 року.
Таким чином, судом встановл ено, що Товариство з обмежено ю відповідальністю "Кримські Цифрові телекомунікації" яв ляється суб' єктом господар ювання, юридичною особою, пла тником податків, зобов' язан е виконувати обов' язки, пок ладені на нього законами у зв ' язку зі здійсненням господ арської діяльності, у тому чи слі стосовно належного нарах ування та сплати податків.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
22.03.2011 року податковою інспекц ією була проведена камеральн а перевірка з питання своєча сності подання податкової зв ітності з податку на прибуто к, за результатами якої було с кладено акт № 292/1501/36364242 від 22.03.11 р.
За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення п. 49. 2 ст.49, пп. 49.18.2 ст. 49 Податкового код ексу України, у зв' язку з не поданням відповідачем подат кової декларації з податку н а прибуток за 2010 рік у строки, в изначені законодавством, а с аме: до 09.02.2011 року.
На підставі акту перевірки № 292/1501/36364242 від 22.03.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0000381501 від 30.03.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на прибуток в розмірі 170,00 гривень.
Перевіряючи наявність під став для задоволення адмініс тративного позову, суд зазна чає наступне.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства встановлені Подат ковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Подат кового кодексу України N 2755-VI ві д 02.12.2010р. платник податків зобов 'язаний за кожний встановлен ий цим Кодексом звітний пері од подавати податкові деклар ації щодо кожного окремого п одатку, платником якого він є , відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провад ив такий платник податку гос подарську діяльність у звітн ому періоді.
Суд зазначає, що відповідно до підрозділу 4 Розділу XX "Пере хідні положення" ПКУ, застосу вання Розділу III "Податок на пр ибуток підприємств" починаєт ься з 1 квітня 2011 року.
Таким чином, до спірних прав овідносини в частині зобов' язань платників податків над авати до податкового органу податкову звітність з податк у на прибуток, строки надання такої звітності за 2010 р. підляг ають застосуванню в тому чис лі норми Закону України “Про оподаткування прибутку підп риємств” від 28.12.1994 року N 333/94.
Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” передба чені такі податкові періоди: календарні квартал, піврічч я, три квартали, рік.
Таким чином, відповідач зоб ов' язаний щоквартально про тягом 40 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем податкового кварталу, подавати до податкового орг ану податкову звітність з по датку на прибуток.
Згідно з п.16.4 ст.16 Закону Украї ни “Про оподаткування прибут ку підприємств” податок за з вітний період сплачується йо го платником до відповідного бюджету у строк, визначений з аконом для квартального пода ткового періоду.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем не нада на податкова декларація з по датку на прибуток за 2010 рік, у з в' язку з чим за податковим п овідомленням-рішенням до від повідача застосовані штрафн і санкції на підставі п. 120.1. ст. 1 20 Податкового кодексу Україн и у розмірі 170,00 грн.
Таким чином, судом встановл ено, що позивачем порушені но рми податкового законодавст ва щодо своєчасності надання податкової декларації з под атку на прибуток.
Разом з тим суд вважає необґ рунтованим застосування до п озивача штрафних санкцій, пе редбачених п. 120.1 ст. 120 Податково го кодексу України в розміра х, встановлених зазначеною н ормою, виходячи з наступного .
Суд зауважує, що при вирішен ні питання щодо розміру штра фних санкцій за несвоєчасну подачу податкової звітності слід враховувати таке.
Згідно з пунктом 7 підрозділ у 10 розділу XX "Перехідні положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що штрафні санкції за порушення податк ового законодавства за періо д з 1 січня по 30 червня 2011 року за стосовуються у розмірі не бі льше 1 гривні за кожне порушен ня.
Таким чином, на штрафні санк ції в розмірі не більше 1 гривн і встановлюються за порушенн я податкового законодавства , яке вчинене платником подат ків з 1 січня по 30 червня 2011 року.
Слід зазначити, що пунктом 1 розділу XIX "Прикінцеві положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що цей Коде кс набрав чинності з 1 січня 2011 року, крім окремих положень ц ього Кодексу, визначених цим пунктом.
Згідно з пунктом 2 мотивувал ьної частини Рішення Констит уційного Суду України у спра ві за конституційним звернен ням Національного банку Укра їни щодо офіційного тлумачен ня положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в час і законів та інших нормативн о-правових актів) від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 за загальновизнан им принципом права закони та інші нормативно-правові акт и не мають зворотної дії в час і. Цей принцип закріплений у ч астині першій статті 58 Консти туції України, за якою дію нор мативно-правового акта в час і треба розуміти так, що вона п очинається з моменту набранн я цим актом чинності і припин яється з втратою ним чинност і, тобто до події, факту застос овується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали аб о мали місце.
Враховуючи наведені норми діючого законодавства, у дан ому випадку, податковий орга н при визначені розміру відп овідальності за порушення по даткового законодавства поз ивачу, зокрема, за ненадання п одаткової декларації з подат ку на прибуток за 2010 рік, яка по винна була надана до 09.02.2011 року, зобов' язаний був керуватис я п. 7 Перехідних положень Пода ткового кодексу України, ані нормами статті 120 Податкового кодексу України.
Таким чином, виходячи з дії нормативно-правових актів у часі, в частині визначення ві дповідальності за порушення податкового законодавства з а період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року, підлягає застосуванню спеці альна норма Податкового коде ксу України, яка встановлює р озмір відповідальності за по рушення податкового законод авства, допущене до 30.06.2011 року у розмірі 1 грн.
Суд підкреслює, що звітніст ь за 2010 рік відповідач зобов' язаний був надати у 2011 році, тоб то спірні правовідносини вин икли у 2011 році, у зв' язку з чим підлягають застосуванню сам е норми п. 7 Перехідних положен ь Податкового кодексу Україн и.
Разом з тим, суд зазначає, що визначення розміру відповід альності за порушення податк ового законодавства відноси ться до виключеної компетенц ії податкового органу, а відт ак, суд не має повноважень щод о втручання в діяльність под аткового органу та самостійн о визначати розмір штрафної санкції, яка підлягає застос уванню за ненадання податков ої звітності у встановлені с троки.
А відтак податкове повідом лення-рішення № 0000381501 від 30.03.2 011 р., яким відповідачеві визна чена сума штрафних санкцій п о податку на прибуток в розмі рі 170,00 гривень, прийнято з пору шенням норм Податкового коде ксу України та основних прин ципів адміністративної проц едури, визначених ч. 2 ст. 3 КАС У країни, тому є протиправним, у зв' язку з чим позовні вимог и в частині стягнення податк ового боргу у сумі 164,00 грн. не пі длягають задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями п. 2 ч. 1 ст. 157, 158, 15 9, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні