ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 листопада 2011 р. 09:50 Справа №2а-13427/11/0170/15
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульовій О.О., за участю
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - не з' яв ився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Державної податкової інсп екції у м. Ялта АРК
до Приватного підприємств а "СВР Кепітал менеджмент"
про стягнення, Суть сп ору: до Окружного адміністра тивного суду Автономної Респ убліки Крим звернулася з по зовом Державна податкова інс пекція в м. Ялта АР Крим (далі - позивач) до Приватного підпр иємства "СВР Кепітал менеджм ент" (далі-відповідач) про стяг нення податкового боргу в ро змірі 355,80 грн. з податку на приб уток та комунальному податку .
Позовні вимоги мотивовані тим, що всупереч вимогам пода ткового законодавства відпо відачем несвоєчасно було по дано декларацію з податку на прибуток за 3 кварталу 2010р. та р озрахунок по комунальному по датку за 3 квартал 2010 року, у зв' язку з чим у відповідності до вимог податкового законодав ства до підприємства застосо вані штрафні (фінансові) санк ції.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 31.10.2011 року було відкрите прова дження в адміністративній сп раві, закінчено підготовче п ровадження та справу признач ено до судового розгляду.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи за відсутністю пре дставника позивача та підтри мання позивних вимог.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, з аперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгл яд справи за його відсутност і до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "СВР Кепітал менеджмент" являєть ся юридичною особою, зареєст рована як суб' єкт підприємн ицької діяльності виконавчи м комітетом Ялтинської міськ ої ради АРК з ідентифікаційн им кодом юридичної особи 34732881, щ о підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців.
Судом встановлено, що відпо відач узятий на облік як плат ник податків у ДПІ в м. Ялта АР Крим.
Таким чином, Приватне підпр иємство "СВР Кепітал менеджм ент" являється суб' єктом го сподарювання, юридичною особ ою, платником податків, зобов ' язане виконувати обов' яз ки, покладені на нього закона ми у зв' язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належно го нарахування та сплати под атків.
11.01.2011 року податковою інспекц ією була проведена невиїзна перевірка своєчасності пода ння податкової звітності з п одатку на прибуток, за резуль татами якої було складено ак т №4720/15-1/34732881 від 11.01.11 р.
За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення пп. 49.18.2 п. 49.18. ст. 49 Податкового кодек су України, а саме: несвоєчас не подання податкової деклар ації з податку на прибуток за 3 кварталу 2010 р. у строки, визнач ені законодавством, а саме: до 09.11.2010 року, фактично декларація надана 13.12.2010 року.
На підставі акту перевірки №4720/15-1/34732881 від 11.01.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0002201501 від 29.04.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на прибуток в розмірі 170,00 гривень.
14.02.2011 року податковою інспекц ією була проведена камеральн а перевірка дотримання подат кового законодавства ПП "СВР Кепітал менеджмент", за резул ьтатами якої було складено а кт № 157/34732881/15-3 від 14.02.11 р.
За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення пп. б підпункту 4.1.4. пункту 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», у зв' язку з неподанн ям відповідачем податкового розрахунку по комунальному податку за 3 квартал 2010 року.
На підставі акту перевірки акт № 157/34732881/15-3 від 14.02.11 р. податкови м органом винесено податкове повідомлення - рішення № 0001121503 від 08.04.2011 р., яким відповіда чеві визначена сума штрафних санкцій по податку на прибут ок в розмірі 170,00 гривень.
Перевіряючи наявність під став для задоволення адмініс тративного позову, суд зазна чає наступне.
Суд зазначає, що до спірних правовідносин в частині зобо в' язань платників податків надавати до податкового орг ану податкову звітність, стр оки надання такої звітності за 2010 рр. підлягають застосува нню норми Закону України “Пр о систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII, Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” від 27.12.2000 року №2181, Закону України “П ро оподаткування прибутку пі дприємств” від 28.12.1994 року N 333/94, Де кретом Кабінету Міністрів Ук раїни “Про місцеві податки і збори”N 56-93 від 20.05.1993 року, які дія ли на час виникнення спірних правовідносин.
Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII, в редакції, яка діяла на ча с виникнення спірних правові дносин, платники податків і з борів (обов'язкових платежів ) зобов' язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів); сплачуват и належні суми податків і збо рів (обов'язкових платежів) у в становлені законами терміни .
Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” від 27.12.2000 року №2181, який діяв на час виникнення спірних пр авовідносин, платник податкі в самостійно обчислює суму п одаткового зобов'язання, яку зазначає у податковій декла рації.
Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: б) календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі при спла ті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя).
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, н адання податкової звітності були встановлені Законом Ук раїни “Про оподаткування при бутку підприємств” від 28.12.1994 ро ку N 333/94, який діяв на час виникне ння спірних правовідносин.
Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” передба чені такі податкові періоди: календарні квартал, піврічч я, три квартали, рік.
Таким чином, відповідач зоб ов' язаний щоквартально про тягом 40 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем податкового кварталу, подавати до податкового орг ану декларації з податку на п рибуток.
Обов' язок відповідача сп лачувати комунальний подато к був передбачений Декретом Кабінету Міністрів України “ Про місцеві податки і збори” N 56-93 від 20.05.1993 року.
Згідно зі ст. 15 Декрету комун альний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджет них установ, організацій, пла ново-дотаційних та сільськог осподарських підприємств. Йо го граничний розмір не повин ен перевищувати 10 відсотків р ічного фонду оплати праці, об численого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімум у доходів громадян.
Органи місцевого самовряд ування самостійно встановлю ють і визначають порядок спл ати місцевих податків і збор ів відповідно до переліку і в межах установлених гранични х розмірів ставок.
Місцеві податки і збори пер ераховуються до бюджетів міс цевого самоврядування в поря дку, визначеному Радами наро дних депутатів, якими вони вс тановлюються. Стягнення не в несених в установлений термі н місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинни м законодавством.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем несвоє часно надана податкова декла рація з податку на прибуток з а 3 кварталу 2010 р., та ненаданий р озрахунок по комунальному по датку за 3 квартал 2010 року у зв' язку з чим за податковими пов ідомленням-рішенням до відпо відача застосовані штрафні с анкції.
Таким чином, судом встановл ено, що позивачем порушені но рми податкового законодавст ва щодо своєчасності надання податкової декларації з под атку на прибуток та розрахун ку з комунального податку.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства встановлені Подат ковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Відповідно до п. 120.1. ст. 120 Подат кового кодексу України непод ання або несвоєчасне подання платником податків або інши ми особами, зобов'язаними нар аховувати та сплачувати пода тки, збори податкових деклар ацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу у ро змірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне п одання.
Враховуючи дію нормативно -правових актів у часі, суд дій шов висновку, що позивачем ві рно застосовані норми ст. 120 По даткового кодексу України, я кі діяли на час прийняття под аткових повідомлень-рішень.
Так, суд наголошує, що оскіл ьки порушення, які допущені п латником податку у 2010 році, вия влені у 2011 році, підлягають зас тосуванню норми ст. 120 Податко вого кодексу України в межах розміру відповідальності, я ка не перевищую, розміру, вста новленого Законом України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 27.12.2000 року №2181, який був чинним на час вчи нення платником податку прав опорушення.
Суд зазначає, що до спірних правовідносин, в тому числі, щ одо порядку узгодження подат кового зобов' язання, порядк у та підстав для звернення по даткового орану до суду підл ягають застосуванню норми По даткового кодексу України.
Згідно до пункту 58.3. статті 58 П одаткового кодексу України п одаткове повідомлення-рішен ня вважається надісланим (вр ученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій осо бі такої юридичної особи під розписку або надіслано лист ом з повідомленням про вруче ння.
Податкове повідомлення-рі шення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщ о його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за мі сцем проживання або останньо го відомого її місцезнаходже ння фізичної особи з повідом ленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду ска рг.
У разі коли пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення-рішення а бо податкові вимоги, або ріше ння про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадови х осіб, їх відмову прийняти по даткове повідомлення-рішенн я або податкову вимогу, або рі шення про результати розгляд у скарги, незнаходження факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків або з інших причин, под аткове повідомлення-рішення або податкова вимога, або ріш ення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, заз начений поштовою службою в п овідомленні про вручення із зазначенням причин невручен ня.
З матеріалів справи вбачає ться, що вказані податкові по відомлення - рішення були с прямовані на адресу відповід ача та повернути поштою.
Пунктом 57.3. ст. 57 Податкового к одексу України встановлено, що у разі визначення грошово го зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазна ченими у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пунк ту 54.3 статті 54 цього Кодексу, пл атник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму гро шового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настаю ть за днем отримання податко вого повідомлення-рішення, к рім випадків, коли протягом т акого строку такий платник п одатків розпочинає процедур у оскарження рішення контрол юючого органу.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право в тому числ і стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або п одаткового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановл ених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового к одексу України орган державн ої податкової служби здійсню є за платника податків і на ко ристь держави заходи щодо по гашення податкового боргу та кого платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 П одаткового кодексу України, тобто з урахуванням змісту п оняття “податковий борг”, вс тановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податко вого кодексу України, податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків на сум у податкового боргу.
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов' язання та по винна містити вказану в п. 59.3 с т. 59 Податкового кодексу Украї ни інформацію, зокрема, розмі р податкового боргу.
З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:
- після надіслання под аткової вимоги на податковий борг із зазначенням конкрет ного розміру податкового бор гу;
- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.
Судом встановлено, 06.05.2011 року податковим органом виставле на вимога №321, яка спрямована н а адресу відповідача, поштов е відправлення повернуто пош тою.
Матеріали справи свідчать , що станом на день розгляду сп рави податковий борг з подат ку на прибуток та комунально го податку у сумі 355,80 грн. відпо відачем не сплачений.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що податкова вимога при йнята з порушенням вимог дію чого законодавства, а податк овий борг сплачений підприєм ством.
Враховуючи, що заборговані сть у розмірі 355,80 грн. відповід ачем станом на день розгляду справи не сплачена, суд відп овідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податков ого кодексу України вважає н еобхідним задовольнити поз ов шляхом стягнення з Приват ного підприємства "СВР Кепіт ал менеджмент" податкового б оргу у розмірі 355,80 грн. з рахунк ів у банках, обслуговуючих Пр иватне підприємство "СВР Кеп італ менеджмент".
На підставі викладеного, пр оаналізувавши надані докази суд дійшов висновку про обґр унтованість позовних вимог т а задовольняє позов у повном у обсязі.
На підставі викладеного, ке руючись статтями п. 2 ч. 1 ст. 157, 158, 15 9, 160, 163 КАС України, суд
ПОС ТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити.
2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Прива тне підприємство "СВР Кепіта л менеджмент" (ідентифікацій ний код 34732881), податковий борг у розмірі 355,80 грн.. а саме: 165,80 на р/р 31118009700039 в дохід Держбюджету у м. Я лта, код платежу 11021000 (податок на прибуток) в УГК в АРК, МФО 824026, ОК ПО 34740850; 170,00 грн. на р/р 33212828700039 в дохід місцевого бюджету у м. Ялта, ко д платежу 16010200 (комунальний под аток) в УГК в АРК, МФО 824026, ОКПО 3474085 0.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні